Страница 1 от 1

Проблем с обезвъздушаване на спирачка шимано

МнениеПубликувано на: Пет Юни 23, 2023 3:49 pm
от WonderTeddy
Здравейте. Имам проблем с обезвъздушаване на спирачка shimano slx BR-M675. Процедурата, която следвам е:
Навивам funnel-a на лоста и наливам масло в него. След това взимам спринцовката с масло в нея и я слагам на апарата. Развивам клапана на апарата и започвам да вкарвам масло в спирачната система, докато почти се напълни funnel-а (не знам думата на български).
След това затварям клапана и махам спринцовката. Стискам спирачката няколко пъти да излезе въздуха през funnela и го махам.
И греда. От няколкото пъти, в които пробвах или лоста има супер голям ход, почти до кормилото, или спирачката въобще не спира. Маслото е догоре в спирачката.
Къде бъркам или забравям някоя стъпка?
Също така пробвах и да държа спирачката стисната и да отворя и затворя клапана на апарата за част от секундата, но и това не помогна.

Re: Проблем с обезвъздушаване на спирачка шимано

МнениеПубликувано на: Пет Юни 23, 2023 6:28 pm
от Bi11y
Това е процедурата принципно.

Като помпиш със сложена "фунийка" принципно е достатъчно да излезе въздуха от системата.

Варианта да остане въздух в системата дори със спринцовка ако калипера се явява така завъртян ,че блиидинг порта да не е най-високата точка на калипера. Ако можеш вдигни предната гума на 1 метър височина и повтори процедурата със спринцовката.

Re: Проблем с обезвъздушаване на спирачка шимано

МнениеПубликувано на: Пет Юни 23, 2023 6:32 pm
от Alexi
възможно е да е починала ,модела е доста стар

Re: Проблем с обезвъздушаване на спирачка шимано

МнениеПубликувано на: Пет Юни 23, 2023 7:31 pm
от the_rookie
WonderTeddy, не си написал правиш ли нещо с накладките? Състоянието им какво е? Дисковете как са? Защо обезвъздушаваш?

Re: Проблем с обезвъздушаване на спирачка шимано

МнениеПубликувано на: Нед Юни 25, 2023 2:39 pm
от WonderTeddy
Накладките ги свалям и слагам жълтия спейсър ли как се казва. Има хляб в тях. Скоро минах от 160мм на 180 дискове и сложих нови. Обезвъздушавах, защото предната спирачка спира много по-добре.. Също така и правих стравнение с колелото на приятел със същия модел спирачки и разликата е огромна. И двете спирачки буквално коват, а при мен задната дори не може да закове.
Самия лост при мен като го натисна стой един вид по-мек. А предната като я натисна и се усеща как има нещо като "ограничител" и спира да не кажа двойно повече. На предната спирачка лоста колкото и силно да го стисна, просто стига до едно положение и това е. А при задната стискам лоста и има възможност почти да стигне до кормилото.

Re: Проблем с обезвъздушаване на спирачка шимано

МнениеПубликувано на: Нед Юни 25, 2023 5:23 pm
от the_rookie
WonderTeddy написа:Накладките ги свалям и слагам жълтия спейсър ли как се казва. Има хляб в тях. Скоро минах от 160мм на 180 дискове и сложих нови. Обезвъздушавах, защото предната спирачка спира много по-добре.. Също така и правих стравнение с колелото на приятел със същия модел спирачки и разликата е огромна. И двете спирачки буквално коват, а при мен задната дори не може да закове.
Самия лост при мен като го натисна стой един вид по-мек. А предната като я натисна и се усеща как има нещо като "ограничител" и спира да не кажа двойно повече. На предната спирачка лоста колкото и силно да го стисна, просто стига до едно положение и това е. А при задната стискам лоста и има възможност почти да стигне до кормилото.

Истинското добро спиране е комплесно взаймодействие от много елементи! И преди съм писал, че дори новата (от магазина) спирачка не успява да развие пълния си възможен потенциал без допълнително "барване", а работи с примерно с 90% от капацитета си (което почти винаги е ok). Обикновено за едно колело е предостатъчно deceleration (забавяне) от порядъка на 4-5 m/s^2 (0.4 - 0.5g),... то нагоре си става и опасно (знам го от болезнен личен опит)!
Конкретно в твоя случай според мен причината за слабата сила основно е другаде! Относно обезвъздушаването - не връщай буталата с жълтата подложка (положение за нови накладки)! Направи си го по процедурата (както си описал), но с настоящите накладки! Повтори го, като преди втория път напомпваш 10-тина пъти и тогава обезвъздушаваш! За чистотата на дисковете и накладките мисля че е излишно да споменавам!

Re: Проблем с обезвъздушаване на спирачка шимано

МнениеПубликувано на: Нед Юни 25, 2023 6:25 pm
от Alexi
не пиши глупости човек ,има си процедура по обезвъздушаване и колегата я е направил перфектно - задължително се слага жълтата подложка без накладки ! ако обезвъздушиш с накладки то буталата не са напълно прибрани и при следващото им прибиране ще изплюе масло от ръкохватката .. спирачката за мен е износена ( и по специално ръкохватката е за смяна ) .. има малка вероятност някъде да стои упорит въздух ,но с няколко обезвъздушавания щом няма промяна - по скоро не

Re: Проблем с обезвъздушаване на спирачка шимано

МнениеПубликувано на: Нед Юни 25, 2023 8:29 pm
от Вилката
Чак пък перфектно? Май е пропуснал обезвъздушаване на калипера.
Иначе при нови накладки пълня с bleed block вместо с накладките, но като поизтънеят правя леко допълване, без да махам нищо, както си е с монтирано колело, само слагам фунийката с масло в нея и помпам лоста.

Re: Проблем с обезвъздушаване на спирачка шимано

МнениеПубликувано на: Нед Юни 25, 2023 9:17 pm
от the_rookie
Alexi написа:не пиши глупости човек ,има си процедура по обезвъздушаване и колегата я е направил перфектно

Според откъса от описанието на процедурата "Фиксирайте челюстта на спирачката в менгеме, за да се предотврати случайно разкачане на тръбата" излиза че имам сериозна конкуренция в писането на глупости :bowdown: .... определено се чуствам заплашен от отнемане на титлата "малоумник" достойно присъдена ми от теб,... или вече и "процедурите не са това което са" (по един сериен филм от нашето време) :dontknow: обърках се!

Re: Проблем с обезвъздушаване на спирачка шимано

МнениеПубликувано на: Пон Юни 26, 2023 5:27 pm
от ЧестоНеадвкватен
Ако изправиш байка на задна гума и припомпаш лоста потъва ли? Това би било ясен знак за въздух.

Аз като блиидвам задната винаги свалям калипера, за да е възможно в най вертикално положение маркуча. Спринцовката не я ползвам, само тръбичката и накрая връзвам един плик. Като отхлабя "тапата" доливам в резервоара, лоста въобще не го пипам през това време. Много внимавай резервоара да не остане празен, иначе ще засмуче въздух като нищо. Чакам цвета и чистотата на това в тръбичката да стане като този на течността която сипвам, след което затварям "тапата" на калипера. Докато резервоара е още на лоста и тапата е затворена почвам да помпам лоста, като същевременно почуквам леко по цялата система. Също самия лост леко го завъртам напред/назад като внимавам да не се олея, понякога остават балончета в резервоара и това им помага да изплуват. Като отвинтя резервоара доливам масло до горе, винта "потапям" по диагонал за да не хване въздух под него и го изправям когато вече е потопен. Нормално е малко да се разлее, ма е минерално масло не е д*т да прецака боята и не е отровно.

*При развиването на болта на резервоара обърни внимание дали о-пръстена е на него. Резервоара има негов, и не са нужни два при блиидване. Обърни внимание дали не е останал о-пръстена на резервоара вътре. Ако тоя о-пръстен е по някакъв начин повреден или липсва е възможно от там да гълта въздух.

Re: Проблем с обезвъздушаване на спирачка шимано

МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2023 10:15 am
от Boyan1984
Аз пък въобще не следвам тая процедура, официалната. Или бутам старото масло да отиде нагоре във фунийката, или издърпвам старото през спирачката долу. Не правя никакви припомпвания и други галимации. Просто гледам да не вкарвам въздух с новата течност и всичко става камък. Винаги си ползвам жълтичкото. Ако не са ми нови накладките - след това добавям колкото масло е необходимо с оригване на спирачките, ако ме разбирате :D
Винаги става супер.

Re: Проблем с обезвъздушаване на спирачка шимано

МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2023 11:32 am
от ЧестоНеадвкватен
Boyan1984 написа: - след това добавям колкото масло е необходимо с оригване на спирачките, ако ме разбирате :D
Винаги става супер.


Е то на това което описах по горе му викат "burping" или мързеливо блиидване. Хубаво е да се прави след блиид, дори да е нямало оплаквания преди.

ЧестоНеадвкватен написа:Докато резервоара е още на лоста и тапата е затворена почвам да помпам лоста, като същевременно почуквам леко по цялата система. Също самия лост леко го завъртам напред/назад като внимавам да не се олея, понякога остават балончета в резервоара и това им помага да изплуват.


Все пак е хубаво да се подменя и самата течност, най-много на две години. На стария байк съм с ХТ от същото поколение с което колегата има проблем (М785), бях ги зарязал 3 години, като ги блииднах текна кал след това безцветна течност приличаща на вода. После се чудя що лоста се движи мудно...

Новия байк с СЛХ, фабрично имаше въздух в задната спирачка, предполагам като са прекарвали през рамката маркуча е влезнало. И двете ги блииднах за всеки случай. На задната лоста беше като празен като отворих. Чукам на дръво цял сезон каране нямам оплаквания. Надявам се сме били по някакъв начин полезни на колегата.

Re: Проблем с обезвъздушаване на спирачка шимано

МнениеПубликувано на: Чет Юни 29, 2023 8:39 pm
от the_rookie
Понеже по-рано стана дума за процедурата и качеството й, имам процедурно питане към знаещия, а именно- каква е идеята на онова с торбичката при обезвъздушаването на самотек (втора част от процедурата) ?

Re: Проблем с обезвъздушаване на спирачка шимано

МнениеПубликувано на: Пет Юни 30, 2023 12:13 pm
от ЧестоНеадвкватен
the_rookie написа:Понеже по-рано стана дума за процедурата и качеството й, имам процедурно питане към знаещия, а именно- каква е идеята на онова с торбичката при обезвъздушаването на самотек (втора част от процедурата) ?



Не изпълнява никаква функция що се касае самото блиидване, просто е там за да не тече маслото по пода.

https://i.imgur.com/0N58oPf.jpg

Тъй като блиид порта на тия идва отгоре, калипера го глася с ръка, така че тръбата за оттичане да не стърчи както на снимката. На по-новите за щастие порта се пада отдолу и ги няма тия ядове.

ПП: Ако си като мен и ти е досадно след такива процедури да си намериш ъгъла под който ти седят обикновенно лостовете, и не ти се драска с маркер, има "нивелир" апликации, които вършат чудесна работа.

Re: Проблем с обезвъздушаване на спирачка шимано

МнениеПубликувано на: Нед Юли 02, 2023 7:39 pm
от the_rookie
ЧестоНеадвкватен написа:Не изпълнява никаква функция що се касае самото блиидване, просто е там за да не тече маслото по пода.

https://i.imgur.com/0N58oPf.jpg

Тъй като блиид порта на тия идва отгоре, калипера го глася с ръка, така че тръбата за оттичане да не стърчи както на снимката. На по-новите за щастие порта се пада отдолу и ги няма тия ядове.

ПП: Ако си като мен и ти е досадно след такива процедури да си намериш ъгъла под който ти седят обикновенно лостовете, и не ти се драска с маркер, има "нивелир" апликации, които вършат чудесна работа.

Мисля че замисъла е друг! Торбички, та гумени ленти... само за да не цапа пода :dontknow: - някакъв съд би свършил същата работа! Апропо питането ми не беше адресирано към теб :beer: