SR Suntour XCP75 DJ

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

SR Suntour XCP75 DJ

Мнениеот Bodom » Вто Май 10, 2005 11:15 pm

Въпросната вилка XCP75 DJ е на един месец. Има едно гадно "насичане" или по друг начин казано "залепване". Когато вилката не се движи (згъва) известно време ( от порядъка на 10 сек ) се "спича/залепва" и след това за да помръдне и трябва малко повече усилие. Това се случва и в движение поради малкото време което и трябва, за да се "спече" ( но се усеща най-усезаемо, когато колелото е в покой де ). Беше коментиран един момент с вилките на Suntour, че като стегнеш автомата на главината се свиват леко кратата долу и вече не са успоредни, което би пречило на движението на вилката. Това го има и при мен, макар, че мисля, че може да е нормално да се събират малко краката като се стегне автомата. Но си направих експеримента да оставя автомата отхлабен и след 2 мин да сгъна вилката и тя пак се беше "спекла" - следователно не е от това. Някъде из форума четох за напръскване на подпорите с WD-40. Разполагам с такава смазка, но ме е страх да я напръскам с нея.

Та, след дългите ми обяснения. Има ли други с такъв проблем с тази вилка. Кое ще ми препоръчате:
1. Да напръскам все пак с WD-40 и да видя дали ще има ефект.
2. Да разглабям и да смазвам вътре. (с каква смазка)
3. Накаква друга идея?
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот radio » Чет Май 12, 2005 10:58 am

За насичането има доста изписано във FAQ. За самата вилка е писано и в моя топик в Продукт-Консулт - Suntour duro D и в още един, ще го видиш. Това което искам да те питам е, тази вилка трака ли при вдигане като XC 60 или се държи по-нормолно, защото и аз мисля да си взема, а нямам много пари. Иначе както ти казах насичането и бавното връщане се оправят с много игра, ти ще си прочетеш как. Мене тракането най-много ме притеснява, защото сега с XC 60-то, като вдигна колелото,освен неприятното тракане имам чувството, че някой ме дърпо отдолу за вилката. Айде, успешно четене. Има доста изписано.
radio
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Вто Апр 05, 2005 3:43 pm
Местоположение: София

Мнениеот Sp0nG » Чет Май 12, 2005 12:40 pm

Ако в началото, когато си я купил не е насичала, значи просто и е време за смазване:D
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот Bodom » Чет Май 12, 2005 1:14 pm

Еми не помня в началото дали беше така. Прочетох всичко по темата във FAQ. Тъпото е, че ако отида във Веломания примерно да ги питам кво да се прави сигурно няма да ми обърнат внимание. Знам ли...
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот radio » Чет Май 12, 2005 8:20 pm

Във Веломанията ще ти кажат, че вилката е много добра за цената си и най много да опиташ със смазката, което казват всички останали, така че ти остава да опиташ. А какво ще кажеш по въпроса с тракането при вдигане? Какви впечатления имаш? И относно маслото, това е само моя идея, но защо не пробваш с хидравлично масло? Все пак се посъветвай с по-светнати по въпроса.
radio
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Вто Апр 05, 2005 3:43 pm
Местоположение: София

Мнениеот Bodom » Чет Май 12, 2005 8:49 pm

Тая вечер си купих от МЕТРО силиконовия спрей на MOTIP. Върши чудеса :eyebrow:
Свалих пружинките, напръсках и разклатих :hbang2:
Сега има едно съвсеем малко усилие, което трябва да се преудолее при първото сгъване, ама е почти незабележимо, а преди едва ли не се чуваше как се "отлепят" втулките. Ще мажа пак.:beer:

Edit: За малко да забравя.
Това чукане при разпъване докрай си го има (не е много силно сравнено с бившата ми вилка - един Logan, който си биеше яко). И понеже аз съм лек и SAG-а (:D, ей, кви термини използвам) ми не е голям (не съм го мерил, но максимум 1см) и при малките неравности се разпъва докрай и си трака. Та кофти е, ама не знам все още има ли оправия.
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот Bodom » Пет Май 13, 2005 10:04 am

Ами аз малко избързах да се хваля :(
На сутринта пак си беше залепнала. Ефект от смазката 100% има. Не е какт опреди. Още не съм го карал откак го смазах със спрея. Предполагам ще е по добре и в движение да нямам такива проблеми. Но.. явно ще трябва да се разглабя.
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот Bodom » Нед Май 15, 2005 3:15 pm

Ами опрях до разглабяне. Има две места от които може да се отвори... едното - отгоре за достъп до пружините. другото от болтовете отдолу. Според схемата на вилката, като се развият болтовете отдолу, трябва да могат да се извадят подпорите от ботушите... ама нанай. Развих болтовете, доста лесно (колелото обърнато нагоре с краката) и после фанах да дърпам ботушите, барем го събуя :D, ама не поддаде. В единия крак се виждаше как това в което се завива болта потъва навътре, ама в другия крак не мърдаше. Беше ме страх да го напъвам много. А за отгоре трябва специален ключ, който нямам. Някой друг да се е пробвал ?
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот Sp0nG » Нед Май 15, 2005 4:57 pm

[quote]В единия крак се виждаше как това в което се завива болта потъва навътре, ама в другия крак не мърдаше. Беше ме страх да го напъвам много. А за отгоре трябва специален ключ, който нямам. Някой друг да се е пробвал ?[/quote]

На моята вилка също се изважда единия шиш по-трудно, щото в дъното на ботуша има една гума, която е сложена против продънване. Та тя държи края на шиша, така че да не може да излезе.
Аз процедирам по следния начин:
Не развивай изцяло болта, само 1-2мм. В това положение почваш да удряш ЛЕКО отгоре и в повечето случаи продължително с гумен чук (за съжаление аз нямам и удрям с един френски ключ, но не директно върху болта, а върху забучения на болта шестограм, но все пак не го препоръчвам);
След известно време болта ще влезе надолу с 1-2мм, колкото е стърчал преди;
Пак развиваш леко и удряш. Така няколко пъти, докато не се развие целия болт и шиша не се извади:D

Enjoy:^:


Едит: моята вилка не е като твоята, но мисля, че това е решението!
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот Bodom » Нед Май 15, 2005 8:51 pm

Благодаря за съвета. Ще пробвам.
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 11 госта