Йовчови кошари

Скица на мястото
Описание на мястото
1 0,00
Застанете пред чешмата, с гръб към нея. Тръгнете по улицата надясно и назад.
2 0,03
Стигате пет кьошета. Карайте по улицата надясно.
3 0,07
Улицата се раздвоява - вие сте по лявата част.
4 0,21
Излизате на главната улица (шосето към Ярема) - по нея наляво и нагоре.
5 2,04
Стигате ханче "Белите брези" - наляво се отклонява шосето за Плана. Тръгнете по него.
6 5,87
Наляво се отклонява малък асфалтов път нагоре. Има и табела за махала "Елата". Карайте натам.
7 7,69
След стръмно изкачване пътят се поизравнява. Има отбивка наляво към част от къщите, вие продължете направо.
8 7,99
Асфалтираният път прави завой наляво. Продължете направо и нагоре по черен път.
9 8,67
Кръстовище, продължете направо.
10 9,87
Намирате се в подножието на вр.Манастирище, на кръстопът с общо 4 възможности. От пътя, по който дойдохте, се отделят наляво и надясно малки разклонения, след което той се разделя на два големи черни пътя. Единият е надясно (води към Хайдушко кладенче и по-нататък към Дяволския мост). Другият продължава направо и надолу и именно по него трябва да поемете. Пригответе се за дълго спускане!
11 10,09
Кръстопът – продължете надясно по най-големия черен път. Той е почти изцяло нанадолен. На едно място се разделя на два ръкава, които вървят успоредно, изберете си който искате. Има доста изровени участъци, затова внимавайте.
12 11,01
Пътят завива надясно. Наляво има едва забележим път в тревата, пропуснете го.
13 11,27
Пътят завива наляво. Надясно и нагоре има занемарен черен път, пропуснете го.
14 11,68
Надясно и нагоре има лош черен път, пропуснете го и продължете направо. Ще минете последователно покрай две групи изоставени постройки, това са Йовчовите кошари.
15 12,34
Наляво се отклонява черен път – пропуснете го и карайте към долните кошари. При тях пътят продължава наляво.
16 13,06
След долните кошари пътят слиза надолу и влиза надясно в дерето на една рекичка, където се превръща в пътека. Внимавайте, защото черният път продължава направо – не сте по него! По пътеката ще стигнете до р.Егуля.
17 14,00
Стигате р.Егуля. Има импровизиран мост, преминете по него и продължете по черен път надясно и нагоре. Следва изкачване, което на места е доста стръмно.
18 15,71
Карайки все по пътя стигате обширни поляни в близост до Железница. Има и къщи наблизо. Излизате на друг черен път, карайте по него наляво и нагоре, на 180 градуса, по посока на къщите.
19 16,15
Пак сте на поляни. Главният черен път върви наляво, вие тръгнете надясно по един път/пътека, на места по-слабо забележим. После обаче се превръща във вълнуваща пътека с поне две възможни линии на минаване.
20 16,93
Стигате малка рекичка, над която започват къщите на Железница. Като пресечете реката има две пътеки надясно и нагоре, тръгнете по дясната/долната (по-полегатата).
21 17,10
Излизате на улица в Железница, по нея наляво.
22 17,19
Карайте по улицата надясно.
23 17,30
Излизате на по-широка улица, която тук образува Т-образно кръстовище, при него карайте наляво и надолу.
24 17,55
Стигате площада на Железница.