Защо не работи Lockout-a?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Защо не работи Lockout-a?

Мнениеот pothead » Пон Апр 30, 2007 7:12 pm

Проблема е следния:
Направих си за първи път профилактика на вилката (RockShox J3) със смяна на маслото, почистване и гресиране. Беше ми нещо ново, но като няма кой да ми помогне се помъчих сам. Както го разглобих, така и сглобих после вилката, но се оказа, че Lockout-а не работи. Отново разглобих, но нищо нередно не забелязах. Просто не разбирам къде е проблема.
Ако някой може да ме светне по въпроса ще съм му много благодарен. Гадно ми е да карам така вилкаta, защото използвам постоянно заключването, а сега ми е страшно неудобно.
Само един човек не е достатъчен, но двама стават твърде много ;)
Аватар
pothead
 
Мнения: 59
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Май 09, 2006 7:51 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Krismars » Пон Апр 30, 2007 7:48 pm

ако не ти е проблем я закарай на сервиз, там най-точно и бързо ще ти оправят проблема
Аватар
Krismars
 
Мнения: 1654
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 5:47 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот pothead » Пон Апр 30, 2007 7:54 pm

Лошото е, че няма сервизи в градчето. Да я пращам ще отнеме много време, а сезона е в разгара си. За това давайте съвети на място. Всяка помощ ще е ценна.
Само един човек не е достатъчен, но двама стават твърде много ;)
Аватар
pothead
 
Мнения: 59
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Май 09, 2006 7:51 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот MAN6 » Пон Апр 30, 2007 8:09 pm

да не би горе на врътката да й се е закръглило леглото и като я въртиш нея не завърта локаута. или пък просто не е влезнала добре !?!?
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот pothead » Пон Апр 30, 2007 8:30 pm

Върти си го. След третото разглобяване на вилката отворих и системата на заключването, да хвърля един поглед и всичко си е здраво и функциониращо. Чудя се дали има значение колко е маслото, налях колкото изсипах, но да е малко колочеството?!!! После се замислих и за о-пръстена, но влиза плътно и си го смазах добре. Направо ме хвърли тоя проблем. Rebound-a си работи без проблеми, не тече от никъде, остава само самия заключващ механизъм да съм разбутал, ама знае ли човек.
Ако може някой, който е разглобявал такава вилка и после събирал успешно да даде съвет. Поне няколко стъпки за проба.
Само един човек не е достатъчен, но двама стават твърде много ;)
Аватар
pothead
 
Мнения: 59
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Май 09, 2006 7:51 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Petko » Пон Апр 30, 2007 9:09 pm

Незнам за J3 точно как е, но ако е като на сънтурите, вдигни капачката
на зключването, но не нацяло, а да хваща малко шлиците отдолу, и върти в посока на заключване докато се заключи (ако не се заключи незнам). Полсе извади нацяло капачката и трябва да я поставиш по определен начин, така че да не може да се върти повече в поска на заключване (на капачката отдолу има едно стърчащо, което трябва да се спре в едно друго което е във вилката)
Аватар
Petko
 
Мнения: 90
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Дек 16, 2003 12:26 am

Мнениеот URNEST » Пон Апр 30, 2007 9:42 pm

Незнам как е случаят с твоята J3, но на моята бих казал че след половин година lockaout-a "спря" да работи.Включваше се на 4-5см което обезмисляше цялата работа.Просто се чудя какъв може да е проблема при положение, че всичко е направено точно.Дали си сигурен, че маслото е правилното количество, защото винаги изкарваш по-малко отколкото си налял.Виш производителя колко го дава.
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Пон Апр 30, 2007 10:06 pm

Нямат ли сервизно ръководство на сайта?! :dunno:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот GECKO » Пон Апр 30, 2007 10:09 pm

Около буталцето.... или локаут сглобката (както го пишат на хартия) има една гумичка, която уплътнява между самото бутало и стените на краката. Провери тази гумичка там ли е, ако има легло а няма гумичка, най-вероятно при някое изваждане или вкарване на сглобката си я разрал и ще ти трябва нова. Ако е там си провери дали при въртене горе на врътката се затваря клапана. Ако това се случва кажи какво масло си налял, и колко?

При всички положения няма да е зле да я видят в сервиз по-знаещи или по-можещи хора ;)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот pothead » Пон Апр 30, 2007 10:20 pm

В края на пластмасовия цилиндър (долна част) има о-пръстен. На място си и влиза доста плътно (възможно е да е раздран и да пропуска). По ръководството го мацнах с малко грес (там пише, че е хубаво да се сменя на всяко сервизиране :) ). Разгледах подробно самия цилиндър- като се върти Lockout-a в другия край има пластмасов кръг с изрязана част в него. Интересното е, че както и да го завърти човек има просветка и всъщност нищо не затваря плътно цилиндъра.
Маслото е някакво обикновенно хидравлично. Сложих малко отгоре, спрямо старото.
Само един човек не е достатъчен, но двама стават твърде много ;)
Аватар
pothead
 
Мнения: 59
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Май 09, 2006 7:51 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот MAN6 » Пон Апр 30, 2007 11:21 pm

pothead написа:Маслото е някакво обикновенно хидравлично. Сложих малко отгоре, спрямо старото.


изби рибата... :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот did » Пон Апр 30, 2007 11:27 pm

MAN6 написа:
pothead написа:Маслото е някакво обикновенно хидравлично. Сложих малко отгоре, спрямо старото.


изби рибата... :)


MAN6, недей да протестираш! И за вас трябва хляб и луканка.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот MAN6 » Пон Апр 30, 2007 11:29 pm

did написа:
MAN6 написа:
pothead написа:Маслото е някакво обикновенно хидравлично. Сложих малко отгоре, спрямо старото.


изби рибата... :)


MAN6, недей да протестираш! И за вас трябва хляб и луканка.


че кой протестира? :)
ако толкова искаш- отивам да спА :rofl:
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот SpoileR » Сря Май 02, 2007 7:03 am

Сложих малко отгоре, спрямо старото.

:bigeyes:
Страх ме е от СТРЪМНОТО...
Аватар
SpoileR
 
Мнения: 4240
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 4:10 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот pothead » Сря Май 02, 2007 11:46 am

Всеки се чуди и мае, какво ли иска да ни каже тоя?!
Маслото си е хидравлично на "ПристаОил" за циркулиращи системи. Не му знам вискозитета (никъде не го пише), но го определям около 5.
Проблема вече е отстранен. Един приятел помогна неоценимо (просто му се отдава). Оказа се недостига на масло. Положителното от цялата работа е, че разучихме в подробности механизма на заключването и принципа му на работа. Откри се и хитър начин за възможно най-точното определяне на необходимото количество масло без измервателни уреди. Въобще ако някой има проблем с тази част да пише. Мисля, че мога да дам някой и друг съвет. В по- късен етап може и rebound-a да се анализира, но първо трябва да създаде проблем :)
Благодарско на всички отзовали се :beer:
Като край едно въпросче. Колко мм ми е вилката? Никъде не го пише това. Как мога с точност да определя?
Това е за сега
Само един човек не е достатъчен, но двама стават твърде много ;)
Аватар
pothead
 
Мнения: 59
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Май 09, 2006 7:51 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот pothead » Пет Май 11, 2007 9:54 pm

Стига бе, никой да не може да ми каже размера на тая вилка. Не се излагайте, все някой е запознат или поне му е ясно установяването на този размер.
Хайде, напънете се малко.
Само един човек не е достатъчен, но двама стават твърде много ;)
Аватар
pothead
 
Мнения: 59
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Май 09, 2006 7:51 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот klmn » Съб Май 12, 2007 5:28 am

Къф размер? :confused:
Толко ли е трудно да отидеш на сайта на Рокшокс и да дръпнеш PDF за всякакви размери и обслужване.
Жокер-user manual :D
Води се със 125 мм ход,тва не значи че се сгъва до толкова.
Откри се и хитър начин за възможно най-точното определяне на необходимото количество масло без измервателни уреди. Въобще ако някой има проблем с тази част да пише.

Няма ли да споделиш?
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот BikeArea » Съб Май 12, 2007 9:03 pm

Привет!

Имам същата вилка като твоята! :)
Като идиот мерих с линиика и отчетох, че моята се сгъва до 110мм горе-долу. Нямам опит с вилките, но по чужди мнения моята вилка е с по-твърда пружина (за над 100 килограмови пичове) и затуй е сравнително твъда.
Останалите 15 мм предполагам са за много ектремни ситуации (например удари, пропадане в плитка или не много литка дупка с висока скорост). ;)
Your bike, your way !
Аватар
BikeArea
 
Мнения: 291
Рейтинг: 1507
Регистриран на: Пет Юли 14, 2006 3:10 pm
Местоположение: Велинград / Пловдив / Студентски град

Мнениеот WrathChild » Нед Май 13, 2007 8:01 am

Развиваш тапите, така че когато я натискаш пружините да не се сгъват , а да излизат през подпорите и проверяваш до къде влиза - това е абсолютно максималния ход и много често при по евтините вилки той е по-малък от написания в упътането.
Sometimes the same is different but mostly it's the same.
Аватар
WrathChild
 
Мнения: 1193
Рейтинг: 1711
Регистриран на: Сря Ное 10, 2004 10:58 am
Местоположение: България

Мнениеот pothead » Пон Май 14, 2007 5:55 pm

То този проблем с измерването на хода явно си съществува навсякъде. В упътването пишат едно, мериш всякак пружината- излиза друго, сгъваш вилката докрай- трето, мериш шишовете- я, нов размер и т.н.
То за самото каране проблем няма, ама като пише- при еди какъв си ход сипи еди си колко масло. Ха сега да те видя. Като е много става дървена, като е малко има начален празен ход (отвратително е) и заключването не се задейства нормално. Историята е и с продължение, ама...
Начина за отмерване на маслото е малко тъп, но върши работа. Пълниш повечко и сглобяваш вилката. Горната тапа не я завиваш докрай, така че като натиснеш вилката излишното масло да си излиза. При отключено положение я смачкваш няколко пъти, но не и с прекалена злоба. Завиваш и си готов. При усъвършенстване на метода може да го натъкмиш и от първия път :)
Успех на опитващите :)
Аз, като любопитен отново я отворих и пробвах с точно измерване (109мм при ход 125). Пълних там с една спринцовка и сега като я пробвах ми се струва, че няма разлика.
Май всичко си опира до преценка и желание да се тормозиш ;)
Само един човек не е достатъчен, но двама стават твърде много ;)
Аватар
pothead
 
Мнения: 59
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Май 09, 2006 7:51 am
Местоположение: Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта