колче за седалка

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

колче за седалка

Мнениеот Stuny » Нед Мар 25, 2007 9:53 am

Имам няколко чуденки относно колчетата :)
На всички колчета си има ограничителна линия , но не съм видял някой производител на рамки да има изискване колко трябва да потъва колчето в рамката, означава ли това , че слабото място е самото колче и при неспазане на това ограничение то би поддало първо и опастност за рамката няма ?
Друго за което се чудя , колчето ми е 400мм от които последните 100 трябва да си стоят в рамката , в момента е скъсено на около 330 с идеята да махна още 1-2-3см , правилна ли ми е логиката че в такъв случай мога спокойно да оставя в рамката около 70мм?
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот Kitolino » Нед Мар 25, 2007 10:40 am

Здравей :)
Не знам до колко ми е вярно мнението, но аз знам че колчето трябва да е толкова надълбоко в седалковата тръба, така че долната му част трябва да се е облегнала на свързването на тръбите. При различните производители това разстояние е различно.
Мога да дам личен пример с моят Драг и на едно приятелче HT2-ката.
При рам има една допълнителна подсилка над самата горна тръба(до мястото на свързването и със седалковата тръба), която осигурява здравина доста по-нависоко от колкото при моят Драг.
Просто измери това разстояние и може да си направиш новият маркер.

Успех :)
Изображение GSE - Геодезия, Кадастър, Вертикално планиране и други. 0877/290-235 Изображение
Аватар
Kitolino
 
Мнения: 402
Рейтинг: 1485
Регистриран на: Нед Авг 13, 2006 11:17 pm
Местоположение: Пловдив/България

Мнениеот GECKO » Нед Мар 25, 2007 10:40 am

Според производителя на колчето си има маркер колко трябва да е вкарано, а по принцип имаше едно правило, че колчето трябва да влезе до края на долната заварка на горната тръба на рамката.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Stuny » Нед Мар 25, 2007 10:56 am

долната заварка на горната търба ми е на около 13см от горния край на седалковата :)
а иначе си имам един 10см дълъг преходник от 30.8 към 27.2 който се надявам заздравява конструкцията
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот bikerider » Нед Мар 25, 2007 11:07 am

@Kitolino: да разбирам ли, че ако имаш рамка, чиято тръба е заварена много нависоко (например малък размер рамка), би си сложил нов маркер на 20мм от края? дали материала на колчето има значение?

@Stuny: бих ти препоръчал да не слизаш под маркера...
Последна промяна bikerider на Нед Мар 25, 2007 11:09 am, променена общо 1 път
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Nazgull » Нед Мар 25, 2007 11:08 am

представи си колчето като лост. Ако го вкараш малко и напънеш има по-голям шанс да изкъртиш рамката, а не да счупиш колчето :dunno:
Зависи и от двете де...
дойчен комунистен мит трабантен

Последната промяна е направена от Nazgull на 29 Апр 2007 12:39; мнението е било променяно общо 17928 пъти
Аватар
Nazgull
 
Мнения: 885
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 7:17 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Нед Мар 25, 2007 11:11 am

Nazgull написа:представи си колчето като лост. Ако го вкараш малко и напънеш има по-голям шанс да изкъртиш рамката, а не да счупиш колчето :dunno:


И как го пресметна това? :dunno:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Stuny » Нед Мар 25, 2007 11:33 am

и аз горе долу като Nazgull си ги представям нещата , но ако си имах вяра , нямаше да питам

С колчето бих поел някакъв риск , с рамката не ми се иска!
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот Nazgull » Нед Мар 25, 2007 12:14 pm

bikerider написа:
Nazgull написа:представи си колчето като лост. Ако го вкараш малко и напънеш има по-голям шанс да изкъртиш рамката, а не да счупиш колчето :dunno:


И как го пресметна това? :dunno:

е не съм го пресмятал, ама я пъхни една щанга в рамката и почни да напъваш- дали няма да изкъртиш и рамката освен, че може и лоста да изкривиш...

Просто казвам, че освен щети по колчето, такива могат да бъдат причинени и на рамката.
дойчен комунистен мит трабантен

Последната промяна е направена от Nazgull на 29 Апр 2007 12:39; мнението е било променяно общо 17928 пъти
Аватар
Nazgull
 
Мнения: 885
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 7:17 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Kitolino » Нед Мар 25, 2007 1:07 pm

GECKO написа:Според производителя на колчето си има маркер колко трябва да е вкарано, а по принцип имаше едно правило, че колчето трябва да влезе до края на долната заварка на горната тръба на рамката.


@Bikerider - исках да кажа това, което Геко каза с 2 пъти по-малко думи.
За здравината си прав, има значение и тя и маркера на производителя, аз лично чертата не я виждам и така мисля че трябва да е :agree:
Изображение GSE - Геодезия, Кадастър, Вертикално планиране и други. 0877/290-235 Изображение
Аватар
Kitolino
 
Мнения: 402
Рейтинг: 1485
Регистриран на: Нед Авг 13, 2006 11:17 pm
Местоположение: Пловдив/България

Мнениеот klmn » Нед Мар 25, 2007 1:48 pm

GECKO написа:Според производителя на колчето си има маркер колко трябва да е вкарано, а по принцип имаше едно правило, че колчето трябва да влезе до края на долната заварка на горната тръба на рамката.
E ако влиза по надолу кво става?
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот SpoileR » Нед Мар 25, 2007 2:15 pm

Nazgull написа:представи си колчето като лост. Ако го вкараш малко и напънеш има по-голям шанс да изкъртиш рамката, а не да счупиш колчето :dunno:
Зависи и от двете де...


@nazgull :agree:

Грубо казано нещо такова:
Изображение



....а тогава ще ти влезне задната гума в задника барабар с колчето и седалката... :D :headach:

E ако влиза по надолу кво става?

@klmn

Нищо не става, стига да не опре във шока :agree: ;)
Страх ме е от СТРЪМНОТО...
Аватар
SpoileR
 
Мнения: 4240
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 4:10 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот klmn » Нед Мар 25, 2007 2:37 pm

Неам шок.Хардтейл форевър! :D
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот bikerider » Нед Мар 25, 2007 2:45 pm

@Nazgull: абе не мога да разбера, защо винаги сме по-умни от производителя. Той горкия производител на колчета нищо не отбира от лостове, рамки, колчета и прочие. Все едно продуктите му не се монтират в рамки и той горкия никога не е и сънувал заварки и рамки.

Баси глупостите изписахте за егати елементарното нещо.
Има ли лимит - има. Пише ли да не се минава. Пише. Точка.

@Spoiler: браво! :usclap:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Nazgull » Нед Мар 25, 2007 2:55 pm

bikerider написа:@Nazgull: абе не мога да разбера, защо винаги сме по-умни от производителя. Той горкия производител на колчета нищо не отбира от лостове, рамки, колчета и прочие. Все едно продуктите му не се монтират в рамки и той горкия никога не е и сънувал заварки и рамки.

Баси глупостите изписахте за егати елементарното нещо.
Има ли лимит - има. Пише ли да не се минава. Пише. Точка.

@Spoiler: браво! :usclap:

в тази тема да съм споменал нещо, което да може да бъде определено като идея, по-умна от тази на производителя?? Не виждам срещу какво недоволстваш :confused: :crazy:

Исках да обясня, това което Spolier добре е показал на картинката :agree: :)
Тоест, именно какви могат да бъдат последствията, ако не се спазват инструкциите на производителя...
дойчен комунистен мит трабантен

Последната промяна е направена от Nazgull на 29 Апр 2007 12:39; мнението е било променяно общо 17928 пъти
Аватар
Nazgull
 
Мнения: 885
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 7:17 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот EmZo » Нед Мар 25, 2007 4:32 pm

Nazgull написа:...я пъхни една щанга в рамката и почни да напъваш- дали няма да изкъртиш и рамката...


Да, а най вероятно щангата и колчето за седалка са от еднакви материали...

Страхотно съпоставяне... :bowdown:
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Мнениеот bikerider » Нед Мар 25, 2007 6:24 pm

Nazgull написа:Не виждам срещу какво недоволстваш :confused: :crazy:


Ми понапъни се малко, току виж си загрял... :idea:

Nazgull написа:има по-голям шанс да изкъртиш рамката, а не да счупиш колчето :dunno:


Nazgull написа:Просто казвам, че освен щети по колчето, такива могат да бъдат причинени и на рамката.


Мислим като да поработиш върху изказа си преди да ми говориш колко съм :crazy:, щото тука каза поне две различни неща.

Ма верно на кого му пука... подробности :dunno:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Black cat » Нед Мар 25, 2007 7:03 pm

Колкото и да режеш от колчето се постарай винаги 10 см от колчето да е в рамката.
Аватар
Black cat
 
Мнения: 838
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Пет Юни 23, 2006 3:53 pm

Мнениеот SpoileR » Нед Мар 25, 2007 7:25 pm

bikerider написа:...Баси глупостите изписахте за егати елементарното нещо...


Еми то имаше и тема дали е "ЦЕЛЕСЪОБРАЗНО" да виси колелото от тавана, да не би да му стане нещо, ама това е друг въпрос. :D :rofl:
Страх ме е от СТРЪМНОТО...
Аватар
SpoileR
 
Мнения: 4240
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 4:10 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот MAN6 » Нед Мар 25, 2007 8:10 pm

според мен може да се резне, стига да си запазиш съотношението на под-/над- чертата...

p.s.: като си сазваш и това за заварките... :)

а иначе- виждали сме и изкъртени рамки, и криви колци ;)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот Stuny » Нед Мар 25, 2007 8:16 pm

май ще се науча да спускам с висока седалка :)
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот Admin » Нед Мар 25, 2007 8:38 pm

bikerider написа:Има ли лимит - има. Пише ли да не се минава. Пише. Точка.


Като цяло си прав, това е лесният и безопасен начин. Но мисля, че малко излишно скастри писалите в темата, защото Stuny всъщност не се интересува от най-безопасния и очевиден подход с маркера на колчето.
Той е обяснил, че се интересува дали този маркер на колчето гарантира безопасността на същото това колче или на рамката, като е казал, че би поел известен риск за колчето, но не и за рамката. И хората разсъждаваха именно в тази насока - кога и какъв е рискът за рамката. Защото за колчето е ясно, че ако не се спази маркера, риск има.

Stuny, съветът на Man6 ми изглежда съвсем логичен, но в твоя случай бих спазил 100-те мм на производителя, а не просто да запазя съотношението, заради това, че горната ти тръба слиза по-ниско (респективно заварките са по-надолу).
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Нед Мар 25, 2007 8:46 pm

@Admin: защо намеси Stuny? Други кастрих, не него - за какво да го кастря него???

Със съвета на Man6 за съотношението тотално не съм съгласен. Не че няма основания да се твърди такова нещо де. Ма кво ли разбирам аз :)

Само дано някой не си продупчи чатала някъде... с някои неща просто шега не бива - затова трябва да се спазват указанията, защото никой производител не иска да го съдят. Да, може би има малко презастраховане, но това никой потребител не може сам да го определи . Разглеждам въпроса както с лепенето на феродо - ужким става, ужким супер... а риска е неизвестен. Който иска да рискува да си строши главата и/или да си надупчи топките си е за него.

@Stuny: колко искаш да смъкнеш? По-нископрофилна седалка или по-яко колче (с по-малък минимум) няма ли да свършат работа?
После - щом иде реч за спускане, не можеш ли просто да скъсиш колеца и да спазиш маркера при най-високата позиция?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Stuny » Нед Мар 25, 2007 9:01 pm

bikerider написа:
@Stuny: колко искаш да смъкнеш? По-нископрофилна седалка или по-яко колче (с по-малък минимум) няма ли да свършат работа?
После - щом иде реч за спускане, не можеш ли просто да скъсиш колеца и да спазиш маркера при най-високата позиция?


Знам ли колко , сега тествам. Там е работата че не става дума за спускане , аз съм свикнал да си карам нагоре с висока , а надолу с ниска седалка и при обикновените ми карания ги има и двата етапа(по няколко пъти :)). Искам да оставя колчето така , че при висока седалка да влиза възможно най-малко за да има къде да потъне при спускане :).
За момента качествено колче не мога да си купя , но все пак колко е този по-малък минимум?

За това със заварките , не че не намирам логика , но както казах , долната заварка е на 13см , т.е дори при спазване на инструкциите пак не е задължително да стигне до там кола.
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот bikerider » Нед Мар 25, 2007 9:16 pm

Stuny написа:Искам да оставя колчето така , че при висока седалка да влиза възможно най-малко за да има къде да потъне при спускане :).

Това се сетих :)
А реално имаш ли нужда? Пречи ли ти седалката при спускане?


Stuny написа:но все пак колко е този по-малък минимум?

Ми например на моето минимума му е 70мм.

Edit: грешка - 88мм.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Stuny » Нед Мар 25, 2007 9:30 pm

ех как ме зарадва с тези 70мм, жалко че не са толкова

Вчера карах Железница - мин. извори - Кокалянски манастир - дяволския мост , не знам дали имаш идея за какво говоря , но все пак си обяснявам. Първото спускане към изворите определено ме затрудни повече от обикновено , наложи се на няколко места да пренеса , после от манастира надолу също 1 или 2 по трудни участъка не успях да ги мина. Надяам се ще се науча :). А ако реша да правя врътки под лифта имам си и по-късо колче :).
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот bikerider » Нед Мар 25, 2007 9:32 pm

Stuny написа:А ако реша да правя врътки под лифта имам си и по-късо колче :).


Ахааа... и си траеш :D:D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Нед Мар 25, 2007 10:12 pm

Още нещо за разните тълкуватели, гадатели и прочие:

Изображение

Analyze this... :popcorn:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Нед Мар 25, 2007 10:52 pm

bikerider написа:@Admin: защо намеси Stuny? Други кастрих, не него - за какво да го кастря него???


Не съм казвал, че кастриш него, но според мен хората разсъждаваха съвсем нормално точно по въпроса, който е задал Stuny, в тази връзка го намесих.
Въпросът му, доколкото го разбрах, може да се парафразира така:
Ако теглим една на самото колче (т.е. допуснем съзнателно риска то да се счупи/изкриви), колко минимално трябва да влиза това колче в рамката, за да не застраши нея с някакви поражения?
С други думи, връзката между чертата на колчето и колчето е ясна. Въпросът е за връзката между чертата на колчето и безопасността на рамката :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Мар 26, 2007 7:17 am

За мен лично това правило със заварките е чисто емпирично и изсмукано от пръстите. Може и по-надолу да слезе и пак да изкърти рамката ако човека е тежък, а минимума не е в рамката. Може да скъса заварките, може да изкърти седалковата тръба, може много неща да се случат.
Може пък заварките да са по-надолу от минимума както е при Stuny.

Изобщо трудно бих приел едно такова правило безрезервно. По-скоро бих се консултирал директно с производителя на конкретната рамка.

И моля, не ме разбирайте погрешно - никога не съм изкъртвал седалкова тръба или чупил колче. И честна дума не искам. За някои неща няма прекалена презастраховка - пазя си топките и спазвам указанията дословно.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта