georgelino написа: прочетох, че планинско колело със заден амортисьор те забавя и не служи за нищо ако караш само градско.
Научих си урока и съм се ориентирал към трекинг или хибриден велосипед. Ще го карам главно извън града и 5% черен път.
Колега,това че си имал някаква тежка 25кг желязна бангия с пружина отзад не прави всички планински велосипеди еднакви.Даже напротив,разликата е космическа с нещо качествено.Аз бих казал,че в града един алуминиев велосипед МТБ с курбел 42/32/22 си е напълно достатъчен,като ти дава сигурноста на здравата рамка,силните хидравлични спирачки и меката возия,все пак не сме Холандия.Знаем какви са ни пътищата,а в града с бордюри шахти и какви ли не още препятствия МТБ-то си има своите предимства.
Тези трекинг стари колела от линковете возят твърдо,имай го в предвид.
Но,все пак велосипед не се избира по картинка.Не си споменал какви са твоите телесни мерки,а от там се започва.Велосипедите в линковете изглеждат с голям размер рамки,а това е много важно при избора,по-важно от компонентите дори.Друг фактор е,че тези велосипеди са в незнайно техническо състояние и съм сигурен,че ще се наложи да се вложи сума в тях(понякога сериозна) за да се приведат в сигурно и надеждно състояние.Поради това не е добра идея да се закупуват на сляпо онлайн.Задължително при покупка на стар велосипед е човека който ще го огледа да е технически запознат с устройството и начина на работа на компонентите за да отсее това което си струва от масовата скрап с която е залят пазара,като отново не е сигурно че няма да попадне на подводни камъни,като цепнатини в рамката,невидими с просто око и т.н.
Лично за себе си съм решил да не се занимавам с изхвърлената европейска скрап,докарана в България с белите бусчета и продавана на безумни цени.Всеки си преценя сам са себе си.Успех