[quote="tuba"]
Еййй най на края някой я каза тази формулка
Аз трябваше да питам де ама ...
Едно въпросче как се определя коефициента на окачването
за четириточково окачване примерно.
И понеже аз лично бих дал отговор от сорта на :
"Отиваш на сайта на производителя и търсиш .."
ще спомена че вече го пробвах не пише.
freestyler
аз имам една пружинка която на мен ми е твърде мека от
450lb, дължина 165mm шок ако искаш да ги трямпим с твоята(пружина)
на първо време
пък после си копувай нов шок иначе ако нещеш и ще сменяш
пружината. Старата даваш ли я? И за кви пари ?
[/quote]
Коефициентът (отношението ход на шока/ход на задницата) се мери по следния супертъп (защото е суперлогичен и близък до акъла) начин:
1. Изпуска се изцяло въздуха (при пневматичен) или се отстранява пружината (при шок с пружина)
2. Велосипедът се слага легнал
3. Окачването се разгъва максимално
4. Взема се една ролетка и един флумастер и върху стеблото на шока се отбелязва белег точно на един сантиметър навътре (по посока на сгъването му)
5. Със същата ролетка се измерва разстоянието по права линия между оста на задното колело и средата на задния ръб на седалката. Измерената стойност в сантиметри се запомня (малоумните я записват)
6. Окачването се сгъва докато шока достигне точно до белега
7. Отново се измерва разстоянието по права линия между оста на задното колело и средата на задния ръб на седалката. Измерената стойност в сантиметри се запомня (малоумните я записват)
8. Разликата между двете запомнени (записани) стойности е коефициента на задницата към едно.
За малоумните ще поясня допълнително – ако при разгънато окачване сте измерили разрояние от примерно 54 см, а след сгъване това разстояние е станало 51 см, то 54 – 51 = 3. Тоест вашето окачване (независимо от това колко стави и пинизи има) има предавателно отношение на лостовата конструкция от 1:3. За невменяемите ще поясня, че в конкретния случай на един сантиметър ход на шока отговарят три сантиметра ход на задната ос...