Страница 1 от 1

Интервал за обслужване на rockshox xc30?

МнениеПубликувано на: Съб Апр 13, 2019 2:34 pm
от HistamineSHOT
Колеги нещо не открих окончателна информация относно интервалите за обслужване на посочената вилка. Става въпрос за пружинния вариант тъй като мисля, че има и на въздух. Ако някой знае нещо по въпроса ще съм благодарен. :beer:

Re: Интервал за обслужване на rockshox xc30?

МнениеПубликувано на: Съб Апр 13, 2019 3:47 pm
от Alexi
50 часа каране ботуши ( бих ги удвоил поне ) 200 часа масло хидравлика ( това най много веднъж годишно в зависимост от карането ) :beer:

Re: Интервал за обслужване на rockshox xc30?

МнениеПубликувано на: Чет Юни 06, 2019 8:37 am
от karamoranGT2.0
Здравейте..Навил съм се да си обслужа вилката - RockShox XC28 TK Mag/29 почти всичко ми е ясно, гледах доста в интернет, не е сложно според мен..Набавил съм си нужните смазочни продукти, САМО едно нещо не ми е на 100%...При развиването долу на болтовете, това "почукване" с чук и пак доразвиване преди да се извади вилката от ботушите, с каква цел се прави и освобождава ли се нещо по този начин. Има ли нещо за което трябва да се внимава. Благодаря :popcorn:

п.с. Извинете за глупавия въпрос, НО искам да съм сигурен какво правя :)

Re: Интервал за обслужване на rockshox xc30?

МнениеПубликувано на: Чет Юни 06, 2019 10:35 am
от damon
Прави се за да освободиш шишовете (осите които държат горната част на вилката да не се "отвори"). Тези т.нар шишове влизат в отвора на самия ботуш и като се пристегнат с болта се "стягат" в леглото на ботушите. Отвинтваш болтовете няколко оборота и почукваш и те се изваждат. После доразвиваш и вилката се отваря. Не е нещо сложно, няма и нужда да се блъска кой знае колко.

Re: Интервал за обслужване на rockshox xc30?

МнениеПубликувано на: Чет Юни 06, 2019 10:42 am
от karamoranGT2.0
Благодаря за изчерпателния отговор, ще пиша по-нататък какво съм направил!

Re: Интервал за обслужване на rockshox xc30?

МнениеПубликувано на: Съб Апр 02, 2022 4:28 pm
от gosh6o
Бих искал да повдигна темата. Имам една XC30 в мен. Искам да я сервизирам, защото надали е била сервизирана преди да дойде в мен. Гледах какво пише в SRAM.

Тук започват редица въпроси.
За патрона (лок/ребаунт) ми трябва 5wt. Понеже е доста проста система, смятам да заложа на евтино 5wt на tf2.
SRAM казват, че трябва да се сменят о-пръстените. Някой дали знае размерите? Дали бих могъл с някакви „афтърмаркет“ да ги заменя?
SRAM казват, че трябва да сменя и тампончетата в ботушите. Трябва ли? Ако са сравнително ОК дали не бих могъл да ги попия в микрофибърна и да ги напоя с ново масло? За тях дават 15wt. Чудя се двигателно или ATF дали няма да свърши същата работа?

За ботушите дават специално за хс30 масло да не се слага. Искам да направя лека модификация и да сложа няколко кубика на ботуш. Мисля да взема M6 дихтунг (по спомен болтовете на шишовете за М6) за между болтовете и ботушите. В София къде бих могъл да намеря?

Re: Интервал за обслужване на rockshox xc30?

МнениеПубликувано на: Съб Апр 02, 2022 4:48 pm
от Alexi
https://www.hibike.com/rockshox-skf-wiper-seal-kit-gasket-kit-p41c7292f70a541f513d6846acce29bfc#var_22630593
за сервизиране ти трябва някакво такова комплектче .. това е "малкото" като не включва О-пръстени по работното бутало и хидравликата ,те има вероятност да са ок като цяло .. за масла - при вас няма ли велосервизи ,там имат наливни масла за вилка вземи си колкото ти трябва за 2 сервизирания примерно .

Re: Интервал за обслужване на rockshox xc30?

МнениеПубликувано на: Нед Апр 03, 2022 3:06 pm
от gosh6o
Отворих я да видя какво става вътре ѝ. Прикачвам снимка от стеншъна на локаут/ребаунт.
Screenshot 2022-04-03 at 15-35-08 xc-28-and-xc30-service-manual.pdf.png
Screenshot 2022-04-03 at 15-35-08 xc-28-and-xc30-service-manual.pdf.png (63.26 KiB) Прегледано 604 пъти

Въпросната, да я наречем скоба, беше паднала. та патрона беше изгубил едни 20-нита цц в ботуша. Странно какъв зор е видяло, че да изплюе.

Под прахоуловителите се оказа, че нямам тампончета. Доста странно, някои имат, други нямат.

Re: Интервал за обслужване на rockshox xc30?

МнениеПубликувано на: Нед Апр 03, 2022 7:51 pm
от the_rookie
Много странности се събраха! Или някой преди теб е пипал и не е закопчал както трябва скобата (липсват и найлоновите тампончета) , или при рязко компресиране се получава разреждане в резултат на което скобата откопчава! Прегледай клапаните и маслото дали е с правилен вискозитет.Наблюдавай я и ако пак ти откопчее мисли за допълнителна подсигуровка! Например нещо (месина,тел, капрон - да издържа на масло) стегнато намотано след закопчаването върху назъбеното на скобата. Импровизация му е чалъма на живота! :beer: