Страница 1 от 2

Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Пон Юни 09, 2014 10:14 am
от NedkoHristov
Здравейте.

Навлизайки от скоро във вело спорта започнаха да ме глождят някои въпроси.

Ще ги задавам тук, а ако модератор сметне това за спам или нахалство, моля да ме предупреди.

Така. Виждам, че имаме разни лубриканти за:
* Верига;
* Вилки и амортисьори;
* Педали;
* Жила
* и т.н. и т.н.

Да не пропускаме и обезмаслителите.

Въпросът ми е - какви алтернативи използвате за да замените оригиналните (и респективно скъпи) такива?

Не подценявам ни най-малко лубрикантите препоръчани от производителя, но ако реша да си взема пълен комплект с който да обслужвам колелото си ще ми струва доста за мое съжаление.

Благодаря и успешен ден,
Н.

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Пон Юни 09, 2014 10:43 am
от evin
Освен за сервизно обслужване на вилки и шокове, за други "оригинални" (в см. задължително препоръчани от производителя) химии не се сещам. Всеки се оправя сам, проба и грешка.

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Пон Юни 09, 2014 11:43 am
от zpaz
Аз лично ползвам мокра керамична смазка за веригата на Финишлайн , за всякъде другаде TF2 спрей със тефлон.Цена на двете 25 лв, ползване 1-2 години. :beer:

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Пон Юни 09, 2014 1:54 pm
от NedkoHristov
zpaz написа:Аз лично ползвам мокра керамична смазка за веригата на Финишлайн , за всякъде другаде TF2 спрей със тефлон.Цена на двете 25 лв, ползване 1-2 години. :beer:


Много благодаря, zpaz. Такива мнения очаквах да чуя по темата.

Някой друг? Какви алтернативи използвате и приблизително за колко време ви стигат?

Поздрави,
Н.

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Пон Юни 09, 2014 2:53 pm
от evin
За веригата ползвам зелен Finish Line, но мисля да пробвам бялата туба Ceramic Wet, защото ми я похвалиха много. Сухите смазки не смазват както трябва според мен - и трудно влизат вътре в ролките на веригата. Пробвах няколко пъти и смазката на Crivit от комплекта с машинка за почистване на Лидъл, ама нещо не съм впечатлен, бързо изсъхна, адски се цапа, зеленият Finish Line е по-добър. От тефлонова смазка (спрей) на веригата не съм доволен - съхне бързо и се цапа и усещането е, че не смазва.

За стеншъните на вилката - Brunox Deo

Спирачна течност - Textar DOT 4, сменям я всяка година

Литиева грес тук-там за резби и тръбни сглобки

Обезмаслител за веригата - Meglio или нафта

Друго не смазвам по байка, всичко е с капсуловани лагери.

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Вто Юни 10, 2014 8:38 am
от Boyan1984
Нещо и аз не останах доволен от сухата смазка на Finish Line. Ще пробвам друга, като свърши тази.

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Вто Юни 10, 2014 1:45 pm
от MartinBG
Сухите смазки за мен са твърде нетрайни, а тези за мокро - твърде лепкави.
За веригата от този сезон ползвам смазка Squirt и съм много доволен.

За обезмасляване ползвам газ за горене или Мелио.

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Вто Юни 10, 2014 2:18 pm
от evin
Squirt доколкото чета е точно суха смазка?

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Вто Юни 10, 2014 2:37 pm
от MartinBG
evin написа:Squirt доколкото чета е точно суха смазка?


Не знам по какви критерии се определя дали една смазка е суха (dry) или мокра (wet), а само споделям мнение на база личен опит със смазки, маркирани като Dry или Wet от производителя.

Squirt не е лепкава дори и като е прясно нанесена, а след като престои една нощ и прекараш пръсти по веригата, по тях на практика не полепва нищо. Все пак се усеща, че веригата не е суха, което се потвърждава и при каране.

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Съб Юли 05, 2014 12:06 pm
от Fuko
Тук може да се намери много подробна информация за смазката Squirt на Български език, както и много впечатления за нея
https://www.facebook.com/groups/vbedelev/

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Съб Юли 05, 2014 1:14 pm
от KrK
От Squirt съм доволен, но има един голям недостатък при мен - много каране, адски бързо свърши и цената му за този пробег/време не е рентабилен избор.

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Вто Юли 15, 2014 9:50 am
от Fuko
Един от най-чувствителните Ватметъри в света, потвърждава, че вериги използващи Squirt работят много близко, до почти свободното въртене. Тоест използват минимална ватова мощ, която съхранява много енергия в краката на колоездача.
Това го потвърждават Caley Fretz, технически редактор във водещото списание за колоездене -VeloNews и Джейсън Смит, собственик на Friction Facts и Hunter Allen, автор на обучение с ватметъра
В краткото клипче двамата споделят за предимствата от използването на Squirt в икономията на ватова мощност и как най-добре се постига по-добра производителност.
https://www.facebook.com/photo.php?v=65 ... 47&fref=nf

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Вто Юли 15, 2014 2:44 pm
от mover
Fuko написа:... работят много близко, до почти свободното въртене. Тоест използват минимална ватова мощ, която съхранява много енергия в краката на колоездача.
... Hunter Allen, автор на обучение с ватметъра
... ватова мощност и как най-добре се постига по-добра производителност.

@Fuko, приятелски ти предлагам да инвестираш усилия в собственото си техническо и езиково обучение или да наемеш някой грамотен, който да пише рекламните послания.
Ако мислиш, че греша, моля да ми (ни) обясниш подчертаните термини, както и на какво е автор г-н Allen.

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Вто Юли 15, 2014 3:11 pm
от Fuko
mover написа:
Fuko написа:... работят много близко, до почти свободното въртене. Тоест използват минимална ватова мощ, която съхранява много енергия в краката на колоездача.
... Hunter Allen, автор на обучение с ватметъра
... ватова мощност и как най-добре се постига по-добра производителност.

@Fuko, приятелски ти предлагам да инвестираш усилия в собственото си техническо и езиково обучение или да наемеш някой грамотен, който да пише рекламните послания.
Ако мислиш, че греша, моля да ми (ни) обясниш подчертаните термини, както и на какво е автор г-н Allen.

Благодаря за забележката ! Ако тези грешки ти "вадят очите" , концентрирай се в/у идеята ! Идеята е важна ! :)
P.S.
Ако това ще те поуспокои малко, почети малко чуждестранни форуми и виж дали някой прави на някого забележки за правописа !
Отдавна тези забележки се смятат за проява на лош вкус и лошо възпитание(особенно в мултинационалните общества) !
Все едно да кажеш на някой, който е финиширал преди теб че жена му или приятелката му е по-грозна от твоята :D
Грешките променят ли идeята ?
P.S.
Уверявам те, че е доста трудно да се пише грамотно през устройство с 5" екран, и последното нещо е следенето на грамотността !

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Вто Юли 15, 2014 3:19 pm
от uBaH
Сигурен съм, че mover изобщо нямаше в предвид правописа ;)

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Сря Юли 16, 2014 12:35 pm
от bio
Most sensitive chain wattmeter in the world confirms Squirt runs at close to free speed.
Caley Fretz, technical editor at VeloNews, Jason Smith, owner of Friction Facts, and Hunter Allen, author of Training with a Power Meter, speak about the advantages of using Squirt in gaining watts for best performance.

Най-чувстивтелната система за измерване на загуби във веригата потвръждава, че третираната със Squirt верига е със загуби близки до нула.
Caley Fretz, технически редактор във водещото списание за колоездене -VeloNews, Джейсън Смит, собственик на Friction Facts и Hunter Allen, автор на книгата "Training-Racing-Power-Meter" говорят за предимствата при използването на Squirt за намяляване на загубите във верижния тракт (щадене на мощност/енергия/сили) и като цяло по-добър коефициент на полезно действие (представяне/показалите/класиране).

ontopic: за веригата ползвам гъсто масло за верижен трион ... !!!

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Сря Юли 16, 2014 4:32 pm
от MartinBG
KrK написа:От Squirt съм доволен, но има един голям недостатък при мен - много каране, адски бързо свърши и цената му за този пробег/време не е рентабилен избор.


За сравнение, моята туба е на около 75-80% пълна в момента. Ползвана е на 4 велосипеда, около 800км изминати общо. Предполагам, че при моето каране ще изкара 3-4 хил. километра.

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Сря Юли 16, 2014 4:36 pm
от Boyan1984
Аз също карам много и мисля, че ще изкара ляотото и малко от септември.

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Сря Юли 16, 2014 6:04 pm
от outfaced
Тая работа с ватовете и без това я броят само шосейките и то най добрите шосейки ... За ватове да говорим при 16кг колело + 6кг багаж на гърба, 2,4гуми на 2 атмосфери и 160 ход карни по камъни и пясък е меко казано смешно :D
Инак то имаше изследване и че аерокаска и специална рамка оптимизирана в аеродинамичен тунел дава 30% по малко ватове ... при бягане по часовник :beer: :D

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Сря Юли 16, 2014 7:05 pm
от marsa
Е айде ся! Между шосейното и крайния АМ има доста голям стилов промъждутък, все каране свързано с въртене. А и независимо до каква степен ти е важно КПД-то, ако имаш по-добър и по-лош вариант, що да избереш по-лошият?

Иначе освен наклона, въздушното съпротивление е основно и влиянието му се покачва главоломно от диапазона 20-30км/ч нагоре. Тук има няколко думи о темата:
http://www.schwalbetires.com/tech_info/ ... resistance
Така че аерото си е важен елемент навсякъде, където има продължително движение с около и над 30.

Обаче не ми е ясно що колегата със смазките налазва всяко възможно местенце да си рекламира продукта безплатно. То бива бива, ама...

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Пон Юли 21, 2014 8:59 am
от Insight
Дано да греша, но на няколко места, при това проследявайки "рекламните" линкове на търговеца, попадам на информация, че тази смазка е за сухи условия... а не за всякакви, както се рекламира тук и в лицевата книга.

Пример - http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... ube-32098/
... където чета:
"Bikinventions Squirt lube is easily the best dry-conditions wax-based lubricant we’ve used to date..."


Дали не разбирам нещо грешно?



PS: Вобще няма да коментирам номера да си буташ стоката във всяка тема!

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Пон Юли 21, 2014 2:43 pm
от Fuko
Insight написа:Дано да греша, но на няколко места, при това проследявайки "рекламните" линкове на търговеца, попадам на информация, че тази смазка е за сухи условия... а не за всякакви, както се рекламира тук и в лицевата книга.
Пример - http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... ube-32098/
... където чета:
"Bikinventions Squirt lube is easily the best dry-conditions wax-based lubricant we’ve used to date..."
Дали не разбирам нещо грешно?
PS: Вобще няма да коментирам номера да си буташ стоката във всяка тема!


Преди няколко години смазката наистина беше само за сухи условия. От около две години време вече, е създадена съвсем нова смазка, коята е както за сухи, така и за мокри условия ! Както за шосейно, така и за МТБ колоездене
Информация за това може да се прочете както на официалната страница на смазката тук
http://www.squirtlube.com/
така също и на специално създадената Българска фейсбук страница за тези, които се интересуват от нея тук
https://www.facebook.com/groups/vbedelev/
Колко теми и къде ще се намира информация за нея не е предмет на разискване тук
Тази тема е за тези, които харесват смазката и имат нужда да научат нещо ново или интересно във връзка с нея.
Тези, които не се интересуват не са задължени да я посещават :)

P.S.
Посочената по-горе статия в bikeradar е от 2008 год . Още тогава bikeradar са се изказали изключително ласкаво за качеството на смазката, видно и от тяхната рецензия
Разбира се, на тях им е платено да се изкажат така и не е нужно да им се вярва !

С Уважение
Squirt lube Bulgaria EOOD

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Пон Юли 21, 2014 4:54 pm
от Insight
ОК, може би грешката е моя, но пък да вземат да си разчистят страницата от линкове, които водят към статии за старата версия на смазката, а?!?!


Fuko написа: Тази тема е за тези, които харесват смазката и имат нужда да научат нещо ново или интересно във връзка с нея.
Тези, които не се интересуват не са задължени да я посещават :).....


Тук обаче се изказваш или тотално неподготвен и/или твърде нагло, щото темата е за ЗАМЕСТИТЕЛИ ЛУБРИКАНТИ на официалните такива, а не специално за твоята смазка.

ЖиЗ

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Сря Юли 23, 2014 7:43 pm
от up side down
Пробвах няколко смазки за верига врамките на 2 години
"всесезонно" каране, дадох безпредметно много пари,
обезмасляване...нова смазка... и разбира се, каране.По моите
критерии,а именно трайност на смазката (в различни количeства),
износване на веригата, до колкото мога да преценя и звука и усещaнето
при смяна на скоростите, докато карах със скорости...
Не искам да правя анти- реклама на препоръчваните продукти,
просто новата си верига промивам при нужда с бензин,
а след като изсъхне смязвам с масло 15w40, koето ползвам за колата.
Резултата е добре смазана и "тиха" верига и в сухо и в сняг. :beer:

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Сря Юли 23, 2014 9:40 pm
от damon
За веригата ползвам спрей за верига за офроуд мотоциклет. Цената е значително по-ниска от специалните смазки за велосипеди, а мисля върши не по-лоша работа - уж има същите характеристики - добро проникване, дълготрайност на вода и незалепване на прах... Естествено прах си залепва, но наистина не е толкова, колкото ако се смаже с най-обикновено масло.

Единствено за вилката ползвам специален спрей Brunox, за всичко останало - тънко машинно масълце. На старото колело си смазвах вилката с масло за вилки за мотоциклет, което ми остава след сервизиране на коловете на мотора.

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Пон Юли 28, 2014 7:20 pm
от OLDDraxX
Motorex dry chaine lube или Мotorex chain lube off road някой да е пробвал та да сподели мнение.
Относно пост който по горе четох НАФТАТА :nono: е апсолютно забранена за вериги.Трябва обезмаслител ( бензин,тулол,разредител някъв и тн.)
Ползвал съм W5 лидълския спрей трябва да пръскаш на всеки 25км,имам керамична ,восъчна с наночастици!!! :praying:Finish Line издържа едно каране от порядъка на 50-70км, а никък не е ефтина, имам останал още малко Motip от метро прекалено е лепкав и събира много мръсотия.Та затова съм се насочил към горепосочените. :beer:

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Вто Юли 29, 2014 7:18 am
от bio
OLDDraxX написа:Относно пост който по горе четох НАФТАТА :nono: е апсолютно забранена за вериги.Трябва обезмаслител ( бензин,тулол,разредител някъв и тн.)

АПСОЛЮТНО НЕ СИ ПРАВ !!!
и темата е за ЗАМЕСТИТЕЛИ (не за "официалните") ако не си забелявал.

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Сря Юли 30, 2014 6:42 am
от OLDDraxX
за нафтата съм прав :agree: ,(ако миеш с нафта трябва после пак да миеш с обезмаслител) малко е безмислено нали
а относно темата: лубрикантите които съм посочил са за вериги за мотори, а не за велосипеди така че в някаква степен са заместители :beer:

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Сря Юли 30, 2014 9:44 am
от 2danger
Някой пробвал ли е масло за моторен трион? То е също специално за верига, за високи натоварвания, температури (въпреки, че такива няма при колелото), отблъсква замърсявания и т.н. Звучи логично да става и за веригата на колелото, а цената му е повече от добра.

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Сря Юли 30, 2014 10:26 am
от bio
@OLDDraxX нафтата не е обезмаслител, но може да се ползва за почистване на веригата. разтваря всичката гняс, отмива я, подсушаваш и смазваш. в крайна сметка не се гони пълно обезмасляване, а почистване. ползвал съм я без проблем.

@2danger маслото за резачки задържа доста гняс ... аз го ползвам и не се оплаквам.