Нощно колоездене

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Нощно колоездене

Мнениеот taurus13 » Чет Дек 19, 2013 1:27 pm

В последните години възхода на светодиодната индустрия, а също така и на батерийната доведе до появата на фарчета и челници, абсолютно достатъчни, че и излишно силни, за да може спокойно да се кара в планината през нощтта. Много хора притежават подобни, но за мое голямо учудване, все още те се ползват основно за градска светлина или за аварийно излизане от планината. А всъщност нощното колоездене е много приятно и красиво усещане. Разбираемо е, че много от хората са на работа, след което са уморени и предпочитат са си полегнат пред телевизора, но според мен, не точно там се крие липсата на популярност. По-скоро съвремения човек, все още смята нощтта за по-лошата част от деня, а нощната планина, за по-опасна и враждебна. То това си е един такъв набит в подсъзнанието от вечни времена архаичен инстинкт, който казва, че който много скита нощем далеч от огъня, го изяжда саблезъбия тигър. :D Е, тия времена отминаха, горите ни са почти стерилни, ако не броим някое прасе и някоя баба меца в най-дивите части от планината.
Лично за мен нощтта е по-романтичната част от денонощието, когато всичко притихва, светлинките мъждукат, а земята си почива от попълзновенията на човеците. Представете си лятна неделна вечер, хората отдавна са по домовете си, заети с тривиално битови дейности - кой с деца се занимава, кой перални пуска, кой с бирата пред телевизора...утре е понеделник, въртележката ще се завърти с пълна сила. Както казваше Том Сойер(интерпретация), мразя неделите, защото заради тях делниците изглеждат още по-тягостни. А ти...ти си в планината, някъде из горите. Наоколо пълна тишина, мастиленото небе обсипано със звезди, а нахапаната медна луна виси в ъгъла на небосклона леко накривена, като закована с пирон. Мощния челник пали листата, пукота от прегазените от гумата съчки отеква в гората. Излизаш на полянка, посядаш на скалата, гасиш челника и тишината и тъмнината те обгръща и ти си там, заедно с вселената, заедно с тия всички звезди и светове горе. Минало и настояще се сливат и ти като че се връщаш хиляди години назад, когато пак си стоял на тази скала, облечен с кожи и пак си гледал звездите със същия трепет.
Обличаш се, палиш фаровете и поемаш устремено по скалистата пътека. Светлината канализира терена пред теб, нищо не те расейва. Чуваш само тропота на камъните и собственото си дишане. Всъщност нощем се кара по-лесно. Преди години, когато ходех по пещери и бях млад курсант, вечерта край огъня старите коментираха един траверс на една пропаст, през който бяхме минали през деня и как добре сме се справили с това. Ами че то беше елементарно, репликирам аз. Елементарно, ама знаеш ли каква пропаст имаш отляво? Имаш, но не я виждаш, така че какво значение има, отговарям аз. Те се смяха, но истината е, че така е устроен нашия мозък. Същият ефект се проявява и при нощното колоездене. Фара ти дава линията и нищо встрани не расейва съзнанието. Факт е, че има дузина пътеки, на които нощем карам по-добре, отколкото денем.
Разбира се, има го и момента с ориентирането. Лесно се карат познати пътеки, но както знаем това рядко се случва на хора които обичат да не повтарят много пътеките. Нощем се губи пейзажа и човек с фар вижда до под носа си. Понякога можеш да минеш на 10 метра от пътеката и да не я намериш. Нощното лутане в гора, също не е от най-приятните изживявания, защото трудно се намират рехавите места в гората. През деня прониква светлина и така можеш лесно да определиш линията на придвижване из храсталака, докато на светлината на фара, пред теб има стена от храсти и дървета. Разбира се, GPS апаратът е незаменим помощник в нощните пътеко търсения. В крайна сметка обаче, ако сте приключенски настроен, гарантирано няма по-добър начин да задоволите тая си потребност.
Макар лятото да е основния сезон за нощните скитания, зимата също има своят чар, макар и по познатите поутъпкани пътеки. Леки снежинки падат и припламват на лъча на челника, снегът под гумите скърца, но звука някак веднага попива и изчезва, звездите блестят със студена светлина като изумрудчета на синьо-кадифеното небе, хладния въздух "хапе" лицето, а по земята хиляди ледени кристалчета прибляскват за миг и угасват, като светлинен калейдоскоп, лъжейки съзнанието и очите да ги следват. Катериш нагоре по едно джърси, противно на всякакви представи на хората за планинска екипировка, включваща пуфкави якета и шапки ушанки. Топло и свежо ти е, не се потиш. Знаеш, че ако спреш трябва веднага да се облечеш, но докато въртиш ти е добре. Горе те чака една светла топла и уютна хижа, където ще хаппнеш, ще пиеш чай с ром или бира, палачинка с кафе. След това ще облечеш дрехите за спускане и ехааа. Снегът сам по себе си хлъзгав, всъщност е перфектна настилка за каране, ако не е кишав или заледен. Всъщност, на сняг се вдигат най-виски скорости, а по пътеките често се образуват в резултат на туристическата дейност чудесни скокчета и виражи. Паданията са меки и предизвикват само смях, както у падащия, така и в околните. Снегът е страхотен отражател, така че светлините на фаровете предизвикват истинска нощна феерия в гората. Страхотно е да спреш и да погледнеш назад, как 6 човека палят гората със бяла светлина. Всичко е едно такова коледно, че аха ей сега, ще мине и дядо Коледа с елените. Прибираш се доволен и щастлив, оттърсен от всякакви негативни емоции, мушваш се в топлото легло и заспиваш.
В заключение все пак трябва да кажа, че техническата подготвеност е основен фактор при нощните карания. Всяко подецянаване на техническото състояние на челници, фарове и батерии, може да ви изиграе лоша шега. Винаги трябва да се носят достатъчно резервни батерии и никога не трябва да се разчита само на един осветител. Хубаво е да си имате дрешки и ако сте любител на нощните пътекотърсения, задължително запалки. В крайна сметка, ако човек все пак се загуби, много по-удачно е да си запали един огън и да изчака светлината, отколкото цяла нощ да се лута до изнемога в кръг.
И накрая, пускам тая тема, не за да ви занимавам с излиянията си по тоя въпрос, а за да споделите вашите нощни карания и приключения, както и за обсъждане на технически въпроси свързани с осветления. Също така се надявам да предизвикам интерес у някои хора към този вид изживявания.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Нощно колоездене

Мнениеот MartinBG » Чет Дек 19, 2013 2:40 pm

Интересна тема и още по-интересен първи пост! :agree:

Имам скромен опит с нощни карания (като с. Пасарел - Велинград през яз. Белмекен или обиколката на Витоша). Предпочитам ги, ако трябва да карам дълго по шосе, особено през лятото, но извън шосе се престрашавам да карам само по добре познати маршрути.
През нощта имам усещането, че карането ми спори повече, а времето и разстоянията минават по леко и неусетно, поне докато не ми се доспи твърде много. :)
Тишината, тъмнината и спокойствието на пътя също допринасят за хубавото изживяване, стига човек да няма страх от тях :D
MartinBG
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1757
Регистриран на: Пон Юли 10, 2006 11:38 am
Местоположение: София

Re: Нощно колоездене

Мнениеот Yavkata » Пет Дек 20, 2013 7:10 am

Е първия пост от тая тема ако не го гепя за "Теоретични основи на короядството" е па на. Всъщност Милко е прав , че си е лятна тема. Несравнимо е усещането да се мандаш по планиското било в нощта и някъде в ниското по отсрещни баири да просветват светлинките на малки махалички. Гледката на обляно в пълнолунна светлина било е неповторима. За съжаление ако пълнолунната светлина е достатъчна понякога за придвижване на пешеходец, то за скоростта на колоездач е крайно недостатъчна. Пускането на фаровете , до голяма степен убива нощната романтика. Когато първото каране на някое място е нощно, чувствам осезаемо загубата на гледките. Виждаш силуетите на предполагаемо живописни скали, чуваш някъде че громоли евентуално много красив водопад. Нощното карането в гора и по познати от дневни карания места си е друга бира. В гората во истина се съсредоточаваш върху пътечката, знаеш, че не губиш от към гледки, особено като караш нещо познато. Чисто физиологически човешкия организъм е настроен на цикли. По-голямата част от хората са по-активни денем, освен ако работата или вътрешна заложеност не им обръща цикъла. И съчетавайки фактори от типа на дневна активност, умора в края на деня, липса на качествени светлини, психологически спирачки, чувствително по-ниските темперетури зимата, трудното намиране на компания, хич не е чудно , че не се ползва с много популярност този тип каране. А пък аз съм готов да донеса от девет кладенеца антиаргументи за зимното нощно каране, просто щото съм ранно пиле. Обичам да посрещам слънчевия изгрев някъде на двадесетия километър от карането. Но каквото и да си говорим за тогава още по-трудно се намира компания :lol:
ИзображениеИзображениеЖивотът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите в които ти спира дъха!
Аватар
Yavkata
 
Мнения: 2386
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:33 pm
Местоположение: София

Re: Нощно колоездене

Мнениеот Admin » Пет Дек 20, 2013 5:55 pm

Моите карания по тъмно досега винаги са били или с конкретна цел (тестване на фар, участие в 24-часовия маратон), или са били доброзорни, т.е. непредвидени. Ама като ви чета, май трябва да се замисля догодина да започна да правя и безцелни, само заради усещането. :D
Като стана дума за него, наистина нощното каране с хубав фар е едно голямо удоволствие - неотстъпващо на дневното, но и много по-различно. Така е било, когато съм карал нощно с цел.
А когато сме замръквали непредвидено, обикновено не сме имали хубави фарове, а само по някой челник и то не всеки от групата, така че в тези случаи си е бивало винаги оцеляване - безспорно все запомнящи се моменти са това, но са "хубави" по един леко опасен начин,който ме спира да ги препоръчам масово. :D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Нощно колоездене

Мнениеот taurus13 » Пет Дек 20, 2013 9:25 pm

Е, те затова фар и челник, мястото им е в раницата винаги. Ако замръкнеш непланирано (хаха), не си прецакваш карането, а просто продължаваш с нощно такова. :)
А горе казвам хаха, щото си знам групичката, как непланирано замръкваме - я ский кво хубаво следобедно слънце, как да не пийне човек още една биричка с кафе на хижа Ехо, ей я дей Рибарица.(стар класически случай, който завърши с брутално храсталясване и придвижване през река около 3 посред нощ). За миналата неделя си признавам, че нарочно седнахме в кръчмата по обяд, за да може да замръкнем за второто спускане и беше едно от добрите ми нощни преживявания за сезона.
Един важен аспект технически се присетих аз сега, който касае зимата. Доста хора карат с литиево йонни батерии. Тези батерии обаче имат свойството при ниски температури да спират процесите си почти напълно. Така че, ако разчитате на някви си 3 часа ползване на батерията, при минус 10 няма да изкара и половината, преди да спре. Варианта е да се държат на топло батериите. Никел металхидридните АА батерии от своя страна за устойчиви на студ, но са по-тежки и капризни, пък и бързо стареят.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Нощно колоездене

Мнениеот roilev » Сря Ное 23, 2016 4:58 pm

Доста стара тема, съжалявам, че чак сега я намирам (покрай темата за Миро), но нощното каране е и моя страст. Както и фенерчетата, чак станах нарицателно и обект на подигравки.
Наистина на фенер се кара по-лесно отколкото и през деня - осветява много добре всички неравности и препятствия по пътя.
Досега с челник не съм карал, всичките ми фарове са монтирани на кормилото. Сигурно има мощен и лек челник, но засега не съм попадал на такъв. Със сигурност батерията трябва да е отделна, на тила, за да балансира добре. И въпреки това, точно на главата предпочитам да нямам толкова голяма излишна тежест.

Голям почитател съм на китайските фенерчета, и най-вече на светодиода Cree XML T6. Всичките ми фенери са с такъв, и литиево-йонни батерии от 4.2 волта. Като цяло издържат по 2-3 часа в планината, което ми е предостатъчно за начесване на нощните красти. Като изгасне някой от фенерите, знам, че е време да се връщам. Нося резервна батерия, но само за 1 от фенерите. Най-слабия :)

Ето и моят арсенал от фенери, с коментари и линкове:
1. Заден постоянен - SIGMA Cuberider II - 5 слаби диода, но под ъгъл, над 120°между най-крайните. Идеален да ме виждат отвсякъде. 2хAAA NiMH батерии
2. Задна мигалка - $2 - Алуминиева и лека, издържа доста време. 2х2032 батерии, еднократни но за жълти стотинки
3. Преден 'габарит' - $5 - Модифицирал съм го, като премахнах оптиката и целият 'zooming' механизъм, а върху голия диод сложих голям дифузьор. Резултатът е осветление на практика във всички посоки, предостатъчно да бъда видян, и в краен случай мога да се прибера и само на него. Много помага и в планината, понеже осветява и нагоре/настрани. Без него е доста по-страховито и неприятно. Работи както със 18650, така и със 26650 батерии, и на него нося резервна, на топло или в раницата или в джоба. Така може да издържи над 5 часа на макс. режим.
4. Къси (градски) светлини - $15 - Силно фенерче с добра оптика и външна батерия. Заради оптиката, прави супер равномерно петно, което е много добре отрязано. Като го насоча точно пред предната гума, осветява добре пътя пред мен, без да заслепява насрещният трафик. Външната батерия е всъщност 4х18650 батерии в торбичка, която доста се мята и лесно се къса. Не е добре водоизолирана, и връзките между батериите ръждясват. Малко 'тунинг' със shrink wrap/изолирбанд, велкро ленти за по-стабилно триточково захващане към рамката и е идеална светлина и за по-екстремно каране. Светещото тяло е доста леко и стабилно закрепено към кормилото, без да се мести светлината при неравности (което много дразни)
5. Дълги светлини - $10 - Обикновено фенерче с голям рефлектор и 1х18650 батерия. Не е моят модел, но няма значение. Формата на светлинното петно е доста по-различна от горното, голяма част от светлината е концентрирана в доста малко по диаметър петно в средата, но има и доста широко петно от сравнително слаба светлина. Идеално е за осветяване на пътеката в далечина, като осветява и близката част в широчина. Забелязал съм, че фенерчетата с 1 диод издържат доста повече от тези с 3-5-7, а светят съвсем малко по-слабо. При каране в града го спирам, но е идеално за пътеките из парковете. За планината е сравнително слабо, и не издържа дълго с 1 батерия.

Светлините, описани по-горе, са постоянно на велосипеда ми (особено зимата) и са идеални за градски условия или кратко излизане в планината за час-два.
За по-сериозно каране в планината, ползвам тежката артилерия:
6. 7 диода, $25 - Фенерът прави 'ден', осветява много добре както в далечина, така и пред колелото, така и настрани. За съжаление не е 7 пъти по-силен от фенери с 1 диод, по-скоро двойно до тройно - но консумацията му на ток си е седморна! Хубавото е, че мога да ползвам батерията от фенер4, и да имам и резервна батерия в раницата. Понеже е по-тежък от фенер4, се клати малко повече по неравности. Но заради силната и сравнително равномерна светлина, не е дразнещо.
Линковете, които съм дал, са по-скоро информативни. Но цените са горе-долу същите, на които съм купувал. За цената на най-евтиното хубаво фенерче, което става за градска употреба, човек може да се екипира доста добре за всякакви условия, плюс резервни батерии за години напред!

Имам и челник, $10, с който не съм карал, но съм ползвал по хижи. Той има оптиката (и диода) на фенер5, но с отделни батерии, 2х18650, в задната част на челника (на тила). Предполагам може да се кара и само на него.
roilev
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 7:31 pm

Re: Нощно колоездене

Мнениеот nikant » Сря Ное 23, 2016 8:03 pm

Има и доста по нова и по развита тема - http://mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?f=28&t=125983&start=150
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.
nikant
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Сря Ное 27, 2013 8:26 pm
Местоположение: Европа

Re: Нощно колоездене

Мнениеот Vorac » Пет Ное 25, 2016 4:08 pm

Хубаво де, как ги съвместявате тия челници с каската?
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба

Re: Нощно колоездене

Мнениеот Pr3d4t0R » Пет Ное 25, 2016 5:39 pm

Идва си с приставка за каска:
Изображение
http://www.gearbest.com/bicycling-gear/pp_180805.html
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3973
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Нощно колоездене

Мнениеот Speedmaster™ » Пет Ное 25, 2016 7:48 pm

Изображение
https://youtu.be/FuSGKVK5agA
Могат да се измислят много възможности според челника и модела на каска,примерно ползвам следния за града с цена шест лева и светло сила стотина лумена с COB диод монтиран на каската подобно на видеото но ръчно изработен "т" образно зашит ласик монтиран в процепите на челника.При монтаж на фенер може да се ползва следния според видеото,но всичко зависи от модели и могат да се изброят подходи за монтаж.
https://youtu.be/-782hZZ318Q
Аватар
Speedmaster™
 
Мнения: 570
Рейтинг: 1448
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 9:07 pm
Местоположение: България

Re: Нощно колоездене

Мнениеот Speedmaster™ » Съб Ное 26, 2016 9:22 am

Vorac написа:Хубаво де, как ги съвместявате тия челници с каската?

Изображение
Примерно този...заменям оригиналния ластик с този "т" образен зашит от мен на машина и така закрепвам челника на каската според отворите,при липса на отвор за смяна в планката на челника може да се отрежи по средата и така да се монтира или свали по бързо.Така съм си закрепил и една камера защото не си взех оригинална система за захващане на спортни камери GoPro към каска.
Аватар
Speedmaster™
 
Мнения: 570
Рейтинг: 1448
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 9:07 pm
Местоположение: България

Re: Нощно колоездене

Мнениеот fu4ko » Съб Ное 26, 2016 9:02 pm

Speedmaster™ написа:http://store.picbg.net/pubpic/CC/FA/2392d1a98d88ccfa.png

Този го имам.Още съжалявам за покупката.Свети по слабо от сегашните ми.С един диод и свети единия по силно от този.
Cross Sprinter
fu4ko
 
Мнения: 298
Рейтинг: 1344
Регистриран на: Нед Ное 22, 2015 9:25 pm

Re: Нощно колоездене

Мнениеот Speedmaster™ » Съб Ное 26, 2016 11:10 pm

За 25лв.какво да съжалявам,предимство че работи на 3,7 волта и издържа на най слаб режим почти цяла вечер.Направил съм си допълнително резервна от шест батерии като елементи.От следния линк съм също доволен като цена качество,свети малко по бяло и е добре на най слабата степен вечерта при лош път,издържа 13-14 часа.Лично ми допадат модели с един диод и по голям рефлектор и най малко три степени на постоянна светлина. :star:
http://www.dx.com/p/singfire-sf-90-cree ... Dn2uZieyEc
Аватар
Speedmaster™
 
Мнения: 570
Рейтинг: 1448
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 9:07 pm
Местоположение: България

Re: Нощно колоездене

Мнениеот fu4ko » Нед Ное 27, 2016 8:41 am

Моя го бях взел за 35 и очаквах повече.Сегашните ми са като от линка над моя пост.Работят на 8 волта.Предимство е че диода дърпа по- малко ток от колкото на 4волта.
Cross Sprinter
fu4ko
 
Мнения: 298
Рейтинг: 1344
Регистриран на: Нед Ное 22, 2015 9:25 pm

Re: Нощно колоездене

Мнениеот demeus » Нед Ное 27, 2016 8:55 am

“ The more you Learn, The more you Earn ”
Аватар
demeus
 
Мнения: 168
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Вто Окт 21, 2014 1:28 pm
Местоположение: София

Re: Нощно колоездене

Мнениеот fu4ko » Нед Ное 27, 2016 2:04 pm

Някой ползва ли такъв?Че съм му хвърлил око. http://velo-m.net/product/7421/far-forc ... s-usb.html
Cross Sprinter
fu4ko
 
Мнения: 298
Рейтинг: 1344
Регистриран на: Нед Ное 22, 2015 9:25 pm

Re: Нощно колоездене

Мнениеот Speedmaster™ » Нед Ное 27, 2016 4:57 pm

Изображение
Не съм го ползвал но предполагам е подходящ само за града,според диода и рефлектора свети 122-307* лумена в диапазон и е 3,5 вата с разход най малко 350mA.Според батерията и режимите може да се изчисли колко ще издържа.По спомен в форума си го взе потребител и може да изкаже мнение в детайли.
Аватар
Speedmaster™
 
Мнения: 570
Рейтинг: 1448
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 9:07 pm
Местоположение: България

Re: Нощно колоездене

Мнениеот fu4ko » Нед Ное 27, 2016 5:50 pm

@Speedmaster™
Аха.Благодаря за инфото.Малко са ми и за из града.По улиците има неосветени участъци и аз си карам с 25-30км с шосейката и обичам да имам хубава видимост и по отдалече,че има доста дупки и не ми се свалят капли после да изправям.
Cross Sprinter
fu4ko
 
Мнения: 298
Рейтинг: 1344
Регистриран на: Нед Ное 22, 2015 9:25 pm

Re: Нощно колоездене

Мнениеот Speedmaster™ » Нед Ное 27, 2016 6:48 pm

https://m.aliexpress.com/item/324177132 ... f#autostay
Не е супер сила но при търсене на компактност погледнете този модел,батерията се поставя на рамката или в чантичка.
Аватар
Speedmaster™
 
Мнения: 570
Рейтинг: 1448
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 9:07 pm
Местоположение: България

Re: Нощно колоездене

Мнениеот fu4ko » Нед Ное 27, 2016 7:04 pm

Благодаря.Да вметна,че не пазарувам от чужбина.Този https://bazar.bg/%D0%BE%D0%B1%D1%8F%D0% ... 0%BD%D0%BE ще свети ли по силно от този http://www.dx.com/p/singfire-sf-90-cree ... DsRWrnmfIV ?
Cross Sprinter
fu4ko
 
Мнения: 298
Рейтинг: 1344
Регистриран на: Нед Ное 22, 2015 9:25 pm

Re: Нощно колоездене

Мнениеот Speedmaster™ » Нед Ное 27, 2016 8:02 pm

https://m.bazar.bg/обява-10002332/
С тези три диода не знам как ще от към издръжливост на времетраене.От този линк ще е с идея по слаб и жалко че няма още една степен на къси,ако не карате цяла нощ е подходящ за шосеен велосипед.
Аватар
Speedmaster™
 
Мнения: 570
Рейтинг: 1448
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 9:07 pm
Местоположение: България

Re: Нощно колоездене

Мнениеот fu4ko » Нед Ное 27, 2016 8:40 pm

Speedmaster™ написа:https://m.bazar.bg/обява-10002332/
С тези три диода не знам как ще от към издръжливост на времетраене.От този линк ще е с идея по слаб и жалко че няма още една степен на къси,ако не карате цяла нощ е подходящ за шосеен велосипед.

От този модел имам два,само че само фарчетата и отделно съм взел държачи за батерии,батерии и букса за държача.Работят на 8волта.Имат скрит режим на светене като се задържи бутона и стават 5 режима на светене.Силен,среден,слаб,мигащ и sos.С двата заедно на слабия режим ми е екстра.На най силния е ден.Но ми трябва още един фар.Щом с трите диода е по силен още по добре.
Прикачени файлове
IMG_20161126_124943.jpg
IMG_20161126_124943.jpg (111.81 KiB) Прегледано 12752 пъти
Cross Sprinter
fu4ko
 
Мнения: 298
Рейтинг: 1344
Регистриран на: Нед Ное 22, 2015 9:25 pm

Re: Нощно колоездене

Мнениеот Speedmaster™ » Нед Ное 27, 2016 9:56 pm

https://m.bazar.bg/%D0%BE%D0%B1%D1%8F%D ... 50-8000mah
Става интересно но щом ви трябва такава светлина това е ваш избор,при недостиг от батерия продават по голяма.Лично карам също като вашите но ползвам другия за резервен,с един при лош асфалтов път и голям наклон съм постигал вечерта без луна скорост 83km/h при 52/11 с каданс 139 и светлината ми е стигала.
Аватар
Speedmaster™
 
Мнения: 570
Рейтинг: 1448
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 9:07 pm
Местоположение: България

Re: Нощно колоездене

Мнениеот fu4ko » Нед Ное 27, 2016 10:20 pm

С такава скорост не бих карал дори през деня.
Cross Sprinter
fu4ko
 
Мнения: 298
Рейтинг: 1344
Регистриран на: Нед Ное 22, 2015 9:25 pm

Re: Нощно колоездене

Мнениеот Speedmaster™ » Пон Ное 28, 2016 9:19 am

http://sakove.com/velo-chasti-i-aksesoa ... h20-w.html
Тук има модел на 3,7 волта,когато ви се прецакат батериите след време може да си навържите колкото искате при спазен волтаж "+-".Предимсво че не спират светлината както при 8 волта а намалят постепенно,продават държачи ако нямате възможност за направи си сам,откриват се и на по ниска цена.
https://batteryservice.bg/kategoria/kom ... ry-holder/
viewtopic.php?f=3&t=151839&p=1050244&hilit=%D1%87%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%B8%D0%BA+COB#p1050244
Аватар
Speedmaster™
 
Мнения: 570
Рейтинг: 1448
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 9:07 pm
Местоположение: България

Re: Нощно колоездене

Мнениеот fu4ko » Пон Ное 28, 2016 5:58 pm

Speedmaster™ написа:http://sakove.com/velo-chasti-i-aksesoari-/609-ledfener-za-chelnik-i-volan-cree-xml-t6-high20-w.html
Тук има модел на 3,7 волта,когато ви се прецакат батериите след време може да си навържите колкото искате при спазен волтаж "+-".Предимсво че не спират светлината както при 8 волта а намалят постепенно,продават държачи ако нямате възможност за направи си сам,откриват се и на по ниска цена.
https://batteryservice.bg/kategoria/kom ... ry-holder/
viewtopic.php?f=3&t=151839&p=1050244&hilit=%D1%87%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%B8%D0%BA+COB#p1050244

Точно от този сайт си взех и не съм доволен.В момента фара седи без платка.По добре да взема единичен или с трите диода.
Cross Sprinter
fu4ko
 
Мнения: 298
Рейтинг: 1344
Регистриран на: Нед Ное 22, 2015 9:25 pm

Re: Нощно колоездене

Мнениеот Speedmaster™ » Вто Ное 29, 2016 3:13 pm

Изображение
Възможно това е техника и крие риск,аз имам два и са без проблем само едното зарядно спря да работи а ги ползвам над три години.Днес си поръчах модела от снимката с сменяеми батерии 18650 с два диода CREE T6 LED с свело сила реално над 600 лумена,така ще избегна кабели по велосипеда и ще си нося резервни.
Аватар
Speedmaster™
 
Мнения: 570
Рейтинг: 1448
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 9:07 pm
Местоположение: България

Re: Нощно колоездене

Мнениеот fu4ko » Съб Дек 03, 2016 4:08 pm

fu4ko написа:Някой ползва ли такъв?Че съм му хвърлил око. http://velo-m.net/product/7421/far-forc ... s-usb.html

Взех го.Не е моя тип.Свети силно,но не е 1000 лумена както го дават.За градско каране става.Светлината,която излъчва е разсеяна.
Cross Sprinter
fu4ko
 
Мнения: 298
Рейтинг: 1344
Регистриран на: Нед Ное 22, 2015 9:25 pm

Re: Нощно колоездене

Мнениеот Speedmaster™ » Пон Дек 12, 2016 8:23 pm

Изображение
Тук съм снимал друг метод за закрепване за каската,челника е измислен и го ползвах за модел защото бе подходящ за целта според типа закрепване.
Аватар
Speedmaster™
 
Мнения: 570
Рейтинг: 1448
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 9:07 pm
Местоположение: България

Re: Нощно колоездене

Мнениеот THEZOGGO » Нед Май 28, 2017 1:44 pm

Здравейте,

Бих искал някой да ми даде съвет за преден фар, който по възможност да отговаря на следните изисквания:

Бюджет 50 Евро

Захранване: 2 батерии АА (не искам фар с повече от 2 батерии АА или с батерии ААА, не искам фар с вградена батерия, която да се презарежда или батери пак, който да се връзва посредством кабел към фара.)

Осветеност : Минимум 600 лумена

Тип светлина: Разпръсната

За живота на батериите ми е ясно, че средно при 2 батерии АА 2600mAh и 600 лумена осветеност няма да изкарат много, но все пак това е моето предпочитание.

Предварително благодаря за отговорите.
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5618
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 44 госта