mentalhead написа:Новината всъщност е чудесна. Няма по-логично нещо от това автобус 66 да е част от системата на градския транспорт, след като всички излетни линии са част от нея.
Сега човек може да се качи на Алеко за 80 стотинки, което като цена не знам дали и в соц-а е било реалност.
Отделно по този начин хората вероятно ще станат по-малко зависими от капризите на Цеко.
Да, за нас като колоездачи, това може и да не е най-добрата новина, но обществения транспорт за това е обществен, за да обслужва интересите на обществото като цяло.
mariko написа:Може ли някой да даде линк или да потвърди официално, че вече превоз на колело е забранено? Защото е доста тъпо да се твърди, че нещо е забранено само защото някой неграмотник не е бил на кеф и не ви е пуснал да се качите.
Аз попаднах само на следното:
Наредба за превоз на пътници и условия за пътуване с масовия градски транспорт на територията на Столична община
"Чл. 9. (1) Пътник с редовен превозен документ има право да превозва безплатно ръчен багаж с размери в сантиметри до 60/40/40. Установяването се извършва с измервателен уред. Багаж с по-големи размери от посочените се таксува за всеки отделен пакет с:
- билет за еднократно пътуване (предварително закупен, закупен от водача или от Билетен автомат в трамваите и тролейбусите);
- (изм. с Решение № 147 по Протокол № 12 от 22.03.2012)
талон от Билет с талони за 10 пътувания, в случай, че пътникът пътува с талон от същия билет.
...................
(3) (нова с Решение № 508 по Протокол № 95 от 28.07.2011)
Пътник с редовен превозен документ има право да превозва по линиите на метрото велосипед, при следните условия:
- в делнични дни - след 21 часа;
- в почивни и/или празнични дни - целодневно;
- велосипедът следва да е във вид, който да не замърсява превозното средство;
- след закупуване на отделен билет за велосипеда от билетен автомат на входовете на метрото или от касиер в билетна каса на "Метрополитен" ЕАД."
...................................
6. (нова с Решение № 508 по Протокол № 95 от 28.07.2011)
При превозване на велосипед при условията на чл. 9, ал. З, пътниците са длъжни да се качват и слизат от последния вагон на метро влаковете.
Ето и целия линк: http://www.sofiatraffic.bg/bg/transport ... na-patnici
mentalhead написа:Новината всъщност е чудесна. Няма по-логично нещо от това автобус 66 да е част от системата на градския транспорт, след като всички излетни линии са част от нея.
Сега човек може да се качи на Алеко за 80 стотинки, което като цена не знам дали и в соц-а е било реалност.
Отделно по този начин хората вероятно ще станат по-малко зависими от капризите на Цеко.
Да, за нас като колоездачи, това може и да не е най-добрата новина, но обществения транспорт за това е обществен, за да обслужва интересите на обществото като цяло.
Чл. 13. В превозните средства на обществения транспорт не се допускат за превоз:
...
4. Вещи, които могат да повредят или замърсят превозното средство;
...
7. Предмети, които поради своите размери и естество, създават неудобство за пътниците.
...
Чл. 14. На пътниците в превозните средства на обществения транспорт се забранява:
...
3. Да нарушават реда и спокойствието на останалите пътници;
4. Да замърсяват и повреждат превозните средства и апаратите за таксуване;
5. С действията си да застрашават безопасността на движението и сигурността на останалите пътници;
...
subritual написа:@mentalhead, как за 80 стинки, че нещо не вдявам? ДДС-то ли се връща? ?
spirov92 написа:Добри, пише че промените влизат в сила от нова година, тоест този уикенд ще се разбере как е.
Volkov написа:Добре де какво пречи така и така карате по повече от един човек, да се качите с кола до горе!
На някой от вас - жена му, гаджето, брат му, майка му.
Няма бабички, няма разправии, няма суетене!
Карат се колела за доста пари, пък неможете да си позволите транспорта до горе, да ме прощавате!
Jumpup написа:Случвало се е в 93 да ми искат още един билет за извънгабаритен багаж (какъвто е колелото в случая), но не рядко е имало и скандали. Трябва да се прати официално запитване до столична община и да се измоли тапия с която да не ни създават проблеми, на хората които спортуваме през всичките сезони. Защото в този ред на мисли колкото и да са по малки като товаро обем и ските и сноуборда се вписват в тази категория на извънгабаритните и замърсяващи и дерящи безценият градски транспорт. Изпросиме ли разрешение от Фандъка няма да има кой да ни спре.
Lostsoul923 написа:Един вид са ги направили като автобусите в Бургас и Варна - качваш се, вадиш 1(в случая 2)лв и можеш да продължиш. Тук вече не може да се далаверства.
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта