от koopss » Чет Фев 28, 2019 9:22 pm
Здрасти kxena,
Започвам няколко пъти да пиша и спирам, защото ме потриса начина на отговаряне във форума (това не се е променило особенно, незаивисимо от водещите участници в него, което е така от около 20-тина години), където админ винаги се опитва да отговори подобаващо на подобни теми, за да покаже малко здрав разум (адмирации за което към него).
На практика - можеш да смениш всичко (както съм правил н-на брои пъти, но само след като съм си направил сметката, и най-важното - забравил съм за цялата сметка на края на начинанието предварително) - ако нямаш пари в излишък, ако ме питаш мен - не е целе и финансово-съобразно
По моему, на този велосипед му е нужен цялостен инспектаж (всички лагари - разглобяване, почистване, смазване, затваряне и регулиране).
Текущата скоростна система е подходяща за него, като по въпроса, аз бих направил:
1 - Почистване на задни венци (венец касета). Впредвид състоянието и - мазане с четка на слой преобразувател за ръжда, след като изсъхне почистване със суха четка, пръскане няколко ръце черен спрей (при свалено задно колело, и сложена хартия залепена/облепена старателно с хартиено тиксо за предпазване на остналата част от каплата). Същата процедура на всеки ръждясъл детайл (обляпяме с хартиено тиксо преди пръскането, за да не омажем околните части). (казвам тук черен спрей, защото съм пробвал и оксидиране с масло/мас и горелка - не се държи по-добре).
2 - Смяна на верига (нова 8 скоростна струва 10лв) (според мен старата си е изпяла песентта - по принцип това се води консуматив (какато и венец касетата), но с изглед на състоянието на твоята - ще изкара още.
3 - Центроване на капли (най-добре при вело механник - цените ще ги договориш на място - провери преди това в интернет колко би струвало това). (малко офтопик тука - не давам съвет за правене сам, защото аз никога досега не съм ползвал веломеханник за това - винаги аз си наплитам и центровам каплите. Но това съм си аз, не е нормално и естествено всеки да се мъчи като мен).
Адмирации за самоиницативата и желанието ти да направиш нещо сама!
Машината към днешния момент е евтина и стара, но това не бива да те сприра да я караш с гордост след като я стегнеш и се радваш на постигнатото сама докато я караш!
Поздрави!
Едит:
Предния дерейльор има нужда определено от сваляне надолу, и центриране. Ако имащ въпроси, мога да ти отговоря тук или на лични без никакъв проблем.