Важна тема: Rock Shox Pike

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Важна тема: Rock Shox Pike

Мнениеот Admin » Пон Фев 27, 2006 12:48 am

Моля всички въпроси, свързани с тези модели вилки на Rock Shox, да бъдат задавани в тази тема! В противен случай темите/постовете ще бъдат изтривани. Това се отнася и за повечето технически въпроси (разглобяване, смазване и т.н.), освен ако не са твърде специфични и специализирани (в този случай ги задайте във "Веломеханик").

Ето и няколко теми по въпроса:
Pike 454 Air U-Turn
Rockshox Pike 426 AIR U-Turn Suspension Fork
Rock Shox Pike SL
Скърцане при Rockshox Pike SL
Rock Shox Pike?
JUNIOR T
rock shox PIKE SL
Последна промяна Admin на Пон Мар 23, 2009 10:56 pm, променена общо 3 пъти
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот thefatcat » Пон Фев 27, 2006 4:47 pm

[url=http://mtb-bg.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=11947]ще се скапе ли...[/url]
Nothing is imposible. You are only limited by fear and even that you can overcome.
Аватар
thefatcat
 
Мнения: 1733
Рейтинг: 1729
Регистриран на: Съб Май 17, 2003 2:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Ozzie » Пет Апр 11, 2008 7:36 pm

Cedric Gracia написа:Здравеите отново :) Проверих за моя проблем в ЧЗВ но не намерих нищо.Та Проблемът е следния.Днес реших да настроя рибаунда на вилката си но стана нещо което за мен не е редно.Когато завъртя врътката за да забързам връщането тя слиза надолу вседно развивате капачка на винтил.След продължително развъртане тя пада :dunno: .Та знаете ли това слизане на долу на капачката нормално ли е,от самата капачка ли е проблема? :dunno: :bowdown:
Вилката е Пайк 409 dual air купувана е нова :) :)
пп.Мерси предварително. :beer:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот CTaHu » Сря Май 28, 2008 6:41 pm

Искам да питам всички ли вилки Pike са въздушни и къде да чета за да си изясня понятията U-Turn, Dual-Air, All travel, Air pressure via dual Schrader Valves, Coil U-turn.

Тук попаднах на малко инфо: http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.p ... air+u-turn
Част от коментар на Admin
Аватар
CTaHu
 
Мнения: 248
Рейтинг: 1316
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 1:50 pm
Местоположение: София

Мнениеот kotka12 » Чет Май 29, 2008 7:33 am

The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот bestbg » Чет Май 29, 2008 9:15 am

незнам дали е много подходящо да питам тук , но Pike vs MZ All Mountain 1 SL

http://screambikes.eu/product_info.php? ... 12dbd4b165

кое според вас е по-добрият избор. Не разбирам много много , но блазни хода на МЗ-та а и предполагам няма да работи зле. До сега има равно на брой отзиви и за 2-те вилки исе чудя... :dunno:
Аватар
bestbg
 
Мнения: 1240
Рейтинг: 1819
Регистриран на: Пон Май 17, 2004 8:13 pm
Местоположение: София / Младост

Мнениеот Capoeira » Чет Май 29, 2008 12:30 pm

оточни се какъв PIKE ?
има разлика между Dual Air и 409 Coil...
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Мнениеот bestbg » Чет Май 29, 2008 10:37 pm

Capoeira написа:оточни се какъв PIKE ?
има разлика между Dual Air и 409 Coil...


май имаше 426 u-turn .... srawnenie s MZ-ta
Аватар
bestbg
 
Мнения: 1240
Рейтинг: 1819
Регистриран на: Пон Май 17, 2004 8:13 pm
Местоположение: София / Младост

Мнениеот outfaced » Пет Фев 13, 2009 8:40 pm

я един въпрос за напреднали ...

тема: coil u-turn

за какво служи джаджа номер 14 :dunno:

Изображение

има ли в нея маслено уплътнение (отвътре ... май не, ама да питам) ?
защо е тая пружина там?
и в крайна сметка кво ша стане ако я няма :D

и още един за много напреднали ...
на колко мм от дъното на тръбата е семеринга

и за гранд мастърс ...
колко е дебела тръбата на краката (тия към короната де)

ха ся да вида :D ;) :smash:

PS ... хрумна ми още нещо ... имаме ли тука въобще тема прилоуд и по какъв начин :dunno: Пружината разгъва ли се въобще до край?
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот ddevil » Пет Фев 13, 2009 9:10 pm

Относно пружинката - не е ли да предотврати т.нар. "harsh top outs"?
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Мнениеот bdz43r » Пет Фев 13, 2009 9:12 pm

Джаджа № 14 е негативната пружина.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1217
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот outfaced » Пет Фев 13, 2009 9:21 pm

bdz43r написа:Джаджа № 14 е негативната пружина.


и аз такива подозрения имам ... ма много малка и хилавка :D

ddevil написа:Относно пружинката - не е ли да предотврати т.нар. "harsh top outs"?

ако беше тва, можеха да минат и по тънко и просто ...
иначе негативната пружина донякъде върши и тая функция
според зависи как е направена (поне на въздуха я върши)
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikezilla » Съб Фев 14, 2009 9:13 am

Негативната камера при въздушните пружини, и пружината за обратен ход (което май е правилния термин за джаджа 14) са две неща с различни функции ;)
Аватар
bikezilla
 
Мнения: 806
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Май 01, 2003 12:55 am

Мнениеот outfaced » Съб Фев 14, 2009 9:59 am

bikezilla написа:Негативната камера при въздушните пружини, и пружината за обратен ход (което май е правилния термин за джаджа 14) са две неща с различни функции ;)


само ма обърка още повече :xx(: :paperba:,
явно ша обясняваш на по бира :beer: ... ако пак не разбера, ти черпиш :D
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Проблем с Pike и motion control

Мнениеот Stafref » Съб Юли 28, 2012 12:22 am

Здравейте,

имам проблем с Rock Shox Pike (пружинен). Последната 1 година 2 пъти ми се прецаква крака с Motion Control-а, при което маслото ми бива "изплювано" през горната част на вилката и motion control-а престава да работи. Предполагам,че някой семеринг/уплътнение се скапва.Първият път го дадох на сервиз и ми го оправиха,но изтрая 3-4 месеца. Някой наясно ли е с този проблем и има ли как да го оправя без да давам маса пари за оригинални части...
The man who walks with the crowd is likely to find himself no further than the crowd.
The man who walks alone will reach places that nobody had seen.
Аватар
Stafref
 
Мнения: 444
Рейтинг: 1370
Регистриран на: Пон Май 08, 2006 9:35 am
Местоположение: тук-там

Re: Проблем с Pike и motion control

Мнениеот Pla-men » Съб Юли 28, 2012 3:42 pm

Stafref написа:.....има ли как да го оправя без да давам маса пари за оригинални части...

Опита ми показва, че няколко евтина ремонта излизат по-скъпо и по-некачествено от един скъп.
Аватар
Pla-men
 
Мнения: 223
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Нед Фев 29, 2004 12:31 am
Местоположение: Бургас

Re: Важна тема: Rock Shox Pike

Мнениеот Stafref » Нед Юли 29, 2012 2:28 pm

Aми въпроса е,че само такъв единичен семеринг не се продава,а се продават цели комплекти за ремонт на u-turn,които струват над 50-60лв... При положение,че ми трябва един семеринг/уплътнение се чудя няма ли как по-лесно да станат нещата.
The man who walks with the crowd is likely to find himself no further than the crowd.
The man who walks alone will reach places that nobody had seen.
Аватар
Stafref
 
Мнения: 444
Рейтинг: 1370
Регистриран на: Пон Май 08, 2006 9:35 am
Местоположение: тук-там

Re: Важна тема: Rock Shox Pike

Мнениеот mover » Пон Дек 10, 2012 12:12 am

Имам въздушен Pike 454 - втора ръка - от 5-6 месеца. Много съм доволен, работи отлично, но още като го купих имаше протрито на десния стеншън, долу до арката, от предната страна. Много прилича на това на тази снимка - но тук е на левия стеншън (дано колегата не се сърди, че ползвам снимката му за илюстрация без да съм го питал) http://gmart.snimka.bg/sports/gogata.347212.29167151.big
Това протриване сега не оказва никакво влияние върху работата на вилката.
Може ли някой знаещ да сподели каква е причината, за да се получи и дали се получава подобно при други модели вилки...както и какви са последствията.
Аватар
mover
 
Мнения: 398
Рейтинг: 1829
Регистриран на: Пон Апр 13, 2009 1:36 pm

Re: Важна тема: Rock Shox Pike

Мнениеот TeDo_BaPHa » Пон Дек 10, 2012 2:09 am

Получава най-вече при неправилна експлоатация и нередовно сервизиране, друг вариант е попаднала там кал или нещо друго с абразивно действие. Получава се и при други модели от същата марка, също така съм виждал и доста модели на Fox с подобен проблем. И моя pike има протрито, но на левия стеншън, не тече, не засича, няма проблем :).
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна

Re: Важна тема: Rock Shox Pike

Мнениеот mover » Вто Дек 11, 2012 7:53 am

TeDo_BaPHa написа:Получава най-вече при неправилна експлоатация и нередовно сервизиране, друг вариант е попаднала там кал или нещо друго с абразивно действие..

@TeDo_BaPHa, Благодаря за отговора.
Не се засягай, защото смятам, че е твърде общ. И аз съм се сетил за тези неща, които си писал, но търся по-задълбочено инфо:
"неправилна експлоатация: - каква точно? или това включва само нередовно сервизиране и почистване
"нередовно сервизиране" - на кое? маслото няма как да влияе; уплътненията ли са причина?
"попаднала там кал или нещо друго с абразивно действие" - не мисля, че е кал, защото очевидно протриването е продължило дълго, а няма как да си оставиш калта с месеци.

На мен ми прави впечатление, че протриването е само по единия стеншън. Това би трябвало да означава нещо! Но пък не е само левия ии само десния :crazy: .
Аватар
mover
 
Мнения: 398
Рейтинг: 1829
Регистриран на: Пон Апр 13, 2009 1:36 pm

Re: Важна тема: Rock Shox Pike

Мнениеот 4getcredo » Вто Дек 11, 2012 10:25 am

Подобно протриване може да се получи от по-стегнати/по-различен материал прахови уловители. Например, имаше по едно време доста популярни американски хави (http://www.enduroforkseals.com/id48.html) - много се хвалеха, че не пускат нищо и че са мазни, но страничен техен ефект е свалянето на анодизацията на крачката... Другият вариант, който е и по-вероятен (при положение, че вилката си е с оригиналните уловители, а и само от едната страна има този феномен) е т.нар. bushing (горния) в този крак да е набит малко повече, следователно да е малко по-стегнат от необходимото или пък тефлоновото покритие по него да се е износило... Има доста варианти, но според мен причината е в зоната на контакт между крачето и bushing-а. :wavey:
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Re: Важна тема: Rock Shox Pike

Мнениеот mover » Сря Дек 12, 2012 4:01 pm

@4getcredo, тенкю за насоките.
Първоначално аз си мислех, че това протриване е станало заради спирачките. По-тоно - заради момента, който се получва поради това, че спирането е само с един диск, който е изместен на 40-50мм от оста на стержена. Обаче на моята вилка протритото е на десния, а на снимката е на левия стержен - но все отпред.

Обаче ... ЕВРИКА .... докато пишех горното и ме озари нова идея: Възможно ли е последствията да са от момента (усукването) но не при спиране, а в завой: заради това, че някои карачи натискат повече на ЛЕВИ, а други - на ДЕСНИ завои, демек едните са много добри да завиват наляво и го правят на мах, а други са по-сигурни като завиват надясно и го правят на мах??? :roll2:
На първо четене може да звучи безумно, обаче при мен е така. Особено на ските - умея повече десния завой (с опора на левия крак), докато левия завой ми е проблемен.
Аватар
mover
 
Мнения: 398
Рейтинг: 1829
Регистриран на: Пон Апр 13, 2009 1:36 pm


Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 44 госта