Slade написа:Ще ти кажа и защо са изчезнали - защото за да има подобно обособяване на жилищна зона, с ограничение 30 km/h (да, 30, а не 40), трябва (цитирам):
- в зоните се влиза и излиза през ясно означен вход като врата;
- в зоната важи общото ограничение от 30км/час;
- пътищата и прилежащите територии в зоната се проектират по такъв начин, че съдействат за снижение на скоростта;
- в зоната се отделя значителна територия за пешеходци и велосипедисти;
- в зоната не се поставят пътни знаци за предимство – предимството за преминаване се определя по правилото на десния;
- използват се различен тип пътни покрития, за да се открояват местата за движение на различните участници в движението.
Ние такава инфраструктура и стандарти в повечето квартали и жилищни комплекси нямаме, затова изчезват и табелите.
Всъщност ако направиш заявление в общината, нямат основание да не ти направят. Поне в моя квартал (Гоце Делчев), след подаване на нужната молба на някои съседни блокове им направиха алея (като общината плати за това, те не са давали пари). Също така при заявление от моя и на един приятел страна (е, със сигурност е имало и други дейни хора - поне знам че с този приятел се хванахме и го направихме), обновиха някои легнали полицаи (вкл. на места и боята им), както и оправиха някои дупки (заради които често трябваше да се качваш на тротоара за да не си оставиш половината карантия от колата в дупката).
@Извънземния, успокой се - смята, че Хлебарката е използвал ирония тука.
zImage написа:
Ееее, не е така! Да, има хора за които би било изключително трудно да се оправят без личен автомобил, но те не са достатъчни да напълнят улиците до степента до която са пълни. Ако имаше как да направим този експеримент — в един ден от седмицата да спрат от движение всички, на които не им е наистина наложително да са с кола, ще видите, че автомобилния трафика ще спадне до 1/10 от обичайните си стойности. Изобщо нямам никакви съмнения в това — нали виждам много добре и колегите ми, и тези на жена ми и роднини и приятели... имам поглед върху поне 100-ина души, повечето от които пътуват с автомобил. 80-90% от тях се возят с кола, защото им е по-лесно, по-приятно, мързи ги, в метрото било гъчкано, тротоара бил гаден (и пълен с паркирани коли), трябвало да се прекачват с 2 превозни средства и т.н. оправдания. За велосипеди изобщо и дума да не става.
За това съм съгласен - наистина 90% от хората, които познавам или ме заобикалят, нямат реална нужда от автомобил (е, тях ако ги питаш ще намерят оправедание, че не могат без него - последното което чух било болки в дупето след продължително колоездене
).
Също така, относно децата и далечните училища - не мога да коментирам, няма деца.
Само ще кажа, че до 1ви срок на 2ри клас ме водиха до училище - след това съм се прибирал/ходил сам (градския транспорт + пеша до някъде), а не е да се каже, че на родителите ми им е било позволено да излизат от работа - намираха начини. Тогава нямаха личен или служебен автомобил. Като допълнение ще кажа, че не се смятам за толкова стар, че времената да са се променили толкова драстично. Аз от тази позиция изхождам, при вас може да е различно, та за това и са различните мнения.