Noleen NR4 K2 PRO

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот MaxMeyer » Пон Апр 15, 2024 6:11 pm

Привет,

Моля за информация от къде мога да купя rebuild kit за този шок?В краен случай може и само маслени семеринги, ако е възможно ползването на усниверсални такива...
MaxMeyer
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Сеп 30, 2017 9:21 pm

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот the_rookie » Вто Апр 16, 2024 10:35 am

https://www.randombikeparts.com/product ... eq=uniform
Това мисля е комплекта, обаче е далеч и трябва да мислиш за доставка с посредник! Евентуално за заместител трябва да се отвори и види точно какво е и какъв размер е!
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 471
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот MaxMeyer » Сря Апр 17, 2024 8:44 pm

Писах им, благодаря ти!
MaxMeyer
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Сеп 30, 2017 9:21 pm

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот MaxMeyer » Съб Апр 20, 2024 7:41 pm

Привет!Нещата май отиват към разглобяване, измерване и поръчка на семеринг по размер...
Успях да разглобя рамката Marin Team FRS 1996 за да сваля шок-а.Сега обаче има една голяма шайба с прорез, която може да излезе само ако пружината се свие.С какво мога да я свия тази пружина?
MaxMeyer
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Сеп 30, 2017 9:21 pm

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот Pr3d4t0R » Съб Апр 20, 2024 8:15 pm

96та :rofl: Заради това не съм чувал за тази марка. Единственият ти шанс е да намериш заместител - преди в хубата имаше доста избор.

Според кристалното ми кълбо шокът е пружинен. В горната си част би трябвало да има шайба, която го натяга - развиваш я нея и така освобождаваш пружината. След това можеш да махнеш долната шайба и да извадиш пружината от шока.

Иначе вложените усилия, време и материали не мисля, че си струват за нещо на почти 30 години.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3977
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот the_rookie » Нед Апр 21, 2024 8:17 am

Понякога се чудя защо разни маняци възстановяват стари автомобили,локомотиви,танкове и всякакви други неща, след като съвремените аналози са много по-съвършенни!? Уточнявам, че твърдо не съм съгласен с последното и мога да дам доста примери за това, но не е целта на темата такава!
Конкретно по казуса- би било добре да видим визуално как седят нещата с някакви снимки.
marin_shock.jpg
marin_shock.jpg (95.85 KiB) Прегледано 422 пъти

ако не е на резба, а е със зегер- трябва да свиеш пружината с някаква(импровизирана) скоба! Преди всичко обаче, първо измери диаметъра на стержена и провери какви стандартни варианти на уплътнения има за тоя размер (защото ако е екзотичен- нещата може да са сложни). Сигурно ще трябва и подмяна на втулка освен уплътнение, така, че вероятно ще опреш до услугите и на стругар!
Pr3d4t0R написа:96та :rofl: ....Иначе вложените усилия, време и материали не мисля, че си струват за нещо на почти 30 години.

Като потенциален клиент на медицината туй хич не ми звучи добре,... искренно се надявам да не си доктор! :beer:
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 471
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот MaxMeyer » Нед Апр 21, 2024 4:15 pm

Pr3d4t0R написа:96та :rofl: Заради това не съм чувал за тази марка. Единственият ти шанс е да намериш заместител - преди в хубата имаше доста избор.

Според кристалното ми кълбо шокът е пружинен. В горната си част би трябвало да има шайба, която го натяга - развиваш я нея и така освобождаваш пружината. След това можеш да махнеш долната шайба и да извадиш пружината от шока.

Иначе вложените усилия, време и материали не мисля, че си струват за нещо на почти 30 години.

:rofl: Момче, написнаото по-горе не е за хвалба, все едно да не си чувал за Scott.Да кажем, че съм ненормален и ми харесват vintage байковете.Предишният ми проект беше Scott team racing CST от 1994 :eyebrow: Бас ловя, че нямаш идея какво е CrMo и връзката му с mtb :peace: но не това е целта на темата...

the_rookie написа:Понякога се чудя защо разни маняци възстановяват стари автомобили,локомотиви,танкове и всякакви други неща, след като съвремените аналози са много по-съвършенни!? Уточнявам, че твърдо не съм съгласен с последното и мога да дам доста примери за това, но не е целта на темата такава!
Конкретно по казуса- би било добре да видим визуално как седят нещата с някакви снимки.
marin_shock.jpg

ако не е на резба, а е със зегер- трябва да свиеш пружината с някаква(импровизирана) скоба! Преди всичко обаче, първо измери диаметъра на стержена и провери какви стандартни варианти на уплътнения има за тоя размер (защото ако е екзотичен- нещата може да са сложни). Сигурно ще трябва и подмяна на втулка освен уплътнение, така, че вероятно ще опреш до услугите и на стругар!
Pr3d4t0R написа:96та :rofl: ....Иначе вложените усилия, време и материали не мисля, че си струват за нещо на почти 30 години.

Като потенциален клиент на медицината туй хич не ми звучи добре,... искренно се надявам да не си доктор! :beer:

Шока е точно като от снимката и оста е 8мм, стругаря не е проблем.Развил съм голямата шайба и пружината е свободна но накрая за да излезе другата шайба с прореза, не и достига 1см.Явно ще мисля нещо с две планки и два дълги болта...Просто попитах ако има нещо лесно за което не знам и не се сещам да ползвам.
MaxMeyer
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Сеп 30, 2017 9:21 pm

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот the_rookie » Нед Апр 21, 2024 5:41 pm

MaxMeyer написа:Просто попитах ако има нещо лесно за което не знам и не се сещам да ползвам.

При монтиран шок: прекарваш предварително тел (или нещо здраво и удобно) през витките, свиваш окачването с някой тежък помощик и ги връзваш така,че пружината да остане свита. Различни маншети,о-пръстени и семеринги има на https://satelit-nikis.bg/. Линка който ти бях пратил беше за 10мм стержен! Качи някоя снимка да видим как е направено уплътняването. Мисля, че нещата могат да се получат.
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 471
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот Sprinter » Нед Апр 21, 2024 7:05 pm

MaxMeyer написа:Момче, написнаото по-горе не е за хвалба, все едно да не си чувал за Scott.Да кажем, че съм ненормален и ми харесват vintage байковете.Предишният ми проект беше Scott team racing CST от 1994 :eyebrow: Бас ловя, че нямаш идея какво е CrMo и връзката му с mtb :peace: но не това е целта на темата...

Силно се надявам, че не става въпрос за това колело Изображение
и че след ремонта то ще остане да виси на някоя стена (защото там му е мястото), а не да се озове в ръцете на някое превъзбудено хлапе, което ще вярва, че има “даунхил класика”, която по нищо не отстъпва на модерните “маркетинг копия” ;)

Иначе, може би ще е най-лесно ако им пишеш и да ти пратят ребилд кит https://www.noleenj6.com/mountain-bike-seal-kit
Sprinter
 
Мнения: 107
Рейтинг: 1502
Регистриран на: Съб Апр 22, 2023 6:35 am

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот MaxMeyer » Нед Апр 21, 2024 8:04 pm

Велосипеда, който възстановявам е такъв.Правя го за себе си.Общо взето ще е на 90% като оригинала, малките разлити ще са: кормило с извивки(без рога)-вместо право, v-brake XT - вместо "кантар" и друга седалка.За вилката още не съм решил дали ще е такава или RockShox Judy.
Писах на https://www.noleenj6.com/mountain-bike-seal-kit но не пращат до България, уж имали в ebay но не ги намирам там.
Изображение
MaxMeyer
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Сеп 30, 2017 9:21 pm

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот MaxMeyer » Нед Апр 21, 2024 8:37 pm

the_rookie написа:
MaxMeyer написа:Просто попитах ако има нещо лесно за което не знам и не се сещам да ползвам.

При монтиран шок: прекарваш предварително тел (или нещо здраво и удобно) през витките, свиваш окачването с някой тежък помощик и ги връзваш така,че пружината да остане свита. Различни маншети,о-пръстени и семеринги има на https://satelit-nikis.bg/. Линка който ти бях пратил беше за 10мм стержен! Качи някоя снимка да видим как е направено уплътняването. Мисля, че нещата могат да се получат.

Компресирах пружината като натегнат голямата гайка на ръка с една кърпа, затегнах няколко дебели "свински опашки" и станаха нещата. :clap: Обаче семеринга ми се струва някакъв много малък, снимка 3.На снимка 5 се вижда нещо средно между разложена гума и масло, лепкаво е.Отделното резервоарче не трябва ли да се свързано с цилиндъра на шока от където извадих буталото и да пуска масло ?Натисках му капачката но не пусна масло, има налягане и я връзща обратно към зегерката.Има и някаква врътка-бутон, сигурно е за настройка някаква.
IMG_20240421_202217_edit_786294993629.jpg
1
(465.23 KiB) 24 пъти
IMG_20240421_202313_edit_737821758220.jpg
2
(150.51 KiB) 25 пъти
IMG_20240421_202409_edit_676975213958.jpg
3
(223.07 KiB) 21 пъти
IMG_20240421_202346_edit_706583599370.jpg
5
(205.8 KiB) 19 пъти
IMG_20240421_202355_edit_692103146769.jpg
6
(209.27 KiB) 18 пъти
MaxMeyer
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Сеп 30, 2017 9:21 pm

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот the_rookie » Нед Апр 21, 2024 11:20 pm

Това на снимка три е прахозашитен чистач и може би е отделен елемент. Метала (шайбата) около него ми изглежда различен. На снимка две се вижда зегер който фиксира метална шайба и под нея би трябвало да е уплътнението (от него май е кашата) и втулката-водач.Стержена ако е наранен или корозирал, уплътнението пак ще изтърва! Масло не излиза защото е изтекло и в страничната камера няма такова. пък може и канала да е запушен, или врътката да има някакъв проблем. Всичко трябва да се разглоби, добре да се почисти и огледа! Въздушната камера под плаващото бутало с какво е запушена (трябва да се изпусне за да се разглоби , а после да се напомпи отново)
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 471
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот Pr3d4t0R » Пон Апр 22, 2024 8:46 am

MaxMeyer написа:Бас ловя, че нямаш идея какво е CrMo и връзката му с mtb :peace: но не това е целта на темата...


Два CrMo твърдака съм карал преди да мина на байкове с окачване след 2015-та. Щом ти носи удоволствие - успех!

the_rookie написа:Понякога се чудя защо разни маняци възстановяват стари автомобили,локомотиви,танкове и всякакви други неща, след като съвремените аналози са много по-съвършенни!? Уточнявам, че твърдо не съм съгласен с последното и мога да дам доста примери за това, но не е целта на темата такава!


При автомобобилите е доста спорно дали новите са по-съвършенни, особено сравнени с модели от началото на 90те. МТБ байковете направиха най-големият си прогрес след 2015 - преди това бяха твърде малки и с често с кофти ъгли. Разбирам удоволствието да възстановиш нещо наистина старо, но в контекста на планинско колоездене такъв велосипед е много много далеч от добър.

Уплътнения би трябвало тук да успеят да му намерят -> https://www.hubata-seals.com/bg/
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3977
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот MaxMeyer » Нед Апр 28, 2024 10:25 am

Успях да разглобя и почистя...Някой идиот беше сложил някаква гума вместо семеринг и тя се беше разложила.
Размера ми се струва шантав.Дупката за оста е 8мм, външният е 11,5мм а височината е 5,7мм
Все още не разбирам приложението на резервоарчето, отворих го и вътре няма нищо освен бутало под налягане на въздух или някакъв газ.Накрайник за помпене няма... :dontknow:
MaxMeyer
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Сеп 30, 2017 9:21 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MaxMeyer и 128 госта