Страница 312 от 328

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Пон Юли 16, 2018 10:33 pm
от Katana
Добре де каква е логиката тогава в това еднократно звено?

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Вто Юли 17, 2018 7:20 am
от Alexi
това е просто още един начин за монтиране на веригата ,не всеки я смъква преди да и свърши живота и не му трябва бързо звено :
http://www.chainreactioncycles.com/shimano-chain-connector-pins/rp-prod52598

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Юли 27, 2018 10:48 am
от stoyancha
С коя фирма се доставят пратките изпратени с https://www.spring-gds.com/ :dontknow:

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Авг 03, 2018 11:31 pm
от Lucky Loser
Защо аааджеба най-явно се усеща като се свали тегло от каплите ? :)

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Авг 16, 2018 1:12 pm
от emo_gp
Колеги знаете ли фирма на принципа на Габко за Русия ?

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Авг 16, 2018 1:17 pm
от Alexi
Лукойл :D

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Авг 16, 2018 2:37 pm
от Pr3d4t0R
Lucky Loser написа:Защо аааджеба най-явно се усеща като се свали тегло от каплите ? :)


Причина и полвина:
1. Защото се върти и приложената сила отива първо, за да започне каплата да се върти и чак след това да задвижи цялият велосипед;
1/2. Защото са най-голямата част неокачена маса и колкото са по-леки, толкова по-добре е представянето на окачването. Полвин причина е това, защото разликата в натежаване/олекване трябва да е значителна, за да се усети и може да се компенсира в голяма степен с повече компресия и рибаунд.

Хубаво е да се гледа на каплите като цяло система, която включва всичко закачено на тях. В тази връзка, ако знаех, че ще ми се наложи да мина от 700/800 гр. на гума до 1000-1200 (от твърдак на мекица), въобще нямаше да си взема шини по 450 гр. :banghead: Те хубаво са и здрави, ама можех да мина значително по-евтино с някой малко по-тежки.

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Авг 16, 2018 2:41 pm
от Alexi
всяко олекотяване е важно ,при капли гуми се усеща най много .. не съжалявай за вложението .. относно гумите ,има прилични гуми около 900 грама за АМ/Ендуро примерно Меджик мери Снейкскин Трайлстар 2.35 е 870 грама ,Максис имат алтернативи ..

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Авг 16, 2018 4:28 pm
от Lucky Loser
Pr3d4t0R написа:
Lucky Loser написа:Защо аааджеба най-явно се усеща като се свали тегло от каплите ? :)


Причина и полвина:
1. Защото се върти и приложената сила отива първо, за да започне каплата да се върти и чак след това да задвижи цялият велосипед;
1/2. Защото са най-голямата част неокачена маса и колкото са по-леки, толкова по-добре е представянето на окачването. Полвин причина е това, защото разликата в натежаване/олекване трябва да е значителна, за да се усети и може да се компенсира в голяма степен с повече компресия и рибаунд.

Хубаво е да се гледа на каплите като цяло система, която включва всичко закачено на тях. В тази връзка, ако знаех, че ще ми се наложи да мина от 700/800 гр. на гума до 1000-1200 (от твърдак на мекица), въобще нямаше да си взема шини по 450 гр. :banghead: Те хубаво са и здрави, ама можех да мина значително по-евтино с някой малко по-тежки.

Жив и здрав !
-----
Your fellow QA bike riding colleague :D

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Авг 16, 2018 9:59 pm
от Pr3d4t0R
:beer:

Пробвал съм и точно това Мери е много слабо под грайфера и хич не е подходящо за каменни реки на скорост. Както и ЕХО на Максис се гънат доста лесно, та заради това от SuperGravity/Double Down нататък поне за мен :D

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Вто Окт 02, 2018 10:47 am
от stoyancha
Амортизират ли се по-бързо уплътненията на вилката, когато е въздушна?

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Вто Окт 02, 2018 11:01 am
от Pr3d4t0R
Твърде общо питаш - от вилка до вилка може да има доста голяма разлика в уплътненията.

Амортизират се основно при спускане, защото тогава вилката наистина работи. Аз лично винаги използвам силиконов спрей преди каране за прахоуловителите, тъй той им помога да запазват low-friction свойствата си и защото при мен има големи интервали, когато колелото не се кара въобще.

Ако не се кара на байк парк обикновено сервизиране на вилката (ново масло/грес) веднъж годишно е напълно достатъчно.

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Вто Окт 02, 2018 11:15 am
от stoyancha
Сега се забелязва тендеция за увеличаване на негативната камера и това мисля ги поставя при малко по-бързо износване дори и при нормално каране. А, също така и температуратта, която свива-разширява въздуха не влияе ли и това по някакъв начин? Изскочиха ми тези мисли днес и реших да ги споделя, може и да са пълни глупости.

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Вто Окт 02, 2018 11:43 am
от Alexi
недей ги мисли уплътненията ,почиствай стеншъните след всяко каране със сух парцал ( аз не ги смазвам външно - забелязал съм ,че това е причина да се лепи много повече прах и песъчинки по тях ) сервизирай си редовно ботушите и ще карат с години ,а и на фона на цената на вилката са евтини за подмяна

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Вто Окт 02, 2018 12:35 pm
от Pr3d4t0R
Температурата влияе,да. Аз лично правя леки корекции през по-студените месеци, защото омекват.

Алекси ми пропомни, че съм забравил да напиша, че почиствам много добре преди и след пръскането, точно за да не събира допълнително прах.

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Вто Окт 02, 2018 12:43 pm
от Hell_Man
Привет,
Сериозно се замислям да сменя древния Suntour XCM? XCR? на Drag Ontario от 2007 с по-висок клас или просто да сложа твърда.
Oригиналният Suntour изгни и го смених с друг - втора ръка - на който свалих заключвалката и сложих втора пружина. Практически в момента имам две пружини, които могат да се регулират, но това не е амортисьор. Обикновено ги държа най-натегнати - за града или за изкачване и понякога ги отпускам малко при по-пресечен терен.
Проблемът е, че от 3-4 години карам основно туристически мотоциклет и напоследък като се качих на колелото поведението на предницата ме дразни безобразно. Веднъж направих профилактика на вилката с нови... втулки?, за да се обере малко клатушкането на ботушите, но пак си се клати. При по-рязко спиране с предната спирачка, цялата предница играе и го усещам, не знам като се движа с по-висока скорост - 60-70 в завой с вираж дали няма да ми изиграят някой номер тези пружини... Ей такива неща. Целият проблем идва от това, че текущата ми върши някаква работа, но не покрива изисквания, а изискванията ми се обичайните за псевдо карачи - ходене на работа, ходене по градинките и тук таме спускане по черни пътища, но не повече от 15-20° наклон. Понякога по-дълги преходи - разходка (50-60 км)
Та:
предполагам, че вилка, конкурираща се с моторната ми ще е около минимум 4-500 лв - Rock Shox ми се върти като марка, но със сигурност има и други.
Също предполагам, че за 250-300 може да се намери втора ръка читава вилка, която да ми покрива изискванията (да има истински rebound и да не ѝ се клатят ботушите). Ход - 10-12 см.
Трето наистина се замислям за ежедневно градско каране дали да не сложа твърда, по възможност алуминиева и с уши за дисковата спирачка. Гумите са 26-ци - semi-slick - би трябвало да могат да се справят с обичайни неравности.
Може би има и четвърта опция - повече пари за читава вилка, която има и по-истинско заключване от това, което изкорубих от Suntour-a.
Ей такива размисли в тъпата ми кратуна. Ако някой се е въртял там ще се радвам да сипе 5 стинки...

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Вто Окт 02, 2018 5:20 pm
от iPop
Някой ползвал ли е такава щуротия и дали е надеждна??

Изображение

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Вто Окт 02, 2018 7:57 pm
от Alexi
купих за велосипеда на щерката но не посмях да го инсталирам ,че ми се вижда кекаво .. оставих си я на вибрейк

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Вто Окт 02, 2018 9:00 pm
от Pr3d4t0R
Когато е за дискова спирачка рамката е подсилена от лявата страна при chainstay/seatstay, за да издържи на спирачното усилие. Даже и джаджата да е достатъчно здрава, а това доста ме съмнява, е много възможно да направи мизерия на рамката.

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Пон Окт 08, 2018 1:12 pm
от Lucky Loser
Alexi, я си дай твоите 5 стинки по темата - ще се събере ли 2.6/2.7 гума в Sweep-а ?

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Окт 24, 2018 1:30 pm
от Lucky Loser
Lucky Loser написа:Alexi, я си дай твоите 5 стинки по темата - ще се събере ли 2.6/2.7 гума в Sweep-а ?

Не се срамувай ;)

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Окт 24, 2018 3:17 pm
от Alexi
пропуснал съм това въпросче .. 2.6 е пробвано и се събира ( а до колкото съм ровил по темата май всяка вилка събира 2.6 ) ,като клиренса за кал естествено намалява и ще трябва да се внимава в кални карания .. 2.7 .. каква гума има 2.7 ?

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Окт 24, 2018 3:22 pm
от Lucky Loser
Alexi написа:каква гума има 2.7

Ориентировачно го написах.

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Пон Дек 03, 2018 10:43 am
от GearGhost
Колеги, кажете някои чуждестранни сайтове за колелета и компоненти

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Пон Дек 03, 2018 11:37 am
от Petar_stoychev
GearGhost написа:Колеги, кажете някои чуждестранни сайтове за колелета и компоненти


https://www.bike24.com/
https://www.bike-components.de/en/
https://www.bike-discount.de/
https://www.chainreactioncycles.com/bg/en
https://www.hibike.de/
http://www.rczbikeshop.com/
:beer:

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Пон Дек 03, 2018 11:47 am
от GearGhost
Тенк ю :clap:

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Пон Дек 03, 2018 12:15 pm
от iL_Diavolo

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Дек 05, 2018 10:23 am
от GearGhost
Още един тъп въпрос, ако предната ми гума е по-дебела от задната, това дали ще окаже влияние на возията на колелото.
Под точно предната ми гума е 2,25 и си взех нова задна(като не догледах), която е 2,1. Ще окаже ли някакво влияние това, че предната е по-голяма? Не искам да ги разменям защото задната(2,1) е по- висок клас

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Дек 05, 2018 10:27 am
от stoyancha
GearGhost написа:Още един тъп въпрос, ако предната ми гума е по-дебела от задната, това дали ще окаже влияние на возията на колелото.
Под точно предната ми гума е 2,25 и си взех нова задна(като не догледах), която е 2,1. Ще окаже ли някакво влияние това, че предната е по-голяма? Не искам да ги разменям защото задната(2,1) е по- висок клас


Не е проблем. Масово хората карат така с по-широка гума отпред и по-тясна отзад, за да се улесни педалирането.

Re: Тема за тъпи въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Дек 05, 2018 1:40 pm
от Pr3d4t0R
За задна гума се търси леко въртене, а за предна сцепление => съвсем добре си направил.