Проблем със скоростите
Публикувано на:
Сря Май 25, 2005 4:13 pm
от avreon
Здравейте. Аз съм новак, що се касае до новите байкове. Вчера си купих едно скормно колелце -
http://www.balkan.bg/Reactor2005/bicycles/runner.htm. Но имам следния проблем. Не мога да превклучвам на най-малката зъбчатка от тия който са на средната ос. Те там са 3. 2-рата и 3-тата са ок. Ест. видях че има болтчета L и H, и предполагам че от там трябва да се бутне за да се оправи. Но! Колелото е в гаранция. Какво ще ме посъветвате. Да ги бутна лекичко (как?) или да го занеса в сервиза( който не е в моя град ).
Публикувано на:
Сря Май 25, 2005 4:46 pm
от lacho_m
Болтовете L и H ограничават движението на предния дерайльор съответно от към най-малкия и най-големия венец. В твоя случай вероятно L границата ти е прекалено натегната, което ще рече да развиеш малко L болта така че обтегача да се прибере по плътно към седалковата тръба. Ако това не свърши работа може да пробваш също да отпуснеш малко жилото, ако е натегнато (това се прави с врътката при самата команда, ако има такава, като я въртиш в посока на завиване)
Други причини поради които не можеш да свалиш на най-малкия венец - самия дерайльор да не е монтиран правилно, тоест - успоредно на венците, или пък оста на средното движение да е по къса и самите курбели да влизат много навътре към седалковата тръба (последното е малко съмнително обаче и ако е така задължително посети сервиза).
Прочети и FAQ-а в общия форум там също ще намериш доста информация относно настройката на скоростите.
Успех!
Публикувано на:
Сря Май 25, 2005 5:44 pm
от Ozzie
я 'оди най- добре си ползвай гаранцията... оста'и отверките на мира да почиват...
[b]@Администраторите и Модераторите[/b] Sorry за SPAM-а
ама го заслужава... нямам нищо против да изтриете поста ми.
Публикувано на:
Чет Май 26, 2005 3:02 am
от Windstream
@avreon
Ето тук примерно можеш да видиш как се оправя подобен проблем, системата е изключително проста, но ако не ти е много ясно може би наистина е по-добре да го закараш на някой майстор - не е задължително да е в сервиза им, все пак става дума за обикновена настройка.
@Ozzie
Бе да, сега за едното регулиране на дерейльора да се мята на колата и да се замъкне на еди-колко-си километра, после пък трябва да ги чака да се назландисат и да му обърнат внимание и т.н. - на фона на левчето-две което ще му вземат в някой местен му велосервиз просто не си струва да се тормози.