Проблем с кормилната уредба!

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Проблем с кормилната уредба!

Мнениеот nme » Пет Юни 24, 2005 3:58 pm

Здрасти на всички!
значи имам следния проблем: карам ХС и когато кормилото е под голямо напрежение (предимно при яко катерене, когато ползвам рогата) се чува едно много дразнещо пукане. опитах се да го локализирам и реших, че идва от лапата. затегнах я добре, ама тва не помогна. почвам да се съмнявам във вилката и чашките. и тъй като не знам кво точно да правя:banghead: ви моля за малко акъл, щото прегледах What The FAQ секцията, ама не намерих нищо по темата..........
Не го насилвай, вземи по-голям чук!
Аватар
nme
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Юни 18, 2005 9:22 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот chiMol » Пет Юни 24, 2005 4:07 pm

Провери си първо лагерите сложи им грес стегни добре... после провери и средното доста от шумовете от там идват нищо че ти се струва че е от другаде.... :combust:
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот SPA » Пет Юни 24, 2005 4:50 pm

[quote="nme"]

Здрасти на всички!
значи имам следния проблем: карам ХС и когато кормилото е под голямо напрежение (предимно при яко катерене, когато ползвам рогата) се чува едно много дразнещо пукане. опитах се да го локализирам и реших, че идва от лапата. затегнах я добре, ама тва не помогна. почвам да се съмнявам във вилката и чашките. и тъй като не знам кво точно да правя:banghead: ви моля за малко акъл, щото прегледах What The FAQ секцията, ама не намерих нищо по темата..........
[/quote]


Свали кормилото. Почисти добре него и лапата. Сложи много фин слой грес там където контактуват. Накрай монтирай и стегни.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Юни 24, 2005 5:07 pm

и то стегни равномерно всичките болтове.
ако лапата има два болта, стягай така че да е равномерно.
ако лапата има 4 болта стягай накръст, като автомобилна джанта.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот nme » Съб Юни 25, 2005 12:13 am

мерси за съветите, още утре ше пробвам тва дето ми казахте, дано помогне:)

а иначе съм сигурен, че шумът ми идва от предницата, т.е. кормило, вилка, лапа или нещо такова.
мерси все пак за идеите:)

между другото каква смазка ще ми препоръчате за там?
Не го насилвай, вземи по-голям чук!
Аватар
nme
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Юни 18, 2005 9:22 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот SPA » Пон Юни 27, 2005 9:53 am

[quote="nme"]

мерси за съветите, още утре ше пробвам тва дето ми казахте, дано помогне:)

а иначе съм сигурен, че шумът ми идва от предницата, т.е. кормило, вилка, лапа или нещо такова.
мерси все пак за идеите:)

между другото каква смазка ще ми препоръчате за там?
[/quote]


Ами най-добре ще е с азотна герс. Тя има балончета и уплътнява по-добре...:D:D:D

Сега сериозно: Няма никакво значение зкаква е греста на това място.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Юни 28, 2005 10:01 pm

[quote="SPA"]
Ами най-добре ще е с азотна герс. Тя има балончета и уплътнява по-добре...:D:D:D

Сега сериозно: Няма никакво значение зкаква е греста на това място.
[/quote]


@SPA: не искам да се заяждам, но каквато и да е смазка точно там е доста самоубийствено решение, особено ако някой болт се отхлаби. сещаш се за последствията.
мястото трябва да е чисто и да няма ръбчета, тоест да се вземат фазките с нож или нещо остро. обикновено заради това пука.

за да не съм голословен ето какво пише в книжката на едни доста реномирани кормила:
[img]data/bikerider/200562815039_Easton_Manual.jpg [/img]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот chiMol » Вто Юни 28, 2005 10:34 pm

[quote="bikerider"]

[quote="SPA"]
Ами най-добре ще е с азотна герс. Тя има балончета и уплътнява по-добре...:D:D:D

Сега сериозно: Няма никакво значение зкаква е греста на това място.
[/quote]


@SPA: не искам да се заяждам, но каквато и да е смазка точно там е доста самоубийствено решение, особено ако някой болт се отхлаби. сещаш се за последствията.
мястото трябва да е чисто и да няма ръбчета, тоест да се вземат фазките с нож или нещо остро. обикновено заради това пука.

за да не съм голословен ето какво пише в книжката на едни доста реномирани кормила:
[img]data/bikerider/200562815039_Easton_Manual.jpg [/img]

[/quote]


И аз така съм чувал!
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот kotka12 » Сря Юни 29, 2005 8:45 am

това адско пукане и аз го имах
даже го имах и при колчето на седалката
ужасно дразнещо е
и макар че звучи идиотски смазка на това място върши добра работа
даже ползвам на това място една смазка за верига на GIST, която е тефлонова или нещо такова и се получава много добър резултат, защото като засъхне и се получава един слой който даже леко лепне и няма да имаш пб с кормилото
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот SPA » Сря Юни 29, 2005 9:31 am

[quote="bikerider"]

[quote="SPA"]
Ами най-добре ще е с азотна герс. Тя има балончета и уплътнява по-добре...:D:D:D

Сега сериозно: Няма никакво значение зкаква е греста на това място.
[/quote]


@SPA: не искам да се заяждам, но каквато и да е смазка точно там е доста самоубийствено решение, особено ако някой болт се отхлаби. сещаш се за последствията.
мястото трябва да е чисто и да няма ръбчета, тоест да се вземат фазките с нож или нещо остро. обикновено заради това пука.

за да не съм голословен ето какво пише в книжката на едни доста реномирани кормила:
[img]data/bikerider/200562815039_Easton_Manual.jpg [/img]

[/quote]

Ами заяждане... по скоро пояснение, да не стане както с калотките и маслото на някои хора...
:D:D:D
Принципно си прав. Аз говоря за много тънък слой, който нямя такова смазочно действие. Пък за болта ако не го стегнеш или пък се отлаби мисля, че усилията са такива, че с грес и без все ще е гадно. Аз лично такак си реших проблема преди време.
Друго решение е много финна шкурка да изглави неравностите, но пък боята тогава ???
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Юни 29, 2005 10:25 am

[quote="SPA"]
Ами заяждане... по скоро пояснение, да не стане както с калотките и маслото на някои хора...
:D:D:D
[/quote]


:agree::beer: откакто са ме нагазили някои [size=200]Ч[/size]ленове на форума много внимавам какво мисля/говоря/пиша... :lol:

[quote="SPA"]
Принципно си прав. Аз говоря за много тънък слой, който нямя такова смазочно действие. Пък за болта ако не го стегнеш или пък се отлаби мисля, че усилията са такива, че с грес и без все ще е гадно. Аз лично такак си реших проблема преди време.
Друго решение е много финна шкурка да изглави неравностите, но пък боята тогава ???
[/quote]


И ти си прав си разбира се, аз по-скоро имах предвид, че смазката ще направи лошо при по-малко отхлабен болт.

За шкурката - ми какъв е проблема, ако обереш само ръбовете с нея. Според мен точно те цъкат и се впиват в кормилото при по-некачествени лапи.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Stuny » Сря Юни 29, 2005 11:17 am

имам същия проблем - пукане , най-накрая се наканих да разглобя лапа-комило и останах неприятно изненадан че по кормилото ясно си личеше къде е било хванато и то не само по боята
въпроса ми е , доколко е нормално това , кормилото е вече на около 3 години , трябва ли да го сменя , по-здраво ли ми трябва и такива работи
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот bikerider » Сря Юни 29, 2005 11:23 am

зависи колко го е деформирала лапата.
ако е само повърхностно няма смисъл.
иначе ако не е стискала хубаво и си я дозатягал за да не пука или да не мърда, може и да не е само повърхностно. може и да си я презатягал.
провери си внимателно кормилото, едва ли има смисъл да казвам колко е сериозно това нещо.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Stuny » Сря Юни 29, 2005 11:35 am

като се замислих и като гледам и предния ти пост , май проблема ще да е в лапата , тя е ОЕМ XC лапа , докато комилото го имам за по-свястно и поне по форма FR
от преди месец-два мисля че пука и не съм го дозатягал , но пък май го блъскам повечко от тогава
за сега не мисля че има големи поражения, но май ще се купува нова лапа в скоро време
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот bikerider » Сря Юни 29, 2005 12:26 pm

нищо чудно да е от нея
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Сря Юни 29, 2005 1:16 pm

[quote="Stuny"]

като се замислих и като гледам и предния ти пост , май проблема ще да е в лапата , тя е ОЕМ XC лапа , докато комилото го имам за по-свястно и поне по форма FR
от преди месец-два мисля че пука и не съм го дозатягал , но пък май го блъскам повечко от тогава
за сега не мисля че има големи поражения, но май ще се купува нова лапа в скоро време
[/quote]


Аз на твое място не бих карал повече с това кормило...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Юни 29, 2005 1:54 pm

има нещо такова...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот nme » Сря Юни 29, 2005 3:19 pm

хора аз съм много доволен от както пробвах с грес на кормилото(подчертавам, че става дума за, така да се каже, лабораторно количество:8D:). сложих малко молибденова грес, че ми беше останала като сменях каретата на колата:), и след тва избърсах с тоалетна хартия, стегнах добре болтовете (или винтове, не съм сигурен как е по-правилно:dunno:) и са нема проблеми - яко терор и райд на байка:beer:
Не го насилвай, вземи по-голям чук!
Аватар
nme
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Юни 18, 2005 9:22 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Юни 29, 2005 4:54 pm

[quote="nme"]

хора аз съм много доволен от както пробвах с грес на кормилото(подчертавам, че става дума за, така да се каже, лабораторно количество:8D:). сложих малко молибденова грес, че ми беше останала като сменях каретата на колата:), и след тва избърсах с тоалетна хартия, стегнах добре болтовете (или винтове, не съм сигурен как е по-правилно:dunno:) и са нема проблеми - яко терор и райд на байка:beer:
[/quote]


че не скърца съм сигурен - няма как да скърца като е смазано. само че както винаги съм твърдял, скърцания и пукания е дълбоко погрешно да се "оправят" със смазка - тя само скрива шума, не и проблема който го поражда. а проблема е недостатъчно прецизна сглобка, съответно риска от пръплъзване е по-голям от хубава сглобка. като добавиш и смазката, риска расте. ако и лапата има ръбове, риска за кормилото е реален, особено ако е low-end и ръбовете на лапата се впиват в него.

по-горе разисквахме рисковете и защо са по-високи при смазана сглобка кормило/лапа. не искам да кажа, че има реален риск да се пребиеш, но не изключвам да ти приплъзне лесно кормилото ако недай си Боже се отхлаби някой болт. веднага се сещам за аналогията със смазаното колче за седалка - трябва да се затяга повече за да не превърта настрани, което води до риск от деформации.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот nme » Сря Юни 29, 2005 8:21 pm

[quote="bikerider"]

[quote="nme"]

хора аз съм много доволен от както пробвах с грес на кормилото(подчертавам, че става дума за, така да се каже, лабораторно количество:8D:). сложих малко молибденова грес, че ми беше останала като сменях каретата на колата:), и след тва избърсах с тоалетна хартия, стегнах добре болтовете (или винтове, не съм сигурен как е по-правилно:dunno:) и са нема проблеми - яко терор и райд на байка:beer:
[/quote]


че не скърца съм сигурен - няма как да скърца като е смазано. само че както винаги съм твърдял, скърцания и пукания е дълбоко погрешно да се "оправят" със смазка - тя само скрива шума, не и проблема който го поражда. а проблема е недостатъчно прецизна сглобка, съответно риска от пръплъзване е по-голям от хубава сглобка. като добавиш и смазката, риска расте. ако и лапата има ръбове, риска за кормилото е реален, особено ако е low-end и ръбовете на лапата се впиват в него.

по-горе разисквахме рисковете и защо са по-високи при смазана сглобка кормило/лапа. не искам да кажа, че има реален риск да се пребиеш, но не изключвам да ти приплъзне лесно кормилото ако недай си Боже се отхлаби някой болт. веднага се сещам за аналогията със смазаното колче за седалка - трябва да се затяга повече за да не превърта настрани, което води до риск от деформации.
[/quote]


ОК, съм съгласен с теб за това, че скърцането не се "лекува" със смазка.
при мен обаче ситуацията е малко по-различна (така си мисля поне). лапата няма ръбове. кормилото има надлъжни нарези под лек наклон (по дължината на кормилото), които са перпендикулярни на оста на лапата, т.е. спомагат за по-добро сцепление м/у кормилото и лапата (поправи ме ако греша).
и тъй като не съм сменял нищо в кормилната част на колелото (Peugeot, да отбележа), пък и не съм го карал много, изключвам възможността за недостатъчно прецизна сглобка. така, че бих бил благодарен ако ми предложиш друго решение, пък аз още утре ше изчистя греста с бензин..............
Не го насилвай, вземи по-голям чук!
Аватар
nme
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Юни 18, 2005 9:22 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Юни 29, 2005 9:07 pm

съгласен съм че нарезите помагат срещу приплъзване. може би по-скоро имах предвид гладко кормило. също така не се изразих правилно - имах предвид недостатъчно прецизна изработка водеща до недостатъчно прецизна сглобка.

бих те посъветвал да скосиш ръбовете на лапата и капачката там където стискат кормилото (имам предвид в двата края на площта стискаща кормилото). обикновено ниските класове лапи са ляти и там остават фазки, които пречат на цялата повърхност да стисне равномерно кормилото и съответно то се мърда леко и пука, особено като приложиш сила чрез голям лост като кормилото и рогата в краищата. изчегъртай ги с нож или нещо подобно, след което изчисти стружките и лапата с обезмаслител (бензина не е точно обезмаслител) и стегни хубаво и равномерно лапата (имам предвид процепите между нея и капачката да са еднакви отдолу и отгоре. аз обикновено стягам с шестограм с малко рамо докато не мога да стягам без да прилагам сила (в смисъл ако нямаш динамометричен ключ).

също така възможно е изобщо да не е оттам, а да е от сглобката на лапата и стержена. често се получава ако стержена е по-къс от колкото трябва и болтовете не са равномерно натегнати (тоест процепа е скосен и разширяващ се надолу, а не с успоредени страни. провери си и стержена, ако е рязан с ножовка или тръборез и не е скосен отгоре. ако там има дори минимално отклонение от диаметъра на стержена, лапата няма да го стиска равномерно. рецептата е същата - скосява се стержена с пила или шкурка, изчиства се задължително с обезмаслител и се стяга равномерно лапата. можеш да погледнеш и дали лапата не е надрана отвътре където стиска стержена. ако е надрана, значи 100% стержена трябва да се скоси, а лапата да се вземе отвътре с фина шкурка.

в общи линии това са двете критични места откъдето са ми пукали кормила при въртене.

дано да съм ти помогнал с нещо :agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот nme » Сря Юни 29, 2005 9:42 pm

мерси за съветите, ще направя дисекция на предницата и след тва ако се наложи малко шлосерска дейност:hbang2:
Не го насилвай, вземи по-голям чук!
Аватар
nme
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Юни 18, 2005 9:22 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Stuny » Чет Юни 30, 2005 7:41 am

[quote="TOYAGA"]

[quote="Stuny"]

като се замислих и като гледам и предния ти пост , май проблема ще да е в лапата , тя е ОЕМ XC лапа , докато комилото го имам за по-свястно и поне по форма FR
от преди месец-два мисля че пука и не съм го дозатягал , но пък май го блъскам повечко от тогава
за сега не мисля че има големи поражения, но май ще се купува нова лапа в скоро време
[/quote]


Аз на твое място не бих карал повече с това кормило...
[/quote]


това сериозно ли ?
кофтито е че само питам , а при всички случаи ще го покарам още известно време :(
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта