Най после малко повече свободно време...
И така...
Както всички знаят, водача пази веригата да не пада.
Ето няколко идеи за водач:
1.НАПРАВИ СИ САМ ВОДАЧ:
Stuyo:
"-Това е водач за верига за колелото ми, който сам си направих от материали, които имах из къщи:
http://www.modreactor.com/images/storie ... 10_thm.jpg
http://www.modreactor.com/images/storie ... 05_thm.jpg
Ако за някой представлява интерес, тук има подробна статия:
http://www.modreactor.com/How-To-Guides ... Guide.html
2. НАПРАВИ СИ САМ ВОДАЧ със зъбно колело:
Използвах:
Стар Обтегач като вместо оригиналния му болт сложих по дълъг и отделих гарда за веригата от тялото :
http://img215.imageshack.us/img215/8537/hpim1115dj4.jpg
След което го монтирах на мястото на горната ролка:
http://img100.imageshack.us/img100/2259/hpim1165ut3.jpg
http://img207.imageshack.us/img207/5363/hpim1168ru6.jpg
В този случай основата на водача е от TRUVATIV BOXGUIDE.
Може да се комбинират горната идея (целия водач) и от тази (зъбното колело).
3.НАПРАВИ СИ САМ Протектор за Предната Долна Част на Рамката:
а.к.а. Вътрешна гума зад външната гума (:D)
При движение през пресечен терен, когато има наличие на скали както и дребни камъни и парчета от такива, част от тях се захващат за грайферите на предната гума след което от центробежната сила се отделят от нея и отиват право в рамката.
Идеята е за хора които държат на външния вид на колелото с цел предпазване на рамката от наранявания от камъчета и след време при продажба, рамката да бъде в състояние на боята що годе сродно, до това в момента на закупуването и:
http://img67.imageshack.us/img67/5536/hpim1170pz9.jpg
Необходими матеряли: Вътрешна гума, ножица и 4 свински опашки.
4.НАПРАВИ СИ САМ Протектор за Задницата На Рамката:
Някой си имат фабрично такива:
http://img112.imageshack.us/img112/4131 ... 496ej6.jpg
а други не....
Причина: както и Горе изброената, само че важи за задницата на колелото, предотрвратявайки деруги, породени от колебанието и удрянето на веригата в задницата, при каране през HAZARDOUS терен.
Решение: Отново вътрешна гума:
http://img233.imageshack.us/img233/6827/hpim1173mj0.jpg
Не винаги красиво, понякога дори грозно, но винаги върши работа.
5.НАПРАВИ СИ САМ Чистачи за USD ВИЛКА:
По-сериозните производители обикновено слагат фабрично чистачи
на вилките, с цел предпазване на тръбите влизащи в ботушите, от камъчета, драскотини и тн...
Marzocchi Shiver:
http://c2.pinkbike.com/photo/2038/pbpic2038394.jpg
Manitou Dorado
http://c1.pinkbike.com/photo/2010/pbpic2010361.jpg
White Brothers
http://c5.pinkbike.com/photo/1724/pbpic1724349.jpg
Stratos:
http://mdg-performance.com/images/stratos.jpg
и тн...
Но примерно DNM VOLCANO НЯМА такива и обяснението е че щом няма значи така е направено и няма нужда от тях.
Преди имах Volcano и от както направих Е ТАКАВА деруга в анодизираните тръби, реших че определено ИМА НУЖДА.
За съжаление тогава не съм мислил подробно да снимам, но общо взето са необходими: 1 pvc тръба, малко ламарина, бормашина, малко дунапрен и ПоП-НИТАЧКА:
http://img134.imageshack.us/img134/226/hpim1177rh7.jpg
http://img139.imageshack.us/img139/6248/hpim1181io7.jpg
http://img211.imageshack.us/img211/5846/hpim1182rw9.jpg
Ето го и крайния резултат:
http://store2.data.bg/specialized/My%20 ... C_0003.JPG
Все още ги пазя чистачите:
http://img138.imageshack.us/img138/3272/hpim1175ej4.jpg
http://img138.imageshack.us/img138/7862/hpim1176rn2.jpg
Ако някой има VOLCANO и му трябват, да пише лс, директно му ги подарявам
Само че сега са чисто черни и без лепенките и дунапрена...
5. КАК ДА СЛОЖА НА SCOTT FX DH 203мм ОТЗАД?
Много хора се оплакват, че на тази рамка 203 дискове не влизат и то само за някъкви милиметри. Някои дори отричат, че има начин... Имаа:
http://store2.data.bg/specialized/My%20 ... C_0011.JPG
Необходими са само подходящи дистанционни втулки които се слагат между ушите на рамката и края на главината.
Реално погледнато рамката се разкрачва, но натоварването което изпитва е пренебрежително малко.
6. НАПРАВИ СИ САМ Вериги За През ЗИМАТА За Гумите На Колелото:
Нервен Хамстер:
"Why put on snow tires when you can use an old chain?"
http://c3.pinkbike.com/photo/1709/pbpic1709445.jpg
Страхотна идея (мое мнение)
В пъти по-добрър вариант от колкото пробиване на гумата, слагане на болтчета, винтчета и тем подобни изискващи много време и n-пъти повече нерви.
Пък дали драскат шината и колко я драскат, това са подробности зависещи от това дали ти пука.
И Сега малко :offtopic: :
Имаше интерес към главината, за това ще споделя това онова и за нея... Напрактика е за "НАПРАВИ СИ САМ" ама... не баш...
Та....
6. Главина СВИНЯ:
http://c2.pinkbike.com/photo/1746/pbpic1746664.jpg
Не представлява нищо авторско или оригинално.
Копие е от Formula.
Копие в смисъл разстоянията между бордовете.
Представлява цилиндър от Дуралуминий, минат на струг с дадените размери.
Дупките за диска са разпробити с отвесна бормашина със съответните разграфявания под нея.
Тъй като пълният кръг има 360 градуса, дискът има 6 болта, демек 6 дупки, всяка тях е пробита в интервал 60 градуса взети от центъра на главината. След като дупките са пробити се минават с метчик и всичко е точно.
Същото важи и за дупките на бордовете за спиците.
Примерно за шина 36 дупки се разпробиват 36 такива през 10 градуса с дебелина на отвора такава, каквато максимална дебелина спици си намислил да слагаш. И край...с малките дупчици толкова.
ЕДИТ: Сбърках. Правят се на всеки борд по 18 дупки през 20 градуса. Веднъж направихме грешката да направим по 32 на борд и главината стана с 64 дупки и сега пак сбърках да го е*а...
Та....вече приключихме с малките дупчици.
После следва да се разпробие отвора в средата и да се направят легла за лагерите. Това става първоначално с МНОГО ГОЛЯМА Бургия след което със струг, но от вътрешната страна, за да не е перфектна дупка а да има 0.2-0.5мм разлика в долния и горния край, къдет овлизат лагерите, за да влезнат плътно.
Лагерите са машинни.
Ето я тук главината готова за сглабяне:
http://c2.pinkbike.com/photo/1954/pbpic1954843.jpg
Единия лагер се набива вътре докато опре в края на главината.
След това се прави втулка (ос с 20мм вътрешен диаметър),която свързва 2та лагера и не позволява да мърдат аксиално.
След като оста е направена (също на струг) се поставя в центъра и се слага парцал около нея за да не бЕга кат сложиш горния лагер:
http://c1.pinkbike.com/photo/1954/pbpic1954851.jpg
Най добре е да се сложи точно изрязан дунапрен с малко по-голяма дебелина от разтоянието между оста и вътрешния борд на главината, но ме мързеше и сложих парцала с който се бърсах
Разлика няма...
Теоретично трябва да се получи биене от неправилното разпределяне на масата, понеже парцала не е еднакво дебел от всякъде, но това са глупости... масата на парцала е нищожна.
Така...главината вече е сглобена и външния лагер е сложен след набиването в леглото му, сложих зегерка която влиза плътно до него в направен (ПАК НА СТРУГ!) канал за нея:
http://c3.pinkbike.com/photo/1746/pbpic1746665.jpg
Вече няма мърдане...
Сега идва момента на захващането на главината за вилката:
Прават се 2 втулки (ОТНОВО НА СТРУГ!) същите като тази вътре в главината (с 20мм вътрешен диаметър), но с различна дължина:
http://img124.imageshack.us/img124/5449 ... 844qf4.jpg
Дължината е подбрана, така че при поставянето на главината между тях, центъра на цилиндъра да се пада на еднакво разстояние от всеки един от краката на вилката.
Респективно и центъра на шината да е по средата на вилката от там и центъра на гумата.
Другото вече си е до наплитане.
Ми... ето пример горе доло какво трябва да съдържа темата, ако някой има свой импровизации да не се срамува или плаши ами да сподели.
пп
("потенциално опасните" модификации този път няма да ги пускам, тъй като са...ъъъ...."потенциално опасни".