Невъзможно вработване на накладки
Публикувано на: Нед Мар 31, 2019 11:23 am
Здравейте, това е първият ми пост тук и имам нужда от помощ.
От преди една година смених предната си V-brake със хидравлична на 160мм ротор и считам, че беше най-умното нещо, което направих. Преди около две седмици обаче забелязах, че е време за нови накладки. Проучих как става смяната (тъй като не съм много на "ти") и в крайна сметка успях да ги сменя със накладки от декатлон (за 18лв ) . Бях прочел само в описанието на накладките, че трябва да направя няколко резки спирания преди да се вработат и това направих. Карах си един-два дена без проблем и след това започна кошмарът... Стържене, биене, дране, вибрации при спиране като и вилката се тресеше яко. Проучих малко и се оказа че т.нар. bed-in на накладките било доста важен и мааалко по-дълъг процес а не две-три резки спирания. Карах си още една седмица така и се надявах да се оправи от самосебеси, но не, даже и спиранията започнаха да стават трудни. Прочетох, че радикалното решение е нов диск тъй като е възможно да са изпечени неравности върху него и няма как да се оправи вече. Да обаче тук таме се промъкваше и някаква идея за изшкуряване на ротора и накладките като последен вариант. Реших да опитам. Първо измих диска с обезмаслител изсуших го и след това леко го изшкурих колкото да придобие матов вид, а не да блести. Изшкурих и накладките и върнах всичко обратно. Хванах се да правя правилен bed-in направих около 20-30 спирания от 20-30км/ч, но без да спирам напълно. Спирачките работеха чудесто...За около 2-3 дни, след което всичко започна от начало. Сега въпросите ми са следните:
-Да сменям ротор (към 203мм, адаптора е някъде по трасето от Китай ) ?
-Да сменям ротор И НАКЛАДКИ?
-Да сменя само накладки и пак да шкуря сегашния диск?
Включвам накладките във въпросите тъй като започвам да си мисля, че в тях се корени проблема. Те са семи-металик, а към мен пътуват "resin". Всяко мнение ще е от полза. Моля за помощ тъй като колелото се кара всеки ден като средство на придвижване и ми създава много проблеми неизправността на спирачката.
От преди една година смених предната си V-brake със хидравлична на 160мм ротор и считам, че беше най-умното нещо, което направих. Преди около две седмици обаче забелязах, че е време за нови накладки. Проучих как става смяната (тъй като не съм много на "ти") и в крайна сметка успях да ги сменя със накладки от декатлон (за 18лв ) . Бях прочел само в описанието на накладките, че трябва да направя няколко резки спирания преди да се вработат и това направих. Карах си един-два дена без проблем и след това започна кошмарът... Стържене, биене, дране, вибрации при спиране като и вилката се тресеше яко. Проучих малко и се оказа че т.нар. bed-in на накладките било доста важен и мааалко по-дълъг процес а не две-три резки спирания. Карах си още една седмица така и се надявах да се оправи от самосебеси, но не, даже и спиранията започнаха да стават трудни. Прочетох, че радикалното решение е нов диск тъй като е възможно да са изпечени неравности върху него и няма как да се оправи вече. Да обаче тук таме се промъкваше и някаква идея за изшкуряване на ротора и накладките като последен вариант. Реших да опитам. Първо измих диска с обезмаслител изсуших го и след това леко го изшкурих колкото да придобие матов вид, а не да блести. Изшкурих и накладките и върнах всичко обратно. Хванах се да правя правилен bed-in направих около 20-30 спирания от 20-30км/ч, но без да спирам напълно. Спирачките работеха чудесто...За около 2-3 дни, след което всичко започна от начало. Сега въпросите ми са следните:
-Да сменям ротор (към 203мм, адаптора е някъде по трасето от Китай ) ?
-Да сменям ротор И НАКЛАДКИ?
-Да сменя само накладки и пак да шкуря сегашния диск?
Включвам накладките във въпросите тъй като започвам да си мисля, че в тях се корени проблема. Те са семи-металик, а към мен пътуват "resin". Всяко мнение ще е от полза. Моля за помощ тъй като колелото се кара всеки ден като средство на придвижване и ми създава много проблеми неизправността на спирачката.