Deore, Alivio, Altus ?

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

Deore, Alivio, Altus ?

Мнениеот vencil » Вто Юли 21, 2015 4:12 pm

Здравейте,
Сериозно съм се замислил да си сменя старият градски велосипед с нов. Ясно ми е че за моите нужди едн хибриден ще ми задоволи нуждите, другото което ми е ясно е размера на рамката 17,5" което за съжаление е размер на дамска рамка но пък мен не ме притеснява че ще ми се подиграват че карам дамско колело :D

Като модел съм се спрял на Drag Grand Canyon само че цените започват от 420 и стигат до 950 гроша за различните серии Pro, ТЕ и т.н. :eyebrow: . Сега за мен колелетата изглеждат абсолютно еднакви, естествено разликата в цената идва от това какви компоненти са използвани. И тук идва голямото ми чудене на кой ценови клас да заложа :dontknow: , сигурно е че по-скъпото е по-добро но при положение че изглеждат еднакво къде е разликата или уловката.

Разбрах че всеки по-скъп монтаж качва с една скорост, но само това ли е основната разликата :crazy: . Ще се радвам някой така добър да ме светне по въпроса за различните монтажите, ще съм доволен и на някоя препратка да прочета нещо че за тях знанията ми направо отсъстват :confused:

Или по просто казано кое от Deore, Alivio, Altus да избера и защо?
Облизвам се за това http://screambikes.eu/bg/damski/8754-velosiped-drag-grand-canyon-te.html?search_query=Drag+Grand+Canyon+TE&results=9 но не мога да преценя струва ли си парите.
Аватар
vencil
 
Мнения: 190
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Чет Май 28, 2015 6:05 am

Re: Deore, Alivio, Altus ?

Мнениеот creapfog » Вто Юли 21, 2015 4:50 pm

creapfog
 
Мнения: 177
Рейтинг: 1165
Регистриран на: Пон Юни 09, 2014 6:23 pm

Re: Deore, Alivio, Altus ?

Мнениеот victortrt » Вто Юли 21, 2015 8:51 pm

creapfog написа:http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?f=30&t=175551

creapfog, :beer:
vencil, няма точен отговор на твоя въпрос. Макар и автор на темата, към която колежката те препрати и аз макар да се чувствам длъжен, не мога да ти дам отговор кое да избереш, защото няма верен такъв.
Всички наши производители искат да прецакат купувача и да му продадат нещо, от което ще са на печалба.
Спомняйки си другите твои теми и най-вече тази за вътрешните скорости и баирите, смятам, че колкото и скъпо колело да си вземеш, то няма да те направи само по себе си по-добър колоездач.
От драговете /по спомени/ смисъл има от про модела нагоре заради заключващата вилка, но на про модела гумите не са със защита, което си е важно.
Броят на скоростите показва колко велосипеда е по-пригоден за смяна на компоненти от висок клас. За 8 скорости отзад вече са предназначени трекинг и градските компоненти алтус, ацера и евентуарно аливио стари модели. Сиреч след 2-3 години като се скапе дерайльор, ако ти е бил аливио, ще намериш алтус или най-много ацера.
Ще ти дам пример с моя опит. За града и по работа, на пазар, по далечни магазини и т.н. карам едно градско с вътрешни скорости /7/, калници и 28 цола капли. В момента от оригинала са останали само рамката, вилката, каплите, командата и лапата за кормилото и при цена 250 чева на старо ми се е вързало около 600 лева с вътрешните гуми. Общо взето не съжалявам за допълнителниште разходи, защото от грозно патенце стана красив лебед в много отношения.
За каране по черни пътища, планина, паркове и асфалт си взех импулсивно най-високия клас на драг гранд каньон на една еднодневна промоция /малко под 700 лева, но тогава не бяха вдигнали цените и имаше 24% отстъпка/. Прецених, че това еофертата на офертите макар да не ме кефят драг поначало, но цената е важен момент в това кой те кефи. Дадоха ми колелото след пълна проверка на всичко, реглаж на спирачките и т.н., но веднага след това смених педалите с нови, защото ми го бяха дали с такива от 5 лева, които бяха много къси и тесни и като цяло неудобни, пластмасови и пързалящите си т.н. Сложих педали за 30 лева, но можеше и за 20, просто така прецених. Отделно ми го дадоха с късо колче, което беше на границата и с болт и шлици, при което най-удобното положение ми беше между две положения. Сложих същото на цвят, но много по измислено колче за 40 лева. Сега вече е перфектно след един реглаж /безплатен/ на дерайльора, че не включваше на най-малък венец. Вилка, скорости, гуми, капли, спирачки са идеални, седалката е твърда за кратко каране, но перфектна за дълго, но това е друга тема
Магазина, обаче откъдето го купих е до нас е е май-най-стария на драг /При Нина му викат, това в София/ и там са и сервиз, имат стойки, инструменти и т.н. дори майсторите пращат натам за тежки ремонти. Често съм виждал хора с други марки велосипеди да ходят там.
Това последното го казвам заради следното. Много е важно там откъдето купиш велосипеда да разбират от колелета и да ти го дадат готов за каране, съответно да ти го оправят бързо, компетентно и почти без пари.
Марката не е толкова важна, компонентите са еднакви и почти всички класове ще ти свършат работа, сглобяването и подготвянето им да работят заедно е по-важно.
Виж сходните теми за хибриди, погледни предложенията на спринт и крос /и с твърда вилка, макар че това с 3 вътрешни скорости ще ти е бавно на равно и тегаво на баир, според другата ти тема/ и като се спреш на нещо, кажи
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Deore, Alivio, Altus ?

Мнениеот vencil » Пет Юли 24, 2015 8:06 am

Благодаря за препратката, полезна ми беше :beer: .
Спомняйки си другите твои теми и най-вече тази за вътрешните скорости и баирите, смятам, че колкото и скъпо колело да си вземеш, то няма да те направи само по себе си по-добър колоездач.

Да абсолютно правилно но пък и аз нямам подобни амбиции ;) .
Колкото повече карам извън града толкова повече усещам какво ми липсва с това колело, а то реално е скорост. Хванах се да сметна какво ми е съотношението при най-ниската 1,09 и най-високата скорост 2,668. Ако кажа че на баир от средно 8% ставам все по-добър ;) то на равно при моето педалиране около 70 оборота едвам достигам 25км/ч :dontknow: . Като погледна че другите колелета имат поне 4 коефициент и общо взето ми се изясниха нещата. Реално всичко това за в града ми е напълно достатъчно(нито съм усетил липса на скорост нито пък съм попаднал на баир който не мога да изкача), то явно за извън града изобщо не е достатъчно.

Аз също съм направил разни подобрения на колелото ми и в интерес на истината си е доста приличен градски велосипед и най-вероятно за в града и аз няма да се разделя с него, но определено ще трябва да се сдобия по някакъв начин с нещо което става за извън града.

Тези дни направих една обиколка из магазините в Ст.Загора и определено това което видях си беше доста зле. Питах и в Screambikes.eu за този http://screambikes.eu/bg/damski/8754-velosiped-drag-grand-canyon-te.html?search_query=Drag+Grand+Canyon+TE&results=9 дали ще ми заменят венец-касета от 11/28 с 11/32 зъба ама ми отговориха че нямат практика при онлайн поръчки да променят нещо по велосипедите. Аз пък си мисля че когато им даваш 1000 гроша за колело имаш право да поискаш нещо подобно като промяна, така че и това отпада като вариант :nono: .

Ами в общи линии съм в задънена улица, ако някой има идеи може да предлага :praying: .
Аватар
vencil
 
Мнения: 190
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Чет Май 28, 2015 6:05 am

Re: Deore, Alivio, Altus ?

Мнениеот victortrt » Пет Юли 24, 2015 9:37 am

Мъжките варианти май са с 11-32. Не знам как реши, че си за такава рамка, но при хибридите рамката е по-голям размер от тази на мтб-тата.
Мисля, че по-малката рамка на мъжкия вариант ще ти стане, средното е ниско.
А и защо след като търсиш скорост, ти трябва 32 зъба венец.
Ако ще даваш 900 лева и си нисък, а искаш бърз, лек велосипед с три плочи отпред просто си вземи нещо такова - http://bikesport.bg/bg/products/2354-%D ... %B4%D0%B8_
Имаше го в един Бургаски мол дори намален на 666 лева, май и при вас има мол със същото име.
Предлагам го заради карбоновата вилка, иначе подобен модел имат и спринт, но е с алуминиева твърда вилка, каквато не ти препоръчвам, защото предава всяка вибрация на ръцете. /стоманата е по-добре, карбона най/.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Deore, Alivio, Altus ?

Мнениеот vencil » Пет Юли 24, 2015 10:07 pm

Общо взето стигнах до извода за вида и размера на рамката от тук
http://www.niko-bikes.com/blog/?page_id=602
http://www.mtb-bg.com/index.php/special/tips/269-tips008
и како измерих моята рамка тя отговаря на размерите на това 17,5"
Изображение
В момента велосипеда ми е това
Изображение
без багажника, седалката която се оказа супер неудобна и след смяна на още една неудобна най-накрая си седнах на газа на тази
Изображение
Смених си и спирачките ей така за удоволствие с тези http://bike.shimano.com/content/sac-bike/en/home/mtb1/shifting---braking/brakes/br-m432.html кормилото и ръкохватките а и фара ;) и колелцето стана много приятно. Смятам че като стоика на тялото и комфорт ми пасва доста добре.
Изображение Изображение
Фарът м/у другото уникално свети http://www.bike-discount.de/en/buy/busch-mueller-lumotec-iq-cyo-premium-senso-plus-137975/wg_id-808
Изображение

Като цяло не търся кой знае каква скорост ама 25км/ч извън града си е направо като запорожец на магистрала :D ще ми се поне едно 35 да мога да развия при педалиране от 60-70 оборота на равно. А иначе в случая исках големият венец на касетата да е 32 защото на курбела малкият е 26 зъба и се получава 0,81 което смятам че ще ми позволи да катеря без проблем и височини по-големи от 10%, поне такива сметки си правя де :D .

Зарата по принцип не е градът където можеш да си закупиш каквато и да е качествена спортна стока, да има тук таме някое магазинЧЕ ама до там и без какъвто и да е избор в тях. Казаха ми че в Казанлък имало добре зареден веломагазин и тези дни сигурно ще намина да го разгледам.
Принципно хич не ми се дават 900 гроша за колело, ама ако взема нещо евтино и после се наложи да започна да подменям части те така пак ще станат че може и да ги надхвърли.

Това как е като монтаж http://bikesport.bg/bg/products/2366-sprint-sintero-28_quot_-lady-%D1%85%D0%B8%D0%B1%D1%80%D0%B8%D0%B4%D0%BD%D0%B8-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B8_ най-вече ме интересува надежден ли е този монтаж и мога ли да очаквам от него едно добро превключване на скоростите. Има го и с мъжка рамка ама изобщо не мога да преценя дали ще ми е удобна http://bikesport.bg/bg/products/2197-sprint-sintero-man-28_quot_--2014-%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D1%81%D0%BA%D0%B8-_-%D1%85%D0%B8%D0%B1%D1%80%D0%B8%D0%B4%D0%BD%D0%B8_
Аватар
vencil
 
Мнения: 190
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Чет Май 28, 2015 6:05 am

Re: Deore, Alivio, Altus ?

Мнениеот donpeev » Съб Юли 25, 2015 4:28 pm

Първо, ако ще се кара градско - меката вилка е излишна. Тая скорост за която си писал - 35км/ч се поддържа само с шосеен велосипед с гуми 23-25 и усещаш всяка неравност и камъчета даже 35 е висока, за мен комфортната скорост с бегача е около 30км/ч. С МТБ-то извън града забивам на 26-28км/ч. С тия градски колелета повече от 30км/ч трудно ще поддържаш.
Насочи се към гуми 35-38. На касетата голямата плочка е хубаво да ти е 32-36. Разгледай Крос имат такива модели с твърда вилка. Иначе хващаш колата и в Пловдив до магистралата е Макскома - Спринт и Шокблейз. Относно монтажа в този ценови диапазон каквото и да вземеш все е нисък клас (тежко и некачествено) което не означава, че няма да работи и да го караш дълги години. Просто за под 1000лв. велосипед не може да получиш високо качество нито на рамка, нито на компоненти.
Успех!
Любовта на хората прави един отбор голям!
Аватар
donpeev
 
Мнения: 166
Рейтинг: 1234
Регистриран на: Чет Апр 30, 2015 2:51 pm

Re: Deore, Alivio, Altus ?

Мнениеот vencil » Съб Юли 25, 2015 9:39 pm

Ами днес се разкарах до Казанлък за да разгледам какво има в магазина им, не бях изненадан че е доста по зареден от Заралийските :D . Реално това което исках да видя го имаха. Изпробвах на Drag Grand Canyon 17,5" женската и 20" и 21" мъжките, ами мога да кажа че 17,5" и 20" са еднакво големи и двете ми пасват доста добре без да се престаравахме в настройките. Изпробвах и Sprint SINTERO Plus 48см. рамка тя като че ли още по удобна ми беше обещаха ми че до няколко дни ще докарат и Sprint SINTERO Plus женска рамка да пробвам и него. Направи ми впечатление че тук Sprint SINTERO Plus е 830 лв.http://bikesport.bg/bg/products/2219-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4-sprint-sintero-plus-28_quot_-%D1%85%D0%B8%D0%B1%D1%80%D0%B8%D0%B4%D0%BD%D0%B8-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B8_ а те ми го предлагат за под 700лв. което доста ме поблазни. Единственото което не ми хареса са дисковите спирачки :dontknow: иначе повече ми харесаха поне на вид от тези на Drag въпреки че реално са почти едни и същи :dontknow: . Така че най-вероятно ще си избера един от двата Sprint SINTERO Plus.
Първо, ако ще се кара градско - меката вилка е излишна.

И що, на мен пък такава вилка ми е супер удобна за бордюри, дупки и т.н. а и то няма да се кара само из града ;) . Обаче наистина ми направи впечатление че е доста мека, предполагам може да се регулира и да стане малко по-твърда иначе пък се заключва. Какво печеля от твърдата вилка освен кило и половина по леко колело, което принципно не е маловажно но пък комфорта :crazy: .
Насочи се към гуми 35-38

Какво трябва да ми говори това :crazy: .
На касетата голямата плочка е хубаво да ти е 32-36

На Sprint SINTERO Plus е ACERA CS-HG30-9-SPEED, 11-34T
Аватар
vencil
 
Мнения: 190
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Чет Май 28, 2015 6:05 am

Re: Deore, Alivio, Altus ?

Мнениеот donpeev » Нед Юли 26, 2015 7:55 am

Относно вилката - първо, че тия сънтурчета са скапани и не се знае колко ще те изкара - последващ ъпдейт - поне 200лв. Ако мислиш да караш по пътеки и паркове и т.н. - ок.
Аз пак ще попитам - ще се кара ли колелото по пътеки, паркове и градинки? Защото ако няма да се кара по такива места - тежката вилка и дискови спирачки са излишни и само плащаш за тях отгоре едни 200лв а реално няма да ти служат..

Гумите - на тоя спринт, от поста - Гуми - CONTINENTAL, CROSS RIDE REFLEX 700Cx42C , това 700 е размера на гумата - 28 цола, а 42мм е размера на балона, сиреч на бегачите са 23-25 (супер малки и тънки гуми), на МТВ са 42-47-52.. (големи тукмаци)

Това за мен си е чисто МТБ с 28 инча малки гуми - 14 килограма си е доста за градски велосипед. Ако махнеш вилката и дисковете се постига 10-11кг. Което си има голямо значение за търсените от теб скорости.
Ето това си е градско колело, което ще върви доста - http://www.crosscycle.com/bg/catalog/ur ... al-92.html
Допада ли ти?
Любовта на хората прави един отбор голям!
Аватар
donpeev
 
Мнения: 166
Рейтинг: 1234
Регистриран на: Чет Апр 30, 2015 2:51 pm

Re: Deore, Alivio, Altus ?

Мнениеот vencil » Нед Юли 26, 2015 10:04 pm

Относно вилката - първо, че тия сънтурчета са скапани и не се знае колко ще те изкара - последващ ъпдейт - поне 200лв. Ако мислиш да караш по пътеки и паркове и т.н. - ок.
Аз пак ще попитам - ще се кара ли колелото по пътеки, паркове и градинки? Защото ако няма да се кара по такива места - тежката вилка и дискови спирачки са излишни и само плащаш за тях отгоре едни 200лв а реално няма да ти служат..

В момента имам едно колело и го карам на всякъде: улици, тротоари, паркове, алеи, градинки, черни пътища и т.н.
Идеята ми беше новото колело да притежава комфорта и удобството на сегашното и просто да добавя малко скорост. Значи наистина това е доста бавно колело, тези вътрешни скорости за да са леки и комфортни са просто бавни. В градски условия това не се усеща но на дълъг път веднага лъсва :) Така че вариантите са два: 1 Оставям си градското колело и го използвам за всякакъв терен а новото да използвам само за извънградско каране по асфалтови пътища за разходки до 20-40 км. и много рядко за по-дълги. 2 Новото колело да става за всичко. По скоро съм за това да поддържам едно колело и не заради самата поддръжка а заради липсата на място където да прибирам и двата велосипеда.

Значи за дисковите спирачки съм напълно съгласен, що се отнася до тези вилки идея си нямам колко са качествени :dontknow: . Мисля че на колелото ми е така вилка само че от най-евтините на марката и въпреки че е доста годишна все още си работи добре, да на моменти поскърцва ама не е такава болка.
Ето това си е градско колело, което ще върви доста - http://www.crosscycle.com/bg/catalog/ur ... al-92.html
Допада ли ти?

Ако трябва да съм честен такова колело ще ми е много неудобно за градско каране :crap: . Ами ще мисля още какво да правя, стана ми каша из главата и аз самият вече не знам какво искам :D Хем да не е много скъпо, хем да не е много тежко, хем да става за всичко и на всичкото отгоре да не е с най-скапаният монтаж, ама то май такова колело няма ;) . От друга страна като знам моето колело колко е струвало като ново що си мисля че за по-малко пари мога да получа повече :dontknow: .
Ще се поровя още малко, ще прочета още мнения и ще видя какво ще правя, хубавото е че имам колело което така или иначе ми върши работа.
Аватар
vencil
 
Мнения: 190
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Чет Май 28, 2015 6:05 am

Re: Deore, Alivio, Altus ?

Мнениеот vencil » Пон Юли 27, 2015 7:03 am

Забравих да споделя и още нещо което ме подтикна да си потърся ново колело за извън града. Тази година два пъти пуках гума единият път беше малка дупчича помпих и карах но вторият път беше голямо бутане :(!: . На сегашното ми колело трябва да мъкна с мен два ключа и отверка за да сваля задната капла и да си залепя гумата(нещо което не нося), за това искам евентуално новото колело задължитерно да е с бързо освобождаваща се ос (Quick Release) Изображение
Аватар
vencil
 
Мнения: 190
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Чет Май 28, 2015 6:05 am

Re: Deore, Alivio, Altus ?

Мнениеот donpeev » Пон Юли 27, 2015 9:06 am

Взимай тогава със заключваща се вилка, по-гладки и малки гуми и не дискови спирачки.потърси разни промоции като пуснат от магазините.
Любовта на хората прави един отбор голям!
Аватар
donpeev
 
Мнения: 166
Рейтинг: 1234
Регистриран на: Чет Апр 30, 2015 2:51 pm

Re: Deore, Alivio, Altus ?

Мнениеот kobso1245 » Пон Юли 27, 2015 10:45 am

С риск да бъда оплют- нещо такова? http://www.mtb-bg.com/index.php/other/c ... int-gts-29
29-ка е, демек поне според мен би трябвало да успееш да му метнеш едни гуми като на Спринт-а и да си джиткаш(аз лично бих попитал при закупуването, че не съм 100% сигурен, смисъл чел съм, че би трябвало да стане, ама знае ли човек...).
От друга страна има вилка със заключване, което ще ти е полезно на асфалт.
Като компоненти е добре, а и е доста под твоя бюджет. Да не говорим, че идва и с добри гуми за планина, ако решиш да караш там.
Предполагам ще е леко тежко, ама все пак е компромис-ако искаш да ти е максимално олекотено Крос-а е идеален вариант, но пък с тая твърда вилка ще ти е леко неудобно на по-бързи пътеки, а и не е сигурно дали ще можеш да пъхнеш по-широки гуми.
kobso1245
 
Мнения: 941
Рейтинг: 1416
Регистриран на: Вто Юни 07, 2011 7:48 pm
Местоположение: София

Re: Deore, Alivio, Altus ?

Мнениеот victortrt » Чет Юли 30, 2015 3:17 pm

Аз вече си казах мнението за малкия шокблейз и да се допулня, че в Бургас има новооткрит магазин на Драг, където до 09.08.2015 г. всичко има 20% отстъпка, което си е оферта. Има статия в началото на сайта, има адрес и работно време.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Deore, Alivio, Altus ?

Мнениеот vencil » Вто Авг 04, 2015 7:08 am

Хайде хем да се похваля :^: , а и малко впечатления да споделя.

В крайна сметка бях решил да заложа на Grand Canyon TE нали уж най-добрата Българска фирма. Поръчах си колелцето и след като ми се обадиха че е пристигнало отивам доволен и ухилен да си го прибирам. Влизам в магазина и а ето го колелото, на бегом да го разгледам обаче :crazy: гледам и пак гледам ама освен задният дерайльор май нищо друго не отговаря на описанието му :crazy: .
Питам аз шефа на магазина, абе човек нали всичко трябваше да е Alivio и само задният дерайльор да е Deore каква е тази Acera?
Той - Аааа това е модела за 2015г няма как да е станала грешка.
Аз - Я виж в сайта описанието.
Той гледа два модела на една и съща цена но с различен монтаж и на двата модела никъде не пише година. Звъни той до Драг да ги пита за какво става дума и да каже че клиента е искал колелото с монтаж Alivio . От там му казват че няма проблем и ще изпратят въпросният велосипед обаче той бил модел 2013г, демек монтажът бил и той стар въпреки че е Alivio. После шефът на магазина ми вика че щом Ацерата е от 2015г. значи е по-добра от Аливиото 2013г.(ама аз като не разбирам от къде да знам че това е така) :crazy: , каза ми че аз решавам и ако желая ще ми докарат по-старият модел.
Аз- Добре бе човек защо не са писали моделите от коя година са, да не съм Ванга? Аз гледах две колелета на еднаква цена но с различен монтаж и си избрах уж по-хубавият монтаж.
Той- Ами нали знаеш никой не иска да си купува стар модел и сигурно за това не са писали годините, ама око желаеш няма проблем до два дена ще ти го доставим.
Отивам аз пак да разгледам по-добре колелото и да взема някакво решение какво да правя. Гледам главините по тях никакви надписи, добре боядисани ама изглеждат все едно правени от тенекия :crap: . Гледам спирачките най-евтините на Шимано, ами те на старото ми колело са от по-скъпите :crazy: . Гледах, гледах така и не разбрах какво в това колело струва 950 гроша. Не знам как ми хрумна ама викам на шефа дай да закачим един бидон да видим как стои че нещо ме притеснява дали ще се слага и вади удобно в тази рамка. На драго сърце грабна една стойка и я монтира ама като взе да пъха бидончето то едвам влезна и горната му част опираше в тръбата а по нея минавах жилата :praying: . Честно не повярвах на учите си, да дадеш 950лв. за колело и да трябва да го побългаряваш няма как да стане. А това е рамка която се използва от години и да не са коригирали този проблем :crazy: , за Драг :smash: :smash:

Прибирам се аз разочаровам в къщи че нямам ново колело и разгледах другите марки как са, Крос, Спринт, Трек, Shockblaze и т.н. Ами в този диапазон до 1000 гроша ако се абстрахираме от различните цветове надписи и гуми останалото едно и също, монтажите им сборни от различни серии и цената най-вече зависи от името на велосипеда. Може би най-доброто на което попаднах спрямо цена и монтаж http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-kategorija/velosipdi/cross/cross-legend-man-cross-version-siv-mat.html

Преди да се откажа от идеята за нов велосипед реших за последно да потърся най-евтиният велосипед за който си мисля че ще мога и така да си го карам, но пък ако се наложи ще мога да направя подобрения по него до сумата 1000 - 1100лв. В крайна сметка се спрях на това http://maxcombike.com/bg/bikes/sprint/Trekking-_-off-road/252-Sprint-SINTERO-Plus-man-28_ Монтаж от до изцяло и главините в това число на Acera без спирачките, похвала за Спринт че не са правили свободни съчинения и са заложили изцяло на една серия. Реално всеки един компонент го има тук http://bike.shimano.com/content/sac-bike/en/home/components11/mountain/acera-9-speed.html и на цена от 676лв. ми оставаха пари за надграждане ако нещо не ми хареса евентуално. Отидох в магазина и изпробвах двете рамки мъжката и женската. Пробвах, пробвах и накрая си взех дамската рамка :dontknow: . Така че вече съм собственик на http://maxcombike.com/data/kimo_images/bg/model_bg_253/b_Sintero_Elite_Lady_Sprint_8728.jpg много приятен на външен вид велосипед, на всичкото отгоре и бидончето си влиза и излиза без кахъри :D , за Драг :smash: :smash: .

Навъртях вече малко над стотина километра и съм по-скоро очарован от велосипеда от колкото да имам забележки. Спирачките в началото бяха доста шумни направо си дразнеха но след две по-дълги спускания доста утихнаха но трябва още според мен, като се има на предвид че V-брейка е абсолютно безшумен. Мисля че има забележки по настройката на скоростите, изтеглих си "Общи операции" че на всичкото отгоре и на Български език , браво на Шимано :clap: за Драг :smash: та тези дни ще ги прегледам и опитам да ги настроя както трябва . Седалката пак се указа неудобна но си сложих моята BROOKS B66 и като че ли нещата си дойдоха на мястото. Като забележки това, другото по-скоро са суперлативи за колелото. Като цяло получих това на което се надявах, добавих на доста места скорост а при по-големите баири имам възможност с по-леко педалиране и на по-висок каданс да ги изкачвам нещо което на мен повече ми допада от тежкият оборот. Спирачките въпреки че са по шумни на стръмното като че ли спират доста по-добре от V-брейка но и трябва и доста повече да се внимава с тях :crazy: , предполагам до опит е. Абе като цяло съм доволен и му се радвам за сега поне, айде :wavey: че цял роман стана :crap: .

И да не забравя за Драг :smash: , не знам защо ама много ми паднаха в очите. Може би защото имах възможност по време на Тура по Евроспорт да чуя Драгомир Кузов как се "кълнеше" че за него нямало значение дали един велосипед струва 200 или 2000лв. и как всичко трябвало да бъде перфектно. Сигурно и за това очакванията ми бяха големи и накрая разочарованието по-голямо. От цени го докарват ама остава и качеството да подобрят :D
Аватар
vencil
 
Мнения: 190
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Чет Май 28, 2015 6:05 am

Re: Deore, Alivio, Altus ?

Мнениеот victortrt » Вто Авг 04, 2015 9:45 am

Ами първо честито и със здраве да си го караш.
Иначе не можах да разбера как ТЕ варианта може да дойде с деоре, като е с ХТ обтегач, да не са ти дали про-варианта, той е с аливио и т.н.
С бидона се е получило така заради дамската рамка, предполагам, което не ги извинява изобщо, защото след като има дупки, трябва да могат да се ползват, но така или иначе вече си си избрал изгодно добро колело, макар че посоченият от мен вариант на шокблейз щеше да ти хареса още повече.
Тая цена обаче просто прави сделката за спринта много изгодна за теб.
Иначе цялостният монтаж от еднакъв среден клас не винаги е знак за качество.
Има компоненти, които са по-критични и при тях е добре да са от по-висок клас, но това е друга тема
Цялостният монтаж асера и то новата ти позволява да смениш двата обтегача с по-висок клас при нужда и да си свиркаш.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Deore, Alivio, Altus ?

Мнениеот vencil » Сря Авг 05, 2015 7:46 am

Не мога да разбера каква е разликата м/у ХТ и Деоре, аз си мислех че ХТ е модел на Деоре :crazy: Deore XT RD-M772 Shadow
Изображение
А иначе няма да се учудя ако са се опитани да ми пробутат Pro вместо ТЕ, което си е доста жалко :crap: . А за бидона няма нищо общо с дамската рамка при Спринт си стой повече от перфектно и помен няма да опира където и да е било, това си е чист гаф и лошото е че на са си направили труда през годините да го коригират :nono: .

Ами гледах го този Shockblaze и да ти кажа не че не ми хареса ама сигурно нямаше да мога да му въртя педалите по големите баири. На най-ниската предавка коефициента му е 1,2 или 1,3 в зависимост от касетата което на този етап си е непосилно за мене. В момента моят най-нисък коефициент е 0,75 който все още не съм използвал ама виж на 0,87 и 1 много им се радвам, :D .

Ами точно това си мислих че дори и да сменя дерайльорите с по-хубави пак ще ми излезе по-евтин от Драг. М/у другото има ли разлика м/у дерайльор и обтегач, на много места са писани като обтегач и почвам да си мисля дали няма някаква разлика :crazy: . За мен обтегач е това

Изображение Изображение
Аватар
vencil
 
Мнения: 190
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Чет Май 28, 2015 6:05 am

Re: Deore, Alivio, Altus ?

Мнениеот victortrt » Сря Авг 05, 2015 9:29 am

http://www.mtb-bg.com/index.php/product ... imano-2012
Деоре ХТ е повече от деоре - два степени по клас и ако е като показания от теб, много по добре от обикновено деоре заради шадоу технологията и материала на ролките /май/.
Вих кое е по-голяма на надписа - ХТ, а не деоре.
Шокблейза вярно е с 30 на 26, но шосейките ги карат и при 39 на 23 на големи баири. При този тип велосипеди по-леките, тесни и тънки гуми и по-ниското тегло компенсират липсата на предавателно отношение под 1, което за шосета не е нужно. Ако беше пробвал, щеше да видиш, че е така.
Отделно имаш възможност да качваш с засилване преди баира и ползване на инерцията при въртене на тежка предавка.
Терен с изкачвания и спускания по този начин се качва дори на най-голяма плоча отпред - вместо да спираш при спускането, се засилваш и после с малко въртене се взима.
Аз нямам компютърче или километраж, но ми си струва, че по хълмист маршрут с отиване ни връщане съм по-бърз отколкото по "равното" Софийско поле /може и да е субективно, защото по равното е по скучно, а по баирите има разнообразие/.
Вече за обтегачите е все тая, различни имена, дерайльорът освен да обтяга веригата, може и да я сменя на венците, а тези неща долу само обтягат и май също им викат сингълатори, защото позволяват рамка за външни скорости да се ползва с вътрешни или със сингълспийд, а в тези два варианта няма как да се опъне веригата, ако рамката не е с подходящи дропаути за това /хоризонтални или косо изрязани, но все пак дълги - като на твоето старото предполагам/.
Понеже рядко вече има такива рамки /май само за фиксита/, се ползват тези нещица.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Deore, Alivio, Altus ?

Мнениеот vencil » Пет Авг 07, 2015 7:16 am

victortrt написа: Шокблейза вярно е с 30 на 26, но шосейките ги карат и при 39 на 23 на големи баири. При този тип велосипеди по-леките, тесни и тънки гуми и по-ниското тегло компенсират липсата на предавателно отношение под 1, което за шосета не е нужно. Ако беше пробвал, щеше да видиш, че е така.
Отделно имаш възможност да качваш с засилване преди баира и ползване на инерцията при въртене на тежка предавка.
Терен с изкачвания и спускания по този начин се качва дори на най-голяма плоча отпред - вместо да спираш при спускането, се засилваш и после с малко въртене се взима.
Аз нямам компютърче или километраж, но ми си струва, че по хълмист маршрут с отиване ни връщане съм по-бърз отколкото по "равното" Софийско поле /може и да е субективно, защото по равното е по скучно, а по баирите има разнообразие/.

Нямаше как да изпробвам такова колело с такива предавки, пред магазина на равното нищо нямаше да разбера. Риска да се окаже че после трябва да подменям половината неща по колелото май не беше малък, карай вече не го мисля това :D . Абсолютно съм съгласен с това което си писал, моите наблюдения от страни са същите. В крайна сметка мисля че получих това което търся, запазих си комфорта на возене че и получих повече ;) малко по-спортна стойка на велосипеда и определено доста повече динамика и скорост от вътрешните скорости така че доволен :clap: . Като че ли колкото повече го карам толкова по-очарован оставам от него.

То около Зарата и в нея такова понятие като равно отсъства, или на горе или на долу къде повече къде по-малко. На мен също ми харесва повече от равното, хем има къде да си въртиш педалите хем и къде да се возиш ;) . Само да спомена че едното маршрутче по което карам е само на горе и на долу и с градското си колелце в едната посока го взимах за 50мин. Вчера засякох времето с новото колело като през цялото време се стараех като усилие на педалирането да поддържам това на старото и се оказа че съм станал по-добър колоездач с цели 12мин. :lol2: а определено имах възможност и за още ;) . Знам че няма как да е абсолютно точно, но наистина се усеща чувствително разликата м/у двете колелета.
Аватар
vencil
 
Мнения: 190
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Чет Май 28, 2015 6:05 am

Re: Deore, Alivio, Altus ?

Мнениеот victortrt » Пет Авг 07, 2015 8:37 am

Щом си доволен, значи всичко е наред.
Шокблейза беше друг тип велосипед, който явно нямаше да ти допадне и има по-малък обхват на скоростите, отколкото ти е нужен /всъщност като предавателни числа може и да не е така, но диапазона му започва от високи стойности/.
Хибридът ти е с по-голям диапазон от предавки, а и с 9 скорости отзад, което е добре за смяна на компоненти за в бъдеще.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am


Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 61 госта