от carmo » Вто Юни 14, 2016 9:56 am
Евала на човека правил тази селекция, и на теб че си я открил и я предоставяш на готово. Признавам до сега не бях обръщал внимание на "адвенчърите" а има доста достойни модели. Най ми допаднаха тези на Джаянт по 1 проста причина -имат дублиращи спирачни ръкохватки на правата част на кормилото. Преди време съм пробвал рейсинг и не ми хареса много силно приведената (но безспорно динамична) стойка на тялото и особено хандлингът при толкова изнесено напред положение на ръцете за да са върху спирачките при стръмни и остри завои. Личи си че тези които са правили тея модели карат колелета, а не ги измислят с калкулатора. Имам предвид че при стръмно спускане по спънати горски пътечки човек се дърпа назад максимизирайки доколкото е възможно по-голяма част от теглото си върху задната гума. а с тоя балон 35 и подобаващо налягане, това е задължително заради нищожното петно на контакт с терена. Та тези дублиращи ръкохватки ще осигуряват по-добро изнасяне назад. Иначе има и по-добри машини, с по-висок клас компоненти, но тая екстра почти не се среща.
Понеже говориш за по-изправена стойка, то тя безспорно е такава в сравнение със "шосейките" заради по-високата челна тръба, но тази разлика (между 2-та типа геометрии) е 4-5 см. Другото ми притеснение за стръмен и спънат (макар и лек като терен) оф-роуд е тясното кормило, не даващо добра стабилност. Мисля си че един ърбън (примерът ти отгоре) би бил по-добър вариант + смяната на гумите с подходящи, би го направил по-боеспособен по пътечките, а и позициите на ръцете и торса, ще са по-комфортни. Ще е малко по-тежък, но пък колесната му база е по-дълга и ще има по-добра курсова устойчивост на висока скорост. Като здравина не би трябвало да има проблем дори и фитнесът който си дал като алтернативен избор, но той си е с геометрия на шосейка (къси база и челна тръба), но с право кормило. Иначе динамично приведената позиция на торса и 3-те позиции за хват на дланите при адвенчърите са си предимство по равни терени, но може и на правото кормило да сложиш рога и да получиш добър компромис.
Мисълта на това писание е да прецениш дали наистина ти трябва такъв тип колело. В неделя без проблем минах 100-тина км по планински шосета с най-обикновен хибрид (водят ги cross type), а за черен път и горски пътечки е по-добър от адвенчърите. Ако намериш някъде около теб -изпробвай и такъв. Не е перце, вилката не се заключва, гумите са 700Сх38, а най-бързата му предавка е 48х11, но ми вее перчема по шосетата, понеже МТВ-то което имам, определено не е за такива и се ползва само по чукаците.