Малък ъпгрейд - смяна за спирачен диск с по - голям.

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Малък ъпгрейд - смяна за спирачен диск с по - голям.

Мнениеот em3ata » Сря Юни 13, 2018 9:16 am

Здравейте :) Щукнало ми е да си сменя задния диск с по - голям. Карам Cross GRX 9 XL 29''. Това представлява колелото - https://www.motoroads.com/photos/2-big- ... cycle.jpeg
Дисковете са модел Shimano RT SM - 20 - http://1001-bike-parts.com/media/7/118.jpg Като отпред е 180 мм отзад е 160мм. Искам отзад да си сложа също 180 мм. Така изглежда отзад спирачката Изображение Въпроса ми е, тъй като новия диск ще е с по - голям диаметър как да направя, така че спирачния апарат да му приляга ?
Благодаря :)
Аватар
em3ata
 
Мнения: 26
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Вто Сеп 09, 2014 12:23 pm

Re: Малък ъпгрейд - смяна за спирачен диск с по - голям.

Мнениеот Dim » Сря Юни 13, 2018 9:33 am

Dim
 
Мнения: 207
Рейтинг: 1025
Регистриран на: Пет Яну 12, 2018 1:29 pm

Re: Малък ъпгрейд - смяна за спирачен диск с по - голям.

Мнениеот koopss » Сря Юни 13, 2018 9:47 am

Ако отпред не си на QR а на 15мм ос, можеш да си купиш направо 200мм, а сегашния преден 180мм да сложиш отзад.
Аватар
koopss
 
Мнения: 138
Рейтинг: 1315
Регистриран на: Вто Юни 14, 2016 2:08 pm

Re: Малък ъпгрейд - смяна за спирачен диск с по - голям.

Мнениеот em3ata » Сря Юни 13, 2018 10:39 am

koopss написа:Ако отпред не си на QR а на 15мм ос, можеш да си купиш направо 200мм, а сегашния преден 180мм да сложиш отзад.

На QR съм, но отпред няма да сменям, просто искам да има естетическа симетрия :D бтв, аз ли си въобразявам или малкия диск яде повече накладките ?
Аватар
em3ata
 
Мнения: 26
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Вто Сеп 09, 2014 12:23 pm

Re: Малък ъпгрейд - смяна за спирачен диск с по - голям.

Мнениеот koopss » Сря Юни 13, 2018 11:01 am

em3ata написа:
koopss написа:Ако отпред не си на QR а на 15мм ос, можеш да си купиш направо 200мм, а сегашния преден 180мм да сложиш отзад.

На QR съм, но отпред няма да сменям, просто искам да има естетическа симетрия :D бтв, аз ли си въобразявам или малкия диск яде повече накладките ?


Не съм забелязал такова нещо, дори напротив. Карах около 2 години на 180 преден и 160 заден, и отзад сменях доста по-рядко накладки (може и да е заради това че си карах и надолу често)
Аватар
koopss
 
Мнения: 138
Рейтинг: 1315
Регистриран на: Вто Юни 14, 2016 2:08 pm

Re: Малък ъпгрейд - смяна за спирачен диск с по - голям.

Мнениеот em3ata » Сря Юни 13, 2018 2:09 pm

koopss написа:
em3ata написа:
koopss написа:Ако отпред не си на QR а на 15мм ос, можеш да си купиш направо 200мм, а сегашния преден 180мм да сложиш отзад.

На QR съм, но отпред няма да сменям, просто искам да има естетическа симетрия :D бтв, аз ли си въобразявам или малкия диск яде повече накладките ?


Не съм забелязал такова нещо, дори напротив. Карах около 2 години на 180 преден и 160 заден, и отзад сменях доста по-рядко накладки (може и да е заради това че си карах и надолу често)

Аз карам само в града. Спирам и с 2 те едновременно ддз може и да си въобразявам, но ми се наложи да разменя накладките и предната се охлаби, а задната се затегна :D
Аватар
em3ata
 
Мнения: 26
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Вто Сеп 09, 2014 12:23 pm

Re: Малък ъпгрейд - смяна за спирачен диск с по - голям.

Мнениеот Brave » Чет Юни 14, 2018 12:46 pm

При спокойно спиране (намаляване) по-голяма част от теглото ти е върху задната гума, а и в повечето случаи инстинктивно се натиска повече задната от страх от загуба на сцепление на предната гума. Затова отиват повече задните накладки. По-големия диск означава по-голяма сила на спиране и по-малко загряване, но накладките ще продължат да се изтриват колкото и преди. Предимството е, че е по-малко вероятно да се прегреят.
Иначе е добре да се опитваш да ползваш преимуществено предната, защото е добре да имаш тренировка на дозирането на спирачното усилие в случай на нужда от аварийно спиране. На теория, велосипеда спира най-бързо, когато предната спирачка оказва такава сила, че е на ръба преди да повдигне задната гума от асфалта и съответно когато задната спирачка е практически безполезна. Разбира се, това е при настилка с надеждно и постоянно сцепление, в реалността зависи дали има прах и пясък или вода и кал по пътя, защото е възможно предната гума да започне да се влачи, много преди точката на повдигане на задницата, а влачеща се предна гума почти винаги е равно на падане.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта