от koopss » Чет Юни 14, 2018 10:36 pm
Ще споделя какво открих имперично за авид. Старите им модели (jucy и elixir), по дефиниция се монтират с два комплекта шайби (от тези странните, приличащи на ябълковидно окачване), където има един чифт контактуващи с вилката и съответно същия отзад с преходника (говорим за стари системи, и отзад сме 99% с преходник/адаптер), съответно с по още един чифт върху спирачния апарат (статията на админ за elixir5 за справка и снимки). Дотук добре. Това исторически е така заради все още не стандартизирания начин на закрепване по това време и донакъде заради проблем на авид/срам.
Въпросния монтаж (с по два чифта шаиби) дава прекалено голям избор на ъгъл за спирачния апарат спрямо спирачния диск, което простичко казано означава, че буталата на спирачния апарат може да се наложи да работят в изключително лош и невъзможен за нормалната им работа наклон (или ъгъл, нека го кажем за финал "позиция").
При мен, този проблем се появи, след като реших да сложа въпросните шайби (върху спирачните апарати), което позволява затягането им спрямо диска в уникално лоши ъгли. След мъки около месец (и поръчване на комплект бутала за предна и задна спирачка), ми светна кога спирачките сдобиха този проблем (на англииски sticky pistons) - да след слагането на допълнителните шайби.
Пробвах всичко изброено по-горе преди това - почистване, смазване, сменяне на спирачна течност (няколко пъти - да DOT 5.1), докато не реших да върна старото състояние - без шайбите върху спирачния апарат.
След 15 километра работа, и двете спирачки спряха да имат проблема, като буталата започнаха да се връщат както му е реда. (в момента дори трябва да добавя спирачна течност, тъй-като се опитах в отчаянието си да сложа по-малко от нужното).
Резервния комплект бутала все още си седина рафта.
Поздрави.