Бовски пущинак

Както е видно и от името, този трак покрива местност, в която човешкото присъствие е рядко срещано. Затова пък има изобилие от храсталаци и треволяци, а вероятно и змии, които правят карането там подходящо само за добре подготвени за планината хора. Поради характера на местността е добре да имате предвид следните неща:
– вода няма
– проходимостта на места е трудна, а след разлистването на дървета и храсти почти навсякъде вероятно не става за каране.
– не е желателно да карате сами

Дължината на маршрута е 18,2 км, а денивелацията около 560 м.

Трак във формат gpx (GPS eXchange Format)

Картата е базирана върху Topomaps.info
Кликнете върху нея, за да я отворите в по-голям размер.

От точка 1 (0,00км) до т.2 (0,37км) – асфалтиран път, шосето София-Мездра
От точка 2 (0,37км) до т.4 (1,73км) – тесен асфалтиран път, обслужващ село/махала Скакля. Изкачване.
– при т.3 (1,55км) се следва десния път, който пресича реката 100м по-нагоре.
От точка 4 (1,73км) до т.6 (4,76км) – голям черен път от с.Скакля към с.Заселе. Изкачване. Почвено-камениста настилка. Широколистна гора, не много гъста.
– при т.5 (4,16км) има черен път надясно, не е известно къде води.
От точка 6 (4,76км) до т.7 (7,95км) – занемарен черен път. Има много шума и растителност по и около пътя. Затруднена проходимост. Широколистна гора. Предимно равно, в началото изкачване. При т.7 пътят пресича реката и свършва заради свлечена земна маса.
От точка 7 (7,95км) до т.8 (8,30км) – пътека. В началото е затрупана от свлачище и е много трудно проходима. След това има доста шубраци, които затрудняват движението. Изкачване. При т.8 има нещо като пътека вдясно, по което не бих тръгнал! След т.8 пътеката все повече прилича на черен път.
Точка 9 (8,60км) – Надясно има пътека/черен път. Не е известно къде водят.
Точка 10 (8,82км) – Пътят се разделя. Надясно (натам води тракът) е по-тесен и занемарен черен път/пътека. Наляво и нагоре (покрай стълбовете) е черен път, който води до с.Заноге.
Точка 11 (9,75км) – пътеката се разделя. Надясно е много занемарена, не е известно къде води. Тракът продължава направо.
Точка 12 (10,35км) – пътеката продължава направо, леко нагоре. Надясно има силно занемарени пътеки, които свършват надолу в дерето. Не тръгвайте по тях! До т.13 е пътека.
Точка 13 (11,20км) – пътеката стига до няколко къщи, махала на с.Заноге. Повечето не са обитоеми. Наляво и нагоре има черен път, към с.Заноге. Наляво и надолу също има черен път, по него към т.14.
Точка 14 (11,34км) – черният път се раздвоява, води към различни къщи. Към т.15 е по десния път. Преминава в пътека.
Точка 15 (11,55км) – къщи. Пътеката се разделя. Дясната част води към т.16.
Точка 16 (11,74км) – кръстопът с черен път. Пътят вероятно води до странични къщи. По пътеката надолу към т.17.
Точка 17 (около 12км) – къщи. На пръв поглед пътеката свършва. Спрете и се разходете (огледайте) в дясната час на поляната под къщите. Трябва да намерите тясна пътека в тревата. По нея към т.18. Пътека. Спускане със средна трудност. Поляни и широколистна гора. В гората проходимостта може да е затруднена.
Точка 18 (около 12,9км) – пътеката излиза при издадени над дефилето канари с чудесен изглед. Наляво има нещо като пътека, не е известно къде води. Пътеката (по трака) продължава надясно в гората. Спускане с ниска до средна трудност. В края се излиза замалко на черен път.
Точка 19 (13,70км) – излиза се на шосето София-Мездра. Гара Бов е надясно по пътя.
До т.20 (18,20км) се кара по шосето.