В планината винаги е падал мокър сняг и са се чупели клони. Добрата новина е, че те се самопочистват - минават две години, клоните угниват и падат. Също така, при следващия сняг, тия дето са останали са явно по-здрави.
Проблема е временен с клоните, а цели дървета доста по-рядко падат.
Ей на пресен пример в врачанската пътека към Бистрец през барки14 и змейова дупка - 2015-та беше тотално непроходима заради нападали клони.
Тая есен решихме да я пробваме пак. Имаше нови паднали клони тук там в горната част, но от онези от 2015-та бяха останали само съчки....дори едно голямо дърво, което от поне 10 години седеше на пътеката, вече е слегнало и се минава лесно.
По-сериозния проблем всъщност е обрастването, защото вече никой не ползва тия пътеки за нищо - само последните 20 години изчезнаха куп пътеки. Туристите ходят по високото, животни не се гледат вече в много планини....
И понеже голяма част от байкърите зеха че станаха ендуристи, както е модерно - демек ходят да се качват с коли и бусове и се шускат по пътеки в близост до кръчми, то подържани остават едва малка част туристически пътеки, обърнати на трасета - тоест те не са трасета,обаче според тях са, което пък малко дразни туристите пешаци, щото те не смятат че пътеката им е трасе нали.
Пък планинските велотуристи нещо зеха малко да остават, щото нали зор има...требва да се върти, требва да се подържа форма не е лесно да караш 1500 метра нагоре и после да спускаш трудни пътеки ...та така у нас с байкаризма.
Всъщност тва ендуро знаете ли що стана тъй популярно - щото даунхила, той е много кул, обаче иска топки....па голема част от хората немат толкова смелост. Едно време как беше - ако не си даунхилър си некво смотано хикс це...баце некво....едва ли не утре ше фанеш шосето. А всъщност обаче и за тва се искат пък доста сили и бели дробчета.
Обаче като измислиха тва ендуро, то си е некво яко...почти си като даунхилър, ама фор дъмис нали...секи може да се пише ендурист - купуваш си едно колело за 3-5 бона с 800мм кормило и почваш да "газиш" по пътечките. Още по якото е, че се кара по байк паркчета с лифта или некви популярни туристически пътеки дето има достъп за качване с кола или бус....та не се мориш много нагоре.
Затва пък каските са фулфейс, изглеждт яко, а наблизо се има некоя кръчма, да се изтъпанчиш кат космонавт
Та така с байкаризЪма. Сега на фона тва идат и електричарите, ама и те са там при парковите карачи, щот нема ли щепсел наблизо нещо гравитацията става много силна.
И изобщо тва дет му викат Ендуро, не е никво ендуро да знаете - тва е далнхил за новаци. Ендурото кат дисциплина съществува в много спортове, но винаги е свързано с няква форма на издържливост. Ендуро е да прекосиш една планина на собствен ход - както нагоре така и надоле. Ендуро е да правиш това повече от един ден. Ендуро е да го правиш във всякакво време...понякога е топло, понякога вали.....
Може би единствената разлика между ендуро и планински велотуризъм следва да е в липсата на елемента айляк в него. Щото велотуризма включва и няква форма на айляк, пиене на бира на хижа, лежане на полянки, снимки, па ако си водиш може и да си ебка6(поздрав за един другар) ....докато нали ендуро следва да се нарича нещо по-мотивирано. Та Ком-Еминци са бая повече ендуристи от тия парковите.
Глей как се отплесвам ама туй нали от баба ми съм го наследил - тя кат тръгне да казва нещо и за по-напряко от София за Бургас, минава през Петрич....
Иначе като цяло електробайка във вида на асистирано педалиране има бъдеще предимно във велотуризма - просто са малко тежки и енергозависими, ама това е въпрос на едни 25-30 години. Много терени има, където подпомагането не е излишно - това са места, които сега не могат да се карат нагоре особено, но с малко помощ ще станат караеми. Зор и усилие пак ще има...в планината баири има колко иска човек, за сметка на това ставите имат ограничен ресурс, за разлика от възобновимия мускул. Важното е, когато не ти помагат батериите да не ти тежат много и човек да може да направи един хубав дълъг преход в планината.
А иначе пи6ки най-добре се мерят на голо.
( за да кажа и нещо по темата)