малък проблем с Juicy 7

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

малък проблем с Juicy 7

Мнениеот BaiMile » Чет Юни 14, 2018 8:31 am

Здравейте,
Купих си байк настаро и едната спирачка (Avid Juicy 7) леко задържа. Опитах да набутам буталата, но май не реших проблелма. Някакви съвети? До сега с хидравлики не съм карал.
Поздрави!
BaiMile
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Окт 12, 2011 9:58 am

Re: малък проблем с Juicy 7

Мнениеот Alexi » Чет Юни 14, 2018 8:34 am

пробвай да я блийднеш с което ще опресниш спирачната течност ,може да помогне
Lapierre Zesty AM 2018 custom build 1x11 XT 13.2 kg
Vitus Zenium SL Disc 2018 custom build Ultegra 685/R7000 2x11 8.2 kg
Cube LTD Pro 2017 custom build 27.5 3x10 XT 11.6 kg
Giant Revel 2 2015 custom build 27.5 1x10 XT 10.4 kg
Аватар
Alexi
 
Мнения: 3496
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: малък проблем с Juicy 7

Мнениеот mentalhead » Чет Юни 14, 2018 9:44 am

Възможно е буталата да са запекли.

Как да ги почистиш може да видиш тук и тук

Още по темата

Важно е да внимаваш да не изкараш прекалено много някое от буталата и да се извади.

Лично аз не съм фен на идеята да слагам грес на буталата, защото не мога да си представя, че така там няма да се събира мърсотия в последствие,
но така се препоръчва да се прави. Препоръчва се силиконова грес.

В тази тема колегите споделят, че ползват силиконов спрей за целта.
Аватар
mentalhead
 
Мнения: 320
Рейтинг: 1935
Регистриран на: Вто Авг 10, 2010 6:49 pm

Re: малък проблем с Juicy 7

Мнениеот BaiMile » Чет Юни 14, 2018 9:52 am

Благодаря ви!
BaiMile
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Окт 12, 2011 9:58 am

Re: малък проблем с Juicy 7

Мнениеот Yash » Чет Юни 14, 2018 10:03 am

mentalhead написа:Лично аз не съм фен на идеята да слагам грес на буталата, защото не мога да си представя, че така там няма да се събира мърсотия в последствие,
но така се препоръчва да се прави. Препоръчва се силиконова грес.

В тази тема колегите споделят, че ползват силиконов спрей за целта.

Parktool в техен клип препоръчват да се използва същото масло, каквото е в спирачката.
Аватар
Yash
 
Мнения: 333
Рейтинг: 1567
Регистриран на: Пет Юли 19, 2013 7:24 pm

Re: малък проблем с Juicy 7

Мнениеот Alexi » Чет Юни 14, 2018 7:29 pm

аз не бих смазал буталата с грес .. там градусите доста скачат ,шанса да запече е немалък .. тефлонов спрей е добра идея ,но то буталата ако са запекли ,то вероятно тяхното покритие е надрано/опечено и оправия няма да има със спрей
Lapierre Zesty AM 2018 custom build 1x11 XT 13.2 kg
Vitus Zenium SL Disc 2018 custom build Ultegra 685/R7000 2x11 8.2 kg
Cube LTD Pro 2017 custom build 27.5 3x10 XT 11.6 kg
Giant Revel 2 2015 custom build 27.5 1x10 XT 10.4 kg
Аватар
Alexi
 
Мнения: 3496
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: малък проблем с Juicy 7

Мнениеот КоlЮ » Чет Юни 14, 2018 7:36 pm

Медна грес върши работа , както и при автомобилните така и при велосипедните,но си е най добре да се разглобят ,почистат ,прегледат и да се прецени да ли е възможно оправянето им.
Bin Big Mag , mag mich kein.
Аватар
КоlЮ
 
Мнения: 271
Рейтинг: 1638
Регистриран на: Пон Дек 25, 2017 3:19 am
Местоположение: с.София

Re: малък проблем с Juicy 7

Мнениеот koopss » Чет Юни 14, 2018 10:36 pm

Ще споделя какво открих имперично за авид. Старите им модели (jucy и elixir), по дефиниция се монтират с два комплекта шайби (от тези странните, приличащи на ябълковидно окачване), където има един чифт контактуващи с вилката и съответно същия отзад с преходника (говорим за стари системи, и отзад сме 99% с преходник/адаптер), съответно с по още един чифт върху спирачния апарат (статията на админ за elixir5 за справка и снимки). Дотук добре. Това исторически е така заради все още не стандартизирания начин на закрепване по това време и донакъде заради проблем на авид/срам.

Въпросния монтаж (с по два чифта шаиби) дава прекалено голям избор на ъгъл за спирачния апарат спрямо спирачния диск, което простичко казано означава, че буталата на спирачния апарат може да се наложи да работят в изключително лош и невъзможен за нормалната им работа наклон (или ъгъл, нека го кажем за финал "позиция").

При мен, този проблем се появи, след като реших да сложа въпросните шайби (върху спирачните апарати), което позволява затягането им спрямо диска в уникално лоши ъгли. След мъки около месец (и поръчване на комплект бутала за предна и задна спирачка), ми светна кога спирачките сдобиха този проблем (на англииски sticky pistons) - да след слагането на допълнителните шайби.

Пробвах всичко изброено по-горе преди това - почистване, смазване, сменяне на спирачна течност (няколко пъти - да DOT 5.1), докато не реших да върна старото състояние - без шайбите върху спирачния апарат.

След 15 километра работа, и двете спирачки спряха да имат проблема, като буталата започнаха да се връщат както му е реда. (в момента дори трябва да добавя спирачна течност, тъй-като се опитах в отчаянието си да сложа по-малко от нужното).

Резервния комплект бутала все още си седина рафта.


Поздрави.
Аватар
koopss
 
Мнения: 133
Рейтинг: 1295
Регистриран на: Вто Юни 14, 2016 2:08 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: gibarian и 8 госта


cron