[quote="Jacket"]
Здравейте. От днес имам такава вилка (не е нова) и откривам някои неща, които не ми харесват:
1. Трябва известно усилие за да започне да се сгъва и след това ако е стояла сгъната пак трябва известно усилие за да се разгъне. Все едно подпорите залепват в ботушите.
2. Не мога да я настроя да има саг. Ако спадна въздуха от пружините става супер мека, потъва като се кача на колелото, но стои като залепнала в това положение и се продънва лесно. Ако я напомпам повече пък става много твърда и не обира малките неравности.
3. Имам чувството, че връща доста бързо.
Аз съм между 80 и 85кг. Доколкото знам сага се настройва чрез нивото на маслото, ребоунда - чрез промяна вискозитета на маслото, а само компресията чрез помпане.
Въпроса ми е каква марка масло да си купя, от къде, с какъв вискозитет и евентуално колко да налея (макар, че това по-скоро ще стане с опити) за да имам добър саг?
Освен това на какво се дължи това "залепване" на тръбите? Мръсотия ли е? Ако да, как да я почистя.
Последно искам да попитам някой слагал ли е метални пружини на тази вилка, и откъде ги е намерил?
Благодаря предварително
П.С. забравих да питам и от къде се разглабя, защото още не съм разглабял таква
[/quote]
1. Не се притеснявай. Втулките още не са се разработили. Според мен трябва само да те радва, че работи така тегаво в началото, защото това означава, че когато се разработи и се износят втулките плътно по тръбите, първо вилката ще работи много добре и второ ще изтраят повече втулките.
Второто нещо са семерингите - когато е нова вилката обикновено са твърди от бездействието в някой склад. Напръскай ги с силиконов спрей Motip - на второто или третото пръскане трябва да омекнат и да не ти правят проблеми. Също така смени навреме фабричното масло (след 10-15 часа работа на вилката).
Имай търпението и я изчакай - обикновено се разработват малко по-трудно от другите вилки, но пък са много по-издръжливи.
Всичко това, което казвам е ако усещаш леко запецване. Ако е по-голямо, трябва да се отвори, има разни неща от които може да е, като накриво набити вътрешности например. Ако не усетиш подобрение в следващите 4-5-6 дена, значи има проблем.
2. саг се регулира чрез налягането. нивото на маслото регулира прогресивността.
от думите ти си мисля, че имаш много масло - трябва да отлееш за да можеш да имаш интервал за реглаж на саг-а, тоест да можеш да помпиш без да се втвърдява толкова бързо. пробвай да отлееш по 10-15мл от крак.
3. рибаунда се регулира чрез масло с различен вискозитет. ако сега ти връща бързо с фабричното 7.5, значи ти трябва по-гъсто, да речем 10w.
4. марка масло - Мотул, Моторекс, Кастрол... обикновено от моторджийски магазини.