Тази събота отивам в Гложене и мисля да седя там до вторник, като основната ми задача през деня ще е да карам, за да проучвам и описвам маршрути, т.е. за мен каранията ще са работни. Всеки е добре дошъл да се включи за който ден пожелае, стига да няма проблем с това, че ще бъде фотографиран и публикуван после за онагледяване на маршрутите, включително е възможно някои снимки да попаднат някога и върху печатни материали (брошури и тем подобни). Също така трябва да е готов за солидни карания и за много вероятни храсталясвания.
Програмата ми за четирите дни е следната:
Събота, 1 август
Каране над Рибарица. Основният маршрут, който ми се иска да проуча, е качване до хижа „Бенковски“ и спускане по някаква пътека със зелена маркировка през Златишки връх, за която обаче не е много ясно в какво състояние е и дали е обрасла. Ако някой има информация за нея, моля да сподели. Освен нея, ако остане време, мисля да направим и един кратък, но стръмен маршрут на север от Рибарица - качване 500 м височина със среден наклон 10% и спускане по една пътечка, леко дива, сравнително бърза, но на места и трудна.
По принцип има и други възможни варианти, но са под условие. По-трудният е да се качим през Богое към билото на Стара планина и да стигнем до хижа „Ехо“, откъдето да се спуснем по немаркирана пътека през вр. Кавладан към Рибарица. За този вариант обаче бих се навил само ако някой има прясна информация, че тази пътека е караема, защото в предишни години е била доста обрасла и трудно проходима.
Ако пък получа информация, че пътеката от хижа „Бенковски“ не става, тогава има резервни варианти - или да се спуснем по друга пътека от същата хижа, но по-кратка, след което по черен път и асфалт; или пък да изместим карането изцяло в посока Богое, като основно ще е по черни пътища, но ще направим и едно странично кръгче с една кратка пътека. Но пак казвам, това са все резервни варианти, ако някой сподели лоша информация за основния.
Неделя, 2 август
В този ден имам семеен ангажимент, така че ако мога да карам, ще е само 2 часа през късния следобед/привечер. Т.е. в този ден карането ще е само за хора, които са някъде наблизо, не си струва някой да бие път отдалеч за 2 часа каране. Иначе маршрутът е измислен, кажи-речи е проверен изцяло и е доста хубав - има приятно, но и на места интензивно изкачване, има и пътечки за спускане, гледки и т.н.
Понеделник, 3 август и вторник, 4 август
Единият ден карането ще в района около Черни Вит, в другия ще е около Тетевен. Все още не съм решил кога къде, ще го обявя допълнително, когато съм вече в Гложене.
В Черни Вит ще пробваме да направим два маршрута. Първият е на изток към едни махали, по черни пътища основно, освен ако не намерим някоя находка. Вторият е по асфалта към с. Ямна, оттам по черен път до едно място и там вече се надявам да намерим път или пътека, щото иначе пропада работата. Между двата маршрута може да хапнем нещо в някоя кръчма.
В Тетевен ще се забием към едни изолирани махали и ще видим дали от тях има някаква връзка към една приятна пътека. Ако няма такава връзка, имаме резервно спускане по черен път. Ако пък има връзка, вероятно ще трябва да се качим повторно, за да спуснем и черния път. За десерт и награда ще се качим и спуснем трасето за детското DH състезание, което отстрани изглеждаше много готино за каране, така че трябва да се пробва. В общи линии целия ден ще правим разни кратки „врътки“.
От София до Гложене с кола се стига за час и половина, до Тетевен са още 10-15 минути и до Рибарица още 10-15 минути. Ако някой е много мераклия, може дори да дойде за повече от един ден и да спи някъде в района - аз лично мога да препоръчам ваканционни къщи „Бояна“ в Черни Вит и хотел „Еница“ в Тетевен, но и на двете места обикновено е пълно, особено през уикендите. Който иска, да провери заетостта или да търси нещо друго.
Допълнителните детайли за всеки от дните (място и час за срещата, храна и т.н.) ще ги уточняваме в следващите дни, когато стане ясно има ли желаещи, за кога, за къде и т.н. Моля, ако има желаещи от София, да споменават имат ли транспорт или търсят, даже е добре и квартала, в който живеят, за да може да се организираме по-адекватно с превоза.