Хайде хем да се похваля
, а и малко впечатления да споделя.
В крайна сметка бях решил да заложа на Grand Canyon TE нали уж най-добрата Българска фирма. Поръчах си колелцето и след като ми се обадиха че е пристигнало отивам доволен и ухилен да си го прибирам. Влизам в магазина и а ето го колелото, на бегом да го разгледам обаче
гледам и пак гледам ама освен задният дерайльор май нищо друго не отговаря на описанието му
.
Питам аз шефа на магазина, абе човек нали всичко трябваше да е Alivio и само задният дерайльор да е Deore каква е тази Acera?
Той - Аааа това е модела за 2015г няма как да е станала грешка.
Аз - Я виж в сайта описанието.
Той гледа два модела на една и съща цена но с различен монтаж и на двата модела
никъде не пише година. Звъни той до Драг да ги пита за какво става дума и да каже че клиента е искал колелото с монтаж Alivio . От там му казват че няма проблем и ще изпратят въпросният велосипед обаче той бил модел 2013г, демек монтажът бил и той стар въпреки че е Alivio. После шефът на магазина ми вика че щом Ацерата е от 2015г. значи е по-добра от Аливиото 2013г.(ама аз като не разбирам от къде да знам че това е така)
, каза ми че аз решавам и ако желая ще ми докарат по-старият модел.
Аз- Добре бе човек защо не са писали моделите от коя година са, да не съм Ванга? Аз гледах две колелета на еднаква цена но с различен монтаж и си избрах уж по-хубавият монтаж.
Той- Ами нали знаеш никой не иска да си купува стар модел и сигурно за това не са писали годините, ама око желаеш няма проблем до два дена ще ти го доставим.
Отивам аз пак да разгледам по-добре колелото и да взема някакво решение какво да правя. Гледам главините по тях никакви надписи, добре боядисани ама изглеждат все едно правени от тенекия
. Гледам спирачките най-евтините на Шимано, ами те на старото ми колело са от по-скъпите
. Гледах, гледах така и не разбрах какво в това колело струва 950 гроша. Не знам как ми хрумна ама викам на шефа дай да закачим един бидон да видим как стои че нещо ме притеснява дали ще се слага и вади удобно в тази рамка. На драго сърце грабна една стойка и я монтира ама като взе да пъха бидончето то едвам влезна и горната му част опираше в тръбата а по нея минавах жилата
. Честно не повярвах на учите си, да дадеш 950лв. за колело и да трябва да го побългаряваш няма как да стане. А това е рамка която се използва от години и да не са коригирали този проблем
, за Драг
Прибирам се аз разочаровам в къщи че нямам ново колело и разгледах другите марки как са, Крос, Спринт, Трек, Shockblaze и т.н. Ами в този диапазон до 1000 гроша ако се абстрахираме от различните цветове надписи и гуми останалото едно и също, монтажите им сборни от различни серии и цената най-вече зависи от името на велосипеда. Може би най-доброто на което попаднах спрямо цена и монтаж
http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-kategorija/velosipdi/cross/cross-legend-man-cross-version-siv-mat.html Преди да се откажа от идеята за нов велосипед реших за последно да потърся
най-евтиният велосипед за който си мисля че ще мога и така да си го карам, но пък ако се наложи ще мога да направя подобрения по него до сумата 1000 - 1100лв. В крайна сметка се спрях на това
http://maxcombike.com/bg/bikes/sprint/Trekking-_-off-road/252-Sprint-SINTERO-Plus-man-28_ Монтаж от до изцяло и главините в това число на Acera без спирачките, похвала за Спринт че не са правили свободни съчинения и са заложили изцяло на една серия. Реално всеки един компонент го има тук
http://bike.shimano.com/content/sac-bike/en/home/components11/mountain/acera-9-speed.html и на цена от 676лв. ми оставаха пари за надграждане ако нещо не ми хареса евентуално. Отидох в магазина и изпробвах двете рамки мъжката и женската. Пробвах, пробвах и накрая си взех дамската рамка
. Така че вече съм собственик на
http://maxcombike.com/data/kimo_images/bg/model_bg_253/b_Sintero_Elite_Lady_Sprint_8728.jpg много приятен на външен вид велосипед, на всичкото отгоре и бидончето си влиза и излиза без кахъри
, за Драг
.
Навъртях вече малко над стотина километра и съм по-скоро очарован от велосипеда от колкото да имам забележки. Спирачките в началото бяха доста шумни направо си дразнеха но след две по-дълги спускания доста утихнаха но трябва още според мен, като се има на предвид че V-брейка е абсолютно безшумен. Мисля че има забележки по настройката на скоростите, изтеглих си "Общи операции" че на всичкото отгоре и на Български език , браво на Шимано
за Драг
та тези дни ще ги прегледам и опитам да ги настроя както трябва . Седалката пак се указа неудобна но си сложих моята BROOKS B66 и като че ли нещата си дойдоха на мястото. Като забележки това, другото по-скоро са суперлативи за колелото. Като цяло получих това на което се надявах, добавих на доста места скорост а при по-големите баири имам възможност с по-леко педалиране и на по-висок каданс да ги изкачвам нещо което на мен повече ми допада от тежкият оборот. Спирачките въпреки че са по шумни на стръмното като че ли спират доста по-добре от V-брейка но и трябва и доста повече да се внимава с тях
, предполагам до опит е. Абе като цяло съм доволен и му се радвам за сега поне, айде
че цял роман стана
.
И да не забравя за Драг
, не знам защо ама много ми паднаха в очите. Може би защото имах възможност по време на Тура по Евроспорт да чуя Драгомир Кузов как се "кълнеше" че за него нямало значение дали един велосипед струва 200 или 2000лв. и как всичко трябвало да бъде перфектно. Сигурно и за това очакванията ми бяха големи и накрая разочарованието по-голямо. От цени го докарват ама остава и качеството да подобрят