Brave написа:Какъв е смисъла да караш без рибаунд патрона? Ако вилката връща много бавно, сложи хидравлично масло с по-нисък вискозитет, или дори тунинговай клапаните, така че да пускат повече (едно време се правеше на SR Duro D), но да махнеш целия рибаунд, е крайно неудачно. Амортизацията на връщането е ключова за сцеплението - питай някой шофьор, как се кара с изтекъл амортесьор, ако не вярваш. Всъщност, не знам, дали тази вилка не е със затворен патрон, където не можеш да сменяш нито маслото, нито да тунинговаш, но пък тогава трябва да имаш настройка на рибаунда, която можеш да осовбодиш повече.
penmark написа:Докато не се сети да каже точният модел на вилката, си приказвате празни приказки. Тая вилка се произвежда в няколко разновидности всяка година.
Не случайно дадох линк към youtube, а не към конкретен модел...
Коцето написа:penmark написа:Докато не се сети да каже точният модел на вилката, си приказвате празни приказки. Тая вилка се произвежда в няколко разновидности всяка година.
Не случайно дадох линк към youtube, а не към конкретен модел...
Сетил съм се. Аз горе съм го написал.
Модела е XZ на рейдън.
zafirovp написа:Тази настрйка няма роля за мекотата на вилката. И целия патрон да махнеш, няма да стане по-мека, нито по-чувствителна.
penmark написа:Коце, нямаш на идея какво говоря, нали?
На чети тук. Или дай на който ти е сервизирал вилката да прочете и да ти сложи грес в ботушите.
http://mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?f ... on#p918012
Ozzie написа:общо- взето - да
Коцето написа:А като се изпуска въздуха, хода ѝ намалява...
Ozzie написа:Цялата вилка е един амортисьор.
Като цяло - нищо не ти е ясно от материята, ама искаш от раз да станеш професор (образно).
Ребаунда (rebound анг.) не е някакъв отделен елемент, а функция на вилката / амортисьора - представлява скоростта с която вилката се връща в първоначално положение, след като се е била свила. Вярвай ми, гадно е да караш вилка без такава функция.Коцето написа:А като се изпуска въздуха, хода ѝ намалява...
Това е вярно, само и единствено ако изпуснеш целия въздух или налягането е по- малко от колкото трябва да бъде.
Освен това, всеки амортисьор / вилка, след като бъде натоварен (разбирай, като се качиш на велосипеда), трябва да се "сгъне" до някакъв процент от хода си. На това му се вика SAG.
Та колко килограма каза че си?
zafirovp написа:Просто ти обясняваме, че не си заслужава да жертваш ребаунд, ако ще после и най-мазната вилка да се получи.
И повярвай ми, има и доста сложни вилки.
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 42 госта