Реших да си сменя маслото на шока сам ,след като гледах из нета клипчета и главно базирайки се на документацията от сайта на Фокс :
https://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=170
Накратко ,ще прескоча частта със въздушната камера ,предполагам всеки си я обслужва сам няма нищо сложно .. за смяната на маслото е нужно :
1. масло 10w за вилки и шокове ,стотина грама ( реално по малко ,но моя шок е малък 190х51 та 100 грама ще стигнат за всеки шок )
2. масло 75w90 за въздушната камера ,15-20 грама
3. ключ 19
4. комплект шестограми
5. няколко игли с различни размери ,както и подходящ преходник към помпа за вилки и шокове
6. помпа ,която може да качи 500 пси( за boostvalve 150-300 пси )
7. замби 6 и 7 мм ,подходяща маслоустойчива гума 3-4 мм ( тука се правят експерименти ,и вече която уплътни добре )
8. здраво менгеме ( това от първите снимки не стана ,ходих в офиса където имам истинско )
9. шублер
Тук е момента да спомена ,че покрай другите неща съм и сръчен механик с голям опит в подобни и доста по сложни дела ,ако не се чувствате уверени ползвайте сервиз .
Шока ,с махната въздушна камера
развиваме болта за помпене на IFP камерата за да изпусне налягането ( при мен нямаше много останало ) ; преди това трябва да махнем пластмасовата тапичка ,не е особено лесно но тънка отвертка помага ... по клипчета гледам го разпробиват с тънко свредло .
развиваме четириграма с гаечен ключ 19 ( тука трябва здраво менгеме ,задължително да се махнат втулките че моите ги премазах малко и яко напъване - стегнато е доста ) .. ето какво виждаме :
маслото е смесено с въздух ,трябва да е до горе ,а плаващото буталце е доста далеч от позицията си по документация :
маслото е и доста черно ( оригинално е било червено) ,виждат се балончета въздух:
новото масло :
изваждаме плаващото буталце с припомпване на камерата на 100-200 пси и то "изплува" .. оглеждаме го за щети .. почистваме старателно отвътре с обезмасляващ спрей и парцалче като внимаваме да не одраскаме повърхността ;
смазваме леко с масълце 10w буталото така ,че да излезе въздуха между 0-пръстена и корпуса му ,и позиционираме плаващото бутало на нивото по документация ,за шок 190x51 това са 58.6мм ( тази стъпка е много важна и определя обема на IFP камерата,на доста клипчета из нета гледам че се прави "на око" или докъдето стига показалеца )
Допълва се с ново масло до ръба ,напълва се и капака с цел да няма въздух който да остане при маслото .. с едно бързо движение 2те части се долепят и завиват .. припомпва се IFP камерата на 50-100 пси ,и се развива малкото шестограмче отгоре на корпуса леко с цел ако има въздух да излезе ..ако покапе леко масло значи е ок .
Следва частта която ме забави най много ,напомпването на IFP камерата на 500 пси ( по документация за моя шок ,за boostvalve е по малко и ще стане много по лесно )
Повечето проблеми които имах са чупене на игла ( запасете се с игли различни размери ) изпускане на въздух покрай иглата ,или след като я извадя ..
смених и няколко гумички с различна дебелина за проба , накрая успях с гумичка 6х4мм .Оригиналната гумичка е 7х3мм
Има значение и колко е стегната гумата в тоя момент на помпене ,не трябва да е много стегната ( тогава иглата не влиза и се криви ) или твърде хлабава ( тогава изпуска при вдигане на налягането над 300-400 пси )
След като припомпите камерата на нужното налягане ,вадите иглата и достягате с шестограм гумата ,така че да се премаже хубаво и да не изпуска с времето .
Монтира се въздушната камера ,след като е огледана за някакви забележки ,почистена и смазана с Фокс Флуид т.е. трансмисионно масло
Помпите на нужното налягане .
При мен веднага се забеляза положителна промяна в работата на шока ,много мазно заработи ,имах едно леко почукване което според мен е износване на стержена на диска за компресията ( там има малко хлабина ) и не се отстрани след обслужването но не е обезпокоително и щока ще работи на 100% и така .
Процедурата с малки промени е еднаква за всички въздушни шокове на Фокс . Препоръчва се да се прави на 100 часа ,при мен са да речем 2 пъти повече но се вижда по състоянието на маслото ,че е малко пресрочена .
Ако имате някакви въпроси питайте