от nme » Сря Юни 29, 2005 8:21 pm
[quote="bikerider"]
[quote="nme"]
хора аз съм много доволен от както пробвах с грес на кормилото(подчертавам, че става дума за, така да се каже, лабораторно количество:8D:). сложих малко молибденова грес, че ми беше останала като сменях каретата на колата:), и след тва избърсах с тоалетна хартия, стегнах добре болтовете (или винтове, не съм сигурен как е по-правилно:dunno:) и са нема проблеми - яко терор и райд на байка:beer:
[/quote]
че не скърца съм сигурен - няма как да скърца като е смазано. само че както винаги съм твърдял, скърцания и пукания е дълбоко погрешно да се "оправят" със смазка - тя само скрива шума, не и проблема който го поражда. а проблема е недостатъчно прецизна сглобка, съответно риска от пръплъзване е по-голям от хубава сглобка. като добавиш и смазката, риска расте. ако и лапата има ръбове, риска за кормилото е реален, особено ако е low-end и ръбовете на лапата се впиват в него.
по-горе разисквахме рисковете и защо са по-високи при смазана сглобка кормило/лапа. не искам да кажа, че има реален риск да се пребиеш, но не изключвам да ти приплъзне лесно кормилото ако недай си Боже се отхлаби някой болт. веднага се сещам за аналогията със смазаното колче за седалка - трябва да се затяга повече за да не превърта настрани, което води до риск от деформации.
[/quote]
ОК, съм съгласен с теб за това, че скърцането не се "лекува" със смазка.
при мен обаче ситуацията е малко по-различна (така си мисля поне). лапата няма ръбове. кормилото има надлъжни нарези под лек наклон (по дължината на кормилото), които са перпендикулярни на оста на лапата, т.е. спомагат за по-добро сцепление м/у кормилото и лапата (поправи ме ако греша).
и тъй като не съм сменял нищо в кормилната част на колелото (Peugeot, да отбележа), пък и не съм го карал много, изключвам възможността за недостатъчно прецизна сглобка. така, че бих бил благодарен ако ми предложиш друго решение, пък аз още утре ше изчистя греста с бензин..............
Не го насилвай, вземи по-голям чук!