Луфт при стержена с нови чашки

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Луфт при стержена с нови чашки

Мнениеот va9 » Вто Май 23, 2023 2:56 pm

Здравейте колеги, скоро открих, че имам луфт отпред при стержена. Предположих че е време за нови чашки, защото старите вече бяха на близо 5г. Днес си купих нови чашки, сложих ги, но уви луфта си остана, намали се драстично, но все още има много малко и е адски дразнещо. Прилагам ви направо снимки, ако може да ме посъветвате какво да правя и само да вметна. Изведох повечето теми по въпроса, да не кажа всички не успях да си реша проблема и за това отварям тази тема.

https://prikachi.net/image/p5cy6i
https://prikachi.net/image/p5coGk
https://prikachi.net/image/p5cEYh
va9
 
Мнения: 25
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 17, 2018 1:07 am

Re: Луфт при стержена с нови чашки

Мнениеот Alexi » Вто Май 23, 2023 4:51 pm

долната опора на лагера не е легнала добре на короната ,нея смени ли я ( тя идва с чашките )
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6311
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Луфт при стержена с нови чашки

Мнениеот va9 » Вто Май 23, 2023 6:37 pm

Alexi написа:долната опора на лагера не е легнала добре на короната ,нея смени ли я ( тя идва с чашките )



Да, смених я пробвах да легне по-надолу, но не влиза а старата едвам я извадих, беше почти залегнала за вилката, но не знам дали самият луфт идва от там, за пръв път се сблъсквам с този ремонт.
va9
 
Мнения: 25
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 17, 2018 1:07 am

Re: Луфт при стержена с нови чашки

Мнениеот Sprinter » Вто Май 23, 2023 8:50 pm

Долния конус (опората за долния лагер) трябва да легне плътно върху короната на вилката.
Най-добре свали вилката, опитай да извадиш долния конус от стержена и почисти хубаво стержена и короната - от снимката се вижда че има доста мръсотия там. После намазваш стержена с малко грес, намираш ПВЦ тръба с диаметъра на долния конус и дължина над стержена и набиваш конуса с почукване, докато легне плътно върху короната. ПВЦ, а не метална тръба, за да не нараниш повърхността, която контактува с лагера. Ако лагерите са капсуловани можеш да смениш конуса със срязан, който ще влезе доста по-лесно, но задължително трябва да съвпадат ъглите на контакт - в характеристиките на чашките трябва да пише с какъв ъгъл са лагерите и съответно ти трябва конус със същия ъгъл и диаметър според стержена.
Луфта ако е аксиален (нагоре надолу) трябва да изчезне след като сглобиш всичко и стегнеш тапата (тук ако нямаш динамометричен ключ - стегни пеперудата до положение, в което кормилото се върти свободно - ако прекалиш ще износиш и новите лагери).
Sprinter
 
Мнения: 107
Рейтинг: 1502
Регистриран на: Съб Апр 22, 2023 6:35 am

Re: Луфт при стержена с нови чашки

Мнениеот va9 » Сря Май 24, 2023 4:28 pm

Sprinter написа:Долния конус (опората за долния лагер) трябва да легне плътно върху короната на вилката.
Най-добре свали вилката, опитай да извадиш долния конус от стержена и почисти хубаво стержена и короната - от снимката се вижда че има доста мръсотия там. После намазваш стержена с малко грес, намираш ПВЦ тръба с диаметъра на долния конус и дължина над стержена и набиваш конуса с почукване, докато легне плътно върху короната. ПВЦ, а не метална тръба, за да не нараниш повърхността, която контактува с лагера. Ако лагерите са капсуловани можеш да смениш конуса със срязан, който ще влезе доста по-лесно, но задължително трябва да съвпадат ъглите на контакт - в характеристиките на чашките трябва да пише с какъв ъгъл са лагерите и съответно ти трябва конус със същия ъгъл и диаметър според стержена.
Луфта ако е аксиален (нагоре надолу) трябва да изчезне след като сглобиш всичко и стегнеш тапата (тук ако нямаш динамометричен ключ - стегни пеперудата до положение, в което кормилото се върти свободно - ако прекалиш ще износиш и новите лагери).



То реално луфта е напред и назад. Когато натисна предната спирачка и леко го почетна се усеща. Иначе нагоре и на долу не мърда, но да ще го изчистя стержена и ще пиша пак дали проблема е решен.
va9
 
Мнения: 25
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 17, 2018 1:07 am

Re: Луфт при стержена с нови чашки

Мнениеот va9 » Чет Май 25, 2023 8:08 pm

Конуса е набит на новата вилка, отново имаше луфт за щастие порастърсих из ютуб и намерих това: https://youtu.be/TihBJNn0Bck . Моят проблем беше същия смених един малък спейсър с по-голям и всичко си дойде на място. Благодаря за помощта все пак колеги !

https://prikachi.net/image/p85Hf0
https://prikachi.net/image/p85dEG
https://prikachi.net/image/p85mSD
https://prikachi.net/image/p857m2
va9
 
Мнения: 25
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 17, 2018 1:07 am

Re: Луфт при стержена с нови чашки

Мнениеот va9 » Пон Юни 19, 2023 1:19 am

И отново дойде същия проблем, че даже и по-зле. След 150 км каране общо с новите чашки и днес след едни по-агресивни 20 км отново се появи луфта. Разглобих чашките, почистих всичко, гресирах на ново и след стягането се появи този луфт с почукване, търсих информация из форума, из ютуб. Нищо не сработи, моля за помощ и предположения от къде идва.
Оставям видео, да видите за какво става на въпрос

https://dox.abv.bg/download?id=316976340f# - Линк за сваляне
va9
 
Мнения: 25
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 17, 2018 1:07 am

Re: Луфт при стержена с нови чашки

Мнениеот BaiMile » Пон Юни 19, 2023 9:12 am

Ако си набил правилно долния конус на чашкише върху стержена, както писаха по-горе, започни да стягаш лапата, като трябва да провериш дали пеперудката е здраво заклинена в стержена и не се изтегля при затягане. Така няма да можеш да натегнеш достатъчно лагерите. Лапата трябва да се подава няколко милиметра над стержена в затегнато положение (както си видял от клипа). Ако всичко е наред, трябва да можеш да стегнеш лагерите достатъчно, че да няма луфт. Ако ги пренатегнеш, ще усетиш, че кормилото се движи прекалено стегнато. Ако не - нещо не си сглобил правилно. Ти ли си ги наби чашките в рамката?
BaiMile
 
Мнения: 26
Рейтинг: 1262
Регистриран на: Сря Окт 12, 2011 9:58 am

Re: Луфт при стержена с нови чашки

Мнениеот va9 » Пон Юни 19, 2023 8:12 pm

BaiMile написа:Ако си набил правилно долния конус на чашкише върху стержена, както писаха по-горе, започни да стягаш лапата, като трябва да провериш дали пеперудката е здраво заклинена в стержена и не се изтегля при затягане. Така няма да можеш да натегнеш достатъчно лагерите. Лапата трябва да се подава няколко милиметра над стержена в затегнато положение (както си видял от клипа). Ако всичко е наред, трябва да можеш да стегнеш лагерите достатъчно, че да няма луфт. Ако ги пренатегнеш, ще усетиш, че кормилото се движи прекалено стегнато. Ако не - нещо не си сглобил правилно. Ти ли си ги наби чашките в рамката?


Да аз ги набих, отгоре има място когато сложа лапата,
А самия конус аз го набих, но след това отидох в байк център да го донабият понеже имаше леко разстояние. Там го донабиха и все още има някакво много малко разстояние, но човека там ми каза, че не може повече да влезе прилагам снимка: https://prikachi.net/image/p20lJE мисля, че съм сглобил всичко както трябва пробвах да разхлабя болтовете на лапата и да затегна болта на пеперудата, но имам чувството, че ако натегна още малко ще скъсам болта. А как точно да проверя за пеперудата дали не се изтегля ?
Последна промяна va9 на Пон Юни 19, 2023 9:03 pm, променена общо 1 път
va9
 
Мнения: 25
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 17, 2018 1:07 am

Re: Луфт при стержена с нови чашки

Мнениеот Sprinter » Пон Юни 19, 2023 9:02 pm

va9 написа:
BaiMile написа:Ако си набил правилно долния конус на чашкише върху стержена, както писаха по-горе, започни да стягаш лапата, като трябва да провериш дали пеперудката е здраво заклинена в стержена и не се изтегля при затягане. Така няма да можеш да натегнеш достатъчно лагерите. Лапата трябва да се подава няколко милиметра над стержена в затегнато положение (както си видял от клипа). Ако всичко е наред, трябва да можеш да стегнеш лагерите достатъчно, че да няма луфт. Ако ги пренатегнеш, ще усетиш, че кормилото се движи прекалено стегнато. Ако не - нещо не си сглобил правилно. Ти ли си ги наби чашките в рамката?


Да аз ги набих, отгоре има място когато сложа лапата,
А самия конус аз го набих, но след това отидох в байк център да го донабият понеже имаше леко разстояние. Там го донабиха и все още има някакво много малко разстояние, но човека там ми каза, че не може повече да влезе прилагам снимка: https://prikachi.net/image/p20lJE мисля, че съм сглобил всичко както трябва пробвах да разхлабя болтовете на лапата и да затегна болта на пеперудата, но имам чувството, че ако натегна още малко ще скъсам болта

Преди да скъсаш болта ще сцепиш тапата, ама ако всичко е правилно оразмерено преди това трябва да ти затегне кормилото. Ако при сериозно натягане не ти затяга кормилото има вероятност допълнителния спейсър, който си сложил да не е достатъчен и при стягане тапата да опира в стержена, а не в лапата и да остава луфт. Като свалиш тапата виж до къде идва горния край на стержена спрямо лапата на кормилото - стержена трябва да е 3-4 мм под равнината на лапата.
Sprinter
 
Мнения: 107
Рейтинг: 1502
Регистриран на: Съб Апр 22, 2023 6:35 am

Re: Луфт при стержена с нови чашки

Мнениеот va9 » Пон Юни 19, 2023 9:06 pm

Sprinter написа:
va9 написа:
BaiMile написа:Ако си набил правилно долния конус на чашкише върху стержена, както писаха по-горе, започни да стягаш лапата, като трябва да провериш дали пеперудката е здраво заклинена в стержена и не се изтегля при затягане. Така няма да можеш да натегнеш достатъчно лагерите. Лапата трябва да се подава няколко милиметра над стержена в затегнато положение (както си видял от клипа). Ако всичко е наред, трябва да можеш да стегнеш лагерите достатъчно, че да няма луфт. Ако ги пренатегнеш, ще усетиш, че кормилото се движи прекалено стегнато. Ако не - нещо не си сглобил правилно. Ти ли си ги наби чашките в рамката?


Да аз ги набих, отгоре има място когато сложа лапата,
А самия конус аз го набих, но след това отидох в байк център да го донабият понеже имаше леко разстояние. Там го донабиха и все още има някакво много малко разстояние, но човека там ми каза, че не може повече да влезе прилагам снимка: https://prikachi.net/image/p20lJE мисля, че съм сглобил всичко както трябва пробвах да разхлабя болтовете на лапата и да затегна болта на пеперудата, но имам чувството, че ако натегна още малко ще скъсам болта

Преди да скъсаш болта ще сцепиш тапата, ама ако всичко е правилно оразмерено преди това трябва да ти затегне кормилото. Ако при сериозно натягане не ти затяга кормилото има вероятност допълнителния спейсър, който си сложил да не е достатъчен и при стягане тапата да опира в стержена, а не в лапата и да остава луфт. Като свалиш тапата виж до къде идва горния край на стержена спрямо лапата на кормилото - стержена трябва да е 3-4 мм под равнината на лапата.


Да има 3-4 милиметра, че даже и 5мм така на око, но все пак пробвах с още един много тънък спейсър, но не помогна.
va9
 
Мнения: 25
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 17, 2018 1:07 am

Re: Луфт при стержена с нови чашки

Мнениеот zeedor4o » Пон Юни 19, 2023 11:57 pm

Свали тапата и направи снимка отгоре да видим колко навътре е набита пеперудата и колко разстояние има от ръба на стержена до ръба на спейсъра.

Снимай и тапата от долната страна. Някои тапи са по-издути от долната страна, следователно изискват по-висок спейсър, за да могат да затегнат добре.

Може също да свалиш и лапата, да поразхлабиш сглобката и да снимаш, за да видим как са подредени частите на чашите. Може да снимаш и от долната страна.
Аз съм принцът на бял Ram
Аватар
zeedor4o
 
Мнения: 144
Рейтинг: 1519
Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 10:14 pm
Местоположение: Варна

Re: Луфт при стержена с нови чашки

Мнениеот Pr3d4t0R » Вто Юни 20, 2023 10:09 am

С какъв инструмент наби чашките?

Нещо друго, което можеш да пробваш е да качиш един спейсър над лапата - ще ти свали малко кормилото, но ще елиминираш въпросителната около спейсърите. Болтът към пеперудката го завиваш на разхлабена лапа нали? Първо се натяга той до липса на луфт, после се затягат болтовете на лапата. Реално лапата трябва да стои здраво и без болта на пеперудката. Може да сложиш паста за сцепление между стержена и лапата.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3977
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Луфт при стержена с нови чашки

Мнениеот the_rookie » Вто Юни 20, 2023 4:50 pm

Колега, опиши кое с какво си сменял (линкове и желателно снимки)! Реда на нареждане! Възможно е ъгъла на долния конус (crown race) да е различен от ъгъла от лагера!
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 470
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Луфт при стержена с нови чашки

Мнениеот va9 » Вто Юни 20, 2023 7:34 pm

zeedor4o написа:Свали тапата и направи снимка отгоре да видим колко навътре е набита пеперудата и колко разстояние има от ръба на стержена до ръба на спейсъра.

Снимай и тапата от долната страна. Някои тапи са по-издути от долната страна, следователно изискват по-висок спейсър, за да могат да затегнат добре.

Може също да свалиш и лапата, да поразхлабиш сглобката и да снимаш, за да видим как са подредени частите на чашите. Може да снимаш и от долната страна.


Утре ще го разглобя и ще снимам всичко как е наредено, че днес не ми остана време. До другите колеги пробвах да сложа спейсъра над лапата и не помогна, утре когато го разглобя ще видите, а и до преди седмица нямаше никакъв луфт, но аз знам че след като се сложат нови чашки след някво време слягат и се получава лек луфт пробвах да развият болтовете на лапата и да натегна болта на пеперудата, но без успех и за това разглобих всичко, изчистих, гресирах на ново и сглобих и дойде това почукване. Иначе чашките ги набих с гумен чук, но пак казвам до преди седмица нямаше луфт и всичко беше наред. https://dragzone.bg/chashki-pro-m-11 това са чашките рамката е c1 от 2017г то реално просто самите лагери се слагат вътре в чашките от горната част на чашката след лагера има една малка метална пластина която уплътнява и след това е едно като тапа на горната чашка след нея има 3 спейсъра, лапата. Отдолу се слага лагера има едно гумено уплътнение и след това е конуса на вилката https://prikachi.net/image/p2jjZ1
https://prikachi.net/image/p2jHjk. https://prikachi.net/image/p2jmJh
https://prikachi.net/image/p2j70f
va9
 
Мнения: 25
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 17, 2018 1:07 am

Re: Луфт при стержена с нови чашки

Мнениеот the_rookie » Вто Юни 20, 2023 10:19 pm

va9 , от последно написаното разбирам че си заменил със същата марка чашки/лагери и не си сменял конуса на вилката, като проблема си остава!? Ъгъла на контактната повърхност на долния конус е 36 или 45 градуса и ако не съответства спрямо същата на лагера ще има проблем като твоя. Аз лично няма да се учудя ако са събрали изначално неподходящи компоненти,...пък дано греша!
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 470
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Луфт при стержена с нови чашки

Мнениеот va9 » Сря Юни 21, 2023 12:30 am

the_rookie написа:va9 , от последно написаното разбирам че си заменил със същата марка чашки/лагери и не си сменял конуса на вилката, като проблема си остава!? Ъгъла на контактната повърхност на долния конус е 36 или 45 градуса и ако не съответства спрямо същата на лагера ще има проблем като твоя. Аз лично няма да се учудя ако са събрали изначално неподходящи компоненти,...пък дано греша!


Не, той конуса който седи долу на вилката си дойде с чашките, следователно го набих него отидох в байк центъра да видят окей ли е донабиха го там още малко и да. Ето малко снимки https://prikachi.net/image/p2jScp
https://prikachi.net/image/p298tE
https://prikachi.net/image/p29pW7
https://prikachi.net/image/p29tuO
https://prikachi.net/image/p2923n
https://prikachi.net/image/p29iHH
https://prikachi.net/image/p29xwT
https://prikachi.net/image/p290Qw
https://prikachi.net/image/p29PPe
https://prikachi.net/image/p29XkL
https://prikachi.net/image/p29eca
va9
 
Мнения: 25
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 17, 2018 1:07 am

Re: Луфт при стержена с нови чашки

Мнениеот Pr3d4t0R » Сря Юни 21, 2023 10:57 am

Ето го проблемът:
va9 написа: Иначе чашките ги набих с гумен чук


Чашки се поставят с такъв инструмент, за да са съосни:
Изображение

Това няма как да се постигне с чук.... Също така си има ред с коя страна да се започне https://www.vitalmtb.com/features/From- ... ation,1428

Можеш да си направиш импровизиран такъв инструмент, но усилията не си заслужават според мен. Просто го остави в читав сервиз да го оправят.

Всичко е било "наред" докато не си приложил повече енергия през предницата. Чашките са били леко накриво и при натоврването са се изместили. Има шанс и да си скопосал челната тръба на рамката - ако това е така има би могло с челосване да се оправи. Пак доста специфичен инструмент.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3977
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Луфт при стержена с нови чашки

Мнениеот Pr3d4t0R » Сря Юни 21, 2023 11:02 am

И още нещо - лапата като стръчи толкова от стержена не държи нищо. Виж къде се пада стягането на нейният горен болт.....
https://prikachi.net/image/p298tE

Най-правилно е ръбът на лапата да е малко под стержена и над нея да има тънък спейсър. Това поне лесно се оправя - няколко тънки спейсъра ти трябват.

ПП
Ако искаш кормилото ти да е по-високо е по-добре да го направиш с кормило с издигане и ако не е достатъчно лапа с издигане.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3977
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Луфт при стержена с нови чашки

Мнениеот the_rookie » Пет Юни 23, 2023 2:52 pm

va9 написа:
the_rookie написа:va9 , от последно написаното разбирам че си заменил със същата марка чашки/лагери и не си сменял конуса на вилката, като проблема си остава!? Ъгъла на контактната повърхност на долния конус е 36 или 45 градуса и ако не съответства спрямо същата на лагера ще има проблем като твоя. Аз лично няма да се учудя ако са събрали изначално неподходящи компоненти,...пък дано греша!


Не, той конуса който седи долу на вилката си дойде с чашките, следователно го набих него отидох в байк центъра да видят окей ли е донабиха го там още малко и да. Ето малко снимки....

На снимките ми се струва че конуса не е "легнал" на короната на вилата (тоест може да потъва още надолу) и по-важното - базиращата му равнина не е перпендикулярна на оста на стержена, а в следствие на това и лагера не се центрира адекватно! Лечението (ако има такъв проблем,...все пак виждам само няколко снимки) е да поставиш конуса правилно (до аксиалния упор на короната). Тъй като сглобката е със стегнатост (отвора е по-малък от вала) е препоръчително леко предарително нагряване на конуса и охлаждане на стержена. Друг вариант е поставяне на подложка между конуса и вилката, на която той да опре .
20230621_014241.jpg
(148.3 KiB) 127 пъти
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 470
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Луфт при стержена с нови чашки

Мнениеот va9 » Съб Юни 24, 2023 5:00 am

the_rookie написа:
va9 написа:
the_rookie написа:va9 , от последно написаното разбирам че си заменил със същата марка чашки/лагери и не си сменял конуса на вилката, като проблема си остава!? Ъгъла на контактната повърхност на долния конус е 36 или 45 градуса и ако не съответства спрямо същата на лагера ще има проблем като твоя. Аз лично няма да се учудя ако са събрали изначално неподходящи компоненти,...пък дано греша!


Не, той конуса който седи долу на вилката си дойде с чашките, следователно го набих него отидох в байк центъра да видят окей ли е донабиха го там още малко и да. Ето малко снимки....

На снимките ми се струва че конуса не е "легнал" на короната на вилата (тоест може да потъва още надолу) и по-важното - базиращата му равнина не е перпендикулярна на оста на стержена, а в следствие на това и лагера не се центрира адекватно! Лечението (ако има такъв проблем,...все пак виждам само няколко снимки) е да поставиш конуса правилно (до аксиалния упор на короната). Тъй като сглобката е със стегнатост (отвора е по-малък от вала) е препоръчително леко предарително нагряване на конуса и охлаждане на стержена. Друг вариант е поставяне на подложка между конуса и вилката, на която той да опре .
20230621_014241.jpg


Да и аз помислих преди първия път да реша този проблем, че е от това, но пак казвам в байк център ми казаха, че това му е макса на влизане и не могло по-надолу. Дали е така не знам понеже нямам инструмент с който да се опитам да го донабия навътре, също така разгледах в ютюб някакви видеа видях и на други мтб колела да седи по същия начин в смисъл да не контактува конуса с вилката.
va9
 
Мнения: 25
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 17, 2018 1:07 am

Re: Луфт при стержена с нови чашки

Мнениеот Alexi » Съб Юни 24, 2023 7:23 am

а сигурни ли сме ,че луфта е точно от чашките .. да не се окаже че вилката е за бушинги примерно
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6311
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Луфт при стержена с нови чашки

Мнениеот va9 » Нед Юни 25, 2023 11:39 pm

Alexi написа:а сигурни ли сме ,че луфта е точно от чашките .. да не се окаже че вилката е за бушинги примерно


Не, усеща се точно при челото лекото почукване, също така вилката е купувана от магазин преди месец не вярвам да е от там, а и да беше нямаше да има почукване при челото предполагам.
va9
 
Мнения: 25
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 17, 2018 1:07 am

Re: Луфт при стержена с нови чашки

Мнениеот the_rookie » Чет Юни 29, 2023 8:47 pm

va9 написа:Да и аз помислих преди първия път да реша този проблем, че е от това, но пак казвам в байк център ми казаха, че това му е макса на влизане и не могло по-надолу. Дали е така не знам понеже нямам инструмент с който да се опитам да го донабия навътре, също така разгледах в ютюб някакви видеа видях и на други мтб колела да седи по същия начин в смисъл да не контактува конуса с вилката.

Може да провериш тънка хлабиномерна пластина( напр. 0,05мм) дали влиза между короната и конуса, а може дори с някакъв тънък конец, рибарско влакно или нещо подобно.
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 470
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 116 госта