[quote="Brave"]
Но, пък, това ни хвърля в голям проблем при измерването, защото това рзастояние зависи от положението на колелото в пространството или казано по друг начин, трябва да го поставим изправено, като измерим отклонението по перпендикулярната на земята линия - малко трудна задача, поне за сам начинаещ веломеханик.
[/quote]
Еми затова споменах, че понеже е сложно да се мери при задната ос, се мери при средното - с колкото слиза средното, с толкова се вдига задната ос.
[quote="Brave"]
В цялата работа, само не съм съгласен, че няма значение как и какво мериш, защото ако получаваш различно C в формулата, ще получаваш и различен шок.
[/quote]
Което както казах, не означава, че [b]формулата[/b] е невярна, нали?
Ако приемем, че C = dT/dC (разлика в хода и разлика в компресията на шока), то единственото което е от значение за dT (това дето се мери два пъти за да се получи) е да е монотонна и непрекъсната функция.
И меренето до седалката и меренето на средното са такива, следователно и с двете формулата е вярна. А доколко точни [b]резултати[/b] се получават, вече коментирахме - затова и предложих меренето при средното.
Другия въпрос е къде по протежение на компресията на шока е най-целесъобразно да се направят двете измервания, щото от това зависи колко точен среден коефициент ще се получи.
Според мен е най-добре да се изчислят началния и крайния коефициент (в началото и края на хода) и да се усреднят. Има и по-точни начини, но все пак говорим за велосипедизъм
[quote="Brave"]
Благодаря за спора, беше добра интелектуална дъвка поне за мен - от 3 години не съм си играл с геометрични задачи и макар тази да е елементарна, беше приятно да се отделя за няколко минути от тъпата рутина на работата.
[/quote]
Споделям
Edit: Нека да обобщим, че така трудно може някой да провери формулата, затова ето пак.
S - sag (%)
C - ход на шока в инчове
W - тегло на ездача в килограми
Т1 - ход на задницата при компресия 0
Т2 - ход на задницата при компресия 10мм
X=търсената твърдост в lbs/inch
X=220*W*K/(C*S), където коефициента на окачването К=dT/dC=(Т2-T1)/10 по метода на TOYAGA.
Като се замести във формулата дава: [u]X=22*(T2-T1)/(C*S)[/u]
------------------------------------------
ако подходим по по-прецизния начин:
S - sag (%)
C - ход на шока в инчове
W - тегло на ездача в килограми
Т1 - ход на задницата при компресия 0
Т2 - ход на задницата при компресия 10мм
T3 - ход на задницата при пълна компресия - 10мм
T4 - ход на задницата при пълна компресия
X=търсената твърдост в lbs/inch
X=220*W*K/(C*S), където K=(K1+K2)/2=(T2+T4-T1-T3)/20, където
Като заместим получаваме [u]X=11*W*(T2+T4-T1-T3)/(C*S)[/u]
(дано да не съм оплескал нещо)