Suntour XCP75 и зимния студ

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Suntour XCP75 и зимния студ

Мнениеот Windstream » Съб Дек 06, 2003 6:51 pm

Така, ами аз от два месеца карам със Suntour XCP75 и в началото бях много доволен... обаче после стана студено, много студено... и вилката почна да проявява характер. Когато изкарвам байка от вкъщи всичко си й е наред, работи точно така както я искам и докато карам (т.е. подлагам я на постоянни високочестотни компресии) това й състояние се запазва. Проблема се появява когато оставя колелото заключено някъде навън за около час - след това вилката сякаш е за плузамръзнала, сгъва се ужасно бавно и то не повече от 20-30мм (хода й е 90). Първоначално реших че ниската температура (над нулата напоследък рядко се качва) втвърдява еластомерите и затова ги махнах с идеята като се постопли пролетта пак да ги сложа. Оказа се че съм бил прав но само донякъде - проблема с намаляването на хода отпадна обаче този със бавното сгъване и разгъване още си го има... Да имате някакви идеи какво го причинява и как се опрвя? Jack ми беше подметнал веднъж нещо за греста ама аз още съм си със заводската, една такава жълто-зеленикава е. Предварително благодаря за помощта.

Live to ride... and ride to feel alive! :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Jacket » Съб Дек 06, 2003 7:45 pm

Мдам, тоя проблем го имат всички сухи вилки, които знам...
Първоначално си мислих, че втулките се свиват от студа и затова почва да се запъва. Отхвърлих този вариант, защото и при -6 градуса, когато вилката абсолютно отказваше да работи все още имаше същия луфт, както когато е топла, което показва, че втулките не се свиват...
Този номер ми го правеше и със заводската грес и с графитната. Една вечер обаче се издразних и взех че напръсках под маншпните хубаво с един спрей, не знам точно на каква основа е, уж специално за колела, но не го ползвах често, защото изобщо не смазваше. Затова пък почистваше доста прилично и само след няколко натискания вилката почна да се движи осезаемо по-леко, но не толкова мазно, колкото с греста. Излязох навън и карах на температура под нулата около час и работата почти не се промени. Проблема на спрея е, че изсъхва доста бързо (за два-три дена) и ако искаш вилката ти да се движи достатъчно леко през цялото време ще трябва да пръскаш по-честичко. Друго, което съм забелязал е, че маншоните ми отдолу са взели да се поразяждат и си мисля, че спрея е виновен...

Забелязал съм и още нещо като ми се втърди здраво вилката. Ако опитам да я сгъна със сила се чуват разни пукания като от пружината (все едно се запъва някъде)... чудя се там какво може пък да става...

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот Windstream » Съб Дек 06, 2003 9:31 pm

А, не всички сухи вилки, старото ми Чили примерно нямаше никакъв проблем с температурите, може би защото беше с тефлонови втулки и го смазвах два пъти месечно с фино машинно масло...

Освен това като гледам тия маншони май повече поразии ми правят отколкото пазят подпорите - има едни суперидиотски дупчици в долната им част заради които работят като помпи - на сгъване изпускат въздух, на разгъване засмукват и познай всичкия пепелак къде се натрупва :}):. На Чили-то му бях отрязал средната им част и бях наврял горната в долната така че да се застъпват и се получи нещо като dust-seal в който допълнително бях сложил уплътнения от микропорест дунапрен, резултата беше повече от добър - слагам чисто масло, карам като бесен в разни аграрни условия и след две седмици като реша да доналивам старото още си е ЧИСТО сякаш вчера съм го сложил. Та сериозно се замислям дали и с тая вилка да не направя така.

Също така ми е дошла една идея да я правя с open-bath система ама само за смазване, без damping функция... Bikerider, ти си специалиста тук, какво масло би ми препоръчал за тази цел, да не си променя много характеристиките при големи температурни разлики (от +40 докъм -10 градуса) и да не ми прави проблеми с еластомерите и уплътненията?

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Jacket » Съб Дек 06, 2003 10:07 pm

Е нали знаеш, че точно за Chili говоря и определено го имаше тоя проблем и то доста сериозен... ама твойто като казваш, че е било с тефлонови втулки вече е друга песен.

А това за open-bath, на тоя сънтур... хм не знам, малко трудна работа ми се вижда... трябва да го seal-неш отвсякъде и то здраво, иначе ще изпуска масло.

Маншоните пък определено не пречат при тия вилки... аз без маншони правех по 2-3 карания (в планина става дума) и после просто се налагаше да се отваря и чисти вилката. Откакто съм сложил маншоните (2 месеца) не съм я отварял (не се налага просто...), а преди да пръсна спрея, греста отдолу не беше помръднала, нито беше залепила грам боклук...

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот uha_rampage » Съб Дек 06, 2003 11:24 pm

[quote]Suntour XCP75 и зимния студ[/quote]


кфото мое се каже за зимния тфа може да се рече и за:

Suntour XCP75 и летния студ
Suntour XCP75 и пролетния студ
Suntour XCP75 и есенния студ

нали ;)

UHA™ ADMIN LEVEL 5
www.rampage.hit.bg
www.uha-mtb.hit.bg
www.rampage.hit.bg
Drujba-2 County - кварталът на богатите :)
Аватар
uha_rampage
 
Мнения: 1617
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Юли 20, 2003 3:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Съб Дек 06, 2003 11:46 pm

[quote="uha_rampage"]

[quote]Suntour XCP75 и зимния студ[/quote]


кфото мое се каже за зимния тфа може да се рече и за:

Suntour XCP75 и летния студ
Suntour XCP75 и пролетния студ
Suntour XCP75 и есенния студ

нали ;)

UHA™ ADMIN LEVEL 5
www.rampage.hit.bg
www.uha-mtb.hit.bg
[/quote]

Не, има лека разлика в минималните температури която в случая има огромно значение. Поне за мен :)

[quote="Jacket"]

А това за open-bath, на тоя сънтур... хм не знам, малко трудна работа ми се вижда... трябва да го seal-неш отвсякъде и то здраво, иначе ще изпуска масло.

Маншоните пък определено не пречат при тия вилки... аз без маншони правех по 2-3 карания (в планина става дума) и после просто се налагаше да се отваря и чисти вилката. Откакто съм сложил маншоните (2 месеца) не съм я отварял (не се налага просто...), а преди да пръсна спрея, греста отдолу не беше помръднала, нито беше залепила грам боклук...
[/quote]

Масло отдолу няма да изтича защото шишовете ми са леко на конус там и направо херметизират дъното. Отгоре не би трябвало да пръска щото няма да е под налягане.

А маншоните ти имат ли тия дупчици в единия край, щото все пак са за Форд т.е. не са стандартните полуфабрикати?

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот uha_rampage » Съб Дек 06, 2003 11:59 pm

Okay :D

UHA™ ADMIN LEVEL 5
www.rampage.hit.bg
www.uha-mtb.hit.bg
www.rampage.hit.bg
Drujba-2 County - кварталът на богатите :)
Аватар
uha_rampage
 
Мнения: 1617
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Юли 20, 2003 3:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Jacket » Нед Дек 07, 2003 12:46 am

Тц, нямат друпки. Тя от едната страна дупката е с 35мм диаметър, ама от другата оригинално е съвсем тънка... не знам, може би около 4-5мм За рейка са маншоните.
А тези на screamBoy имат дупки, те са за мотор вече.

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот Windstream » Пон Дек 08, 2003 4:41 am

То си е нормално маншоните за велосипеди и мотоциклети да имат такива дупчици, иначе при по-бързото разгъване на вилката се получава вакуум и маншоните се деформират. Аз не се оплаквам че има дупки, а че са ги пробили на най-тъпото възможно място - точно над dust-seals (как се казва това на български, само за семеринга се сещам?) за втулкте. Съответно точно там се събира най-голямата мръсотия и постепенно минава навътре и замърсява греста. Дупки трябва да има, но да се правят от долнта страна на най-горния пръстен на маншона, така всичкия засмукан боклук ще се лепи в горния край на подпорите където е почти безвреден. За съжаление обаче готовите маншони за вилки не могат да се обръщат... имам чуството че производителите нарочно го правят тоя номер че да ти се скапе по-бързо вилката за да си купиш нова...

В опит да реша проблема вчера сложих отвътре на дупките по един пръстен от някакъв микропорест материал на найлонова основа, идеята беше да играе ролята на филтър за въздуха. В началото си беше наистина добре, обаче днес след няколко спускания по едни стълби пръстените се преместиха нагоре по маншоните и дупките пак зейнаха. Мен ме хванаха бесните и като се прибрах първата ми работа беше да преправя маншоните, нещо като тези на Manitou Black станаха. Даже успях и да ги тествам: пръснах върху подпорите малко суперфини дървени стружки и после почнах да подскачам из апартамента и по коридора. След като се уморих махнах творенията си за да видя колко мръсотия ги беше преминала - нищо нямаше, подпорите си бяха все така гладки, лъскави и чисти. А под тези мини маншони оригиналните dust-seals още си стоят.

Все още обаче не знам как да премахна почти пълното блокиране (което по-нататък през зимата ще стане пълно) - да сменям греста ли? Ако да с каква, единствената тефлонова която имат в местния веломагазин и сервиз е някаква за Gripshift команди и жилата им (така пише на кутийката), по $8 тубичката. Това ще свърши ли работа или нещо моторджийско да си търся? Open-Bath експериментите се отлагат за през ваканцията щото другата седмица имам сесия и хич няма да ми е до тях [:p]

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Jacket » Пон Дек 08, 2003 10:33 am

За грес нищо не мога да ти порепоръчам... може би има някаква подходяща за зимни условия, но не съм имал пари да експериментирам.
Потърси някъде грес за Маниту. Може би ще свърши работа.
А доколкото знам на black маншоните вътре имат нещо като дунапренче (каквото и ти си сложил), ама то е напоено със някаква специална смазка. Е може и да не е толкова специална де :) но трябва да я има. Дано не се бъркам.

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот bikerider » Пон Дек 08, 2003 10:53 am

[quote="Jacket"]

За грес нищо не мога да ти порепоръчам... може би има някаква подходяща за зимни условия, но не съм имал пари да експериментирам.
Потърси някъде грес за Маниту. Може би ще свърши работа.
А доколкото знам на black маншоните вътре имат нещо като дунапренче (каквото и ти си сложил), ама то е напоено със някаква специална смазка. Е може и да не е толкова специална де :) но трябва да я има. Дано не се бъркам.

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)

[/quote]


Грес за Маниту определено ще ви свърши работа за студовете защото е доста рядка. Иначе дунапрените в маншоните на Black се напояват с масло за да зачистват тръбите от прах.

Ако желаете - знаете сервиза къде е :):):D:D

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Windstream » Пон Дек 08, 2003 11:58 am

Еее, това вече е друга работа :D Благодаря за съветите, още днес ще изтормозя LBS-а за маниту грес... ама като ги знам какви са май пак по интернет ще поръчвам :}):

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот SPA » Пон Дек 08, 2003 5:15 pm

[quote="Windstream"]

Еее, това вече е друга работа :D Благодаря за съветите, още днес ще изтормозя LBS-а за маниту грес... ама като ги знам какви са май пак по интернет ще поръчвам :}):
[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
[/quote]

Виждам че те кефи да се боричкаш с такива проблеми и да експериментираш. Ама защо съм останал с впечатлението че повечето хора работещи/учещи в US не им проблема да си взимат хубви части за колелото (респективно вилка)? Ами се занимаваш с този Сънтор?
Конкретно по проблема. Аз имам RST с метална и въздушна прожина. И при мен има същия проблем през зимата - вилката се втръдява. По принцип при мен е с семеринг който чисти мръсотията а не с маншон който да покрива тръбите. Ползвам греста на маниту, но тя ми решава проблма доста малко т.е. при студ вилката пак работи кофти и лагнато. Като е топло напрво да и се чудиш :)) Изглежда или стоманените тръби се разширява или пластмасата вътре. Не съм наясно кое от двете а и дали това е проблема. тази зима ще го боря.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Пон Дек 08, 2003 6:59 pm

[quote="SPA"]

Ама защо съм останал с впечатлението че повечето хора работещи/учещи в US не им проблема да си взимат хубви части за колелото (респективно вилка)?
[/quote]

Ами честно казано и аз бих могъл така ако съм на пълна стипендия и всичко което изкарам остава за мен... ама не е такова положението, стипендията ми е точно 50% от $24 000 и останалите трябва аз да ги осигурявам, като $7000 ми идват от работата а с другите $5000 (всъщност са към $3000) бащата се ангажира. Всъщност по всяко време мога да си взема примерно някое Banshee с Marzocchi Monster T и да речем един 5-6 метров 6,5-литров Dodge Ram V8 да си го превозвам насам-натам обаче за разлика от повечето хора които познавам не се чуствам много комфортно да харча парите на родителите ми, колкото и да са им излишни понякога. А Сънтур-чето ново ми излезе $40, за сравнение най-евтиното Marzocchi (щото еднокоронен Rock Shox посмъртно няма да си купя) върви по около $100 без гаранция за състоянието. Ей затуй и се занимавам с него...
[quote]
Изглежда или стоманените тръби се разширява или пластмасата вътре.
[/quote]

Коефициента на разширение на стоманата е по-малък от този на алуминиево-магнезиевата сплав и всъщност при охлаждане ботушите на вилката би трябвало да се свиват (разширението е при нагряване) повече от стоманените подпори което евентуално би причинило блокиране на хода. Обаче за да има осезаемо увеличение на триенето във втулките разликата в температурите трябва да е доста голяма, не нищожните 30 градуса (от стайна температура до около -5). Така че за мен това не е обяснение на наблюдавания ефект, поне докато не изчисля за какви отклонения все пак става дума с което смятам да се занимавам този следобед. Все пак 10х за инфото за греста, спести ми поне $20 ;)

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот SPA » Пон Дек 08, 2003 7:13 pm

[quote="Windstream"]
... всъщност при охлаждане ботушите на вилката би трябвало да се свиват (разширението е при нагряване) повече от стоманените подпори което евентуално би причинило блокиране на хода...
[/quote]


Ами аз съм с магнезиев корпус. Не знам дали той се свива или разширявя. :))
Имах в предвид, че най-вероатно пастмасовите втулки вътре се разширявт/стесняват - въпрос на гледна точка дали гледаш от към материал или диаметър на отвора, което води до по-голямо триене.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Пон Дек 08, 2003 7:50 pm

[quote="SPA"]

Ами аз съм с магнезиев корпус. Не знам дали той се свива или разширявя. :))
Имах в предвид, че най-вероатно пастмасовите втулки вътре се разширявт/стесняват - въпрос на гледна точка дали гледаш от към материал или диаметър на отвора, което води до по-голямо триене.
[/quote]


Абе то и на моята пишеше Мagnesium ама това означава че този метал е включен в сплавта от която са отляти краката на вилката, не че са чисто магнезиеви - магнезия е като титана, твърд но крехък.

При охлаждане винаги има свиване на размерите т.е. намаляване на обиколкта (=> и на диаметъра) на дупките за подпорите, това от своя страна би означавло и свиване на втулките които са вътре. Обаче ако само втулките си променяха диаметъра в момента който почнат да "лепят" към подпорите ще отворят луфт към ботушите. Следобед наистина ще седна малко да посмятам и утре ще ти дам някакви по-точни данни, ОК?

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Jacket » Пон Дек 08, 2003 8:20 pm

Не е във втулките проблема. Ти сам го каза. Ако се свиват ще стегнат подпорите, но ще се разхлопат отвън. Дори ако температурата им влияе толкова би трябвало точно при загряване да втвърдяват вилката, защото тогава се разширавят, а освен навътре няма накъде...
Аз продължавам да си съм 99% сигурен, че греста е виновна. Ми виж за пример кравето масло, маргарина, даже лойта май е най-удачното сравнение. Трябва да си направя експеримент с графитната грес, да я изкарам за малко на студено да видим дали ще се спече...

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот SPA » Вто Дек 09, 2003 9:51 am

[quote="Windstream"]
... Все пак 10х за инфото за греста, спести ми поне $20 ...
[/quote]

Windstream az wchera zabrawih da ti pisha. Gresta naistina e mnogo iaka. Weche cialo liato sam s neia. Manitou Prep M - [url]http://www.answerproducts.com/items.asp?deptid=6&itemid=101[/url]. Po princip si iq wzeh tuka za 20lv.

Problma e che na men ne uspiawa da mi spe wturdiawaneto na wilkata. Dosega ne se biah setil da mahna MCU-to. Ste probwam kato imam wreme, no ako towa stane znachi da tarsia druga prujina.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Съб Дек 27, 2003 9:21 am

MCU-то не влияе особено на работата (по-точно на неработата) на вилката, причината наистина е в греста. Тази за Manitou обаче не я пробвах но няма и да я пробвам - решението е в системата с маслена баня. От една седмица вече си карам така вилката и направо не мога да я позная - работи си перфектно, даже и еластомерите съм и сложил и пак не я бърка температурата - днес примерно карах 2 часа при около нулата, после оставих коня навън за още около час (през което градусите паднали на -2) и като го яхнах след това все едно сега го изкарвах от къщи. Леко (съвсем леко) забавяне се забелязва при температури от порядъка на -5 градуса но всъщност това може и да е субективно усещане. Маслото е моторно National 10W40 и струваше точно $1,20 за тубичка от един литър. Процедурата по превръщането на сухата вилка в "мокра" е следната:

1) вилката се разглобява напълно, вадят се пружините и еластомерите, втулките се завъртат на около 60 градуса и също се вадят, премахва се всякаква грес от частите.

2) правят се нови шишове с леко конична долна част (тази която влиза в дупките на краката), идеята е при стягане на болтовете шишовете да уплътнят към краката за да не изтича маслото (което би се получило с оригиналните шишове тъй като те по принцип са цилиндрични). По същата причина и се махат шайбите на двата болта отдолу като самите болтове се подменят с такива с по-широка периферия (примерно такива за спирачки). Ако някой се интересува мога да му направя чертежи на новите шишове :D

3) вилката се сглобява но без да се слагат пружините и еластомерите, при затягането на болтовете се внимава шишовете да не се изметнат към стените на подпорите (понякога има такава тенденция).

4) налива се маслото, малко по малко, като след всяко вливане вилката се разгъва и сгъва по няколко пъти за да може маслото по-лесно да слезе надолу. Внимава се за нивото на маслото, тъй като тези вилки нямат уплътнител за него в горната си част е желателно при максимално сгънато положение нивото му да е поне 2см под горния ръб на краката, при мен това се постига при ниво 13см под горния ръб на короната.

5) вилата се разгъва, вкарват се пружините и еластомерите и се навиват капачките с регулаторите на твърдостта.

Честит ви малко по-истински амортисьор ;) И не забравяйте, никога не обръщайте байка "с главата надолу" докато има масло във вилката, капачките отгоре не са херметезирани и маслото ще протече през тях [:p]

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Jacket » Пет Яну 02, 2004 2:49 pm

Значи и аз реших проблема (май :)).
Сега който има хубава вилка може и да не си губи времето да ми чете простотиите :)
Онзи ден си нямах работа и изгубих 3 часа да ръчкам вилката.
Какво направих... отворих вилката (за почти 3 месеца яко каране греста не беше помръднала, viva la маншони, преди за 2 дена каране отвътре вадих една шепа лайна...), изчистих греста отвътре... тая операция ми отне най-много време. Може би ако имах една от онези четки дето мият бутилките с тях щеше да е детска игра, но само с парцалчета си беше бая зор... добре поне че тия дни за засилили горещата вода, че с нея се отмива доста по-лесно. Е, не успях да я изчистя напълно защото втулките ми са пластмасови и съм ги пилил, та се беше набила направо в шуплите... Такам, оставих ботушите да изсъхнат на парното, а през това време измих и маншоните, след това почистих хубаво подпорите да не остане грам грес. Тоалетната хартия върши най-добра работа в случая. След това напоих едно парче тоалетна хартия с масло (добре познатото на всички фино машинно масло за 70ст във всяка железария... със сигурност не е най-подходящото но това имах под ръка) и намазах хубаво подпорите, но без да се оливам.
Забелязах и нещо интересно. Понеже втулките не са с кръгла форма, а от вътрешната страна имат едни ръбове, които контактуват с подпорите, последните (подпорите) се бяха вдлъбнали леко на тези участъци... забелязах го докато ги чистих с тоалетната хартия.
Та докато намажа хубаво подпорите, останалите неща бяха изсъхнали, просто сглобих вилката и днес най-накрая я пробвах.... Няма нищо общо :)) движи много по-леко отколкото с греста и до края на карането (около 4 часа като днес на Алеко не беше никак топло) се втвърди съвсем незабележимо... изобщо не може да става дума за втвърдяване дори, камоли да се сравнява с предишното поведение...
Та така, който иска вилката му да работи и през зимата по-добре да забрави греста... маслото може би ще изсъхне бързо, но трябва да се капне съвсем малко за да проработи отново добре.

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот screamBoy » Пет Яну 02, 2004 10:28 pm

начи си го направил и значи става !!! да видим дали и при мен ще подейства заклинанието

[url=http://moszimo.hit.bg/][img]http://free.techno-link.com/screamBoy/Graphics/KnockedOut.gif[/img][/url] &lt;.. [url=http://free.techno-link.com/screamBoy/]<s>Let it</s> [b][color=blue]B[/color][color=red]e[/color][/b][/url] ..&gt;
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот Jacket » Съб Яну 03, 2004 1:31 am

Бе на тебе пружината ти е гадна :)
Ама то квото и да я направиш ше стане по-добре, след като не си я пипвал от половин година... то не може само да караш :)
Аре казвай кога ше караме и да те питам нещо... понеже съм голям мързел, ако имаш път към женския да ми вземеш два комплекта накладки, че мойте свършиха напълно пък ше ти ги платя :)

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот uha_rampage » Съб Яну 03, 2004 4:50 am

Are nekoi ako naminava prez angliq da mi vzeme edin orange 223? ;)
puk moje i da mu go platq :)

UHA™ ADMIN LEVEL 5
www.rampage.hit.bg
www.uha-mtb.hit.bg
www.rampage.hit.bg
Drujba-2 County - кварталът на богатите :)
Аватар
uha_rampage
 
Мнения: 1617
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Юли 20, 2003 3:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Яну 06, 2004 11:45 am

[quote="Jacket"]

Значи и аз реших проблема (май :)).
Сега който има хубава вилка може и да не си губи времето да ми чете простотиите :)
Онзи ден си нямах работа и изгубих 3 часа да ръчкам вилката.
Какво направих... отворих вилката (за почти 3 месеца яко каране греста не беше помръднала, viva la маншони, преди за 2 дена каране отвътре вадих една шепа лайна...), изчистих греста отвътре... тая операция ми отне най-много време. Може би ако имах една от онези четки дето мият бутилките с тях щеше да е детска игра, но само с парцалчета си беше бая зор... добре поне че тия дни за засилили горещата вода, че с нея се отмива доста по-лесно. Е, не успях да я изчистя напълно защото втулките ми са пластмасови и съм ги пилил, та се беше набила направо в шуплите... Такам, оставих ботушите да изсъхнат на парното, а през това време измих и маншоните, след това почистих хубаво подпорите да не остане грам грес. Тоалетната хартия върши най-добра работа в случая. След това напоих едно парче тоалетна хартия с масло (добре познатото на всички фино машинно масло за 70ст във всяка железария... със сигурност не е най-подходящото но това имах под ръка) и намазах хубаво подпорите, но без да се оливам.
Забелязах и нещо интересно. Понеже втулките не са с кръгла форма, а от вътрешната страна имат едни ръбове, които контактуват с подпорите, последните (подпорите) се бяха вдлъбнали леко на тези участъци... забелязах го докато ги чистих с тоалетната хартия.
Та докато намажа хубаво подпорите, останалите неща бяха изсъхнали, просто сглобих вилката и днес най-накрая я пробвах.... Няма нищо общо :)) движи много по-леко отколкото с греста и до края на карането (около 4 часа като днес на Алеко не беше никак топло) се втвърди съвсем незабележимо... изобщо не може да става дума за втвърдяване дори, камоли да се сравнява с предишното поведение...
Та така, който иска вилката му да работи и през зимата по-добре да забрави греста... маслото може би ще изсъхне бързо, но трябва да се капне съвсем малко за да проработи отново добре.

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)

[/quote]


btw, проблема може да идва от самите dust seals. ако са некачествени (често срещано явление при ниския клас вилки) е напълно възможно да се вкоравяват (не свиват), тоест и да има смазка пак да пречат на движението.

но иначе ако не е от втулките и семерингите, сигурно е от мазна мръсотия вътре, тоест това което казва Jacket е единственото смислено решение - п р о ф и л а к т и к а :D:8D:

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот screamBoy » Сря Яну 07, 2004 1:19 am

хайде който в последните х&gt;&gt;&gt;1 години си ползва маслени и т.н. вилки и е забравил всичко за боклучетата дето простолюдието сме с тях да си потрайва :)
примерно вилката на Jacket май изобщо няма уплътнители горе, друг пример е че той хич не разправя за профилактика, а за разкарване на заводската грес и последния пример е че това го правят и нови и стари евтини вилки :)
докато марзоки МЗ комп онзи ден носих едно такова в раницата над час и с прибирането я натиснах и си се сгъваше на ръка и плавно, хъх

[url=http://moszimo.hit.bg/][img]http://free.techno-link.com/screamBoy/Graphics/KnockedOut.gif[/img][/url] &lt;.. [url=http://free.techno-link.com/screamBoy/]<s>Let it</s> [b][color=blue]B[/color][color=red]e[/color][/b][/url] ..&gt;
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот Yasen » Сря Яну 07, 2004 10:44 pm

Абе на тея Чилита втулките им били проблема! Приятелите ми които си взеха такива само се измъчиха с тях. Единия още през есента в яростта си да свали втулките ги парчедиса и един господ знае как си сложи PVC тръби, направи някъв тунинг на хода, сложи грес, маншони и вилката му и в най-големите клинчарници си работи много гладко с целия ход(15см). До сега я е смазвал само веднъж.

[b][color=red]Scream Bikes[/color][/b]
http://screambikes.hit.bg или
http://screambikes.tobulgaria.info
Yasen
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1235
Регистриран на: Сря Юни 04, 2003 10:10 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Яну 08, 2004 12:04 pm

[quote="screamBoy"]

хайде който в последните х&gt;&gt;&gt;1 години си ползва маслени и т.н. вилки и е забравил всичко за боклучетата дето простолюдието сме с тях да си потрайва :)
примерно вилката на Jacket май изобщо няма уплътнители горе, друг пример е че той хич не разправя за профилактика, а за разкарване на заводската грес и последния пример е че това го правят и нови и стари евтини вилки :)
докато марзоки МЗ комп онзи ден носих едно такова в раницата над час и с прибирането я натиснах и си се сгъваше на ръка и плавно, хъх

[url=http://moszimo.hit.bg/][img]http://free.techno-link.com/screamBoy/Graphics/KnockedOut.gif[/img][/url] &lt;.. [url=http://free.techno-link.com/screamBoy/]<s>Let it</s> [b][color=blue]B[/color][color=red]e[/color][/b][/url] ..&gt;
[/quote]


Не е особено коректно от твоя страна да ми приписваш твоите представи за мен ;)[:p]:D

Не съм забравил нищо, не знам на Jacket какъв модел му е вилката, но не съм виждал Suntour-и без прахов семеринг. Тоест има [i]"боклучета дето простолюдието сме с тях"[/i] които имат семеринги. Ела в сервиза да видиш колко съм забравил. Поне половината вилки на които съм направил профилактика досега са от тези които наричаш [i]"боклучетата дето простолюдието сме с тях"[/i]

А под профилактика аз поне от казармените времена разбирам точно това: разглобяване, махане на боклуците и старата мазнина, чистене, смазване и сглобяване.

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта