СКОК И СЛЕД НЕГО ГРОБ... или как бих искал да изглеждат родните байк-паркове.
Заемам този лаф на Ники и споделям впечатленията си от прясно отворения този weekend парк Боровец.
Същото важи и за Пампорово, Сопот, както и прохождащите Петрич и Гоце Делчев, но все пак долунаписаното е конкретно за Боровец.
Тъй като предпочитам да започна с позитивите, ето ги:
- добра инфраструктура
- отличен избор на хотел-домакин
- съвременен лифт с куки, маркуч, услужлив персонал и т.н.
- прекрасна идея за новите виражи и елементи по двете работещи основни трасета
- наличие на още три, по-малко атрактивни, но с голям потенциал
- екип от няколко човека, амбицирани да си свършат добре работата и да шейпват редовно.
Ето и нещата, които могат да бъдат направени, за да има смисъл човек да отиде дотам за поне два дена и да се разцепи от каране:
- въпросните три по-малко атрактивни трасета не са пипнати от много време, а могат да бъдат също така вълшебни
- новото АМ-трасе под хотел Ястребец е абсолютно анонимно и информационно отрязано от парка. Това отваря темата за липсата на информация, карта (която да се дава заедно с билета), табелки и прочее инвентар, който да улеснява каращите и да ги насочва към трасетата. Отделно, в гората до хотел Ястребец имаше разкошен skills-park, който ако още съществува, е грехота да не се използва...
- на поляната под лифта (или зад мивката) има достатъчно място за голям и полезен pump-track, на който човек да разцъка, позагрее и понаучи това-онова от можещите
- "гробовете" между кикърите и попивките. Това може да е и отделна тема, отдавна дискутирана и продължаваща да жъне греди у нас... Не виждам смисъл да построиш няколко големи скока/дропа и те да са предназначени САМО за каращите с най-големи топки. Нали всеки, който си плаща билетчето, има право да опита от всичко по трасетата? Тук отново се влиза в графата ПИШКОМЕРЕНЕ, удобно оправдана със скери-момента, т.е. ако го няма гробът след скока, на про-тата няма да им е толкова густо карането...
Кое е по-важно - да се научат повече хора на умения и техника, или няколко дузини извънземни да карат "без ник'ва прошка, брат", да си трошат чат-пат главите, а останалите стотици простосмъртни засрамено да минават по чикъните?
Екипът на парка разполага с механизация и всеки, който някога е кОпал трасе знае, че буквално за час може да се коригира към по-добро и безопасно всеки един скок, дроп и каквото още се сетите басиякотосъоръжение! При това без да го лиши ни най-малко от чара и предизвикателството да го минеш "на смърт"... Това ще го направи достъпно за няколко пъти повече каращи и НАЙ-ВАЖНОТО, безопасно.
Ще дам пример от вчера - доста народ се човкира след един на пръв поглед безобиден скок в средата на DH-трасето. Изискваше се макс еднометрово прелитане, но понеже си със сравнително малка скорост, ако не го познаваш, си в дупката...
За точно 5 минути го напълнихме с дънери и чимове, и просто светна! Повече човки нямаше и започнаха да минават всички.
Всеки, който е ходил да кара на Боровец знае, че този парк има ОГРОМЕН потенциал. Без да се бърка в задника на гората и еколозите, може да има поне още толкова трасета, които да го направят №1 в БГ. Същото важи и за Пампорово, by the way. Надявам се се мисли в посока по-бавни и технични пътеки с много и криви серпентини, падове, скали, камъняк. "Цепеняците с двукоронки" не могат да карат технично и се дънят на спънатите участъци, а ХС-тата и повечето "ендуристи" не могат да скачат. Скоковете и дроповете (необезопасени) по наличните трасета са под дузина, а за серпентини въобще не се сещам. Единствените места, където може да се учи в безопасна среда, са двата трапеца - един в средата на DH и един обрасъл и скрит в края на NFS.
Има нужда от повече ендуро-пътеки и елементи, достъпни скокове, обезопасени дропове. Би трябвало да се мисли приоритетно за "Златната среда" карачи, а не само за шепата "извънземни", които във всеки един момент могат да те "нахранят" подобаващо... имаме пресен пример от Пампорово.
Винаги е по-лесно да намериш нещата, които разединяват хората. Деленето на ЛЕВСКИ и ЦСКА, ХС-та и спускачи, лежери и про-та... лесно е.
Само го казваш и потичат ла*ната.
Макар че на пръв поглед от текста по-горе остава подобно впечатление, силно се надявам четящите и разбиращите да уловят поантата...
Това, което би трябвало да обединява каращите е БЕЗОПАСНОСТТА, трупането на опит и умения, препредаването им и разбира се, удоволствието от един силен ден в добра компания.
Изписах всичко това, защото ми пука.
Знам, че и на вас ви пука.