Suntour XCP 75 DJ Тунинг.

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Suntour XCP 75 DJ Тунинг.

Мнениеот EmZo » Вто Ное 08, 2005 7:33 pm

Здравейте, значи казаха ми че има възможност да се подобри работата и скоростта на връщане на въпросната вилка, като се направи подобно на системата отворена маслена баня? Идеята е да се оплътнят шестограмните болтове, в краката на вилката и да се налее масло, поне доколкото аз разбрах, не съм съвсем на ясно със тази система, та въпроса ми е има ли смисал от подобно подобрение и как по точно би станало? Благодаря предварително! :beer:
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Мнениеот bikerider » Вто Ное 08, 2005 7:37 pm

[quote="EmZo"]
Идеята е да се оплътнят шестограмните болтове, в краката на вилката и да се налее масло, поне доколкото аз разбрах, не съм съвсем на ясно със тази система, та въпроса ми е има ли смисал от подобно подобрение и как по точно би станало? Благодаря предварително! :beer:
[/quote]


едва ли има смисъл, защото ако не се лъжа вилката няма маслени семеринги,тоест може да избие масло.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Cocko » Вто Ное 08, 2005 7:41 pm

Според мен ако стане, ще се подобри доста работата, но не съм сигурен дали малото ще си остане вътре и дали мърсотията ще остане отвън. Ако маслото се напълни с прах ще си стане направо водна шкурка.

А, то Bikerider ме е изпреварил! :beer:
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bluskanie » Вто Ное 08, 2005 7:50 pm

[quote="bikerider"]



едва ли има смисъл, защото ако не се лъжа вилката няма маслени семеринги,тоест може да избие масло.


[/quote]

А ако се сменят семерингите с маслени? Или става ненужно скъпо за тази вилка...?
А и въобще как се прави тази вилка да докара 120 ход, защото в момента прави не повече от 90
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот EmZo » Вто Ное 08, 2005 8:24 pm

Принципно с какво се различават маслените от обикновените семеринги, и няма ли възможност да се намерят малсени семеринги които да паснат на краката на вилката, а иначе по мои впечатления, семеингите с които е обурудвна вилката ми оплътняват доста добре, след паралелна вселена и още каране през лятото, чак миналата седмица си отворих вилката за профилактика, и вътре почти нямаше проблеми, имаше само няколко малки капки кална вода, иначе всичко друго си беше ок :) Утре, като имам достатъшно силна естествена светлина ще направя по детайлни снимки на семерингите.
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Мнениеот GECKO » Вто Ное 08, 2005 8:44 pm

Никакъв шанс, на дъното на краката има едни плаващи пласмаски които всъщност представляват самото дъно и ако се опиташ да направиш отворена баня то маслото ще си остане от долу и при сгъване самите пласмаски ще си останат на същото разстояние спрямо шиша под действието на налагането, вместо да се движат заедно с краката (иначе казано, ще си остане пружина и еластомер дори с масло вътре). По принцип маслени семиринги можеш да си намериш за около 20-40лв, а уплатнение за от долу няма да ти трябва (не че не може да сложиш но аз със Zoom 650 не сложих и маслото така и не изтече от долу а през семирингите, сега друг е въпроса, че аз се опитах да направя semi-bath и за това не сложих маслени семиринги).

Та в крайна сметка на тая вилка маслена система не влиза, освен ако не си направиш нещо като патрон в единя крак но тогава ще омекне драстично и ще трябва нова пружина за крака с патрона :beer:

Edit: на сайта на Suntour има схема на вилката ти и с номер 12 е отбелязана конкретната подвижна пласмаска която пречи
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Morpher » Вто Ное 08, 2005 9:27 pm

[quote="bluskanie"]
защото в момента прави не повече от 90
[/quote]

Аз съм виждал да се сгъва докрай, че май и малко отгоре ;)
Аватар
Morpher
 
Мнения: 988
Рейтинг: 1888
Регистриран на: Вто Яну 04, 2005 7:03 pm
Местоположение: София

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Вто Ное 08, 2005 10:44 pm

[quote="Morpher"]

[quote="bluskanie"]
защото в момента прави не повече от 90
[/quote]

... че май и малко отгоре ;)
[/quote]

yep:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=653678
:eyebrow:
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот Morpher » Вто Ное 08, 2005 11:45 pm

[quote="HepBeH_XaMcTep"]

[quote="Morpher"]

[quote="bluskanie"]
защото в момента прави не повече от 90
[/quote]

... че май и малко отгоре ;)
[/quote]

yep:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... 65;=653678
:eyebrow:
[/quote]

Бе нямах предвид за това, ама иначе снимката си е интересна ;)
Какво ли натоварване е понесла, че да стане така?
Аватар
Morpher
 
Мнения: 988
Рейтинг: 1888
Регистриран на: Вто Яну 04, 2005 7:03 pm
Местоположение: София

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Сря Ное 09, 2005 8:22 am

[quote="Morpher"]

Бе нямах предвид за това, ама иначе снимката си е интересна ;)
Какво ли натоварване е понесла, че да стане така?
[/quote]


знам...
ма точно, като четох темата се натъкнах на снимките..
:)
а иначе...
... колегата е приземил първо предницата на DJ-овете при София Ленд
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот bikerider » Сря Ное 09, 2005 8:41 am

[quote="bluskanie"]
А ако се сменят семерингите с маслени?
[/quote]


То така добре, ама като има маслени трябва да има и прахови, за които няма място в леглата.
Може да се вземат от единичните семеринги на RockShox - те са комбинирани - прахов от едната страна, маслен от другата.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот klmn » Сря Ное 09, 2005 9:12 am

[quote="bluskanie"]

[quote="bikerider"]



едва ли има смисъл, защото ако не се лъжа вилката няма маслени семеринги,тоест може да избие масло.


[/quote]

А ако се сменят семерингите с маслени? Или става ненужно скъпо за тази вилка...?
А и въобще как се прави тази вилка да докара 120 ход, защото в момента прави не повече от 90
[/quote]
Не съм спец,ама пробва ли да резнеш еластомера(за повече ход).При XC-60 имаше ефект.
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот bluskanie » Сря Ное 09, 2005 9:37 am

Май, май не е много рентабилна тази процедура със сменянето на семеринги, слагането на маслени системи и т.н. Просто има достъпни вилки с тези екстри та и повече...Карайте си така ама да внимавате, щото това дето пише DJ :nono:.Всъщност не знам къде пише освен по българските сайтове...:crazy:
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот Windstream » Сря Ное 09, 2005 9:42 am

Отворена маслена баня съм правил на малък XCP75 (90mm ход), но не толкова за смекчаване, колкото за по-мазна работа - в резултат на вилката не й пука колко е студено или горещо навън, сгъва се плавно без значение от атмосферните условия. Дали ще изтеча масло през семерингите зависи най-вече от нивото на маслото, регулира се в сгънато състояние на вилката. Налягане вътре голямо не се вдига (поне при стария модел), защото регулаторите за пружините отгоре на подпорите не са херметични - при сгъване въздуха изтича през тях, при разгъване греста в самите регулатори доста ефективно филтрира засмиквания обратно въздух. Ако се направи внимателно, маслената баня на практика не се нуждае от подръжка - необходимо е само маслото да се сменя от време на време, като интервалите за това що-годе зависят от натоварването на което подлага при каране, но поради липсата на хидравлика вилката на практика можете да се обслужва когато на вас ви скимне :D
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Bodom » Сря Ное 09, 2005 11:14 am

Аз си мисля на мойта да и разкарам еластомера от единият крак..
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот EmZo » Чет Ное 10, 2005 12:49 am

[quote="Windstream"]

Отворена маслена баня съм правил на малък XCP75 (90mm ход), но не толкова за смекчаване, колкото за по-мазна работа - в резултат на вилката не й пука колко е студено или горещо навън, сгъва се плавно без значение от атмосферните условия. Дали ще изтеча масло през семерингите зависи най-вече от нивото на маслото, регулира се в сгънато състояние на вилката. Налягане вътре голямо не се вдига (поне при стария модел), защото регулаторите за пружините отгоре на подпорите не са херметични - при сгъване въздуха изтича през тях, при разгъване греста в самите регулатори доста ефективно филтрира засмиквания обратно въздух. Ако се направи внимателно, маслената баня на практика не се нуждае от подръжка - необходимо е само маслото да се сменя от време на време, като интервалите за това що-годе зависят от натоварването на което подлага при каране, но поради липсата на хидравлика вилката на практика можете да се обслужва когато на вас ви скимне :D
[/quote]

A какъв модел ти е точно вилката, имаш ли схема която да мога да съпоставя с устройството на моята вилка, и би ли дал малко повече инфо за това как става въпросноя тунинг, ще съм много благодарен. :) :beer:
А между другото, може да пробвам как ще работи като и извадя единия еластомер както предложиха по-горе :)
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Мнениеот klmn » Чет Ное 10, 2005 7:42 am

Аз не бих махнал целия еластомер,(освен ако не си 50кг с мокри дрехи):beer:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот Bodom » Чет Ное 10, 2005 10:41 am

51кг със сухи дрехи :D :beer:
аз веднъж и махнах изцяло едната пружина и резултата беше интересен :) сгъвах я докрай без проблем, но не става за каране. Ще я издъня на първия скок.
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Чет Ное 10, 2005 11:33 am

[quote="EmZo"]


A какъв модел ти е точно вилката, имаш ли схема която да мога да съпоставя с устройството на моята вилка, и би ли дал малко повече инфо за това как става въпросноя тунинг, ще съм много благодарен. :) :beer:
А между другото, може да пробвам как ще работи като и извадя единия еластомер както предложиха по-горе :)
[/quote]


До колкото разбрах неговата е само ХСР75 която е с 80-100мм ход пружина и еластомер, която според сайт-а е и с Rebound пружинка, и най-важното самото дъно на краката не е подвижно и осъществява някаква компресия на маслото в ботуша. А това с еластомера не е оферта, много се разхлопва пружината като няма еластомерн (отмъкнах един еластомер и сега човека ми се оплака, че му хлопа), по-добре да се скъсят двата така, че да се включват на 10-тия сантиметър и работата ще се подобри но само нагоре връщането ще си е същото:beer:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Windstream » Пет Ное 11, 2005 10:26 am

EmZo, разгледай тази тема: http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=725

GECKO, що пък реши че пластмасовите втулки в дъното на подпорите не се движат нагоре-надолу? И пак повтарям, компресия на маслото не е необходимо, даже е нежелателна (заради липсата на маслени семеринги). При разгъване обаче се забелязва известно смекчаване, но сега не ми се обяснява защо - важното е че го има, ама не като на вилка с истинска хидравлика.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 48 госта