Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот carmo » Пон Юни 24, 2019 9:33 pm

Здравейте колеги.
Пускам темата си в този раздел, понеже знам че е посещаван и от спецовете, а и искам да удържам нещата в поносим ценови диапазон за новият си байк.
Карам отдавна, но не се смятам за гуру. По-скоро френдли юзър с известен опит, но той никога не е достатъчен.
Имам 3 колелета, които не са кой знае какво, но ми служат и угаждат вярно:
Градска мекица 20" (9 speed full Capreo) - ползва се почти ежедневно.
Планински твърдак 26" (HDB 24 speed / U-turn REBA) - ползва се през 30-тина % от уикендите.
Хибрид 28" (V-Brake / SF NCX / 24 speed full Alivio) - ползва се през останалите 70-тина % от уикендите, включително по офроуд терени (горкото) :).
То е най-универсалното ми колело, но както знаем е с компромиси. Пробвал съм "шосейки", но не е моят тип колело, обаче ме блазнеше Фитнес типът (който като оригинална идея е шосейка с право кормило), но има и други несгодни ми неща, та съм замислил нещо - експеримент, но ми трябва консултация.
Твърди алуминиеви вилка и рамка (с вътрешно окабеляване и долно дърпане на FD) от трекинг - заради по-дългата база (чейн стей 450мм). Спирачки V-Brake - просто са по-леки, а и в дъжд няма да се кара. Гуми 700 х 30С - хем тесни, хем дуракоустойчиви. Право кормило и нормална периферия. Мъчи ме трансмисията!!!
Вариант 1.
Първо мислех да е Deore FC-T6010 48/36/26 , FD M-530, касета HG 30-9 (11-32), RD M-592, и команди Deore SL-M590.
До тук (с периферията) го удържам под 12кила, но кривнах от класиката и се питам, дали може да разширя ренджа с някой шосеен курбел.
Вариант 2.
Загледах се в една 105-ица FC-5603 (50/39/30), която ще даде по-висока скорост, а за да катеря мързеливо -отзад 10-ка HG 62-10 (11-36). Та питанката е дали може да се комбинират шосейни и МТВ венци, какви преден и заден апарат биха ги обслужвали и какви команди биха ги управлявали коректно и култивирано. Не искам да "пцуем като гад" на някой баир или да "добутвам хода на шифтинга", та да сработва апарата. Тоест, дали горе цитираното FD M-530 (повдигнато малко по-нагоре по ST ще работи със 105-ицата FC-5603 (50/39/30), какъв RD 10 speed ще обслужва 50 х 11 зъба външно и 30 х 36 зъба вътрешно, и най важното - какви команди (с правилните фиксирани ходове според апаратите) - напомням, ЗА ПРАВО КОРМИЛО?
Първа стъпка ще е естествено тестът дали курбелите на 105-ицата (има от къде да ги взема за проба) ще опират в долните рамена на задния триъгълник на рамката.
Благодаря на всеки комуто казусът се стори любопитен и особено на тези които ми подскажат възможно решение (в което са сигурни че ще работи), с некосмически цени и ако може с линкове?. :) Дано да има такова, иначе се връщам в класиката (вариант 1), но ще е жалко да не съм опитал, а бюджетът е ограничен и тайна от фемилито, така че не бива да е "купи тва, па ако не бачка - ОЛХ-а".
:dontknow: :idea: :bowdown: :clap: :beer:
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот Alexi » Пон Юни 24, 2019 9:39 pm

шосейни и мтб венци могат да се комбинират ,както и преден дерайльор шосеен с планинска команда .. аз бих ти препоръчал ( и моя бивш фитнес байк го бях събрал в такава комбинация ) с шосеен курбел 2х ,и планинска касета 11-36 съответно всичко останало е планинско по скоростната система ,всичко работеше идеално и беше приятен за каране - ето как изглеждаше . Между другото тоя курбел от снимката се продава ,на много малко км е - 105 е лек и качествен ако те интересува ЛС :beer:
Прикачени файлове
IMG_20180418_131838.jpg
(282.46 KiB) 533 пъти
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот carmo » Пон Юни 24, 2019 9:54 pm

Благодарско за стремглавия и обнадеждаващ отговор!
Добре изглежда колелцето, колко тежеше? Видно е че рамката ти е била малка като размер.
Отпред искам "трипъл", макар че и покрай Шумен има баири и явно и с двойката си се справял.
Кажи командите, касетата 10-ка ли е и какъв е тоя RD "шадоу"?
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот Alexi » Пон Юни 24, 2019 9:58 pm

2х10 деоре/слх ,рамката ми дойде малка защото си е за шосейка а там кормилото има 120-130 рийч още ,та след няколко месеца го направих във вида в който го е замислил производителя с дроп бар - чиста шосейка .. а на тая снимка е около 8 кг .. по шосе е напълно излишно да имаш 3х курбел отделно си тежи а подобни велосипеди имат много лек ход нагоре
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот carmo » Пон Юни 24, 2019 10:12 pm

За лекия ход нагоре с тесни гуми опит наистина нямам. :(
Смяташ ли че моят вариянт 1 ще сработи като цяло, ако вместо предния трипъл FC-T6010 48/36/26 сложа 105-ицата (50/39/30) и оставя отзад 9-ката 11-32? Предпочитам да имам избор, нищо че ще нося още 1 преден венец, но поне командите ще са комплект. Ще работи ли с верига 9-ка ?
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот Alexi » Пон Юни 24, 2019 10:16 pm

кой точно модел дерайльор се каниш да ползваш ,не трябва да му надхвърляш особено рейнджа .. инак да ,ще работи щом касетата и дерайльора са за 9 скорости то и веригата трябва да е :beer:
ЕДИТ то ти си го написал .. ще стане има 45т капацитет .. за предния задължително шосеен ако курбела е шосеен - Тиагра 3х9/10 ,105 3х10 нещо такоз
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот carmo » Пон Юни 24, 2019 10:23 pm

Първо мислех да е Deore FC-T6010 48/36/26 , FD M-530, касета HG 30-9 (11-32), RD M-592, и команди Deore SL-M590.
Сега обсъждаме вместо Deore FC-T6010 48/36/26 да сложа 105-ица FC-5603 (50/39/30) и да запазя всичко останало?
Евентуално мога отзад да сложа касета HG 30-9 (11-34)?
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот Alexi » Пон Юни 24, 2019 10:27 pm

няма особена разлика между 2та курбела ,каквото си харесаш :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот carmo » Пон Юни 24, 2019 10:44 pm

105-ицета е 845гр, а другият е почти кило. Отделно предавателното число с което съм свикнал на мах спийд е 48/11=4.36. Ако сложа касета 11-32 вторият и венец е 12 зъба и ще имам 50/12=4.16 (малко по-къса) и последната 50/11=4,54. В баири на най-вътрешните ще съм 32/30=1.066, което е по-дълго от сегашното ми 32/28=1.14, но пък от гумите ще сваля още малко. Сега на хибрида са 700х40, а на фитнеса минавам на 700х30. Надявам се да е сполучливо в баирите. :rofl:
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот carmo » Вто Юни 25, 2019 3:22 pm

FD M-530 няма ли да работи със 105-ица FC-5603 (50/39/30), ако се вдигне малко по-нагоре по сийт тюба?
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот Alexi » Вто Юни 25, 2019 3:29 pm

теоретически може да работи ,но при мен не се получиха нещата с планински преден дерайльор - той е с друга форма и опираше в гумата ,но това по скоро зависи от конкретната рамка .. ако ползваш за база планинска рамка най вероятно ще стане
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот carmo » Вто Юни 25, 2019 3:59 pm

Рамката е от трекинг / хибрид и апарата ще е далече от гумата, която ще е 700х30, а и задната база е 450мм.
Гледам той и командите да са фамилия заради стъпката и се надявам растояниету между трипъл плочите на шосейните и МТВ курбелите да е еднакво.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот carmo » Чет Юни 27, 2019 9:05 pm

За сега съм оптимист. Днес сложих 105-ицата на хибрида (просто за проба). Линия на веригата 48, работи перфектно с предния апарат и командата 8-ица, но се наложи да сложа верига 10-ка, понеже сегашната опираше вътрешно на големия преден венец. :)
Покарах го иии - бива. По равното докарах каданс 56 (с гуми 700х30С), но не съм му свикнал още и не съм "изпъвал жили". Усещането е по-различно заради външните плочи 50/11 (преди бяха 48/11) и предполагам заради курбела 172,5 (преди беше 175). Ще вади скорост, стига да има кой да натиска. :)
Новите рамка и вилка са боядисани, чакам 10-ките за кормилото и ако не мине котка път, скоро ще "яде Асан баница". :D
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот carmo » Сря Юли 03, 2019 9:57 pm

Еми - това се пръкна от моя Франки. Исках да е под 12 кила (получи се 11.91 с педалите) и да не е скъпо.
Рамка и вилка от ърбън - заради по-високата позиция на лапата (без излишни спейсъри или стръмни ъгли).
Заден апарат, зъбен блок (10-ка 11/36) и команди (всичко Deore) от МТВ. Преден апарат и курбели (105-ица 50/39/30) от шосейка. Верига 10-ка и всичко в трансмисията се разбира добре и работи култивирано с командите. Обикновени Ви-брейк спирачки - за да е леко (няма да е дъждовник). За гуми в крайна сметка се спрях на 700х35С Маратон Сюприйм, понеже 2-те са под кило и са с добър ресурс.
Врътнах му 60-тина км и е чудесно. Върви бързо (50-11) и катери мързеливо (30-36). Доволен съм, а ти си кажи тежката дума? :)
Прикачени файлове
IMG_4935-b.gif
IMG_4935-b.gif (461.8 KiB) Прегледано 6798 пъти
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот Alexi » Сря Юли 03, 2019 10:38 pm

Чудесен е ,има и визия - много безаварийни км ти желая :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот carmo » Сря Юли 03, 2019 10:51 pm

Да, и аз съм доволен. Жалко че не намерих същите гуми но 32-ка, щях да смъкна още 200гр. А и за седалка не ми се даваше тройна сума, щях да махна още 200гр. Реших че и двете са консуматив и по-натам ще видим. Иначе под тея кила всеки грам надолу е левче нагоре. :D
Жив и здрав и Ти, и мерси за което! :beer:
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот Gworan » Чет Юли 04, 2019 9:37 am

Фитнес байк шосеен велосипед със право кормило ли е, или има нещо по-специфично по геометрия / скорости?
Аватар
Gworan
 
Мнения: 1018
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 27, 2017 10:08 am

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот victortrt » Чет Юли 04, 2019 10:16 am

Оригиналната идея е такава - шосеен като рамка, вилка и скорости велосипед с право кормило и съответните команди. Тук се говори за по-особен вариант с удължена трансмисия и по-широки гуми.
Иначе много добре изглежда колелото, със здраве да се кара и много безаварийни километри.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот Gworan » Чет Юли 04, 2019 11:34 am

Аз обмислям от доста време да взема нещо само за асфалт, пък и планинското не мога спокойно да го оставя някъде навън без да съм до него, а като е хубаво времето предпочитам с колелото да изляза да си свръша нещо или да се видя с някой за по кафе... От тази гледна точка искам да взема нещо за не повече от около 1000-1500-2000лв.
Също и да го ползвам за... фитнес. Чудех се за вкъщи дали да си взема велоергометър, но предпочитам да е колело, което да мога, ако реша, да закача на тренажор. Преди години си бях взех от декатлона най-добрата им шосейка, която предлагха, с карбонова вилка и незнам си какво, и като цяло ми харесваше, но в града са малко гладките улици. Иначе пък има много добър асфалт наблизо извънградско... Единственото нещо, което не ми харесваше на шосейката, бяха спирачките. Не знам дали конкретно тези ви-брейкове бяха зле, или като цяло са слаби, но нямах никаква увереност при спиране, и като се засиля със 60-70кмч си беше страшно спирането. Дисковите предполагам че ще са по-добре в това отношение, а пък и хидравликата си е друго, в сравнение с жилото. Но като цяло контактната точка на гумите с асфалта е доста по-малка, а пък и моите тогава бяха пълен слик, и като е мръсен пътя, не ми вдъхваха доверие въобще...
Към какво предлагате да се насоча? Нещо градските велосипеди не ме кефят, искам да е нещо по-спортно ориентирано...
Последна промяна Gworan на Чет Юли 04, 2019 11:37 am, променена общо 1 път
Аватар
Gworan
 
Мнения: 1018
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 27, 2017 10:08 am

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот Alexi » Чет Юли 04, 2019 11:37 am

има шосейки с дискови спирачки ,определено спират по добре аз съм карал и 2та типа и имам база за сравнение ( но дисковата ми система е Ултегра де ,това е като ХТ в шосеен вариант ) .. за велосипед с право кормило е доста по евтино да се вземат някакви хидравлики примерно Деоре или дори Ацера върши работа и спира .. относно сцеплението - ако асфалта е чист слика си има доста сцепление ,но ако има пясък кал камъчета - внимава се ,че рязко отърват :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот Gworan » Чет Юли 04, 2019 11:48 am

https://www.chainreactioncycles.com/mar ... prod186800

Това ми грабна окото, примерно. Виждам че е Gravel байк, не е с право коримло, но ми изглежда удачен вариант за по-нащърбан асфалт, или евентуално да се сложат гладки гуми за шосе... То това конкретно видях в последсвтие че не е налично, но сега го давам само като пример.
След едно бързо търсенс, виждам че гравел байковете ,като геометрия, са с по-дълго междуосие, по-остър челен ъгъл, средното е по-ниско. Отпред с 42 зъба и касета 11-42, не мога да преценя как ще е за изкачване. Но тъй като с планиското съм с 34 отпред и катеря най-често на 32, и на по-стръмното на 37 отзад, май ще е достатъчно леко, имайки предвдив по-ниското съпротивление и тегло. Или само 42 отпред е прекалено малко за равен път? Аз, като карам само планинско колело, всичко това ми звучи много добре...
Аватар
Gworan
 
Мнения: 1018
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 27, 2017 10:08 am

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот Alexi » Чет Юли 04, 2019 11:59 am

добре ще е на изкачване .. проблема на 1х при шосейките е че нямаш предавки .. особено с 11-42 касета скока между отделните венци е по 20-30% което при 42 зъба плоча е много нещо ,трудно се държи каданс ( то за това шосейките са си 2х с по малки касети ) но ако се кара по предназначение ( леки пътеки черно ,градско ) няма да е проблем :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот Gworan » Чет Юли 04, 2019 12:22 pm

Има ли в този ценови диапазон нещо с проходни оси, пост маунт за дискови? Карбона за тази цена изключен ли е като вариант?
Аватар
Gworan
 
Мнения: 1018
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 27, 2017 10:08 am

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот Alexi » Чет Юли 04, 2019 1:16 pm

карбон ,проходни оси отиваш на 1500-2000 евра и то ако не си особено претенциозен откъм групсет и капли .. шосейните велосипеди не са по евтини от планинските ,даже хидравличните групсети са доста по скъпи ,ето едно прилично групсетче :
https://www.merlincycles.com/shimano-105-r7020-disc-groupset-119887.html
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот carmo » Чет Юли 04, 2019 3:35 pm

Gworan написа:Аз обмислям от доста време да взема нещо само за асфалт...

И моят мерак бе за нещо чисто асфалтово, с цел по-висока средна скорост. Дълго проучвах въпроса и сондирах мнения, и крайният резултат на Франки е есенцията на лично моите потребности.
Почнах с проби на чисти шосейки. Не ми харесаха позата, късата база и тесните гуми.
Деривата във вид на класически фитнес решаваше само 1 от 3-те пункта и отпадна и той.
Пробвах гравел, но пак дроп бара не ми хареса. Иначе бива като колесна база, но пък ренджа на трансмисията е ограничен. Иначе събира и по-широки асфалтови гуми.
Реших да се спра на ърбън байк като база (рамка и вилка). Задният триъгълник е 450мм (вози съвсем комфортно и не се клатушка като шосейка) и може да работи с всичко, та линията на веригата не е толкова капризна. Може 2-ка отпред, може 1-чка, но аз съм по-така маратонски клонящ (а не спринтьор), та за това - трипъл - да има избор и да не ме мъчат стръмнините. Принципно асфалта до сега го карах с хибрид и усещах че мога по-бързо от 11х48, та за това преден курбел от шосейка. На хибрида ми тежаха "меката" вилка и джантите с гумите. Мислех първо него да ъпгрейдна с твърда вилка и шосеен курбел, но като огледах какво още бих сменил - минах на вариант "чистак нов" байк.
Рамка и вилка избирах дълго, но имах късмет, макар че не са леки (2950гр. с праховата боя), но това си има и предимства. Исках да е кораво под мен, а не да "танцува". Джантите нарочно са с 36 спици - все пак (ако нещо) се центроват по-лесно и носят повече на бой. Първо бях сложил Швалбе Спейсър 700х30С, но не ми хареса как возят, а и бяха твърди и по 600гр парчето. Сегашните гуми са х 35, но с мек борд и твърд протектор. Карах ги на 4 атмосфери и на 2 атмосфери- еми вървят еднакво леко, но возят различно меко. :) За спирачките бях априори категоричен. Комплекта ви-брейк тежи колкото само диска на хидравликата, а има още апарат, маркуч и левър, така че не ми се носеше още 1 кило, само за да спирам по-меко. Аз принципно не обичам да спирам, щото после трябва да ускорявам, а и сцеплението на тесните гуми с асфалта е далеч под спирачното усилие на ви-брейка, какво да говорим за хидр. диск. спирачка. Останалото е периферия - каквото намерих.
Само споделям - това е моето си виждане, според моите приоритети. Под 12 кила, комфортна возия, шосейна скорост по равно и леко катерене а-ла МТВ.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот Alexi » Чет Юли 04, 2019 3:51 pm

със спирачките ти убягва една подробност ,шината за вибрейк е по тежка от тази за диск при еднакви параметри ( логично ,има спирачна повърхност ) ,и то с немалко ( то кажи речи няма шини за вибрейк под 500 грама освен ако не са 14мм ,за диск има и по 350 грама 17-19мм дори ) .. а шината е неокачена маса и нейната тежест се усеща доста , особено при ускоряване и катерене :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот Gworan » Пет Юли 05, 2019 8:16 am

Като се разгледах, и видях как вървят частите и целите колела, за това което искам, излиза че наистина с около 3000лв за ново май няма да ми се размине. Или нещо такова https://www.bike24.com/p2326084.html?q=Vitus%20Energie но с идеята да се сменят части.
Някой виждал ли е втора ръка нещо което си заслужава?
Аватар
Gworan
 
Мнения: 1018
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 27, 2017 10:08 am

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот carmo » Пет Юли 05, 2019 8:29 am

Да, прав си, но така си бях решил концептуално за спирачките, а и с износването ще олекват. :D
Шините са по 660гр (с айлетите) и не са от леките, но са здрави. Знаех че няма да обуя рейс тесни гуми под 30мм и профила е широк 23мм външно - за да не се "кълчи" гумата.
Неокачената маса има общо с характеристиките на окачването, а тук такова няма. :) Но ефекта на маховика е осезаем, което си има и плюсове за комфорта и курсовата устойчивост - заради центробежната сила. Аз не ускорявам взривно, но се усеща масата на въртящата се част. Външната гума е 480гр, вътрешната 100гр + 660гр рим профила си е 1240гр, но пък е дуракоустойчиво и бюджетно поносимо. :beer:
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот carmo » Нед Юли 07, 2019 1:31 pm

Gworan написа:Като се разгледах, и видях как вървят частите и целите колела, за това което искам, излиза че наистина с около 3000лв за ново май няма да ми се размине.

Зависи от парите и от приоритетите. Аз исках нещо чисто асфалтово, поносимо като кила и левове, и да върви бързо, но и да катери лесно.
Получи се по 65лв на кило. Ако исках да е под 10 кила, сумата щеше да е двойна, а под 8 кила поне х4, но толкова пари за колело нямам :D
Сутринта му врътнах 40 км (100мин. - средна скорост 24км/ч), което си е приемлив резултат за маршрута, моето капиталовложение и физика. :beer:
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Фитнес байк с Франкенщайн трансмисия

Мнениеот carmo » Съб Юли 13, 2019 4:50 pm

Днес врътнах обичайния си асфалтов маршрут (43 км) и свалих 12 мин. спрямо същия, но с хибрида. Явно по-лекото и бързо колело си има плюсове, макар че страничният ефект от по-леките гуми и шини е по-ниска скорост по инерция в стръмните надолнища. Но по равно и при ускорение явно се компенсира тази загуба от центробежна сила (и ефекта на маховика), и най-вече от предният голям венец 50Т. :D
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Следваща

Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 18 госта