Я, тема за е-байкове, в която повечето пишещи не са карали е-байк, ти да видиш
Понеже вече месеци наред ме мързи да напиша сносно ревю...
1) Всички сметки, свързани с живот на батерия, скорост, време, катерене, наклони и т.н. са пълен фарс, ако не взимат предвид теглото на велосипедиста и стила му на каране. Теглото оказва ОГРОМНО влияние на живота на батерията, а стила на каране - почти толкова огромно. Метрите денивелация също са голямо "зависи", защото е от значение колко бързо ги катериш и, отново, колко тежиш;
2) Дали е чалга в колоезденето, или не - познавам хора, за които твърдаците са пълен булшит и ако няма окачване, не му викай "колело". Познавам и такива, които не разбират защо мекиците съществуват. Такива, които не искат и да пипат колело без калници, също познавам. Но да се налагат лични възгледи като генерални принципи в колоезденето е, най-малкото, грозно;
3) Колкото и да струват материалите за батериите, няма как е-байковете да не поевтинеят - поради постоянно увеличаващата им се популярност, поради подобряване на технологии, материали и какво ли още не. Батерията никак не е малко перо в разходите за един е-байк, но не е единственото;
4) За всеки влак си има пътници. Вервайте ми, когато живеете в дълбините на Витоша, е-байкът е най-перфектното съществуващо превозно средство. Когато имате малко време след работа, е и перфектно средство за спортуване - да въртиш 2 часа и да спускаш 10мин си е кеф, но когато разполагаш с всичко на всичко един час - е-байкът решава твоите проблеми. И понеже все някой ще се заяде за думичката "спортуваш" - да, е-байкът не върви сам, ти трябва да въртиш и - ако искаш, можеш да въртиш
много. За последните 4-5 години съм имал мускулна треска на краката ДВА пъти - след "Дунав ултра" (близо 700км по шосе за 48ч) и след първото ми сериозно каране в планината с електричката;
5) Хейтът е излишен. 29-ките бяха чалга. После 27.5 беше чалга. После бууст беше чалга, плюс също стана чалга, сега и е-байковете ги набедихте за чалга. Техническият прогрес, приятели, не е чалга. Той е шибан прогрес.
И понеже ме изуми коментарът, че с 10 кила твърдак щяло да е по-лесно катеренето, отколкото с 20 кила електричка - смятайте колко е трудно катеренето с двутонен автомобил!!!
"В авангарда винаги вървят онези, чиито живот прилича на сигнална ракета. Те светят, докато летят нагоре, и гаснат нависоко по обратния път. За безкрайно целеустремените обратен път няма."
Giant Reign 1.5 (Fox + XT)
Pulse TSA⌁2 custom
Drag Izoard Dura-Ace
Giant Defy Advanced 1 Ultegra