22.08.2010
Пейката се случи къса и тясна, пробуждах се многократно от нещо схванато по мен, КОМсомола също бяха доста шумни(определено имат нужда от дискотечка в селото), и като цяло се получи един нестабилен сън с пробуждания на всеки половин час. На разсъмване реших, че няма какво да лежа повече и се надигнах от “леглото” със странното усещане за дъска от ляво. Беше 5:30 ч. и селото още спеше, което лично ме устройва. Събрах кервана и айде на камилата. Имаше досъбуждащо въртене до село Прилеп, точно колкото да отворят магазините за закуската.
Около 6:30 мин пристигнах там и останах изненадан от многото хора по улиците в този ранен час. Нахълтах в първото капанче изпречило ми се на пътя, за да купя някакви остарели кифлички с локумец. Излезнах отвън да ги преглътна с кисело мляко и погледа ми се заковава на камион с ремарке пълно с дъски. Беше в моята посока и точно спря за нещо от същият магазин. Май ще ми излезе късмета, а?
- Ще може ли да се повозя с теб до превала на Ришки ? – поздравих шофьора вместо добро утро.
Човека погледна подозрително и каза:
- Качвай го горе! Само да взема едно кафе, че едвам уцелвам пътя.
Втора покана не чаках, докато си вземе напитката аз се бях метнал на платформата, седнал в близост до кабината, колелото го държах легнало до мен, че нямаше прегради. Човека не беше местен и се разбрахме като стигнем до мястото където искам да слизам да му дам знак в огледалото. Перфектно нали...? Този добър човечец ми спести поне 40 мин. каране по път с препятсвия. Много дупки ей, с две ръце държах колелото, за да не отскокне от голямото друсане.
Покрай 8 ч.спряхме преди Крумовия мост, мястото където маркировката се пресича с Ришки пр. Засякох го по GPS тъй като и двамата си нямахме представа къде сме. Нямаше и как да се пропусне, има си всичко –голяма табела+маркировка. Пожелахме си здраве и всеки по своя път. Моят продължи с едно скучно и еднообразно въртене покрай реката (Немайдере), и за добавка към обстановката дирника ми злобно взе да се обажда. Още ме държеше спомена от предният ден и не му обръщах внимание, натисках злобно педалите поддържайки прилично темпо и така се оказах над известното от детският филм Васко да Гама от село Рупча. Денят и днес беше горещ с никакъв вятър - поне да разкара гадните мушички
Има много диви сливи по пътя, но от крилатите нямаше как да им обърна достатъчно внимание. Маркировката е добра, малко по-разредена на места, но само защото се пада път и няма опция да се кривне. По билото над с.Рупча до с.Планица, се движех между ниски дръвчета почти превзели пътеката на места. В края ме очакваше вдигащо пулса спускане към селото – кратко, но за поледните дни и това е нещо. От тук отстоях на 10-на мин. по шосето до Дъскотна.
Беше по обяд и се разтърсих за лафка. По уличните стълбове в Дъскотна имаше маркировка минаваща покрай магазина дето всичко има. Вътре богат избор, кеф ти бира с шоколад, кремвирши с лютеница и още. Накупих некой дреболии за вечерта и седнах отвън на раздумка с двама от местните. Питам ги колко е от тук до морето? Било около 60 км... по главният път. Хм, че то ако е така аз до довечера съм там!
- А не, няма как да стигнеш. Много е пътя.
- Ти само стой и гледай... Ай наздраве! Бъди сигурен, че днес ще мокря гъзето в морето.
Изпихме по още 1 бира и се станах да тръгвам, наближаваше 13.00 ч. Евала на местните обаче, седнал още от обяд и млати бирите на сянка. Работата няма да избяга. Младите също не говорят български тук, поне тези с които се опитах да разговорям, така че ако ще се пита някой желателно е той да е поне 25 – 30 годишен.
Качването на склона след Дъскотна на пълен корем, по прашният път и в този задух, изобщо не беше приятно. Незнам дали от бирите, но май ми се видяха прасенца из шубраците. Едни такива леко космати и черни на цвят, полу-питомни. По тези места е нормално да има и е добре да се знае ако ще се спи на открито, много обичат шоколада да е Фин млечен.
Пътя беше страшно прашен от камионите с дърва, гумите затъваха до ръба на каплата в прах подобна на пудра захар, а зад мен пушилка типична повече за мотор от колкото колело. Краката ми се уредиха с кален крем пазещ ги от слънчево изгаряне . Има и вода на прилични разстояния от крайпътни чешми, но вкусът е различен от това с което бях свикнал за последната седмица. Обстановката се промени напълно – никаква прохладната сянка от широколистните, гъсти гори... гледи към хоризонта от тревистото било на планината преминаха в поляни със слънчасали треви... игривата пътека в този прашен път... затова и не спирах да снимам, а се отдадох на сериозно каране. Исках вече на морето. Действително скучна финална част на фона от всичко преминато до тук... Мисля си че по-добре щеше да ми бъде в обратна посока, но сега трябваше да въртя сериозно и да стигна по-скоро Емона.
След около 2ч от Дъскотна видях за първи път морето на хоризонта – моментално 5 коня се събудиха вътре в мен и вече бях убеден, че за вечерта ще пият вода от морето. След “Синята чешма” се минава през обширни поля с буйна трева, маркировка не виждах, но общо взето ако се поддържа “изток” всичко е ОК. По места на пътя започна да се появява и ситен пясък въпреки отдалечеността от морето – леко с колелото, занасящи са!
Маркировката отново бе факт и след кратко спускане се озовах в с.Козичино. От изхода му се отделя в ляво по черен път към Дюлински пр. , а в далечината се вижда ясно ТВ Кулата, служеща като маяк понеже пътя е с множество разклонения главно в негова посока. Коловата марировка от Соц. време като по чудо е оцеляла и също помага в намирането на най-пряката пътека. Морският вятър лесно достигаше до тук през оголените хълмове. Беше насрещен, но пък прогони мухите.
Към 17:45 ч. изкачих в.Гезтепе където е построена кулата, пътеката минава точно пред главният вход. Бързах и реших да пропусна горската пътечка, спуснах се по асфалта към Плазовец. На около 0.5 км след селото, преди кратко изкачване се отделя в ляво. Получаваше се завет и спрях да звънна на мойте хора, казах им за утре да ме броят към вечерята. Да бях на телефона(5 мин. само) и отново бях наобиколен от малките мухи + новата им компания Щръклици(Овод), тези вече не се шегуваха - хапеха здраво и вятър ги не плаши. Освен мрежичката се наложи да си сложа и тънката блуза с ръкави, че където гризне дупки прави.
Кара се през широколистна гора с ниски дървета и редуващи се кратки изкачвания, по път който имаше множество дълбоки коловози в засъхналата кал – следи от джипки. Едно продължително спускане по чакъл и излезнах до бариерата от пътя Бургас-Варна. Очакваха ме около 4 км. асфалт в посока Варна с компанията на неделният трафик. Лошо измислено тук от страна на БТС, но факт! На един остър ляв завой има маркировка на мантинелата и отбивка в дясно. Това е началото на черен път, по който продължих, питайки себе си: Къде е това море? До 1:30 ч. най-много и ще се стъмни, нали се виждаше да е на близо...
Извиках на помощ резервните коне и настъпах педала. Коловозите в червената пръст се опитваха да спънат устрема ни, на тяхна страна беше и силният насрещен вятър... започнах да се изморявам, и слизах да бутам по някой смешни качвания. Мислех, че въпреки огромното желание няма да успея преди стъмване. И както става във филмите, когато вече се бях отказал от къпането излезнах в началото на спускане по каменист път, в краят на което беше с.Емона. Гледам и не вярвам на гумите си. Тук за секунди през съзнанието ми премина цялата седмица на колело из планината. Карането чакано толкова дълго, планиране, подготовка и т.п. приключи тук и сега... стана ми кофти. До преди няколко часа нямах търпение да видя морето, а сега съжалявах.
Взех решение да не бързам с къпането поне, а да се отбия в хоремага да похапна и удавя мъката с бира. Кръчмето е точно в центъра на селцето с маси на терасата гледащи към Черното. Маркирах една свободна и нахлух вътре. Магазинера-барман беше хабна, морска тесла, но на кой му пука щом бирата е студена. Започна се здраво ядене и пиене, а случките се прехвърляха в главата една след друга по дни. Неусетно наближило 22.00 ч. и чорбаджията започна да подпитва кога съм щял да ставам, че иска да затваря. О-охоо, не си познал! Предварително го бях питал до колко му е работното време, на което ми отговори:
- Докато има хора!
Отказа да го черпя бира, а сега иска да ми провали готината вечер. Оставих го да си мърмори на съседната маса и засмуках от следващата бирка. По едно време усетих да ми става хладничко, май че бях задрямал и на масата, когато чичито ме сръга - минаваше 23.00 ч, време беше да си ходя. Любопитстваше къде съм щял да спя, станало късно и няма кой да ме настани.
- Ти мен не ме мисли, отивам се изкъпя в морето и тръгвам за Св.Власт!
Като станах обаче разбрах, че съм го излъгал... краката не слушаха. Подпирайки се на колелото забутах към брега, немислимо беше да продължавам – толкова много ми се спеше, а и ногите се предадоха... Излезнах от селцето, отбих в ляво на пътя и легнах до един храст на завет. Имаше силен вятър и облачно небе, можеше и да завали. Не ми пукаше, заспах веднага щом подуших чувала.
На сутринта станах преди изгрева. Вятъра утихнал, бриза носи тишина. Събрах багажа и тръгнах за сутрешният душ. Господата военни ме изненадоха с табелата “Не влизай, военен обект” при базата им построена на самият нос. Кой друг ще вдигне “свръх секретен” обект при финалната точка от Междунареден маршрут – Е3? Ако беше в друга страна това щеше да е място правещо пари – сувенири, снимки, парцалки и т.п. далаверки. Използвах факта, че още е тъмно и прескочих оградата въпреки всички предупреждения. Имаше пътека отвеждаща надолу по стръмният, скалист бряг. Най накрая при водата. Първото усещане беше лек сърбеж идващ от краката – къпините! Изкъпах се и зачаках изгрева докато дрехите ми съхнеха. Изпрах и тях понеже бяха се ароматизирали, а днес ще съм сред цивилизацията, че да не излагам вело обществото сред туристите.
Снимки, камъни за спомен, вълни, изгрев – кефче!
В 7 ч. една свежарка караше колелото си на панорамният коларски път свързващ с.Емона и Св.Влас. По късно същият субект бе забелязан с банички и боза в гр.Несебър, чакащ автобус на автогарата. Не беше сам, придружаваше го кално и прашно колело. Успях да преброя 6 скъсани спици отзад.
GPS Trak --->
Тук********************************************************************************************************************************************************************************************************
Толкова много се изписа за това Ком-Емине, че се чудя кога ще си направим едно състезание
Въртят ми се идеи за най-дългото, най-тежкото и единственно по рода си
състезание, правено някога в БГ.