И така, една седмица по-късно може би е време да разкажа накратко как премина разходката. В съботния (работен) ден, след работа побързах към Централна гара, където взех експрес за Ямбол в 16:30. Бях щастлив, че колелото не е проблем да се вози с мен и то само срещу 2 лв. Качих се на последния вагон и сложих колелото на последната врата за преминаване между вагоните, която всъщност не се ползва. Влакът потегли и аз бях първият проверен от кондукторката. И тъй като бях в приповдигнато настроение, реших да й кажа някоя хубава дума, то ясно, че заплатата сигурно й е малка и не стига, ама викам си поне един доволен клиент да види и казвам: "БДЖ е най-хубавия транспорт!" А тя ми отговаря - "Да за велосипеди и мангали."
На Септември, като се качих в теснолинейката, разбрах какво е имала предвид. В целия вагон аз и и още един мъж не бяхме от "малцинствата". Колелото беше разположено по същия начин - последния вагон, вързано за последната врата. До него имаше една чанта. По едно време, вероятно собственика на чантата, отиде нещо да рови в нея. След малко се връща и носи едни клещи (керпедени) резачки. И отиват трима смугли пътници да пушат заедно.
Без да се бавя нито миг, отвързах колелото и си го взех вътре при мен. Викам си тоя влак както върви с 20-30 км/ч, тия като нищо ще хвърлят колелото, а може и те да скочат. Но аз не им казвам нищо, а те - "Еее, той се уплашИ да не му земеме колелото."
Но ... парен каша духа.
Във Велинград се настаних във Върламовата къща. Никъде няма табелка, че така се казва къщата, но така се рекламира в мрежата. Стаята беше повече от прилична, като за 10 лв, хазяйката я нямаше и ме посрещна и настани една жена, която също беше от гостите в къщата. На нея и платих. Това ми напомни, че съм чувал за хижи (май в скандинавските страни), в които няма хижар. Камината е заредена, хладилника също. Нощуваш, консумираш и накрая зареждаш отново камината и оставяш парите за нощувката и каквото си ползвал от хладилника. Колелото си прибрах в стаята, за да не пречина останалите, а и да спя спокойно.
Излязох да се поразходя и да видя къде е началото на трака (до Белмекен), който имах записан. Началото му беше една приятно осветена пешеходна улица. Към края на улицата вниманието ми бе привлечено от маси с шарени покривки, където пих една салата.
Малко преди това видях един човек със самоделна вело-мото-рикша. Мъчеше да закачи една жица за да си пусне фаровете. Помогнах му, че беше без дясна ръка. И реших да го увековеча с една снимка във форума. Иначе машината беше яка - дискови спирачки задействани с педали по разбираеми причини, акумулатор за фаровете, който се зарежда от динамото, малък багажник- кутия отпред и не малък (спешъл дизайн) отзад. И ДВГ, за което твърдеше, че е 50 куб.
На сутринта излязох в 6ч. Беше тъмно, но с челник и в града - става. Реших да нулирам броячите на ГПС-а и тук стана фал-старта. Записания уж трак до ГС Белмекен изчезна безкрайно.
Ами сега?
На къде? Тръгнах по посоката, която установих вечерта - по продължението на пешеходната улица с надеждата да видя накъде маркировка. След известни колебания и разговор с един таксиметров шофьор, излязох от града по пътя за Сърница. Ако си бях разпечатал някакво описание на маршрута, нямаше да е проблем ,но нали имам ГПС, викам си няма нужда. Таксито беше почти сигурен, че няма как да мина от там за Белмекен и трябва да се върна и през Ракитово - нагоре. Но след може би 2-3 км от ляво има разклон за пещера Лепеница, където видях първата маркировка. Кеф!
Иначе за една бройка експедицията пропадаше.
Важно е да се отбележи, че на маркировката има букви "БР", защото от същия разклон, по асфалта за Сърница има подобна (байк) маркировка, но с буква "В" !
По-добре късно, отколкото по-късно.