Как да махна задните венци?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Как да махна задните венци?

Мнениеот bobeca » Съб Апр 02, 2005 5:42 pm

Как да махна задните венци от каплата ми?
bobeca
 
Мнения: 804
Рейтинг: 1850
Регистриран на: Съб Апр 02, 2005 5:30 pm
Местоположение: София

Мнениеот C_Mo » Съб Апр 02, 2005 5:46 pm

[url=http://www.parktool.com/repair_help/FAQcogs.shtml]Цък тук...[/url]
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот julybong » Съб Апр 02, 2005 8:48 pm

Ако са на шлици, траява да имаш специален ключ. Продават такива във Веломания. Ако е на резба (при по-старите е на резба), трабва да отвиеш най-малката зъбчатка. Това става като сложиш веригата на най-малката зъбчатка и след това трябва да застопориш венците да не се въртят назад(със отверка или друго подръчно средство) след това просто завърташ педалите в посока обратна на нормалното въртене колкото сила имаш докато се развие малката зъбчатка.
http://www.hydrotech.bg - hydraulic of the future
Аватар
julybong
 
Мнения: 87
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Дек 07, 2004 5:00 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bobeca » Нед Апр 03, 2005 10:10 am

Мерси!!!:beer:
bobeca
 
Мнения: 804
Рейтинг: 1850
Регистриран на: Съб Апр 02, 2005 5:30 pm
Местоположение: София

Мнениеот Windstream » Нед Апр 03, 2005 10:53 am

@julybong
А задния дерейльор къде го забравяш в цялата схема? ;)

@bobeca
Ако не искаш да късаш спици или да повредиш дерейльора и нямаш необходимите инструемни (справка Park Tool ликчето на Симо) най-добре занеси колелото на някой добър сервиз.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот julybong » Нед Апр 03, 2005 7:56 pm

[quote="Windstream"]

@julybong
А задния дерейльор къде го забравяш в цялата схема? ;)

@bobeca
Ако не искаш да късаш спици или да повредиш дерейльора и нямаш необходимите инструемни (справка Park Tool ликчето на Симо) най-добре занеси колелото на някой добър сервиз.
[/quote]


@Windstream
Щом е решил сам да си прави ремонта, зна4и е достатъчно сръчен в ръцете и при малко по-голямо внимание нищо няма да повреди:P
http://www.hydrotech.bg - hydraulic of the future
Аватар
julybong
 
Мнения: 87
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Дек 07, 2004 5:00 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Пон Апр 04, 2005 9:08 am

[quote="julybong"]

Щом е решил сам да си прави ремонта, зна4и е достатъчно сръчен в ръцете и при малко по-голямо внимание нищо няма да повреди:P
[/quote]

Бе то ако беше толкова лесно... от по-масово разпространените части тая процедура дето му я казваш върши работа само за някои венци на резба и по-старите касети на Шимано (тия за 6 венеца). А дерейльора ти го споменах щото въртейки назад веригата при блокирана касета първо него разгъваш, което макар и рядко не е никак добре да се прави. Всъщност ако блока е каран доста време венеца-гайка би трябвало да е затегнал толкоз яко, че дори и с помощтта на менгеме ще видиш доста зор при развиването му... ако пък се развие лесно значи си някакъв луд късметлия че още не се е спраскало нещо ;)
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот GOA » Пон Апр 04, 2005 7:12 pm

[quote="bobeca"]

Как да махна задните венци от каплата ми?
[/quote]

Ако са на резба най-вероятно ще ти трябва този
[img]http://www.parktool.com/images/TTOL/fr-1w-freewheel.jpg[/img]
"инструмент", това са най-често срещантие венци на резба. А ако са на шлици... пак ти трябва. Имай предвид, че "инструмента" не става за двата типа венци, пробвах вече. Не че няма и друг начин за сваляне (това с веригата ми се струва ъпсуртно) ама този е сред най-лесните. Е, ще се изръсиш 6-7 лева, но за сметка на това ще го използваш един-два пъти.
Може би вече сте се запитали защо слагам инструмент в кавички.. Еми защото само с него нищо не става. Трябва да се окомплектова с гаечен ключ, доста як, крайното (май се води трето) гърне от москвич:^: и един човек. Ако си събрал необходимите материали - човека хваща каплата, ти пъхаш "инструмента" (бахти, как се казва това нещо ?), слагаш ключа на този инструмент, нанизваш тръбата на дръжката на ключа и ако до тогава не се е разпаднало всичко напъваш (по-лесно става когато каплата е права, т.е. оста е хоризонтално разположена, и напиняш към земята). Изглежда сложно, но целия процес трае няколко секунди (при мен десетина). Ако искаш се разрови в статиите на http://mtb-bg.com и виж Любо как се мъчи натискайки с крак :cyclops: .
След това ако имаш желание да разглобиш движението на венците трябва да развиеш кръглата гайка с две двумилиметрови дупки. Не е много стегната и може да стане с островърхи клещи или да завиеш 2 болта по 4мм на някаква пластина и им запилиш върховете. И не забравяй че резбата е обатна. Аз го научих след като счупих едни клещи и гореописания инструмент:crazy2:
В следствие на мързела ми я развих с чук и центърче, демек - и така става.

Ако целта на махането на венците е смазване отвътре е по-добре да ги махнеш - вътре има около 40 сачми, а каплата е доста палава за да бъдат наредени лесно.
точка [size=200].[/size]
Downhill by car.
Лопа ти прожината на амортесиора.

|-|
Аватар
GOA
 
Мнения: 732
Рейтинг: 1637
Регистриран на: Пет Окт 24, 2003 11:56 am

Мнениеот Windstream » Вто Апр 05, 2005 2:39 am

За свалянето на блока с венците (от типа на снимката на GOA) има и много по-лесен начин, но не при всеки е приложим - в голямо менгеме (захванато към масивна и стабилна маса, тезгях и т.н. трудноподвижни обекти) във вертикално положение се стяга яко въпросния инструмент, задното колело се нахлузва на него, намества се така че шлиците им да съвпаднат, хваща се все едно е волан на камион/автобус и се напъва наляво все едно на въпросния камион/автобус му е отказало сервото :) Ако резбата на главината е заяла може да е небходима и малко грубост под формата на тласъци.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот jivkonik » Вто Апр 05, 2005 4:06 pm

[quote="Windstream"]

За свалянето на блока с венците (от типа на снимката на GOA) има и много по-лесен начин, но не при всеки е приложим - в голямо менгеме (захванато към масивна и стабилна маса, тезгях и т.н. трудноподвижни обекти) във вертикално положение се стяга яко въпросния инструмент, задното колело се нахлузва на него, намества се така че шлиците им да съвпаднат, хваща се все едно е волан на камион/автобус и се напъва наляво все едно на въпросния камион/автобус му е отказало сервото :) Ако резбата на главината е заяла може да е небходима и малко грубост под формата на тласъци.
[/quote]

:thumb:ТОВА Е НАЧИНА!!! И аз така се светнах преди време и резбови зъбчатки само така ги свалям! Начина на ГОА с якото настъпване и ритане на ключ и тръба го правих само веднъж ииии..... от резките напъвания бях поизскубал половината спици от ниплите, та после падна и едно центроване не си е работа! С менгемето няма такава опасност - равномерния натиск оказван върху колелото не води до такива ефекти.;)
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот bobeca » Сря Апр 20, 2005 8:33 pm

Tejkata i trudna operaciq mina uspe6no!!!
Mersi na VSI4KIVI!!!
:bouncy::beer:
bobeca
 
Мнения: 804
Рейтинг: 1850
Регистриран на: Съб Апр 02, 2005 5:30 pm
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта