konstantin_m написа:Здравейте ,казвам се Константин и от скоро започнах да се занимавам с електрически колелета и се интересувам от мнения и отзиви отностно този нов вид превозни средства .дали някой е карал или мисли да кара .както и какво го е накарало или спряло да си закупи такъв вид
konstantin_m написа:Да съгласен съм но ако е направен малко практично и с добра визия, а не ниско качествен homemade вариант може да се окаже доста по практичен вариант отколкото някой електрически скутер,най-малко заради разликата в килограмите .Мисля и че даже е по практично от скутера защотото отивайки на работа можеш да не въртиш педали а да си на ток и да не влезеш в офиса целия вир вода ,а след работа да си направиш една хубава тренировка .
kombo написа:Като станете на 55-60 и ^ год. или имате някакво заболяване, което не позволява да се напрягате, а ви се кара велосипед друго ще казвате...
did написа:Вижте, нека се обединим около едно нещо - това не е велосипед.
Slade написа:Един друг аспект обаче е класификацията на тия возила като МПС-та и вече съм попадал на случаи на глобен (и осъден да плати след обжалване) човек с ел. колело БЕЗ книжка и без регистрация в КАТ. Ченгетата го спрели, установили, че се движи с ел. мотор и му треснали акт както си е по ЗДвП, все едно кара мотор без книжка и регистрация (и гражданска разбира се). Та глобата беше главозамайваща.
Параграф 22 в случая е регистрацията в КАТ - за да се регистрира трябва да е от одобрен тип, т.е. производителят трябва да има някакви сертификати за съответствие и т.н., а самоделките сигурно минават на технотест, който също не е евтино приключение.
did написа:Вижте, нека се обединим около едно нещо - това не е велосипед.
konstantin_m написа:.. с електрически колелета и се интересувам от мнения и отзиви отностно този нов вид превозни средства ..
APD написа:Slade написа:Един друг аспект обаче е класификацията на тия возила като МПС-та и вече съм попадал на случаи на глобен (и осъден да плати след обжалване) човек с ел. колело БЕЗ книжка и без регистрация в КАТ. Ченгетата го спрели, установили, че се движи с ел. мотор и му треснали акт както си е по ЗДвП, все едно кара мотор без книжка и регистрация (и гражданска разбира се). Та глобата беше главозамайваща.
Параграф 22 в случая е регистрацията в КАТ - за да се регистрира трябва да е от одобрен тип, т.е. производителят трябва да има някакви сертификати за съответствие и т.н., а самоделките сигурно минават на технотест, който също не е евтино приключение.
Последно като отидох да разгледам цените на ел. велосипеди, ги продаваха без изискване за книжка и регистриране в КАТ. Ония в щатите се сцепват да се движат с електрички, а там законите колкото са либерални, са толково и консервативни. Иначе у нас цените им са по-високи от нормалното, а нормален велосипед не винаги кара собственика му да си каже "Ей ся ще се метна на педалите" ...
От нея се установявавало, че мотопедът е с електрически мотор с волтаж 500 W, пробег 60 км и скорост 40 км/ч
APD написа:Я се събуди малко. С 4kW мога да хвръкна с над 100km/h
Slade написа:APD написа:Я се събуди малко. С 4kW мога да хвръкна с над 100km/h
4kW e максималната мощност, която влиза в категорията:
tl;dr
APD написа:Slade написа:APD написа:Я се събуди малко. С 4kW мога да хвръкна с над 100km/h
4kW e максималната мощност, която влиза в категорията:
tl;dr
Сам би трябвало да се усетиш, че ограничението за максимално развивана скорост и това за мощността се изключват взаимно. Вземи един лист, пресметни какви скорости могат да се постигнат с 4kW ел. двигател, пък после пак пиши ...
Преди това ще ми отговориш на въпроса дали трябва да си регистрирам твърдака, след като с него преспокойно мога да прехвърля 45km/h на равно и над 65km/h надолу, при това само с мускулна сила.
Slade написа:Колко оборота и какви скорости ще развива зависи само и единствено от конструкцията на мотора и управлението му.
Admin написа: баща ми кара велосипеда си и в планината от време на време
PtD написа:Admin написа: баща ми кара велосипеда си и в планината от време на време
И веднъж даже се качи с нас до вр. Мургаш.
Admin написа:@LyuboKolev
Ами... не, не е така. Почти всичко, което си написал, е доста преувеличено, гарантирам ти го от личен опит, тъй като баща ми има такъв.
Евтин стоманен велосипед, тежащ оригинално с всички багажници, калници, фарове и т.н. около 17 кг, с електромотор 400 вата в предната главина и литиево-йонна батерия тежи около 25 кг, максимум 26. Само на двигател може да развие на равно скорост от порядъка на 30-35 км/ч, но реално няма никаква причина да го ползваш само на двигател, освен ако не си мързелив. Добавеното тегло наистина го прави по-странен като управление и поведения спрямо моя лек маунтин байк, но за града се свиква и не бих го нарекъл опасен. То ако не може някой да кара колело, ще се пребие еднакво лесно с всякакъв велосипед.
Качването по етажи е трудно, но веднъж-два пъти се е налагало и не е невъзможно. Изобщо, пренасянето и бутането на такъв велосипед е в пъти по-лесно, отколкото на скутер, което го прави много по-проходим и използваем в повече ситуации.
Ако ти свърши батерията, което, за да те изненада, ще си е изцяло твоя грешка, велосипедът може да се кара - е на по-ниски предавки, ама си се кара.
Електрическият велосипед няма почти нищо общо със скутерите/мотопедите, освен че има двигател. Е, от висотата на горди планински колоездачи, пращящи от сила в краката, всякакви такива МПС-велосипеди може и да ви изглеждат презряни, но аз пък познавам както хора, които вече имат такива, така и хора, които мислят да си купуват. Причините за подобен избор са различни, но на никого от тях не му дреме ни най-малко, че ние тук виждаме подобни недостатъци, сравнявайки едно спортно/туристическо пособие с едно градско превозно средство.
Благодарение на двигателя, баща ми кара велосипеда си и в планината от време на време - удоволствие, от което иначе щеше да се е лишил вече напълно. Така че вие не ги зачитайте за велосипеди, пък той да е жив и здрав да си го кара още дълго.
hitar_potter написа:Slade написа:Колко оборота и какви скорости ще развива зависи само и единствено от конструкцията на мотора и управлението му.
Айде бе
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта