Страница 1 от 1

Команда SLX - сменя само нагоре

МнениеПубликувано на: Вто Юли 08, 2014 6:40 pm
от nonkapo
Скоро сменях дерайльорите и се надявах проблема да е бил в стария преден. Уви след настройката се оказа че дерайльора работи когато си иска. След като се качи на най големият венец понякога не иска да се връща обратно. Две неща ми идват на ум но искам да се посъветвам с вас. Дали е възможно единствено жилото да се магарясва? Ако пък е командата може ли да се отремонтира, че за нова бюджета го няма? Изключвам дерайльора като възможност тъй като го правешве и със стария а този е нов. Благодаря.

Re: Команда SLX - сменя само нагоре

МнениеПубликувано на: Вто Юли 08, 2014 7:00 pm
от bio
може и да жилото ... да е разкъсано и да не успее да върне. може да задържа в бронята. макар, че пружината на дерайльора е голям звяр.
варианта е да разглобиш всичко и да провериш кое ти прави парчета. инвестицята в ново жило/броня/капачки JAGWIRE е не повече от 15лв.
командата е може да я пробваш как работи и без жило.

Re: Команда SLX - сменя само нагоре

МнениеПубликувано на: Вто Юли 08, 2014 7:48 pm
от nonkapo
Добре де, да изясня нещата. При разкачен дерайльор и отпуснато жило трябва ли да превключва командата? С други думи как да я проверя при разкачено положение за да се убедя че е точно тя?

Re: Команда SLX - сменя само нагоре

МнениеПубликувано на: Вто Юли 08, 2014 8:09 pm
от bio
превключи на най-голям венец. подпри с нещо отвътре дерайльора(например запалка) така че да не може да премине на по-долна предавка. отпусни от командата на по-долна предавка, като гледаш дерайльора да не пада. ако трябва леко дръпни жилото. така имаш свободна дължина на жилото и може да извадиш броните и от ограничители в рамката и да провериш дали се движат свободно или задържат.
има и много други варианти.
успех.

Re: Команда SLX - сменя само нагоре

МнениеПубликувано на: Нед Юли 13, 2014 11:19 am
от V.Georgiev
махни всички брони на жилото си и виж в какво състояние е, ако му няма нищо можеш да капнеш масълце да се смаже жилото и така по лесно ще се трие в броните, ако това е проблема, командата как да я провериш, при нейното местене щом ти вдига дерейльора на най голяма, при пускане виж дали жилото се охлабва!

Re: Команда SLX - сменя само нагоре

МнениеПубликувано на: Вто Юли 22, 2014 9:32 pm
от nonkapo
Благодаря на всички. Смених жилото и бронята и проблема е решен. Остава да му измисля по добър път, защото не ми харесва ъгъла под който е спуснато.

Re: Команда SLX - сменя само нагоре

МнениеПубликувано на: Чет Фев 15, 2018 9:18 am
от nonkapo
Да поизтупам праха, че пак започна да ми прави парчета командата. В случая обаче не иска да задържи. При натискане отива на най големият венец отпред, но после се връща обратно на средния. В случая едва ли е жилото. Каква може да е причината освен самата команда?

Re: Команда SLX - сменя само нагоре

МнениеПубликувано на: Чет Фев 15, 2018 10:48 am
от HHristov
Провери дали дерайльора не опира в ограничителният винт твърде рано. Ако е много навит винта, няма достатъчно ход за да превключи командата. Развий винта малко и виж какво се случва.

Re: Команда SLX - сменя само нагоре

МнениеПубликувано на: Чет Фев 15, 2018 4:33 pm
от nonkapo
За съжаление не е това. И няма как да е защото дерайльора при натискане опира веригата и големия венец с вътрешната страна на клетката. Направи ми впечатление също че и индикатора остава на средата. В момента с опъване на жилото го докарах на такова дередже, че сменя само от най малка на най голяма.

Re: Команда SLX - сменя само нагоре

МнениеПубликувано на: Чет Фев 15, 2018 4:36 pm
от Alexi
май идва време за 1х при тебе :D

Re: Команда SLX - сменя само нагоре

МнениеПубликувано на: Чет Фев 15, 2018 9:50 pm
от nonkapo
Не знам, стана автоматично 2х сега ако откаже и второто - нищо чудно:-). Интересно ми е до колко може да оказва влияние че е сменен дерайльора от такъв с горно люлеене към такъв с горно теглене. След смяната всичко беше наред и работи доста време.

Re: Команда SLX - сменя само нагоре

МнениеПубликувано на: Чет Фев 15, 2018 9:54 pm
от Alexi
това ми се види да е проблем на командата .. лява команда е кажи речи без пари ,сменяй я

Re: Команда SLX - сменя само нагоре

МнениеПубликувано на: Пет Фев 16, 2018 1:54 pm
от HHristov
nonkapo написа:За съжаление не е това. И няма как да е защото дерайльора при натискане опира веригата и големия венец с вътрешната страна на клетката. Направи ми впечатление също че и индикатора остава на средата. В момента с опъване на жилото го докарах на такова дередже, че сменя само от най малка на най голяма.

Когато жилото е откачено, командата превключва ли? Ако превключва останалото е въпрос на настройки. Ако клетката на дерайльора опира във венеца преди да щракне командата, тя няма как да задържи в това положение. Нормално е, тогава, и индикатора да остане в средата. Това означава, че жилото е много опънато. Възможна причина е края на някоя от броните да е излязъл от леглото и така да опъва жилото.

Re: Команда SLX - сменя само нагоре

МнениеПубликувано на: Вто Фев 20, 2018 8:45 pm
от nonkapo
Благодаря, ще го проверя и това. Колкото до командата без пари - взех си две за всеки случай - бяха намалени. Та ако нищо друго не стане ще се сменя. Засега обаче сме в бокса по друга причина - новият стем се оказа с по малка височина и сега ще се купуват спейсъри :banghead: .

Re: Команда SLX - сменя само нагоре

МнениеПубликувано на: Чет Фев 22, 2018 12:15 pm
от nonkapo
За мой късмет в близкия магазин имаше останал един спейсър точно 5мм колкото ми трябва. колкото до командата тя се оказа повредена - не щраква на трета дори и при откачено жило. Смених я с нова, но ще почовъркам старата да видя къде е ключът за палатката;-).

Re: Команда SLX - сменя само нагоре

МнениеПубликувано на: Съб Апр 28, 2018 9:01 am
от nonkapo
Най сетне остана време да "парчеладисам" командата. Оказа се че има малък луфт и когато се наклони ръчката, командата си сменя нормално. От четене и гледане на филми останах с впечатление, че някои от Шиманските команди отказват да сменят при стара или замърсена смазка. "Кученцата" не се движат достатъчно бързо и не закопчават. В момента умувам по въпроса и ако стигна до решение ще постна инструкция или видео в Ютуб. Между другото в тубата има най различни инструкции за ремонт на команди, но не и за моето М530.

Re: Команда SLX - сменя само нагоре

МнениеПубликувано на: Чет Апр 09, 2020 9:19 pm
от nonkapo
И докато умувах командата за задния венец сдаде багажа по същият начин. За сега я търпя.

Re: Команда SLX - сменя само нагоре

МнениеПубликувано на: Сря Апр 03, 2024 12:05 pm
от nonkapo
Да поизтупаме пак праха. Разглобих и втората неработеща команда. Почистих всичко и дори преди смазването командата заработи. Впечатленията ми са че износване почти няма, като изключим малък белег на "кученцето" отговорно за "заключване" на предавките. Основният виновник е неговата пружина, която е изработена от много тънка тел. С времето смазказа става лепкава, достигайки ниво "развалена дъвка". Пружината покрита с такава смазка забавя действието си и "кученцето" не може да влезе в зъбите на индексиращия(заключващ) механизъм. Първоначалните симптоми се появяват само при бързо сменяне на скоростите, а по късно и при всяко сменяне. Характерно е че до към четвърта предавка сменя нормално а останалите при които жилото не е толкова опънато не ще. Ако не сте схванати в ръцете, разглобяването не представлява кой знае каква трудност. Самото почистване обаче е филм. Трябва да се обезмасли напълно всеки метален детайл и особено пружината и кученцето. Ще се постарая да направя един фотоотчет за да не се чудите после кой чарк от къде идва.
Заключението е че смяната на командата не е необходима ако имате време и нерви да я разглобите, почистите и смажете.

Re: Команда SLX - сменя само нагоре

МнениеПубликувано на: Вто Апр 09, 2024 4:45 pm
от motomarzel
nonkapo написа:Да поизтупаме пак праха. Разглобих и втората неработеща команда. Почистих всичко и дори преди смазването командата заработи. Впечатленията ми са че износване почти няма, като изключим малък белег на "кученцето" отговорно за "заключване" на предавките. Основният виновник е неговата пружина, която е изработена от много тънка тел. С времето смазказа става лепкава, достигайки ниво "развалена дъвка". Пружината покрита с такава смазка забавя действието си и "кученцето" не може да влезе в зъбите на индексиращия(заключващ) механизъм. Първоначалните симптоми се появяват само при бързо сменяне на скоростите, а по късно и при всяко сменяне. Характерно е че до към четвърта предавка сменя нормално а останалите при които жилото не е толкова опънато не ще. Ако не сте схванати в ръцете, разглобяването не представлява кой знае каква трудност. Самото почистване обаче е филм. Трябва да се обезмасли напълно всеки метален детайл и особено пружината и кученцето. Ще се постарая да направя един фотоотчет за да не се чудите после кой чарк от къде идва.
Заключението е че смяната на командата не е необходима ако имате време и нерви да я разглобите, почистите и смажете.


Има и опция без разглобяване...
Освобождаваш жилото и започваш да пръскаш WD40 или друго подобно през всеки възможен отвор. Превключваш през всичко скорости, докато започне да работи нормално. След това смазваш с течна грес на спрей и си готов.
Просто смазката с времето клеясва и е нужно да бъде подменена - WD40 я разтваря и изтича през отворите, заедно с насъбралия се прахоляк (или по-голямата част от него).