ами айде и аз в кюпа, както вече някой разбраха ...
макар, че честно казано го направих със съзнанието, че ми е малко ранко за тая стъпка, но все пак реших да се пробвам.
Та след първите две карания съм с леко смесени чувства.
Плюсовете са ясни ... когато се кара е просто съвсем друг филм. Съвсем друг начин на разпределение на усилието, повече сила и по-равномерно въртене. Усещане за по голям контрол над байак също.
Но сега за минусите ... също така ясния минус, че ако не се откопчаеш навреме се изтърсваш кат чувал с картофи, няма да го споменавам. Само бих го допълнил, че мислех, че това ще е най вече проблем надолу, обаче установих, че може да е проблем и нагоре. Т.е. ако си на някой много як баир и едва креташ и в един момент разбираш, че за повече нямаш сила същото така разбираш, че просто не може и току така да спреш. Проблема е че, поне аз нещо не мога в движение да се откопчея (поне не все още) и ми трябва за малко да спря да въртя. Спра ли да въртя обаче в такъв момент спира и колелото, щот инерцията е 0ва ...
. Това предполагам си е въпрос на изграждане на рефлес за бързо откопчаване в движение.
За надолу и за офроуд е малко по страшничко, щот там обикновено ако се наложи спиране става изненадващо и то именно в някой момент, когато си зает с обмисляне, как да преодолееш някое препятствие или още по зле - препятствието те изненада. Таааа в такъв случай лошо ... вече имам две синки и със сигурност ще потренирам още доста на равно и на по-загладен терен, преди да посмея пак да тръгна някъде на по засукано.
Други минуси ...
- (този почти беше ясен, но все пак) педалите си имат платформа, но тя не става за каране с норамлни обувки повече от градско, до центъра и обратно - стабилност и зацепване минимални.
- Обувките за автомати са доста неудобни за ходене, бутане и тн дейности по каменист терен ... хлъзгат се много подло на парчетата. Все пак зацепват по някое време някъде на гума, ама не си е работа.
- (това си е строго специфично до човек, обувки и автомати) при мен нещо не мога да завия парчетата под ъгъла който ми се ще и краката ми сочат сега леко навътре. На някой може това да си му е нормалното, ама на мен нормално си ми е леко навън и това много не ме радва. Сега ще почовъркам малко по парчетата, ако не стане ще взема по тежки хардуерни мерки, защото иначе чувствам крака си леко усукан и предполагам за дълго каране няма да има много добри последствия.
- на по пресечена местност, като се правят накой чупки в кръста за взимане на някой ръбест завой и се налага изместване на тежеста изискващо все пак макар и минимално завъртане/изместване на крака върху педала ... с автомати не става. Не е трагедия и не се налага много често, но все пак е някакво ограничение.
та това за сега ...
след 2-3 часа каране * - малко на гребната и малко на тепето
* наблягам на това, като целта е по скоро да знаят последователите на идеята с какво се сблъскват в началото ... после сигурно по голяма част от минусите отпадат (надявам се). Пък си зависи и кой до колко може да кара и без автомати ... аз си признавам, че ен съм особенно голям майстор