nonkapo написа:За съжаление не е това. И няма как да е защото дерайльора при натискане опира веригата и големия венец с вътрешната страна на клетката. Направи ми впечатление също че и индикатора остава на средата. В момента с опъване на жилото го докарах на такова дередже, че сменя само от най малка на най голяма.
nonkapo написа:Да поизтупаме пак праха. Разглобих и втората неработеща команда. Почистих всичко и дори преди смазването командата заработи. Впечатленията ми са че износване почти няма, като изключим малък белег на "кученцето" отговорно за "заключване" на предавките. Основният виновник е неговата пружина, която е изработена от много тънка тел. С времето смазказа става лепкава, достигайки ниво "развалена дъвка". Пружината покрита с такава смазка забавя действието си и "кученцето" не може да влезе в зъбите на индексиращия(заключващ) механизъм. Първоначалните симптоми се появяват само при бързо сменяне на скоростите, а по късно и при всяко сменяне. Характерно е че до към четвърта предавка сменя нормално а останалите при които жилото не е толкова опънато не ще. Ако не сте схванати в ръцете, разглобяването не представлява кой знае каква трудност. Самото почистване обаче е филм. Трябва да се обезмасли напълно всеки метален детайл и особено пружината и кученцето. Ще се постарая да направя един фотоотчет за да не се чудите после кой чарк от къде идва.
Заключението е че смяната на командата не е необходима ако имате време и нерви да я разглобите, почистите и смажете.
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта