гр. Банско
х-л „Бъндерица” - Язовира – Пещерите - х-л „Изворите” – ст. Мин. Съвет – х-л „Еделвайс” – „Хепи Енд”

Изходна точка: х-л „Бъндерица”, Банско
Дължина:
14,50км Денивелация: --- м

Разсто-яние (км)

Скица на мястото

0,00

Маршрутът започва от моста на р. Глазне, между х-л „Бъндерица” и х-л „Мура”, който е над р-т „Молерите”. Застанете на ъгъла на х-л „Бъндерица” с гръб към реката и нулирайте километража. Продължете напред.

0,45

Асфалтираната улица свършва, продължете напред до Т-образно кръстовище, после надясно. Може да е кално - минават камиони от строежите.

0,65

Излизате от калния път с остър завой наляво. Следва кратък павиран участък.

0,90

Разклон отляво, пропуснете го. Паважът преминава в хубав черен път.

1,50

Чешма отляво. След 20 метра вдясно тръгва черен път към новото голф игрище. Карайте напред.

2,15

Продължете с широк завой наляво към язовира.

2,70

Вдясно е разклонът за язовира. Преди него има тухлена къща и чешма. Продължете напред.

2,85

Пътят се разделя пред нещо като земен насип. Дръжте ляво. Започва леко изкачване.

3,10

Преминавате поток, след това пътят се раздвоява. Продължете вдясно.

3,15-3,25

След 50 метра излизате на плетеница от черни пътища и пътеки. Отначало пътят се раздвоява, хванете левия ръкав. После продължете по здрав каменист път, леко вдясно и нагоре. Започва сериозно изкачване. Карайте все по каменистия път.

4,90

Излизате почти на билото. Отляво и отдясно има строежи. Следвайте средния път между тях.

5,10

След стотина метра ви очаква нова плетеница от пътеки. Карайте направо по алеята през борчетата, а след това наляво и надолу по каменистия път към „Пещерите”.

5,65-5,70

Стигате местността „Пещерите”. Пресичате потока и през моста на ски-пътя излизате на асфалтов път. Продължете надясно и нагоре към х-л „Изворите”.

6,50

Завийте наляво и надолу по тясна асфалтова алея преди бариерата на входа за паркинга на хотела. Скоро алеята преминава в камениста горска пътека. Спускане.

7,35

Пътеката се включва в асфалтов път отляво. Продължете напред. След около 250м пресичате мост.

7,70

Излизате на пътя от Банско за Шилигарника и Бъндеришка поляна. Завийте надясно и нагоре през моста. Изкачване.

8,30

Излизате на разклона за станцията на Министерски съвет (МС). Основния път прави плавен десен завой. Напускате пътя и продължавате направо и нагоре по асфалтова алея. Отляво излизат 2 пътеки, пропуснете ги.

8,55

Вече сте при станцията на МС, вляво от вас. Има чешма с пейки и маси сред боровете. Продължете напред по асфалта, който скоро преминава в черен път.

8,85

Поредната мрежа от пътеки. Следвайте основния черен път, който прави ляв завой нагоре почти на 90 градуса. Продължете изкачването по черния път.

9,25

Стигате широка поляна с черен път отляво. Продължете напред.

9,40

Пресичате тясна пътека. Пропуснете я.

9,95!

Важно кръстовище. Черният път продължава с десен завой. Излезте от него наляво и надолу. На един от боровете отсреща има синя точка. Веднага след разклона вдясно тръгва пътека надолу. Пропуснете я. Очаква ви приятно технично спускане.

10.20

Пътека отляво, пропуснете я.

11,00

Отляво идва пътека, която се слива с пътя.

11,15

Отляво идва пътека и малко по-надолу продължава отдясно. Продължете по пътя надолу с плавен ляв завой.

11,80

Пътят прави широк десен завой през голям поток. Мост няма. Скоро излизате на асфалт.

12,15

Х-л „Еделвайс” вдясно. Има чешма в далечния край на паркинга, пред навеса. Продължете надолу по асфалта.

12,35

Напускате асфалтовия път наляво при висок земен насип с големи камъни. Спускате се кратко надолу и продължавате по левия път нагоре през тревата към висок бор с камъни около корените. Преминете надолу през потока докато стигнете утъпкана пътека.

12,40

Вляво отгоре има дървена платформа с пейки и маса. Завийте надясно по пътеката, но веднага излезте вляво по тясна горска пътечка надолу. Следва технично спускане.

12,65

Пресичате широка пътека, следват на два пъти участъци с опасни камъни, после минавате под кабиковия лифт.

12,95

Излизате на асфалтовия път за Банско. Надясно през моста. От тук бихте могли да продължите по пътя до края на маршрута. Изберете този вариант, ако решите, че по ски-пътя може да е кално.

13,25

На завоя преди р-т „Мотиката” излезте от асфалта и завийте вляво по черен път в посока ски-пътя. Продължете надясно към начална станция на кабинковия лифт. Дръжте ляво – има нещо като черен път.

14,50

Начална станция на кабинката. Заобиколете надолу и вдясно докато излезете на площадчето между паркинга и главния вход. Диагонално вляво е „Хепи Енд”. Това е краят на маршрута, надявам се щастлив...