До тук става ясно, че новите рамки са пълен ташак за наше съжаление. Една година и почват смени на лагери! Рамката ми е на 12 години и от 4 години съм и собственик аз. Мия си колелото основно с водоструйка и откровенно не пазя окачването на рамката. Лагерите не са мръднали!!!
Иначе проблема на всички лагери които успявате да си купите е че те не са с такова предназначение! Първо да уточня, че от всеки размер лагер, един производител има поне 10 разновидности за различно приложение, дали за висори натоварвания, дали за високи обороти... или ниски (почти статични), дали за тежки външни условия (вода, прах, др.), дали за високи температури, дали комбинация от няколко условия и т.н.... Масово обаче се продават универсални лареге (дори и на реномираните марки) които са компромис все с нещо. На рамките изискванията са малко по-различни от стандартните, те са основно статични по отношение на въртене (10-15-20 градуса на завъртане) и ударни на натоварване. За водата няма да коментирам то е ясно, но е добре да се знае, че има лагери с двойна капсуловка от двете страни (за по-точно може да се нарече четворна, но не знам дали за тези леки серии има)! Друго нещо което съм забелязъл е че като се монтира едно ново лагерче в рамката (а тези лагерчета са лека серия всичките) обикновенно така се свива черупката заради стегнатоста която са дали, че целия луфт изчезва и дори някои започват да се въртят трудно. Това ще рече, че трябва да се търсят лагери с по-голяма хлабина примерно за да не се набият съчмите още при монтажа. Относно уплътненията също има какво да се желае. На рамката която споменах лагерите имат много дълбоки канали за уплътнениетието и то се сваля и слага изключително трудно, да не кажа почти невъзможно без да се повреди!!! Пример за означения и типове на лагерите е този линк:
http://www.bultech-bg.com/files/uploads ... 059_ko.pdf Та ако някой иска да си вземе наистина хубави лагери вариант е да си направи анализ какви са му изискванията спрямо наличните типове по каталог и да отиде при един официален представител на съответната марка и да си направи поръчка (като почака някоя друга седмица/месец за да му ги доставят) или да се опита да ги намери на някой сайт на голям търговец извън БГ. Цената разбира се на всичко нестандартно ще отиде към цената на endura-та (та и нагоре), но според мен ще карат много повече.
Разбира се по-евтино излиза всеки сезон да смяняш с прости лагерчета ако си се занимаваш сам... но това все пак е досадно понякога.
Относно лагера който 4040 смята да си поръчва 7902-V-2RS, той се води безсепараторен. В него има повече съчми което сначи повече контакрни точки или по-малко натоварване на всяка съчма което ще доведе до подълъг живот!
Надявам се да съм помогнал на някой ентусиаст!