NASIO написа:Никой не може да каже със сигурност дали ще иде на митница но при тези размери е твърде вероятно. Аз лично приключих с алито. Мисля, че достатъчно дълго време спомагахме за сложната ситуация в която се намира велопазара в момента. Изкушени от ниските цени напомпахме китайската икономика и спомогнахме за неспособноста на европейските производители да предлагат продукти без да са зависими от Китай. Говоря глобално не само за нашенската част от пъзела.
imarh написа:Европейските вело(и не само) "производители" са зависими до толкова от Китай, до колкото няма кой местен да хванат вече да лее, формова, фрезова, стругова, заварява, боядисва и пакетира за една шепа ориз както им се иска, понеже буржоазната европейска аристокрация е над тея неща и тук вече всички сме умни и красиви. А това, че прекалиха като решиха да ни продават добре напудрени и гримирани лепенки и стикери, докато Фабио и Дани Харт ни приспиват с комерсиални циркаджилъци помпащи нечий бранд няма да го коментирам.
Harka написа:imarh написа:Европейските вело(и не само) "производители" са зависими до толкова от Китай, до колкото няма кой местен да хванат вече да лее, формова, фрезова, стругова, заварява, боядисва и пакетира за една шепа ориз както им се иска, понеже буржоазната европейска аристокрация е над тея неща и тук вече всички сме умни и красиви. А това, че прекалиха като решиха да ни продават добре напудрени и гримирани лепенки и стикери, докато Фабио и Дани Харт ни приспиват с комерсиални циркаджилъци помпащи нечий бранд няма да го коментирам.
Колега, дай по-леко с левите залитания. В Европа все още има производители, които си произвеждат рамките тук (Nicolai, Last, Crossworx са само няколко примера). Никой не те кара да купуваш азиатски рамки. Истината обаче е, че Европа отдавна не е конкурентноспособна в рамко-производството. Нито има технологията, нито капацитета. А и не виждам нищо лошо в това, честно казано. Затова пък тук има други технологии, които на Изток няма.
Минава през митница, но там го освобождават, без да ти искат никакви документи, тъй като продавачът предварително им е платил ДДС и им е подал нужната информация. Виж ако минеш границата, над която се иска и мито, там вече може и да ти спрат пратката и да се наложи да се поохарчиш още.imarh написа:Зачетох се, че 3к карбон - бегай далече, УД карбон - може. Та харесах си едно УД карбново кормице на Тoseek - https://www.youtube.com/watch?v=WmYgbIRuuuo и се зачудих 200 грама 80см пакет, обявен от китаеца за $9 да кажем......ще ли отиде на митница?.....Не че е някакв проблем да платя мито и ддс на $35, ама чисто бюрократично ме спира малко....
Вилката написа:Минава през митница, но там го освобождават, без да ти искат никакви документи, тъй като продавачът предварително им е платил ДДС и им е подал нужната информация. Виж ако минеш границата, над която се иска и мито, там вече може и да ти спрат пратката и да се наложи да се поохарчиш още.imarh написа:Зачетох се, че 3к карбон - бегай далече, УД карбон - може. Та харесах си едно УД карбново кормице на Тoseek - https://www.youtube.com/watch?v=WmYgbIRuuuo и се зачудих 200 грама 80см пакет, обявен от китаеца за $9 да кажем......ще ли отиде на митница?.....Не че е някакв проблем да платя мито и ддс на $35, ама чисто бюрократично ме спира малко....
Вилката написа:Явно да, щом още нищо не са ми спирали, а доста неща съм поръчал, откакто тръгнаха новите правила за ДДС. Наскоро даже с един уред бях на ръба на митото, помолих продавача от Китай да декларира малко под лимита(май беше 150 eur) и да заплати ДДС в БГ на същата занижена стойност. До последно бях на тръни, но се отървах без бумащини и такси.
На практика в момента с новите правила стана много по-изгодно в Али за стоки над 25 eur, които по-рано рискувахме да ни ги спрат на митница, и да платим и такса за митническо представителство, освен ДДС-то.
И преди и сега се дължеше една и съща такса - ДДС. Само дето преди освен ДДС плащахме и две такси за митническо представителство, а сега плащаме само ДДС. Сам си сметни кое е по-изгодно. Времето, загубено в банкови извадки, принтскрийнове от Али, пълномощни, няма да го слагам в сметката, макар че ми е по-скъпо от платените такси.Alexi написа:не е по изгодно ,всички такси са начислени в цената и цените са доста нагоре по този повод ..
Близо си, вярното е 07.2021.Alexi написа:под "преди" трябва да се има предвид преди 06.2021
Това трябва да е някаква смешка.Alexi написа:когато въведоха ДДС
Винаги се е дължало ДДС за стоките над 30 лв. Не веднъж съм оформял документи за пратки над 30 лв, спрени на митница. Друг е въпросът, че българите, които по традиция не обичаме да си плащаме, както е по закон, лъжехме за стойности, за да минем тънко.Alexi написа:преди това не се плащаше нищо
За тоя период имам над 40 поръчки, някои от тях над лимита, и нито веднъж не ми спряха нещо на митница.Alexi написа:след 06 докъм края на годината Алито беше неизползваемо - всичко отива на митницата - декларации ДДС мито и и т.н.
Реално проблемът беше решен от евросъюза, като се въведе възможност продавачът да внася ДДС в твоята държава, вместо теб, за да се избегне претоварване на служителите, заради влязлото правило да няма лимит 30 лв, а всичко да се облага с ДДС.Вилката написа:и реално тоя проблем го решиха Алито като си направиха база в Нидерландия
Обмитяването прожължава да се прави от НАП (България), под контрола на БГ митниците.Alexi написа:и там си обмитяват всичко за Европа
Промяната доведе до огромно непланирано увеличение на приходите на НАП, с което някои държавници почнаха да се фукат в медиите, без да имат и грам принос за това.Alexi написа:нашите с тромавите си процедури пиха една студена вода
Вилката написа:Пример: Купуваш си стока за 50 лв без ДДС от Китай.
- преди 01.07.2021 г. - Плащащ 50 лв. на продавача, 10 лв. ДДС на НАП, такса на Пощите да те представляват, такса на Митница за обработка на документи. Последните две такси не ги помня колко бяха, но грубо сметката става 50+10+8+5=73 лв. [/b]
K99k написа:Едва ли ще пръсне рамката , но виждам че се държи на една точка с оста и притискане. Аз преди бях заглеждал това https://www.aliexpress.com/item/1005001273485667.html не знам колко е по оферта и не съм го поръчвал . Също механичните калипри на Форс са по евтини от тези в алито , отделно са по добри защото натискат накладките и от двете страни.
martin.radev написа:
п.с; не съм сигурен, доколко такъв страп - тип "Чести" е удобен за жена обаче...
- жена ми не можа да го издържи 15 мин за единствения път, когато съм я карал да ми помогне с някви кадри
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта