Става въпрос за следното. При моята рамка, там където има лагер, м/у него и двата елемента които се свързват да лагеруват има само една алуминиева втулка/шайба в най-добрия случай. А от външната страна само болта, който затяга сглобката. Така беше оригинално. Най-голям събирател за кал бяха лагерите над средното, където чейнстея е захванат за предния триъгълник. Там са най-големите лагери на рамката, получава се и най-силното усукване от въртене на педалите. Като се напълни с боклуци започва ЗЛОВЕЩО пукане и скърцане.
Там в отворите които се получават сложих О-пръстени, които запълниха перфектно отвора , който се пълни с боклуци.
ето една снимчица:
Това намали значително влизането на прахоляк. Същото направих и с останалите сглобки, притиснах о-пръстени ( гумени уплътнения) между двата елемента, които се допират попринцип само с шайба/втулка между лагера и частта с която лагерува. По моята рамка освен това на горната снимка, така е и лагерите при задната ос, но при тях не се вижда уплътнението:
Същото направих и на някои от лагерите на кобилицата. На някои не се получи, защото двете повърхностти м/у които трябваше да сложа гумен пръстен не лягаха изцяло една върху друга и след като ги стегна, част от прсътена изкачаше от притискането. ( където кобилицата се свързва с долната ръба на рамката) При връзката на кобилица и seatstay-а имаше възможност.
За външната страна на лагерите, където са болтовете си намерих капачета, които се затягат със самите болтове. Не спират всичката прах и те, но е по-добре от нищо. Така си подсигурих по-рядка грижа за тея 8 лагера по рамката.
На тази снимка се виждат капачките под болтовете на кобилицата. Черни са, бяха сиви.
Всичко това може да се изиграе и с много точен размер пластмасови шайбички, които да легнат перфоктно и да запълнят отвори, където може да влиза лошото време:) Но внимателно с тях, защото ако са по-големи, при стягане могат да пречат на окачването да се движи плавно.