Страница 599 от 600

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Мар 07, 2024 2:22 pm
от Вилката
Става, естествено! Относно материала, аз лично не виждам как ще го повредя при правилна употреба и съхранение. Приставките за лагерите влизат толкова плътно, че за да ги разруша, вероятно малко преди това съм разрушил и рамката. Изработката е много добра, ако ги брандират Park Tool всички ще се скъсат да ги хвалят, ама нали е NO NAME.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Мар 07, 2024 2:41 pm
от Boyan1984
Супер! Ще си поръчам един такъв значи! :agree: :beer:

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Мар 08, 2024 9:01 pm
от the_rookie
Sprinter написа:
the_rookie написа:Не си заслужават според мен- изработени са от алуминий!

Не са ли от алуминий/някаква сплав повечето втулки за преси, предназначени за велосипеди? Виждал съм и от някаква разновидност на пластмаса - ацетал.
....

Има различни такива с отлични качества, но какво предимство дава конкретната алуминиева сплав в случая?! Лекота и устойчивост на корозия ли е основното което се иска? По-мека от стомана (примерно S235JR), модула на еластичност е по-малък... :dontknow:
Единствената причина според мен, за изработка от тая (с 99,9 процентов евтин китайски произход) сплав е лекотата (разходите) за обработка допринасяща и за добрия търговски вид. В рекламното клипче "цанговия екстрактор" е от шестостен, твърде вероятно изработен от неръждавейка ... и цената му (ако изобщо е наличен за продажба) няма да е такава!
Конкретните недостатъци в случая (на алуминиевата версия) са:
малка площ за захват на ключа, поради което при по-сериозно стягане може да превърти (трябва да се ползва раздвижен/френски ключ)
при чукане по болта за избиване на лагера- триенето в захвата ще намаля заради деформацията на сплавта (евентуално трябва да донатягаш гайката)
относително бързо износване при работа с плътно монтирани лагери
няма как да държиш контра на болта и при затягане на гайката последния може да се върти

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Мар 08, 2024 10:46 pm
от evilzet
Е ти колко думи изписа да обясниш, че китайския лайнолин не е за инструменти
:D

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Мар 09, 2024 11:53 am
от the_rookie
evilzet написа:Е ти колко думи изписа да обясниш, че китайския лайнолин не е за инструменти
:D

Едно критично (надявам се обосновано) мнение винаги е добре дошло! Може и да си прав... то като се замислиш и думите се обезценят, дано усилието поне малко си струва! Информираният избор е право и задължение. Живеем във времена в който покупката на нещо, освен лична полза е и отговорност към другите!
Всеки си казва "20-30 лв къде не съм ги дал" без да очаква нищо сериозно и така постепенно базата и способноста за сравнение изчезва. Много "бизнеси" работят по тая илюзорна ширпотребска схема и това очевадно, мисля не е в наша полза! Когато влагаш 20 лева в имитация- логично срещу тях ще започнеш да получаваш само илюзия! Колелото се завъртя, парите се обезценят, ценностната система ги следва.
"Турнето на Тейлър Суифт чупи рекорди, над 2,2 милиарда само от продажба на билети"....ами "лесни пари, лесно се харчат" са казали старите хора!

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Мар 20, 2024 8:36 pm
от _SoRa_
Някой ползва ли тази машинка за почистване на веригата?
https://www.bike24.com/p2272593.html
Харесва ми, че се заключва към дерайльора и няма дръжка. До скоро използвах това, но след 7-8 м употреба се счупи. https://www.bike24.com/p2505333.html
Почиствам веригите на два велосипеда, но ако съпружеското тяло реши да кара стават три.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Мар 20, 2024 8:42 pm
от Boyan1984
Тия машинки са мижи да те лажем, както казваме по нашия край :D

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Мар 20, 2024 8:48 pm
от _SoRa_
Това сваляне на веригата ми се струва трудно и пипкава работа.
Имам и четки, но и те толкова почистват. Гледах с връзка от обувка, че почистват, но занимавка голяма ми се вижда.
От синята машинка бях горе-долу доволна.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Мар 20, 2024 9:03 pm
от Boyan1984
Аз ползвам изопропил, в пластмасово шише яко шейк на веригата, после изсипвам всичко в друго съдче и с четка за зъби звено по звено и всичко пада. Не е трудно свалянето на веригата, нито е пипкаво.
НАскоро гледах и друго - както си е на колелото веригата, пръскаш обезмаслителя директно и почваш да качваш и да сваляш по касетата. Колко е ефективно - не знам, но ще го пробвам, като му дойде времето.
И друго за което се сещам - ултразвукова ваничка. Мисля, че хора от тука ползваха. И аз се канех да си купувам, ма така и не се взех. :dontknow:

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Мар 22, 2024 12:56 pm
от gssatcc
Аз ползвам такава машинка (не същата марка) Предварително напръсквам веригата и касетата с обезмаслител и във ваничката на самата машинка пълня разреден обезмаслител и магията става. Ефекта е доста добър.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Мар 22, 2024 3:26 pm
от motomarzel
Единственото работещо решение на цялото това мазало с веригите, което аз съм открил е третиране с парафин, смесен с тефлон на прах, третира се веднъж на 100-150км, за сега това е най-доброто, което съм използвал. До преди това ползвах Squirt lube, но и там проблема е че няма как да накараш смазката да влезе между звената на веригата.

Ето примерно описание на процеса:
I. Започва не с почистване на веригата (желателно нова) - прави се само веднъж, за нетретирани вериги, след това процедурата е друга:
1. Използва се бензин или друг разредител, за да се свали фабричната смазка (или друга такава).
2. След това се прекарва в баня от обезмаслител (по възможност биоразградим) - аз използвам и малка ултразвукова ваничка, но не е задължително.
3. Изплаква се обилно с вода и се окачва, за да изсъхне или се издухва със сешоар.

II. Подготовка на парафина.
Като източник на парафин могат да се използват свещи (от Икея или Юск), или пък направо парафин на гранули от пчеларски магазин.
Тефлоновия прах поръчах от Aliexpress, не можах да намеря такъв в България. https://www.aliexpress.com/item/1005003 ... QmQNdhVzB0

Парафина се топи на бавен огън, тъй като е леснозапалим и пожароопасен при нагряване на по-висока температура.
Може да се използва стара млековарка (на водна баня), евтин слоу кукър, или просто в малък съд се загрява директно на котлона, но на много ниска степен (аз използвам 2-3 от 9 възможни).

Смесвам 50гр. тефлон с 500мл парафин, или приблизително 1:10.

III. Третиране на веригата:
1. Почистената верига се навива на руло и през нея се прекарва парче мека тел, малко по-дълга, за да може с нейна помощ да разклащаме веригата и да я извадим от сместа парафин/тефлон.
2. Потапяме веригата в разтопената смес за около 15-20мин., като на всеки 5 минути разклащаме веригата с телта нагоре-надолу и наляво-надясно, за да изкараме въздуха и да може сместа да влезе в звената.
3. Изкарваме веригата като изчакваме 20-30 секунди да се отцеди над горещата смес.
4. След като веригата изстине, раздвижваме звената - аз използвам нещо като точилка, но и обикновенна дървена летва ще свърши работа. Захващам дървената пръчка здраво, прекарвам веригата зад нея и я кръстосвам отпред. След това дърпам енергично последователно единия, след това другия край на веригата, за да раздвижа звената.
5. Веригата се монтира на велосипеда, чиито венци и касета също са старателно почистени от остатъци от смазка (с обезмаслител и четка)

IV. Последващо третиране на веригата:
1. Забърсвам веригата със сух парцал (обикновено почти няма както да се чисти).
2. Свалям веригата и я окачвам през средата на парче тел.
2. Кипвам чайник с вода (или кана) - около 2 литра.
3. Заливам веригата с горещата вода, като от време на време я разклащам.
4. Оставям веригата да изсъхне, ако бързам, я издухвам със сешоар или сгъстен въздух.
5. Повтаря се т. III.

Изглежда дълго и сложно, но всъщност е доста просто и отнема по-малко време от колкото почистването на мазалото от обикновените смазки.

Има доста по темата в този канал в тубата - https://www.youtube.com/@stevenleffanue

Аз използвам 2-3 вериги и ги въртя, така че тази процедура ми се налага веднъж на 400-500км. А свалянето на веригата и слагането на чистата със сигурност отнема по-малко време от почистването и смазването с обикновена смазка.
Всичко това значително удължава живота на скороста система, която никак не е евтина...

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Мар 22, 2024 3:42 pm
от тучо чучо
Не е лошо да поясниш какво се случва с веригата, когато я караш извън шосето, особено в мокри и кални условия, в каквито обикновено се практикува нашето занимание.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Мар 22, 2024 3:43 pm
от Alexi
слагам - карам ,като се позаклепа забърсвам ,чат пат смазвам ,като се разтегли - изхвърлям ..

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Мар 22, 2024 3:52 pm
от gssatcc
Мен лично много ме дразни шума от суха верига :) Всеки си има проблеми и това е единият от моите :rofl: Затова на всяко трето смазване долу-горе правя горната процедура. Преди смазвах със смазка за мокро време и беше тотално мазало, но откакто минах на суха смазка положението е доста по-културно. Не карам в големи калища, само на Витоша 100 си го причинявам :D ако се случи да вали по време на състезанието.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Мар 22, 2024 4:14 pm
от motomarzel
тучо чучо написа:Не е лошо да поясниш какво се случва с веригата, когато я караш извън шосето, особено в мокри и кални условия, в каквито обикновено се практикува нашето занимание.


Нищо по-различно - парафина се отмива значително по-трудно от другите смазки. В канала, който споделих има и видео как да си приготвиш смазка за изпът, в случай че караш по-продължително.
Аз и при верига смазана с "конвенционална" смазка за верига, при продължителни карания или при такива, за които знам че ще са в тежки условия (кал), почти винаги си нося смазка в раницата(джоба).

Пък и точно за каране "извън шосето" парафина има предимство - тъй като прахоляка не полепва по веригата, съответно не се образува консистенция подобна на шлайф паста от сместа смазка/прахоляк, която е основната причина за износване на скоростната система.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Мар 22, 2024 4:17 pm
от Alexi
в нета бях гледал даже за един пич който купува нови вериги ,парафинира ги и ги продава на двойна цена изкарвали по 1000+ км без нужда от смазване според него ( но ползва някви парафини по специални и им прави гореща баня там на колко градуса беше ) .. има доста клиенти

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Мар 23, 2024 9:20 pm
от to4kata
Хора, нов байк Ragley big al 2.0, предната сперачка (Sram DB8) от нова цвили и работи сякаш на тласъци. Ротора видимо няма кривини. Поразчетох се по въпроса, разбрах, че може да са зацапани я ротор, я накладки. Изчистих ротора със сапунена вода, изпрах накладките, зашкурих ги с фина шкурка и ... нищо. Уж в началото беше по-добре, ама си е все същото. Накладки ли да сменям или нещо не съм направил като хората?

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Мар 23, 2024 9:25 pm
от to4kata
to4kata написа:Грешка

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Мар 23, 2024 10:03 pm
от Alexi
омаслени накладки се оправят само със смяна

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2024 9:33 am
от Lucky Loser
to4kata написа:Хора, нов байк Ragley big al 2.0, предната сперачка (Sram DB8) от нова цвили и работи сякаш на тласъци. Ротора видимо няма кривини. Поразчетох се по въпроса, разбрах, че може да са зацапани я ротор, я накладки. Изчистих ротора със сапунена вода, изпрах накладките, зашкурих ги с фина шкурка и ... нищо. Уж в началото беше по-добре, ама си е все същото. Накладки ли да сменям или нещо не съм направил като хората?

Моите, органични, радиаторни, също се бяха омазнили. Чистих ги с меглио, шкурих ги.. не става и не става. Спирачките са 4-бутални XT, без проблеми - но все едно карах с 20-годишни коладки, ефект йок.
Обясних в сервиза как-какво - оправиха ги с горелка. "Особено като са органични, гадорията се набива вътре в накладката и само така се оправят", като отново леко се изшкурват.
Преди няколко дни я направих тази операция за вчерашното каране на Варвара, е, отновно карах с 4-бутални спирачки :)

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Мар 27, 2024 8:38 pm
от to4kata
Lucky Loser написа:
to4kata написа:Хора, нов байк Ragley big al 2.0, предната сперачка (Sram DB8) от нова цвили и работи сякаш на тласъци. Ротора видимо няма кривини. Поразчетох се по въпроса, разбрах, че може да са зацапани я ротор, я накладки. Изчистих ротора със сапунена вода, изпрах накладките, зашкурих ги с фина шкурка и ... нищо. Уж в началото беше по-добре, ама си е все същото. Накладки ли да сменям или нещо не съм направил като хората?

Моите, органични, радиаторни, също се бяха омазнили. Чистих ги с меглио, шкурих ги.. не става и не става. Спирачките са 4-бутални XT, без проблеми - но все едно карах с 20-годишни коладки, ефект йок.
Обясних в сервиза как-какво - оправиха ги с горелка. "Особено като са органични, гадорията се набива вътре в накладката и само така се оправят", като отново леко се изшкурват.
Преди няколко дни я направих тази операция за вчерашното каране на Варвара, е, отновно карах с 4-бутални спирачки :)


Мдааа, има нещо вярно. Свалих ги пак, накиснах ги в ацетон, почистих роторите също с ацетон, изсуших и ги минах със запалката едно хубаво, зашкурих с фина шкурка и, о чудо .... работят толкова тихо, че не се чуват, няма насичане и спират без тласъци, плавно. Първончално не спираха добре, но след няколко км ... бих казал, че коват! Даже днес повторих процедурата и със задните защото също бяха доста шумни, макар и да работеха коректно. Да видим. Иначе в магазина и .... нови.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Мар 28, 2024 5:02 pm
от traveler
Търся си си хубава каска с MIPS системата.Някъде из магазините най-вече софийски има ли къде да се пробват?

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Мар 29, 2024 11:07 am
от motomarzel
to4kata написа:
Lucky Loser написа:
to4kata написа:Хора, нов байк Ragley big al 2.0, предната сперачка (Sram DB8) от нова цвили и работи сякаш на тласъци. Ротора видимо няма кривини. Поразчетох се по въпроса, разбрах, че може да са зацапани я ротор, я накладки. Изчистих ротора със сапунена вода, изпрах накладките, зашкурих ги с фина шкурка и ... нищо. Уж в началото беше по-добре, ама си е все същото. Накладки ли да сменям или нещо не съм направил като хората?

Моите, органични, радиаторни, също се бяха омазнили. Чистих ги с меглио, шкурих ги.. не става и не става. Спирачките са 4-бутални XT, без проблеми - но все едно карах с 20-годишни коладки, ефект йок.
Обясних в сервиза как-какво - оправиха ги с горелка. "Особено като са органични, гадорията се набива вътре в накладката и само така се оправят", като отново леко се изшкурват.
Преди няколко дни я направих тази операция за вчерашното каране на Варвара, е, отновно карах с 4-бутални спирачки :)


Мдааа, има нещо вярно. Свалих ги пак, накиснах ги в ацетон, почистих роторите също с ацетон, изсуших и ги минах със запалката едно хубаво, зашкурих с фина шкурка и, о чудо .... работят толкова тихо, че не се чуват, няма насичане и спират без тласъци, плавно. Първончално не спираха добре, но след няколко км ... бих казал, че коват! Даже днес повторих процедурата и със задните защото също бяха доста шумни, макар и да работеха коректно. Да видим. Иначе в магазина и .... нови.


Навремето Райко казваше "Натискаш спирачката, качваш на най-леката предавка и започваш да въртиш, докато не ти избие пот под брадичката" - работи безотказно при мен, без да разглобявам, кисна в каквото и да е и т.н.
Понякога това не се дължи на омасляване, а предполагам на повърхностна оксидация както на накладките, така и на роторите. Описания по-горе термичен цикъл, причинен от триенето явно успява да свали точно този слой.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Мар 29, 2024 5:05 pm
от _SoRa_
Какво да направя така, че след всяко миене на байка да няма скърцане при чашките и релсите на седалката?

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Мар 30, 2024 12:21 am
от evilzet
А как го миеш?

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Мар 30, 2024 10:56 am
от _SoRa_
Поливам го с туба с вода. Нямам водоструйка.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Мар 30, 2024 3:46 pm
от Alexi
спри да го миеш .. моя байк се мие веднъж на сезон ,хем имам водоструйка

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Мар 31, 2024 6:18 am
от _SoRa_
Мия го само когато е много кален. Последните няколко карания бяха такива. Иначе само веригата, вилката и шока почиствам.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пон Апр 01, 2024 2:49 pm
от vencil
Хванах се да свалям боята на едно колело обаче със шкурката има вероятност да си отиде лятото докато сваля боята :banghead: . Ще взема някаква химия щото .... сега рамката е алуминий там няма кахъри обаче вилката карбон има ли вероятност да се прецака карбона все пак има някакви смоли в него :crazy: .
Примерно това https://avtomateriali.com/drugi-razredi ... y-600.html на други места има и разни спрейчета https://www.bagira.bg/27135/%D1%81%D0%B ... 400-%D0%BB ама предполагам те са още по агресивни.
Някой с опит съвет нещо?

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пон Апр 01, 2024 2:59 pm
от Kkrase
vencil написа:Хванах се да свалям боята на едно колело обаче със шкурката има вероятност да си отиде лятото докато сваля боята :banghead: . Ще взема някаква химия щото .... сега рамката е алуминий там няма кахъри обаче вилката карбон има ли вероятност да се прецака карбона все пак има някакви смоли в него :crazy: .
Примерно това https://avtomateriali.com/drugi-razredi ... y-600.html на други места има и разни спрейчета https://www.bagira.bg/27135/%D1%81%D0%B ... 400-%D0%BB ама предполагам те са още по агресивни.
Някой с опит съвет нещо?



Правих това преди седмица, но на алуминиевата рамка ефекта не е същия като на желязна рамка. Тоест моята рамка и вилка са алуминий 7005 и боята беше доста дебела, отдолу няма основа явно така се боядисват тези материали. Първо взех на "Леко" една химия която се маже с четка с нея нищо не стана, после взех една метална кутийка с нещо си вътре на марката бохемит и с нея нищо не става, после взех спрей на "Боди" с него боята не се наду както се очаква но поомекна и така с нещо твърдо стъргах до метал и после с няколко модела шкурка стигнах до голия алуминий, 2 дена си играх. Много трудно се сваля боята с тея химии, даже се чудих защо не дадох рамката на пясъкоструйка. За карбона нямам идея как става, успех.